korttipakoista

santra_

Itselleni olen tarotpöytiä sillon tällön tehnyt parin vuoden ajan. Muutamille ystäville olen myös sillon tällöin tehnyt. Jotenkin siinä minulle on tullut pienoinen kortti ongelma. Toisaalta omat kortit tuntuvat niin henkilökohtaisilta, että en haluaisi niillä muille henkilöille tehdä. Ostin toiset kortit, jotta voisin muille lukea. Siinä taas muodostuu ongelmaksi se, että en ymmärrä toisten korttien symboliikkaa.
Viimeksi joulun pyhinä tein siskolleni pöytää ja käytin niitä ns. vieraskortteja. Minulle ei niistä korteista tullut mitään mieleen, vaan jouduin katsomaan saman kortin omasta pakastani, jotta kokonaisuus hahmottuisi. JA SE VIE AIKAA!!
Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten olette asian ratkaisseet?

4

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annamariia

Kyllä minulle ainakin oma pakka on se "ainut oikea". Yli 10 v sitten kun hankin ne, tein itsellenikin, mutta jotenkin vuosien myötä ne kortit ovat muotoutuneet ikäänkuin muita varten. Jos yritänkin kysyä itseäni koskevaa, en ymmärrä vastausta yhtään. Olenkin jo pitkään ajatellut niin, että ne ovat avuksi muille.

En ole koskaan yrittänyt toisen pakalla tulkitakaan, mutta luulen, että omissani on se oma energia, joka siihen työhön tarvitaan.

• Amaris

Mulla on nyt 4 pakkaa, yksi jolla teen itselle, se on enemmän kehitys pakka kuin ennustus pakka (Osho tarot) ja sitten yksi jolla teen sekä asiakkaille että itselle, sitten yksi jota harvoin käytän. Yhden lahjoitin pois kun en saanuut siitä mitään irti.
        JOskus lainaan miehen pakkaa jos se sattuu olemaan käsillä juuri silloin kun on kysyttävää.
        Se on varmaan ihan henkilökohtainen juttu. Mutta edellinen ehdotus oli ihan hyvä, osta toinen samanlainen tai sitten mkolmas pakka joka puhuu sinulle yhtä hyvin kuin alkuperäinen.

Uusien pakkojen kanssa aina menee vähän aikaa ennekuin tulee sinuiksi kuvien, symbolien jne kanssa eli aina alussa uusi pakka on outo kunnes siihen tottuu.

• pulmaasi

Osta vieraspakaksi sellainen samanlainen pakka, jota olet tottunut käyttämään! Sama symboliikka, mutta fyysisesti eri kortit. Samanlaistahan ei tosin välttämättä enää kaupoista löydä, mutta onnea matkaan.

• Art-O

Mäkään en niin mielissäni ole kun toiset koskevat kortteihini..enkä varmasti lainaa niitä kellekään!
      Mutta jos teen kaverille pöytää,sanon että kortit ovat mulle henk.kohtaisesti hyvin tärkeät,joten voisiko kohdella niitä kunnioittavasti.
      Jotkuthan ei sitä tee...tai muutenkaan ole niin kosketuksissa kortteihin mutta en itse ostaisi toista pakkaa koska on jo tähän niin tottunut ja kiintynyt(sain kortit perinnöksi:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      67
      7916
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      81
      5997
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      76
      5482
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      65
      5387
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      109
      4667
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      116
      2408
    7. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1291
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      6
      1267
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      42
      1109
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1062
    Aihe