Ilotulitteiden ammuntaa

mä vaan

Tuli tuossa räiskittyä muutaman kympin edestä raketteja tänäkin uutenavuotena.

Oli melkoinen pettymys itselle kun 10 euron iso irtoraketti on samanlainen papatti kuin 15 euron (18kpl) säkissä 5-6 suurinta rakettia. Jatkossa en itse jaksa noihin "jättipommeihin" enää sijoittaa, vaan hankin ihan normaalipaketin, niinkuin ennenkin.

Vois kai ne siel päättävis elimissä nostaa 200g:n ruutirajaa per paukku, kun ei noist nyt myytävistä ole mihinkään. Jo myyntiTISKEILLE K-18 ikäraja niinkuin ravinteleihin. Ja jos alaikäikäisiltä ilotulitteita löytyisi niin ehdolliset linnatuomiot kehiin. Sama Täysi-ikäisiltä vaadittaisiin selvinpäin(siis ainakin suht) ampumista.Ja hennkarit tuotteita hankkiessa. Tietenkin isoimmilla paukuilla vaadittaisiin vaikka poliisin myöntämät ampumaluvat, niinkuin aseissakin siis yli 200g:n 1.3G tuotteissa ainakin. Ne ketkä haluis tosissaan erottua, niin ne sais olla valmiita maksamaankin siitä.

Ei minulla muuta. Vaikka vituttaa monen kympin haaskaus taivaalle, niin joka tapauksessa ONNELISTA UUTTAVUOTTA lukijoille.

9

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alaikäinen

Ainahan ne alle 18 vuotiaat niitä ilotulitteita, ja jopa isoja raketteja ampuilevat, eikä poliisit siitä sano mitään. Ei siitä mitään tuomiota pitäisi saada, koska siitä ei ole mitään haittaa jos alaikäiset pamauttelevat ilotulitteita.

• zaqzaq

Minulle tuli mieleen toisiaan roomalaisilla kynttilöillä ampuvat räkänokat. Ja räjäytetyt postilaatikot. Ja tuleen sytytetyt roskalaatikot. Ja auton konepellille laitettu pata. Lasten leikkikentän roskiksen voi myös räjäyttää. Hiekkalaatikolle pystyttää tyhjennetyt kaljapullot ja räjäyttää ne sinne sirpaleiksi.

Ja ketään ei saisi syyllistää, ei paukuttelevia teinejä, ei niille paukkukassin ostavia vanhempia eikä yrittäjää, joka paukut myy.

Täytyyhän räkänokilla hauskaa olla. Kaipa ne roskat joku siivoaa. Ja ainahan jokunen silmä on puhkottu ja talo poltettu uutena vuotena. Pääasia, että hauskaa on. Ja kiinan ilotulitehikipajassa töitä riittää.

• .........
        zaqzaq kirjoitti:

Minulle tuli mieleen toisiaan roomalaisilla kynttilöillä ampuvat räkänokat. Ja räjäytetyt postilaatikot. Ja tuleen sytytetyt roskalaatikot. Ja auton konepellille laitettu pata. Lasten leikkikentän roskiksen voi myös räjäyttää. Hiekkalaatikolle pystyttää tyhjennetyt kaljapullot ja räjäyttää ne sinne sirpaleiksi.

Ja ketään ei saisi syyllistää, ei paukuttelevia teinejä, ei niille paukkukassin ostavia vanhempia eikä yrittäjää, joka paukut myy.

Täytyyhän räkänokilla hauskaa olla. Kaipa ne roskat joku siivoaa. Ja ainahan jokunen silmä on puhkottu ja talo poltettu uutena vuotena. Pääasia, että hauskaa on. Ja kiinan ilotulitehikipajassa töitä riittää.

milloin raketeille asetetaan vero, jolla voisi kustantaa siivouksen kulut...

• alaikäinen
        zaqzaq kirjoitti:

Älä itke! Et vain itse osaa ampua, ja luulet että me nuoret ei osattaisi. Annas osote, ni voin tulla ampuu sun postilaatikon, ja auton ni ei tarvi enää valittaa

• ja kaikki on aina nuorten s...
        zaqzaq kirjoitti:

mikä teihin aikuisiin oikeen menee? te puhutte KAIKISTA nuorista. ei likikään kaikki nuoret posauttele postilaatikoita tai tuhoa autoja. ja enemmän vahinkoa aiheuttavat känniset aikuiset kuin nuoret!! ja oottehan tekin olleet joskus nuoria. et älkää vittu syyttäkö meitä aina!! ja osaa nuoretkin juhlia uutta vuotta rauhallisesti. ja sinä se tässä räkänokka olet jos kuka!!

• Ystävän neuvo

"Jatkossa en itse jaksa noihin "jättipommeihin" enää sijoittaa, vaan hankin ihan normaalipaketin, niinkuin ennenkin."

Mitäpä jos tulisit niin järkiisi, että et hankkisi ensi vuonna minkäänlaista rakettia, vaan antaisit rahat vaikka Punaiselle ristille.

• alaikäinen

Ei mitään punaisia ristejä! Kerran sitä vuodessa vain ampuillaan, ja kaikki siitä pitää ottaa irti

• Kiinnostaa vaan
        alaikäinen kirjoitti:

Ei mitään punaisia ristejä! Kerran sitä vuodessa vain ampuillaan, ja kaikki siitä pitää ottaa irti

No mitäs siitä ampuilusta sitten jäi käteen? Ja mitä tuli otettua irti? Onko nyt ampuilun jälkeen jotenkin irrallisempi olo kuin eilen aamulla. (Vaikka tietystihän sinä aloitit ampuilun nurkkapielissä jo monta päivää sitten).

• alaikäinen
        Kiinnostaa vaan kirjoitti:

No mitäs siitä ampuilusta sitten jäi käteen? Ja mitä tuli otettua irti? Onko nyt ampuilun jälkeen jotenkin irrallisempi olo kuin eilen aamulla. (Vaikka tietystihän sinä aloitit ampuilun nurkkapielissä jo monta päivää sitten).

On nyt kivempi olo, kun sai vähäC kavereitten kaa pamautella. Ja muute itse en aloittanu ilotulitteiden ammuntaa aikasemmin, vaikka moni kaveri kyl alotti. Ja mitenkäs sun olo siit paranee jos tunget punaselle ristille rahaa???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe