RISE,n karkea virhe!

Sulo.S

Ennen oli VAHO, mutta kai se nyt on RISE. Jokatapauksessa se tekee karkean virheen kun kaventaa vankilähettien toimilupaa. Minä ymmärrän että huumevirta on tukittava, mutta ei se lähettien kautta tule.

Vankilalähetin vierailu vankilassa on uskovalle ja asioista kiinnostuneille vangeille melkeinpä elinehto. Jos sellikäynnit lakkautetaan on pohja pois koko työltä. Selleissä saa vanki avautua mieltä painavista asioista ja siinä rukoilla yhdessä vankilalähetin kanssa. Lisäksi kun lähetti kiertää sellejä hän kertoo kokouksesta ja kutsuu sinne murtaen ennakkoluuloja.

Yleensä kokouksessa, tällä tarkoitan hengellistä tilaisuutta on mukana paikallisesta seurakunnasta lauluryhmä. Itsekin olen uskoontulon jälkeen saanut jonkun kerran vierailla ja kertoa mitä minä olen kokenut. Kokouksen jälkeen on usein tullut miehiä juttusille,kuka vain halutakseen tervehtiä, kuka asioissaan.
Muistan 90-luvun puolesta välistä mieleeni jääneen tapauksen. Tilaisuuden jälkeen tuli puheilleni mies, ei ollenkaan vangin näköinen, arkakin oli. Hän sanoi tehneesä kaikessa hiljaisuudessa uskonratkaisun ja pääsevänsä kohta siviliin. Mies pyysi esirukousta, että saisi voimaa. Hän polvistui ja saimme vankilalähetin kanssa siunata miestä ja rukoilla Jumalan voimaa ja varjelusta hänelle.

Psykologeja tarvitaan, pappeja tarvitaan, mutta myös vankilalähettejä tarvitaan.
Todella likinäköinen päätös kiristää lähettien lupia!

24

1776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiviakatemian Reiska

mutta kirjeitä ei olisi saanut avata-heh.
      Anyway "Suti"Happy New Year.

• Sulo.S

Hyvää Uutta Vuotta 2007!

• FORyou
        Sulo.S kirjoitti:

Hyvää Uutta Vuotta 2007!

se on hienoa,että saadaan viedä Jumalan sanaa vangeille! Ne,keillä on sellityöluvat,ovat olleet luultavasti jo pitkään uskossa,että ei niitä varmaan anneta ihan hepposin perustein,varsinka jos on päihdetausta itsellä.
        Ja eihän kaikilla,ketkä käy vankilakirkossa tilaisuuksissa,ole sellityölupaa,he saavat käydä sellaisen lähetin mukana,jolla kyseinen lupa on.
        Itse olen käynyt kohta pari vuotta vankiloissa kiertämässä,kertomassa Jeesuksen muuttavasta voimasta omalla kohdallani!
        Oikein antoisaa ja siunattua vuotta 2007 ihan jokaiselle!!

• Sulo.S
        FORyou kirjoitti:

se on hienoa,että saadaan viedä Jumalan sanaa vangeille! Ne,keillä on sellityöluvat,ovat olleet luultavasti jo pitkään uskossa,että ei niitä varmaan anneta ihan hepposin perustein,varsinka jos on päihdetausta itsellä.
        Ja eihän kaikilla,ketkä käy vankilakirkossa tilaisuuksissa,ole sellityölupaa,he saavat käydä sellaisen lähetin mukana,jolla kyseinen lupa on.
        Itse olen käynyt kohta pari vuotta vankiloissa kiertämässä,kertomassa Jeesuksen muuttavasta voimasta omalla kohdallani!
        Oikein antoisaa ja siunattua vuotta 2007 ihan jokaiselle!!

Hyvää uutta vuotta linnanneito! Kirjoita sinäkin enemmän tänne. Uskon sinullakin olevan painavaa asiaa sanottavana. Sekä toivoisin lisää puhetta elämänkatsomuksesta, joka meillä on sama.

Palataan!

• ytimekkäästi

Kyllä kait vankilalähetteihinkin mahtuu huonoja henkilöitä, varmanpäälle pelataan.

• Sulo.S

Elämässä täytyy ottaa riskejä, niinpä luotettavilla henkilöillä ei ole suurtakaan riskiä tehdä pahoja. Parempi että ihmisiä tulee vankiloissakin uskoon kuin jatkaa rikollista elämää.
        Helluntaiherätyksessä on n. 800 vankilataustan olevia henkilöitä.

Ollako liian varovainen vai jättää sanoma kertomatta ja konepistoolien rätistä pankeissa?

• jos yksi
        Sulo.S kirjoitti:

Elämässä täytyy ottaa riskejä, niinpä luotettavilla henkilöillä ei ole suurtakaan riskiä tehdä pahoja. Parempi että ihmisiä tulee vankiloissakin uskoon kuin jatkaa rikollista elämää.
        Helluntaiherätyksessä on n. 800 vankilataustan olevia henkilöitä.

Ollako liian varovainen vai jättää sanoma kertomatta ja konepistoolien rätistä pankeissa?

lähetti onkin muuli ja kantaa kamaa vankilaan, monenko elämä on vaakalaudalla?

Parempi olla liian varovainen, kuin pilata monen elämä huumeisiin, velkoihin, riippuvaisuuteen ja moneen muuhun rikollisuuteen.

• Sulo.S
        jos yksi kirjoitti:

lähetti onkin muuli ja kantaa kamaa vankilaan, monenko elämä on vaakalaudalla?

Parempi olla liian varovainen, kuin pilata monen elämä huumeisiin, velkoihin, riippuvaisuuteen ja moneen muuhun rikollisuuteen.

Ota vaan ihan iisisti, homma on hanskassa.

• ihmettä
        Sulo.S kirjoitti:

Ota vaan ihan iisisti, homma on hanskassa.

sä sitten valitat täällä?

• Sulo.S
        ihmettä kirjoitti:

sä sitten valitat täällä?

Täällä miehet juttelee ja sinä kuuntelet. Saatpahan sitten kertoa mitä olet lukenut, jos sinua kukaan kuuntelee.

• vaiheessa
        Sulo.S kirjoitti:

Täällä miehet juttelee ja sinä kuuntelet. Saatpahan sitten kertoa mitä olet lukenut, jos sinua kukaan kuuntelee.

olet itsesi miesten kastiin nostanut, satusetä?

Edelleen, mitä sinä täällä valitat, täällähän ne vaikuttajat on vai mitä???

• nahista rauhassa.
        vaiheessa kirjoitti:

olet itsesi miesten kastiin nostanut, satusetä?

Edelleen, mitä sinä täällä valitat, täällähän ne vaikuttajat on vai mitä???

Ei kannata ottaa kantaa moisiin tyhmiin kommentteihin.

• taas varsinainen

ASIANTUNTIJA!

Jokatapauksessa rise se tekee karkean virheen kun kaventaa vankilähettien toimilupaa.

-Vankilassa on papit, hengellistä ravintoa haluaville ja mahdollisuus myös yksintapaamiseen, ei siellä selli käyntejä tarvita.

Minä ymmärrän että huumevirta on tukittava, mutta ei se lähettien kautta tule.

-Ilmoita tietosi vankiloihin, jos tiedät miten huumeet menee vankiloihin, sinulla on mahdollisuus pelastaa satoja ihmisiä huumekoukusta, miksi et siis toimi!?

T: Rami 206/99

• Sulo.S

Miten sinulla noin muuten menee?

• Yks Heppu
        Sulo.S kirjoitti:

Miten sinulla noin muuten menee?

...esitti kysymyksen; mitä kautta ne huumeet tulevat vankiloihin? Ymmärrän kyllä pointtisi, Sulo, henkistä tukea tarvitaan vankiloissa ja epäilykset kohdistuvat ehkä väärälle taholle, muuta kuitenkin, mitä kautta ne tulevat ne huumeet?

• Sulo S.

jätetä tuollaiset päätökset niiille jotka osaavat ja tuntevat asian? t: Sanna

• Asiantuntijat

Sulo.S on asiantuntija. Hänellä on suhteita, tietoa ja kokemusta.

Hyvää uutta vuotta Sulo!

T. Susan Carmen

• ....
        Asiantuntijat kirjoitti:

Sulo.S on asiantuntija. Hänellä on suhteita, tietoa ja kokemusta.

Hyvää uutta vuotta Sulo!

T. Susan Carmen

sen sanoit. Näitä juttuja jonkin aikaa seuranneena arvostan kovasti juuri tuota Sulon omakohtaisten kokemuksten kautta saatua tietoa ja tietämystä siitä, miten asiat vaan on. Näyttää täällä olevan jokunen muukin kirjoittaja, kenet voi bongata heti, että nimimerkkiä "kokemusta on" voisivat vaikkapa käyttää... ja sitten on läjä kaupalla niitä jotka luulevat jotain tietävänsä.

• mapoi

Terve Sulo.S Olen mielenkiinnolla seurannut vastauksiasi moniin vaikeisiin kysymyksiin joita olet 24 palstalla saanut. päätin aloittaa keskustelun selviytymisestä.

Olen vuosikymmeniä lusinut itse sekä samanvuosimäärän juonut ja ollut asunnottomana. mutta tänään 27 vuotta raittiina ja 77 viimeksi vapautunut vankilasta. Selviytymisen perusedellytys on asenne muutos joka kattaa myöhemmässä vaiheessa myös täydellisen elämän muutoksen puolinaiset toimenpiteet ei auta vähääkään. Sulo oletko lukenut mun kirjat sieltä voi katsoa että jos ei maksa Sähkölaskua ei pala valotkaan.Vankila kierteen katkaisu mun kohdalla oli raitistuminen Toivottavasti tästä saadaan keskustelu selviytymisestä käyntiin Terveisin Mauri Poikeljärvi

• Sulo.S

Kiva kun laitoit kommentin.
        Tarkoitus on lukea kirja, mutta en ole vielä lukenut. TV: ssä sensijaan katsoin ohjelman mikä tuli uusintanakin. Se oli hyvä.

Kaikke hyvää ja vuotta 2007!

• FORyou

Kerro toki enemmän selviytymisestäsi.Pystyitkö ihan itskseen raitistumaan?

• mapoi
        Sulo.S kirjoitti:

Tarkoitus on lukea kirja, mutta en ole vielä lukenut. TV: ssä sensijaan katsoin ohjelman mikä tuli uusintanakin. Se oli hyvä.

Terve itelles Sulo

Ajattelin kun ihmisten kommenteista näkyy läpi epätoivo ja tietämättömyys niin voisi tämmänen kokemuksen politiikka olla tarpeen kertoilla.
        Kaikille palstalla kävijöille tiedoksi,kun vastauksissa on kyselty että,aivankon itse raitistuin niin vastaus on kyllä.Olin juonut kaikki tekosyyt pois ei ollut muita vaihtoehtoja kovankin jätkän oli nöyrryttävä ja sitä kautta löytää uusi elämä.Jos näin ei olisi kohdallani käynyt nimi olisi hautakivessä.
        Palataan selviytymiseen. Päästäkseen kierteestä on tapahduttava täydellinrn asenne muutos olen sen verran vanha jo että kokemuksen pohjalta on olemassa vain kolme tapaa selvitä Akka. AA.Usko. Nuo kolme asiaa takaavat uuden elämän kaikki on itsestä ja asenteista kiinni jokainen toki saa päätään lyödä' yhteiskunnsn seinään mutta siinä kyllä hajoaa pää. Jatketaan myöhemmin lisää.

• mapoi
        Sulo.S kirjoitti:

Terve itelles Sulo

Ajattelin kun ihmisten kommenteista näkyy läpi epätoivo ja tietämättömyys niin voisi tämmänen kokemuksen politiikka olla tarpeen kertoilla.
        Kaikille palstalla kävijöille tiedoksi,kun vastauksissa on kyselty että,aivankon itse raitistuin niin vastaus on kyllä.Olin juonut kaikki tekosyyt pois ei ollut muita vaihtoehtoja kovankin jätkän oli nöyrryttävä ja sitä kautta löytää uusi elämä.Jos näin ei olisi kohdallani käynyt nimi olisi hautakivessä.
        Palataan selviytymiseen. Päästäkseen kierteestä on tapahduttava täydellinrn asenne muutos olen sen verran vanha jo että kokemuksen pohjalta on olemassa vain kolme tapaa selvitä Akka. AA.Usko. Nuo kolme asiaa takaavat uuden elämän kaikki on itsestä ja asenteista kiinni jokainen toki saa päätään lyödä' yhteiskunnsn seinään mutta siinä kyllä hajoaa pää. Jatketaan myöhemmin lisää.

• mapoi
        FORyou kirjoitti:

Kerro toki enemmän selviytymisestäsi.Pystyitkö ihan itskseen raitistumaan?

Hei FORyou
        Kyllä itsestähän se selviytymisen tarve lähtee kun on pohjalle itsensä juonut.niin minäkin olin tehnyt,ja elämäni oli päin helvettia noin 30 vuoden ajan.Vaati tietysti sen verran nöyryyttä että otti ns oma-apu keinoja vastaan.Minulla ikäni ja nouruuteni kadulla irtolaisena asuneena oli vitsit vähissä en kyennyt itseäni Tuhoamaan oli pakko löytää uusi suunta ja sitä en ole katunut.Ei kaikkea hyvää kerralla jatketaan. terveisin Maukka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe