Kasvit kuolevat

rihmariitta

Olen turhautunut jo 3v ollut akvaario ja viimeisen vuoden olen joutunut uusimaan jatkuvasti kasveja.. Piikkisilmän hankinta kai tappoi vanhat kasvit mutta nyt kun piikkisilmää ei enään ole ei siltikään kasva mikään... Olen käyttänyt aina lannoitus pillereitä juurille en nyt tähän hätään muista nimeä mutta tetran se oli.. Ph on tasan 7 nitraatit ja muut arvot myös kehoitus numeroissa kalat elää mutta kasvit ei mitä siis teen? Joku tuttavani sanoi että laita kaniin,hirven tai hevosen papanoita kasvien juurille onko kellään kokemusta? Kun ainakin hevosen kikkareet minua vähän ihmetyttää kuin kuitenkin niiden kivennäiset tulee osaksi pihalle(mitä nyt olen paripäivän sisällä ymmärtänyt hevosihmisten puheista) mutta toki kasvis syöjähän sekin on..

3

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      PMDD:tä nestemäistä kasviravinnetta ja /tai hiilidioksiidia kehiin niin eiköhän auta???

      Miten luulit tuon piikkisilmän vaikuttaneen kasvien kuolemaan???
      Itelläni kymmenkunta piikkistä eikä kyllä vaikuttanut kasveihini mitenkään:;OD

      Minkälainen valaistus sulla siellä on???
      Olisi myös hyvä tietää nuo kehoitusnumerot NUMEROINA!!!!
      Lämpötila ja kalasto sekä altaankoko myös Kitooos!!!
      Enpä nyt ensimmäisenä rupeisi mitään elukoitten paskaa sinne altaaseen laitteleen ..

    • Rihma

      Piikkisilmä ei "tapa" kasveja. Joku muu kala niitä voi kyllä popsia, joten kalastosi olisi hyvä tietää? Kerro koko kalasto, määrineen?
      Altaan koko myös?
      Kuinka kovaa altaasi vesi on?
      Myös nitraattiarvo on syytä tietää numeroina?

      Älä laita altaaseesi noita kakkoja, ennekuin selvitetään mikä allastasi mättää. :)

      • joosua2

        Mullakin ollut aina kitukasvuisia ja kuolevia kasveja, käytin aikani lannoitetabletteja, jotka eivät oikein auttaneet ongelmaan. Vaihdoin lannoitteen nestemäiseen, ja kasvit innostuivat todella kasvamaan. Samalla leväongelma hävisi ja hoidostakin tuli näin helpompaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe