Ylipaino ja armeija

puuhuu

Mitenköhän ylipainoiset, eli läskit pärjää armeijassa? oon itse 17-vuotias ja 180cm/120kg ja kunto on sen mukainen. Jaksan hölkätä korkeintaan kilometrin ja armeijassahan juostaan jo vissiin aamullakin pisempiä lenkkejä?

Sitten toinen vitutuksen aihe on muut ihmiset siellä. Olen melkoinen erakko-luonne ja armeijassa joutuu sietämään muitten läsnäoloa ja vittuilua kellon ympäri.

36

17131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edrfghj

      Jos on sairaus joka ESTÄÄ armeijan suorittamisen, kuten tuo, niin saa vapautuksen

    • reservin pioneeri

      Ei taida armeija olla ainut paikka, missä ylipaino vaikeuttaa elämää.

      Kannattaa aloittaa laihduttaminen. Itse olen vähän ylipainoinen (pituus 182 cm ja paino 93 kg). Ajattelin pudottaa painoani muutaman kilon. Pituuteeni nähden normaalipaino olisi 67-83 kg. Näin ollen painoindeksini olisi n. 20-25 (normaalipaino). Tällä hetkellä se on n. 28.

      Painoindeksilaskuri:

      http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm

      Orjallisesti ei painoindeksiä kannata seurata, mutta antaahan se vähän suuntaa lihavuuden suhteen. Kasvuiässä oleviin ei painoindeksiä saa soveltaa. Lihasmassa on otettava huomioon käytettäessä painoindeksiä. Paino voi olla korkea lihasten takia.

      Itse ajattelin alkaa liikkumaan tunnin päivässä, niin että tulee hiki. Vaihdan makeiset ja perunalastut jne. hedelmiin. Limsa saa vaihtua veteen. Auto saa lyhyillä matkoilla vaihtua kävelemiseen (tai pyöräilyyn). Rasvaiset ruoat saavat vaihtua kevyisiin (kanaan, kalaan, kasviksiin, salaatteihin). Pizzat, hampurilaiset jne. jäävät kokonaan pois ruokalistalta. Muutenkin suosin vähärasvaisia, vähäsuolaisia ja sokerittomia tuotteita. Iltanapostelu saa jäädä pois. Välipalaksi hedelmiä. Vaalea leipä saa vaihtua tummaan, erittäin kuitupitoiseen vaihtoehtoon. Alkoholi saa vaihtua alkoholittomaan ja sokerittomaan. Hissiä en käytä kuin pakonedessä. Terveellisempää kävellä raput. jne. jne. Jos nämä konstit eivät ala tepsiä, niin täytyy kysyä asiantuntijoilta apua. Toivottavasti toimivat, kun kotikonstit tulevat halvemmiksi.

      Ylipaino voi aiheuttaa sairauksia (diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet , nivelsairaudet, syöpä jne.). Ainakin riski sairastumiseen kasvaa, vaikka ei sairastuisikaan. Ei kaikki tupakoitsijatkaan sairastu keuhkosyöpään, mutta riski sairastua kasvaa.

      Elämänlaatu paranee normaalipainoisena varmasti. Jaksaa suoriutua päivän tehtävistä paremmin. Ei hengästy ja väsy lyhyen kävelymatkan jälkeen. Hikoilukin on varmasti normaalipainoisena vähäisempää. Kesällä on varmasti ylipainoisella hankalaa. Etenkin viime kesä oli niin kuuma, että lievä ylipainokin tuntui rasittavalta.

      Armeijassa kannattaa antaa tupakaverien juttujen mennä toisesta korvasta samantien ulos. Kehenkään ei kannata ärsyyntyä, vaikka aihettakin saattaisi olla. Pitää mielummin niin pitkää välimatkaa ärsyttäviin tyyppeihin kuin mahdollista. Eiköhän suuri osa varusmiehistä ole ihan ok. Itse ainakin tulin hyvin juttuun suurimman osan kanssa. Pieni osa oli niitä, joiden kanssa en viihtynyt. Heidän kanssaan välit olivat asialliset, vaikka käytös ärsyttikin. Kannattaa kannella, jos joku alkaa kiusaamaan jatkuvasti. Ei armeijassakaan suvaita sellaista tai tarvitse kestää sellaista. Asioihin esimiehet puuttuvat, jos ovat tietoisia epäkohdista. Yleensä heille pitää siitä raportoida. Itse en huomannut, että ketään olisi kiusattu mitenkään, vaikka kaikki eivät normaalipainoisia jne. ollutkaan.

      Jos suunnittelet lykkäyksen anomista opiskelujen yms. syiden takia, niin kannattaa käyttää lykkäysaika myös kunnon kohentamiseen. Armeija muodostuu helpommaksi suorittaa ja hyvä kunto on tärkeää myös intin jälkeenkin.

    • ketee

      intistä on kuules iloa ainoastaan homoille ja läskeille, eli sinne vaan. Laihdut varmasti ainakin jonkun verran jos vähänkin yrität, eli et joka päivä mässää kahta suklaalevyä niinkuin muut perus pullamössösuomisotilaat iltavapaalla

    • minä minä

      et pääse edes armeijaan,mutta tahdotko hylätä mahdollisuuden suorittaa armeija suomen parhaaksi? on se kumma, jätkät tahtoo vaan lipua sieltä kaikessa hiljaisuudessa pois, se on kunnia. no tietenkin ajattelen erinlailla koska menen vapaaehtoisesti armeijaan, mutta ne jätkät on säälittäviä jotka kitisee kun armeija on niin kamala paikka. miksi se on kamala paikka?
      asenne ongelma monella!!
      minä tahdon joko poliisiksi tai ali-kessuks

    • vapautettu123

      elikkä ne C-paperit joltakin lääkäriltä. inttihän vastaa puolen vuoden palkkaa suunillee elikkä 30 000 euroa. Muuteski kauheeta propagandaa siellä suolletaan, esimerkiksi tuo reservin pioneeri on hyvä esimerkki siitä aivopesusta.

      Ite sain vapautuksen aika helposti sanomalla lääkärille ettei ole motivaatiota armeijaan ja keksin siihen hyvän valesairauden jotta sain nämä ns. "hullun paperit"

      • vapautettu123

        ylipainon takia et tod.näkösesti tule saamaan vapautusta vaan sinut pistetään B-luokkaan sellastan puolivammasten tyyppien joukkoon, haha!


      • minä minä
        vapautettu123 kirjoitti:

        ylipainon takia et tod.näkösesti tule saamaan vapautusta vaan sinut pistetään B-luokkaan sellastan puolivammasten tyyppien joukkoon, haha!

        ylipaino ei ole minusta syy hakea vapautusta, yleisesti ylipaino on itse hankkimaa!


      • puuhuu

        No olitpas ovela kun sait hullun paperit, mahtaa suku olla ylpeä ja työnhakukin varmaan helpottuu.

        Armeijaan olen kyllä menossa vaikka sitten sinne B-miehiin, joita ei kyllä kenenkään hullun papereille ylpeilevän juutalaisen ole yhtään varaa arvostella.

        Laihdutus on kyllä jo aloitetu viime kesänä jolloin pudotin noin 20kg, mutta innostus lopahti sitten ja paino jumittui paikoilleen. Pitäisi kyllä saada ainakin toiset 20kg pois ennen armeijan alkua ja loput toivottavasti karsiutuu palveluksessa.


      • reservin pioneeri
        puuhuu kirjoitti:

        No olitpas ovela kun sait hullun paperit, mahtaa suku olla ylpeä ja työnhakukin varmaan helpottuu.

        Armeijaan olen kyllä menossa vaikka sitten sinne B-miehiin, joita ei kyllä kenenkään hullun papereille ylpeilevän juutalaisen ole yhtään varaa arvostella.

        Laihdutus on kyllä jo aloitetu viime kesänä jolloin pudotin noin 20kg, mutta innostus lopahti sitten ja paino jumittui paikoilleen. Pitäisi kyllä saada ainakin toiset 20kg pois ennen armeijan alkua ja loput toivottavasti karsiutuu palveluksessa.

        Tsemppiä laihduttamiseen! Onnistut varmasti!

        Kuten jo kirjoitinkin, olen hieman ylipainoinen ja tein yhden ainoan lupauksen vuodelle 2007 eli laihduttamisen.

        Itsekuria se vaatii, kuten varmasti tiedät. Itse meinasin lisätä liikuntaa ja vaihtaa ateriat kevyempiin. Jätän ruokalistalta pois (tai vähennän huomattavasti): makeiset, perunalastut, pizzat, hampurilaiset, ranskalaiset, alkoholin jne. epäterveelliset ja turhat ruoat. Ajattelin korvata makeiset hedelmillä.

        Helppoa ei tule olemaan, mutta yrittänyttä ei laiteta. ;)


      • vapautettu123
        puuhuu kirjoitti:

        No olitpas ovela kun sait hullun paperit, mahtaa suku olla ylpeä ja työnhakukin varmaan helpottuu.

        Armeijaan olen kyllä menossa vaikka sitten sinne B-miehiin, joita ei kyllä kenenkään hullun papereille ylpeilevän juutalaisen ole yhtään varaa arvostella.

        Laihdutus on kyllä jo aloitetu viime kesänä jolloin pudotin noin 20kg, mutta innostus lopahti sitten ja paino jumittui paikoilleen. Pitäisi kyllä saada ainakin toiset 20kg pois ennen armeijan alkua ja loput toivottavasti karsiutuu palveluksessa.

        "joita ei kyllä kenenkään hullun papereille ylpeilevän juutalaisen ole yhtään varaa arvostella. "

        En minä juutalainen ole, mutta tuo osoittaa juurikin kuinka tyhmää ja rasistista porukkaa te inttiin menijät olette. Väitätte vain puolustavanne maata, mutta oikeasti haukutte toisia kuin haluaisitte sotaa, te sotahullut.

        Noh, pidä hauskaa siellä metsää rämpiessäsi. Sillä minä ainakin pidän, kun makoilen ja piereskelen päivät pitkät ja haistatan paskat kaltaisellisi.


      • puuhuu
        vapautettu123 kirjoitti:

        "joita ei kyllä kenenkään hullun papereille ylpeilevän juutalaisen ole yhtään varaa arvostella. "

        En minä juutalainen ole, mutta tuo osoittaa juurikin kuinka tyhmää ja rasistista porukkaa te inttiin menijät olette. Väitätte vain puolustavanne maata, mutta oikeasti haukutte toisia kuin haluaisitte sotaa, te sotahullut.

        Noh, pidä hauskaa siellä metsää rämpiessäsi. Sillä minä ainakin pidän, kun makoilen ja piereskelen päivät pitkät ja haistatan paskat kaltaisellisi.

        Juutalainen oli kyllä huono sanavalinta, mutta se on vain minun tyhmä tapa kuvata kieroa ihmistä.

        Sotahullu tai rasistenen en ole, mutta aion suorittaa intin pois kunnialla, niin ei ainakaan tarvitse hävetä hullun papereita ja voihan intissä kai oppia tulemaan toimeen kaikenmaailman kusiasten ja räkäpettereiden kanssa. Voi jopa saada uusia ystäviä jos hyvin käy.

        Aikamoista selkärangattomuutta C-papereiden hankkiminen ilman syyttä, etkö voinut suorittaa vaikka sivaria jos sotahullut ja amisteinit niin pelottaa?


      • vapautettu123
        puuhuu kirjoitti:

        Juutalainen oli kyllä huono sanavalinta, mutta se on vain minun tyhmä tapa kuvata kieroa ihmistä.

        Sotahullu tai rasistenen en ole, mutta aion suorittaa intin pois kunnialla, niin ei ainakaan tarvitse hävetä hullun papereita ja voihan intissä kai oppia tulemaan toimeen kaikenmaailman kusiasten ja räkäpettereiden kanssa. Voi jopa saada uusia ystäviä jos hyvin käy.

        Aikamoista selkärangattomuutta C-papereiden hankkiminen ilman syyttä, etkö voinut suorittaa vaikka sivaria jos sotahullut ja amisteinit niin pelottaa?

        vastustan asevelvollisuuden pakollisuutta, epätasa-arvoisuutta (naiset, ahvenamaalaiset ja jehovan todistajat ovat vapautettu palveluksesta) ja olen pasifisti.


      • reservin pioneeri
        vapautettu123 kirjoitti:

        vastustan asevelvollisuuden pakollisuutta, epätasa-arvoisuutta (naiset, ahvenamaalaiset ja jehovan todistajat ovat vapautettu palveluksesta) ja olen pasifisti.

        Totaalikieltäytyjät ovat todellisia pasifisteja. He eivät alennu valehtelemaan lääkäreille mielentilaansa vapautusten huijaamiseksi. He menevät rehellisesti vankilaan. Arvostan heitä enemmän kuin C-lusmuja, jotka väittävät olevansa pasifisteja. Totaalikieltäytyjillä on enemmän sitä kuuluisaa munaa ja selkärankaa kuin kaikenlaisilla huijareilla.

        Varmasti vaatii enemmän sitä kuuluisaa munaa meneminen vankilaan kuin inttiin, vaikka totaalikieltäytyjien vankilatuomiot eivät näy rikosrekisterissä. Supon rekisterissä saattaa näkyä.

        Todellinen pasifisti kieltäytyy aseista kokonaan eikä hommaa itselleen vapautusta rauhanajaksi.


      • vapautettu123
        reservin pioneeri kirjoitti:

        Totaalikieltäytyjät ovat todellisia pasifisteja. He eivät alennu valehtelemaan lääkäreille mielentilaansa vapautusten huijaamiseksi. He menevät rehellisesti vankilaan. Arvostan heitä enemmän kuin C-lusmuja, jotka väittävät olevansa pasifisteja. Totaalikieltäytyjillä on enemmän sitä kuuluisaa munaa ja selkärankaa kuin kaikenlaisilla huijareilla.

        Varmasti vaatii enemmän sitä kuuluisaa munaa meneminen vankilaan kuin inttiin, vaikka totaalikieltäytyjien vankilatuomiot eivät näy rikosrekisterissä. Supon rekisterissä saattaa näkyä.

        Todellinen pasifisti kieltäytyy aseista kokonaan eikä hommaa itselleen vapautusta rauhanajaksi.

        Vaikka totaalien kieltäytyminen onkin kunniotettavaan, niin kylmä totuus on se ettei asevelvollisuudelle tule loppua siitä huolimatta olisinko ryhtynyt totaaliksi vai en. Turha minun sellaiseen alkaa. Minä en pidä pidä asevelvollisuudesta päättävää tahoa legitiiminä, koska minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa päätöksiin, joten en näe syytä miksi minun pitäisi noudattaa lakia. Valtio on valehdellut minulle koko ikäni asiasta jos toisesta, joten valehtelen mielummin saavuttaakseni tavoitteeni kuin haaskaan turhaan puoli vuotta.


      • asdfasdfasdf
        puuhuu kirjoitti:

        No olitpas ovela kun sait hullun paperit, mahtaa suku olla ylpeä ja työnhakukin varmaan helpottuu.

        Armeijaan olen kyllä menossa vaikka sitten sinne B-miehiin, joita ei kyllä kenenkään hullun papereille ylpeilevän juutalaisen ole yhtään varaa arvostella.

        Laihdutus on kyllä jo aloitetu viime kesänä jolloin pudotin noin 20kg, mutta innostus lopahti sitten ja paino jumittui paikoilleen. Pitäisi kyllä saada ainakin toiset 20kg pois ennen armeijan alkua ja loput toivottavasti karsiutuu palveluksessa.

        "työnhakukin varmaan helpottuu. "
        tämä hieno käsitys: Kukaan suomalainen työnantaja valitsee aina sen joka on käynyt armeijan, se on aina parempi kuin sivarin käynyt!


      • Vanha koira
        reservin pioneeri kirjoitti:

        Tsemppiä laihduttamiseen! Onnistut varmasti!

        Kuten jo kirjoitinkin, olen hieman ylipainoinen ja tein yhden ainoan lupauksen vuodelle 2007 eli laihduttamisen.

        Itsekuria se vaatii, kuten varmasti tiedät. Itse meinasin lisätä liikuntaa ja vaihtaa ateriat kevyempiin. Jätän ruokalistalta pois (tai vähennän huomattavasti): makeiset, perunalastut, pizzat, hampurilaiset, ranskalaiset, alkoholin jne. epäterveelliset ja turhat ruoat. Ajattelin korvata makeiset hedelmillä.

        Helppoa ei tule olemaan, mutta yrittänyttä ei laiteta. ;)

        Ne hedelmät menee helpommin läskiksi kuin karkit.


    • Sissi

      Kyllä Kruunu huolen pojistaan pitää.
      Ei armeijassa ketään jätetä, vaikka olisi ylipainoa. Suosittelen menemään armeijaan, jos haluaa laihtua, itekkin laihduin siellä 15 kiloa.

      • Mammamumma

        Siellä laihtuu ja kunto kohenee. Oot kuin uusi mies kun sieltä kotiudut. Tsemppiä!


    • Loppupallo

      Joo no. Meille herra esittelijä mikä lie arvoltaan oli en muista enää kerto että ei alokas aikana ole enää niin kamalaa ku ennen. Toki hyvä kuntoset laitetaan juoksemaan iha hulluja määriä mutta jos olet ylipainonen ja todellakin et pysty juoksemaa muitten tahdissa niin sinulle annetaa lupa kulkea omaa tahtia se matka. Pää asia on kuulemma vaan että kuljet sen matkan. Iha sama mimmosella tahdilla.

      En tiedä pitääkö paikkansa mut näin hän kerto.

    • Armeijan käymätön

      Vanha viestiketju, mutta asiasisältö edelleen aiheellinen. Itselläni on kova halu päästä suorittamaan asepalvelus, mutta ylipaino estää. Lääkärinpapereita myöten lukee "motivoitunut henkilö", mutta se ei tunnu riittävän. Miksei armiejaa voi suorittaa omien kykyjen/mahdollisuuksien mukaan, tässä tapauksessa siten, että selvästi ylipainoinenkin siihen pystyy. Mutta nyt on nähty, että armiejaan halukas ei välttämättä sinne pääse. Itselleni on aivan sama mitä saisin tehdä puolustusvoimissa kunhan vain jotain. Isänmaallisuus sydämessä on niin kova, että jotenkin Suomen turvaamisen koulutus olisi saatava. Ja ylipainosta, se on itselläni runsasta. Itsekuria laihdutus vaatii, mutta sitä ei itseltäni löydy. En osaa sanoa miksi en osaa arvostaa itseäni sen vertaa, että pystyisin laihduttamaan vaan kaikkien muiden etu menee edelle.

    • alanlekuri

      Pahalta näyttää , ei siellä tuolla painolla jaksa ja sitten toi vittuilu vielä päälle. Ensi vuonna sulla on lääkärintarkastus terkkarissa ja siellä voit lääkärin kanssa jutella aiheesta, mutta ota vapautus, jos et saa painoasi siihen mennessä alle sadan kilon. Nykyisen luokituksen mukaan yli 35 painoindeksillä vapautetaan. Mutta älä sure, säästät sen 30 tuhatta parempaan tarkoitukseen. Nykyisin armeija ei ole mikään hoitolaitos. Jos ei pysy mukana tai tulee rasitusvaivoja liikaa sieltä saa lähtöpassit aika pikaisesti.

    • Harmaakorva133

      Olen 150cm/75kg 11v poika miten pärjäisin intissä jos menisin kova halu kyllä on asepalvelus suorittaa

      • OonkoPontso

        Joo..mäkin oon 16v ja 162cm / 98kg miten pärjään intissä jos lihon lisää 35kg?


    • Mitämies81929

      Hyvin itse ainakin pärjäsin. Pituutta 189 cm ja painoa 94 kg. Päätin jättää makeiset ja sipsit pois, jätin roskaruoan, virvoitusjuomat ja kaupan ranskalaiset ja lohkoperunat pois. Virvoitusjuomien tilalle vesi. Aloitin uinnin, jota harrastin nuorena vaikka ylipainoa oli. Jätin myös iltapalat pois. Intissä kävin sotilaskodissa kerran kuussa ja siellä join vain yleensä Jaffan. Viikonloppuisin kun oli vapaata armeijasta kävin uimassa. Armeijan jälkeen paino 83 kiloa, ja samaa jatkoin, jolloin paino pysynyt samana. Eli tsemppiä!

      • Anonyymi

        Jos pitää paikkansa, niin täältä yläpeukku!


    • Anonyymi

      Itse lihotin tarkoituksella itseäni 110kg >150 jotta välttäisin armeijan sekä sivarin.
      Kuulin että jos BMI yli 35 niin välttyy molemmilta ja minulla siis meni yli

    • Anonyymi

      Kyllä siellä ylipainot lähtee! Tai sitten saat sydänkohtauksen ja päädyt lasarettiin.

    • Anonyymi

      No ei lähde koska ei tarvitse (BMI yli 35)

    • Anonyymi

      Itsellä oli ylipainoa inttiin mennessä, tein sen, minkä jaksoin ja lopun hitaammin. Jos ei painosta pääse eroon, niin sitä voi koittaa kompensoida hankkimalla voimaa. Laihduttaminen syömällä vähemmällä voi alkuun olla ylivoimaista, joten sitä ei voi suositella, kun taas kuntoilu on vain epämiellyttävää.

    • Anonyymi

      Keskustelu on melkein yhtä vanha kuin minä... Tässä höpöttelee sellane kohta 17v heppu

    • Anonyymi

      Ketjun aihe on taas ajankohtainen, ylipaino lisääntyy, joten sen kanssa täytyy jotenkin oppia tulemaan toimeen.

    • Anonyymi

      Jos et jaksa laihduttaa lihota itseäsi niin paljon että saat vapautuksen armeijasta.

    • Anonyymi

      Itse olen 100cm/100kg 18-vuotias miehenkäppänä. Tavoitteena suorittaa intti.

      • Anonyymi

        Tykinkuulaksi voisi olla saumoja.


    • Anonyymi

      Älä huoli. Tuolla painolla pääset miinantallajien eturiviin, eikä sinun tarvitse nukkua yhteismajoituksessa vaan saat metsään ihan ikioman pikku teltan, ja vapaa-ajallsi voit keräillä risuja metsästä sen teltan kamiinan lämmittämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe