opelin moottori sökö

suvikallas

vuoden -01 opel asrta sport, ajettu ilmeisesti ilman öljyä?????? kauanko voi ajaa ennenkuin merkkivalot palavat - vai palavatko ollenkaan. nyt merkkihuoltmo ilmoittaa että tilattava moottori saksasta ja hintaa kertyy niin kivasti asennuksineen että pakko kysyä tietääkö kukaan vaihtoehtoa esim kolariauton osaa ja kuinka paljon maksaa asennuksineen . mikä olisi edullisin vaihtoehto. nim. ei varautunut tähänkään!!

8

1584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diileri

      Muista tästälähtien aina tarkastaa öljyt...

    • Olli Ooppelinkorjaaja

      Mä voin ettiä sulle moottorin.

      • Kokenut

        1 mahdolisuus .Kysy ooppelin liikkestö voisivatko he katsoa netistä löytyisikö esim autovahinkokeskukselta Espoo / Tre (?) Sopivaa konetta.Moottoreita tuodaan myös euroopasta suomeen ja ennekaikkea jos sinulla ei ole kiire auton suhteen . Onnistumisen mahdollisuudet ovat melkomoisen hyvät.
        Kun moottoria autoon valitaan pitää olla käsittääkseni yhteydessa ooppelin liikkeeseen pyrkiä varmistamaan auton runko numeron perusteella jostakin löytyvän moottorin sopivuus autoosi.Muussa taupsessa voi tulla ylläreitä johtosrjojen tai apulaitteiden kanssa.
        Ja on todella huonoa mainosta liikkelle jos eivät auta tuossa tilanteessa.
        Tuo kysyminenkään tee lupausta sinun taholtasi että laitatat sen löytynene moottorin autoosi ao liikkeessä..Tietenkin jos autosi seisoo siellä kenties ..helpointa. Mutta .. käytä päätäsi tahi jonkun asiaa tuntevan kokemusta.(Se henkilö johon luotat..Liikkeessä kotona..
        Jos mahdollista vaihtokoneen ajo km määrä tiedossa . Mieluiten vähempi tai sama kuin entisen
        Jos enempi ei maata kaatavaa..
        Kone voi hajota myös muutenkin joten unohda tuo öljy asia . Venttiili vika mm aiheuttaa konene vaihdon..joten keskity nyt oleelliseen.


      • Kokenut kirjoitti:

        1 mahdolisuus .Kysy ooppelin liikkestö voisivatko he katsoa netistä löytyisikö esim autovahinkokeskukselta Espoo / Tre (?) Sopivaa konetta.Moottoreita tuodaan myös euroopasta suomeen ja ennekaikkea jos sinulla ei ole kiire auton suhteen . Onnistumisen mahdollisuudet ovat melkomoisen hyvät.
        Kun moottoria autoon valitaan pitää olla käsittääkseni yhteydessa ooppelin liikkeeseen pyrkiä varmistamaan auton runko numeron perusteella jostakin löytyvän moottorin sopivuus autoosi.Muussa taupsessa voi tulla ylläreitä johtosrjojen tai apulaitteiden kanssa.
        Ja on todella huonoa mainosta liikkelle jos eivät auta tuossa tilanteessa.
        Tuo kysyminenkään tee lupausta sinun taholtasi että laitatat sen löytynene moottorin autoosi ao liikkeessä..Tietenkin jos autosi seisoo siellä kenties ..helpointa. Mutta .. käytä päätäsi tahi jonkun asiaa tuntevan kokemusta.(Se henkilö johon luotat..Liikkeessä kotona..
        Jos mahdollista vaihtokoneen ajo km määrä tiedossa . Mieluiten vähempi tai sama kuin entisen
        Jos enempi ei maata kaatavaa..
        Kone voi hajota myös muutenkin joten unohda tuo öljy asia . Venttiili vika mm aiheuttaa konene vaihdon..joten keskity nyt oleelliseen.

        ei venttili vian takia tarvii vaihtaa moottoria!


    • kivireki

      ei kai huolto petkuta sinua? Vaativat tilaamaan uuden moottorin ja sitten luovutat heille sökön moottorisi ilmaiseksi? Sitten kunnostavat sen ja myyvät kalliilla pois? Ja samalla nyhtävät roppakaupalla rahaa uuden koneen tilaamisesta ja asentamisesta.

      En tiedä mikä moottori autossasi on, mutta kolaripurkamolta saa vuosimallin 2001 50tkm ajettuja 1.6L koneita alle 1500€:llä.

    • Öljynpaine

      Jos öljynpaineen merkkivalo ei ole palanut kojelaudassa, ei konerikko voi johtua öljyn vähyydestä tai sen puutteesta. Nyt korjaamo yrittää pettää sinua.

      Jos sensijaan öljynpaineen merkkivalo syttyy tai palaa ajon aikana, moottori rikkoontuu kärsii siitä heti ja menee korjauskuntoon parissa minuutissa. Syyllinen tällöin on tietenkin kuljettaja.

      Koska autosi on jo noin vanha, ei siihen missään tapauksessa ole mielekästä laitattaa merkkiliikkeessä tehdasuutta moottoria. Romuttamoilta löytyy tai hankkivat mieluusti Saksasta käytetyn moottorin.

      • ...

        Kyllä se voi rikkoontua vaikkei ö-painevalo palaisikaan.. vähän alle minimirajan ja tarpeeksi jenkaa ja rasituksia niin kyllä se yläkerta jää ilman voitelua ja kuluu rikki.


      • ... kirjoitti:

        Kyllä se voi rikkoontua vaikkei ö-painevalo palaisikaan.. vähän alle minimirajan ja tarpeeksi jenkaa ja rasituksia niin kyllä se yläkerta jää ilman voitelua ja kuluu rikki.

        kauan kun valo ei pala,öljynpaineet ovat riittävät ja voitelevat myös yläkeran.vaikka valo vilkkuisi mutkissa sekään ei riko moottoria pitkään aikaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe