korttipakoista

santra_

Itselleni olen tarotpöytiä sillon tällön tehnyt parin vuoden ajan. Muutamille ystäville olen myös sillon tällöin tehnyt. Jotenkin siinä minulle on tullut pienoinen kortti ongelma. Toisaalta omat kortit tuntuvat niin henkilökohtaisilta, että en haluaisi niillä muille henkilöille tehdä. Ostin toiset kortit, jotta voisin muille lukea. Siinä taas muodostuu ongelmaksi se, että en ymmärrä toisten korttien symboliikkaa.
Viimeksi joulun pyhinä tein siskolleni pöytää ja käytin niitä ns. vieraskortteja. Minulle ei niistä korteista tullut mitään mieleen, vaan jouduin katsomaan saman kortin omasta pakastani, jotta kokonaisuus hahmottuisi. JA SE VIE AIKAA!!
Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten olette asian ratkaisseet?

4

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annamariia

      Kyllä minulle ainakin oma pakka on se "ainut oikea". Yli 10 v sitten kun hankin ne, tein itsellenikin, mutta jotenkin vuosien myötä ne kortit ovat muotoutuneet ikäänkuin muita varten. Jos yritänkin kysyä itseäni koskevaa, en ymmärrä vastausta yhtään. Olenkin jo pitkään ajatellut niin, että ne ovat avuksi muille.

      En ole koskaan yrittänyt toisen pakalla tulkitakaan, mutta luulen, että omissani on se oma energia, joka siihen työhön tarvitaan.

      • Amaris

        Mulla on nyt 4 pakkaa, yksi jolla teen itselle, se on enemmän kehitys pakka kuin ennustus pakka (Osho tarot) ja sitten yksi jolla teen sekä asiakkaille että itselle, sitten yksi jota harvoin käytän. Yhden lahjoitin pois kun en saanuut siitä mitään irti.
        JOskus lainaan miehen pakkaa jos se sattuu olemaan käsillä juuri silloin kun on kysyttävää.
        Se on varmaan ihan henkilökohtainen juttu. Mutta edellinen ehdotus oli ihan hyvä, osta toinen samanlainen tai sitten mkolmas pakka joka puhuu sinulle yhtä hyvin kuin alkuperäinen.

        Uusien pakkojen kanssa aina menee vähän aikaa ennekuin tulee sinuiksi kuvien, symbolien jne kanssa eli aina alussa uusi pakka on outo kunnes siihen tottuu.


    • pulmaasi

      Osta vieraspakaksi sellainen samanlainen pakka, jota olet tottunut käyttämään! Sama symboliikka, mutta fyysisesti eri kortit. Samanlaistahan ei tosin välttämättä enää kaupoista löydä, mutta onnea matkaan.

    • Art-O

      Mäkään en niin mielissäni ole kun toiset koskevat kortteihini..enkä varmasti lainaa niitä kellekään!
      Mutta jos teen kaverille pöytää,sanon että kortit ovat mulle henk.kohtaisesti hyvin tärkeät,joten voisiko kohdella niitä kunnioittavasti.
      Jotkuthan ei sitä tee...tai muutenkaan ole niin kosketuksissa kortteihin mutta en itse ostaisi toista pakkaa koska on jo tähän niin tottunut ja kiintynyt(sain kortit perinnöksi:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe