Onko sinulla tapana pitää tipaton tammikuu ja kuinka se onnistuu entä vaikutukset?
TIPATON TAMMIKUU
154
29853
Vastaukset
- koko &
vuosi,helppoa
- on helppoa
olla tipaton kaiken aikaa.
- entinen alkoholisti,
...helppoa ei ole, mutta taatusti sen arvoista!
Ällöttää vaan katsoa kun muut rikkovat läheisiä ihmissuhteitaan ja pilaavat omaa terveyttään alkoholin vuoksi. - Nimetön
20kk raitis.
Tää on kivaa.
Ja ympäristökin taitaa tykätä.
Ja kaikki ylimääräset kilot läksi itekseen eli 15kg.
Et semmottiin.. - yyyyy
entinen alkoholisti, kirjoitti:
Ällöttää vaan katsoa kun muut rikkovat läheisiä ihmissuhteitaan ja pilaavat omaa terveyttään alkoholin vuoksi.ÄLÄ JEESUSTELE !
- Claudia Procula
yyyyy kirjoitti:
ÄLÄ JEESUSTELE !
Alkoholismia pidetään sairautena siinä kuin umpisuolen tulehduskin. Ajattelu on lääkäreiltä sopimatonta, koska näin ihmistä ei pidetäkään vastuussa tekemisistää. Kyllä viina menee kurkkuun yksilön omasta halusta, joka toisilla kyllä voi olla herkempi kuin toisilla, mutta aina kuitenkin itse hankittu. On lapselista määritellä sosiaalitantan termillä sammunut juoppo ammatillisesti esimerkiksi näin:
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti." - Idiotismikin itsehankittua
Claudia Procula kirjoitti:
Alkoholismia pidetään sairautena siinä kuin umpisuolen tulehduskin. Ajattelu on lääkäreiltä sopimatonta, koska näin ihmistä ei pidetäkään vastuussa tekemisistää. Kyllä viina menee kurkkuun yksilön omasta halusta, joka toisilla kyllä voi olla herkempi kuin toisilla, mutta aina kuitenkin itse hankittu. On lapselista määritellä sosiaalitantan termillä sammunut juoppo ammatillisesti esimerkiksi näin:
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti."Maitoo miehelle lisää........
- kun olet entinen
Ällöttää vaan katsoa kun muut rikkovat läheisiä ihmissuhteitaan ja pilaavat omaa terveyttään alkoholin vuoksi.alkoholisti, voisit nyt käyttää alkoholia hallitusti?
Minäkin olen absolutisti, mutta siitä syystä, että olen myös alkoholisti ( pitkästä raittiudestani huolimatta). - raittiina
Nimetön kirjoitti:
20kk raitis.
Tää on kivaa.
Ja ympäristökin taitaa tykätä.
Ja kaikki ylimääräset kilot läksi itekseen eli 15kg.
Et semmottiin..olen samaa mieltä,että raitis elämä on kivaa.Tykkään tänään jopa itsestäni saatikka ympäristöstä.Ja ympäristö näyttää tykkäävän tänään minusta.Ilman hermomyrkkyä on tosiaankin helpompi elää
- 123
raittiina kirjoitti:
olen samaa mieltä,että raitis elämä on kivaa.Tykkään tänään jopa itsestäni saatikka ympäristöstä.Ja ympäristö näyttää tykkäävän tänään minusta.Ilman hermomyrkkyä on tosiaankin helpompi elää
Onneksi olkoon..
Oliko vaike lopettaa??
ja miksi lopetit?
Kyllä minä lopetin pitkälti pojan vuoksi,ettei tarvii nähdä kännistä äitiä..
Ja olen myös niin onnellinen päätöksestäni ja elämä maistuu.. - se_kai
kun olet entinen kirjoitti:
alkoholisti, voisit nyt käyttää alkoholia hallitusti?
Minäkin olen absolutisti, mutta siitä syystä, että olen myös alkoholisti ( pitkästä raittiudestani huolimatta).sitä tarkoittanut.Mutta alkoholismista voi näinkin parantua. Teidän totAAlitoipujienkin olisi positiivisempaa pitää itseänne absolutisteina ja entisinä alkoholisteina, niin olisi raittiuskin iloisempi asia!
- tänäänkin
123 kirjoitti:
Onneksi olkoon..
Oliko vaike lopettaa??
ja miksi lopetit?
Ja olen myös niin onnellinen päätöksestäni ja elämä maistuu..Kiitos.Samoin.Lopetin koska elämässäni ei ollut enää mitään elämisenarvoista.Kaikki ihmissuhteet oli karilla.Omat lapset hylkäsivät.Siis ei ollut kun kurjuutta.Vaan joinkin 20 vuotta.Välillä enemmän,toisinaan jopa pystyn rajoittamaankin ryyppäämistä.Tänään on kaikki toisin.
- IIsari
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti."työskentelen alkoholistien ja narkomaanien kanssa.kyllä he ottavat vastuun käytöksestään,heti kun siihen kykenevät, jos haluavat muuttaa elämäntapaansa. Ja ovat hoidon jälkeen myös vastuussa itse raittiina/puhtaana pysymisestään. Kukaan heistä ei ole halunnut tulla riippuvaiseksi päihteistä, eivät siis tarkoituksella ole hankkineet itselleen kemiallista riippuvuutta, siksi alkoholismia/päihderiippuvuutta luokitellaan sairaudeksi. Alkoholistin persoonaa kuvataan lapsenmieliseksi, mahtipontiseksi ja narsistiseksi, mutta pysyvän raittiuden ja pitkän hoidon tuloksena useimmiten tapahtuu persoonallisuuden muutoksia myös näillä alueilla positiivisempaan suuntaan.
- koskenkorvaavaivettä
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti."työskentelen alkoholistien ja narkomaanien kanssa.kyllä he ottavat vastuun käytöksestään,heti kun siihen kykenevät, jos haluavat muuttaa elämäntapaansa. Ja ovat hoidon jälkeen myös vastuussa itse raittiina/puhtaana pysymisestään. Kukaan heistä ei ole halunnut tulla riippuvaiseksi päihteistä, eivät siis tarkoituksella ole hankkineet itselleen kemiallista riippuvuutta, siksi alkoholismia/päihderiippuvuutta luokitellaan sairaudeksi. Alkoholistin persoonaa kuvataan lapsenmieliseksi, mahtipontiseksi ja narsistiseksi, mutta pysyvän raittiuden ja pitkän hoidon tuloksena useimmiten tapahtuu persoonallisuuden muutoksia myös näillä alueilla positiivisempaan suuntaan.
- mieltä
IIsari kirjoitti:
työskentelen alkoholistien ja narkomaanien kanssa.kyllä he ottavat vastuun käytöksestään,heti kun siihen kykenevät, jos haluavat muuttaa elämäntapaansa. Ja ovat hoidon jälkeen myös vastuussa itse raittiina/puhtaana pysymisestään. Kukaan heistä ei ole halunnut tulla riippuvaiseksi päihteistä, eivät siis tarkoituksella ole hankkineet itselleen kemiallista riippuvuutta, siksi alkoholismia/päihderiippuvuutta luokitellaan sairaudeksi. Alkoholistin persoonaa kuvataan lapsenmieliseksi, mahtipontiseksi ja narsistiseksi, mutta pysyvän raittiuden ja pitkän hoidon tuloksena useimmiten tapahtuu persoonallisuuden muutoksia myös näillä alueilla positiivisempaan suuntaan.
Itse olen kokenut raitistumisen"ihmeen"Kun viina jää pois elämästä niin henkinen kasvu alkaa.Tuollaiset korpi filosofiat johtuvat tietämättömyydestä.Mukavaa että teitä "juoppojen" auttajiakin on.On minun mielestä henkisesti erittäin raskasta työtä.
- huomio...
Ällöttää vaan katsoa kun muut rikkovat läheisiä ihmissuhteitaan ja pilaavat omaa terveyttään alkoholin vuoksi...lopetin kokonaan pari vuotta sitten. Terveyskeskuslääkärin kirjoittamaan hevoskuuriin kuului vatsaa rauhoittavaa, nuppia rauhoittavaa, oikea vitamiinikuuri, mangnesiumia ja uninappeja 10kpl tarpeeseen. Parin viikon kuurin jälkeen kun vatsa alkoi ottaa pöperöä vastaan ja sai nukuttua hyvin, niin kuukauden krapulan jälkeen olo oli suht´ normaali. Sen jälkeen on ollut erittäin helppoa ilman ööliä. Voin olla porukoissa ja kuskina muiden juominen ei minua haittaa, enkä ota kantaa enkä moralisoi. nimim. läheltä liippas £$!
- sanoihan
mieltä kirjoitti:
Itse olen kokenut raitistumisen"ihmeen"Kun viina jää pois elämästä niin henkinen kasvu alkaa.Tuollaiset korpi filosofiat johtuvat tietämättömyydestä.Mukavaa että teitä "juoppojen" auttajiakin on.On minun mielestä henkisesti erittäin raskasta työtä.
yksi kaveri kun kävi mielisairaalan kanttiinissa kahvilla "että osa ainakin niistä on heitäytynyt skitsoksi" Olen nähnyt parin kaverin vetävän katkeraan loppuun asti, mutta saanut nähdä myös perhe-elämän loppumetreillä ihmeellisiä havahtumisia elämään takaisin ja elämä on jatkunut niinkuin ei viinaa olis ikinä nähnytkään, täysin "normaaleja heppuja. Ihme. Kyllä se on ehdottomasti sairaus ja paha onkin.
- ja voimaa
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti."päihdealan laitoksiin! Se on tärkeää työtä, kun yksi perheelinen saadaan kuntoon ja irti viinasta, niin siinä sivussa tulee neljä viisi muutakin perheenjäsentä ns. kuntoon.
- 26 kk
123 kirjoitti:
Onneksi olkoon..
Oliko vaike lopettaa??
ja miksi lopetit?
Ja olen myös niin onnellinen päätöksestäni ja elämä maistuu..sitten. Pidin päiväkirjaa allakan nurkkaan, olutta meni n. 250-300 pitkää/kk noin vuoden verran. Ei paljon turpaa naurattanut loppuaikoina. Kuolema meinas tulla siinä rapulassa. Ei ollut koskaan mitään hirmu himoa lopettamisen jälkeen. Tuli "ratti" ja toinenkin, niin "aatos alkoi itää (emännän aloitteesta) umpiluussa".
- missään tapauksessa
ja voimaa kirjoitti:
päihdealan laitoksiin! Se on tärkeää työtä, kun yksi perheelinen saadaan kuntoon ja irti viinasta, niin siinä sivussa tulee neljä viisi muutakin perheenjäsentä ns. kuntoon.
On se kumma kun viinaa vedetään naamaan ja kun joku yrittää siitä huomauttaa (=valistaa) niin ryhdittömät sanoo että juominen on heidän asiansa mutta kun joudutaan hoitoon niin miksi helvetissä sama asia muuttuukin sitten yhteiskunnan asiaksi ja alkaa rahankerjuu soosujen ja hoitolaitosten kautta. Kyllä v....taa antaa maksamiaan veromarkkoja tollasten surkimusten hoitoon samalla kun perusterveyden-, lasten- ja vanhustenhoito on retuperällä.
- miku 224
juu en mä mitään tippoja jua hotkin kunnolla.
- MEE ITTEES
URPO!
- alkoholismi
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti."ole tunne-elämän sairaus? Aivan samoin kuin syömisongelmat, kuten bulimia, anoreksia, BED ym?
Ihminen joka on tunne-elämältään kunnossa, omaa terveen itsetunnon ja tasapainon, kykenee kontrolloimaan niin syömisensä kuin juomisensa?
Noin sen on! - mutta alkoholismi
alkoholismi kirjoitti:
ole tunne-elämän sairaus? Aivan samoin kuin syömisongelmat, kuten bulimia, anoreksia, BED ym?
Ihminen joka on tunne-elämältään kunnossa, omaa terveen itsetunnon ja tasapainon, kykenee kontrolloimaan niin syömisensä kuin juomisensa?
Noin sen on!on myös fyysinen. Eka huikka voi laukaista hallitsemattoman juomahimon.
- tuntuu olevan
"Yksilö on asennoitunut sosiaaliseen kenttään poikkeavasti."Maailman terveysjärjestö (YK:n alainen WHO) määritteli alkoholismin sairaudeksi v.1984. Mietihän tarkemmin mitä asia pitää sisällään.
- Jos ei ilman
Jos ei kuukautta pärjää ilman, niin silloin on jo
ongelmia alkoholin kanssa...olkoon vuodenaika mikä tahansa. "Tipaton tammikuu" höpsis keksintö. - kyllä se
tuntuu olevan kirjoitti:
Maailman terveysjärjestö (YK:n alainen WHO) määritteli alkoholismin sairaudeksi v.1984. Mietihän tarkemmin mitä asia pitää sisällään.
alkoholismi on siinä sairaus aivan kuin on jokin syömishäiriökin on. Mutta voi hyvin päätellä mistä e.m pohjimmiltaan johtuvat. Luulen, että lukemalla Juhani Seppäsen kirja: Selvästi juovuksissa, asia useimmalle selkiää. Seppänen on itse lääkäri ja ollut kova alkoholin käyttäjä.
- tippaeitapa
On tapana pitää, hyvin onnistuu ja vaikutukset on positiiviset ,eikös vain :)
Entäs itselläsi? - petetetet
Oishan tuo aika hieno homma jos pystyis, tuossa just otin aamukaljan ja toinen ois vielä jäljellä. Rahaa on 1.60 euroa, että kait sitä tipattomuutta vois alkaa jo tavoitella...
- jo pilannu
tipattoman tammikuun ku oot aamulla ottanu
- sen ehtii
jo pilannu kirjoitti:
tipattoman tammikuun ku oot aamulla ottanu
korjata.
Aloita vain hyvillä mielin nyt tänään tipattomuus. Ei sen takia tarvitse luovuttaa, että tuli aamulla pari kaljaa otettua. Kyllä sen korkin voi jättää kiinni siitä seuraavasta pullosta.
Oikein hyvää uutta vuotta sinulle :) - tipaton tammikuu!
Sulla on muut hommat pielessä jos himassa on kaljaa mut rahaa kuitenkin vain 1,60. Ei auta tipaton tammikuu. Kannattaisi ryhdistäytyä ja jäykistää selkärankaa!
- meuhkaaminen
tipattomasta tammikuusta. Mikäli painiin niin suuren alko-ongelman kanssa että pitää olla 1kk ilman viinaa niin kannattaisi harkita tippojen vähentämistä joka kuussa. Lopeta läträäminen arkipäivinä (=ma-to) ja viikonlopun (pe, la, su)aikana otat vain yhtenä päivänä. Tuossa itse kullekin tavoitetta ja kun siihen pääsee niin ei enää olekaan tarvett aikuisen ihmisen meuhkata lapsellisesti tipattomasta tammikuusta.
- touhuako
Eikö mielestäsi yksi kuukausi vuodesta raittiina ole parempi kuin ei mitään?
- parempi
touhuako kirjoitti:
Eikö mielestäsi yksi kuukausi vuodesta raittiina ole parempi kuin ei mitään?
Saahan siinä itselleen henkisen armahduksen kun on 1kk ryyppäämäti niin sit voi vetää 11kk surutta niin että maksa paukkuu.
- tippaeitapa
että nähdään hallitsetko alkoholia vai se sinua, tuossa kuukaudessa sen pystyy näkemään.Eikä se ole lapsellista vaan hyvinkin järkevää :)
Pystytkö itse tipattomaan kuukauteen? - ..hyväkäs..
tippaeitapa kirjoitti:
että nähdään hallitsetko alkoholia vai se sinua, tuossa kuukaudessa sen pystyy näkemään.Eikä se ole lapsellista vaan hyvinkin järkevää :)
Pystytkö itse tipattomaan kuukauteen?Sorry vaan toi alun naurahdus; tiedän toki jo kokemuksesta, kuinka herkkänahkasta porukkaa täällä on mutta se nyt vaan tuli ihan spontaanisti, kun luin tuon juttusi!! Samalla kuitenkin juolahti mieleen, että voishan sitä ihan asiallisestikin kirjoittaa vaikkapa kokemuksistaan. Toki tiedän senkin, että "raittiuden tuputtamistahan" sekin.....
Vai, että kuukauden tipattomuudella saa tiedon alkoholin hallintakyvystään. "no eppäillä tuota soppii" No soppii soppii!!!
Vietin aikanani useitakin tipattomia tammikuita ja lipsahtihan se joskus jopa parisenkin viikkoa helmikuun puolelle, mutta kuten kirjoitit, sain varman tiedon siitä, että alkon käyttö on hallinnassani.
No tosin useimmiten tuo tipattomuus tuli tietysti kompensoitua aika pikaisesti lähimpien viikkojen aikana. Parhaimmillaan olin tipattomana 15 kk pahimman juoma-aikani lopussa ja päätin, että nyt meikäpojalla todella on asiat hyvin ja homma alkon kans hanskassa ja otetaas taas kuten herrasmiehet. Sitä ottamista ja kompensointia kesti kaksi kuukautta yötä päivää - päivää yötä ja päättyi hengenlähdetysyrityksiin!!!
Olenkin sen jälkeen ollut rohkeasti päivän kerrallaan tipoitta, myös tammikuut, jo pitkän pitkän pätkän.
Suosittelen. - tippaeitapa
..hyväkäs.. kirjoitti:
Sorry vaan toi alun naurahdus; tiedän toki jo kokemuksesta, kuinka herkkänahkasta porukkaa täällä on mutta se nyt vaan tuli ihan spontaanisti, kun luin tuon juttusi!! Samalla kuitenkin juolahti mieleen, että voishan sitä ihan asiallisestikin kirjoittaa vaikkapa kokemuksistaan. Toki tiedän senkin, että "raittiuden tuputtamistahan" sekin.....
Vai, että kuukauden tipattomuudella saa tiedon alkoholin hallintakyvystään. "no eppäillä tuota soppii" No soppii soppii!!!
Vietin aikanani useitakin tipattomia tammikuita ja lipsahtihan se joskus jopa parisenkin viikkoa helmikuun puolelle, mutta kuten kirjoitit, sain varman tiedon siitä, että alkon käyttö on hallinnassani.
No tosin useimmiten tuo tipattomuus tuli tietysti kompensoitua aika pikaisesti lähimpien viikkojen aikana. Parhaimmillaan olin tipattomana 15 kk pahimman juoma-aikani lopussa ja päätin, että nyt meikäpojalla todella on asiat hyvin ja homma alkon kans hanskassa ja otetaas taas kuten herrasmiehet. Sitä ottamista ja kompensointia kesti kaksi kuukautta yötä päivää - päivää yötä ja päättyi hengenlähdetysyrityksiin!!!
Olenkin sen jälkeen ollut rohkeasti päivän kerrallaan tipoitta, myös tammikuut, jo pitkän pitkän pätkän.
Suosittelen.suurkuluttajiin tuo kuukauden tipattomuus että se muka todistaisi jotain,heh heh.Onhan noita nähty että retkahdus voi tulla parinkolmen kuukauden tai vuosienpäästäkin.
Mutta tissuttelijoihin ja muihin normikäyttäjiin tuo kuukausi pätee hyvin,sorry vaan ;) - saunakalja
tippaeitapa kirjoitti:
suurkuluttajiin tuo kuukauden tipattomuus että se muka todistaisi jotain,heh heh.Onhan noita nähty että retkahdus voi tulla parinkolmen kuukauden tai vuosienpäästäkin.
Mutta tissuttelijoihin ja muihin normikäyttäjiin tuo kuukausi pätee hyvin,sorry vaan ;)tipaton ei toimi juopoilla
- ..hyväkäs..
saunakalja kirjoitti:
tipaton ei toimi juopoilla
...heeeeeehhehehehhehe....eeeeeHHHHHH..kkkhhh...hhh....HIK!!!!!!!!!!!!
- january07
..hyväkäs.. kirjoitti:
Sorry vaan toi alun naurahdus; tiedän toki jo kokemuksesta, kuinka herkkänahkasta porukkaa täällä on mutta se nyt vaan tuli ihan spontaanisti, kun luin tuon juttusi!! Samalla kuitenkin juolahti mieleen, että voishan sitä ihan asiallisestikin kirjoittaa vaikkapa kokemuksistaan. Toki tiedän senkin, että "raittiuden tuputtamistahan" sekin.....
Suosittelen.Totta, jos asiat on noin pahasti, nin tipattomasta ei ole hyötyä.
Itse, koska en ota juuri kuin saunaoluen viikonloppuisin ja silloin tällöin viinilasillisen, enkä "teräviä" juuri koskaan, niin "tipaton tammikuu" on vain maksan kuivaamista joulukuun jäljiltä, kun joulukuu oli täynnä jos jonkinmoista pippaloa ja juhlintaa jolloin sitä alkoa kului normaalia enempi.
Ei siis tarvi testailla mitään, mutta en myöskään pidä siitä, että heti tuomitaan alkoholistiksi jos aikoo tipattoman pitää. Uskon, että meikäläisiä on muitakin.
Ja, yleensä ne, ketkä eivät pysty tipattomaan (tai entiset alkoholistit) nauravat ja sanovat tipatonta turhaksi. - juu..
parempi kirjoitti:
Saahan siinä itselleen henkisen armahduksen kun on 1kk ryyppäämäti niin sit voi vetää 11kk surutta niin että maksa paukkuu.
Minä juon keskimäärin kaksi kertaa kuukaudessa, joskus yhden, joskus kolme. Otan silloinkin viikonloppuna, eli joko perjantaina tai lauantaina. Ja kun juon, se jää viiteen siideriin, eli en tietääkseni ole mikään alkoholisti?
Ja silti vietämme avomieheni kanssa tipatonta tammikuuta. Eli uskoakseni se ei ole mikään alkoholistien juttu... - varmaan myös
juu.. kirjoitti:
Minä juon keskimäärin kaksi kertaa kuukaudessa, joskus yhden, joskus kolme. Otan silloinkin viikonloppuna, eli joko perjantaina tai lauantaina. Ja kun juon, se jää viiteen siideriin, eli en tietääkseni ole mikään alkoholisti?
Ja silti vietämme avomieheni kanssa tipatonta tammikuuta. Eli uskoakseni se ei ole mikään alkoholistien juttu...rullatuolipotilaille, tyyliin, "kyl mä osaan kävellä, tsiigatkaa kaikki tää on ihan helppoo".
- ambivalenttineN
tänään vielä juon max. klo. 00.00 asti ja sitten alkaa raittius. Aion kattoo miten kauan pystyn oleen juomatta. Toivottavasti pystyn oleen koko vuoden juomatta, mutta en lupaa mitään. Huomenna aloitan myös vhh- dietin, ihan vaan tiedoksi, koska musta tulee vielä kaunis, hoikka ja raitis nainen :) Eli se on mun uuden vuoden lupaus.
Tiedoksi kaikille tipatonta tammikuuta viettäville ihmisille, että ette ole vielä menettäneet mitään, vaikka tänään juottekin. Tipaton kuukausihan tulee, kun lopetatte juomattomuuden vasta 1.2 eikä 31.1.
Tsemppiä kaikille!- hirmuisen pitkä
aika. Päivä kerrallaan on paaaaaaaaaljon helpompi.
- marita*
hirmuisen pitkä kirjoitti:
aika. Päivä kerrallaan on paaaaaaaaaljon helpompi.
Eipä kannata tehdä muita lupauksia kuin että tänään en juo. Ja ilta tulee aina ja saa paremmin nukuttua kun ei juo. Tällä taktiikalla olen saanut pidettyä jopa kolme kuukautta tipattomuutta. Nytkin aloitan taas tammikuun tipattomuuden, vaikka tänään pitikin parilla kaljalla loiventaa... Ensi vkl onkin jo sitten parempi olo. Nämä pitkät pyhät kun nyt menivät hieman kosteissa merkeissä. Jos on jotain ongelmaa alkoholin kanssa, niin ei siitä kannata ilkkua. On ehkä kuitenkin parempi myöntää, että se mopo karkailee välillä ja tehdä sille jotain. Kuukausikin on jo ihan hyvä aika miettiä näitä asioita. Myönnän ihan reilusti ja rehellisesti, että ihan hanskassa tämä juomapuoli ei ole minulla(kaan).
- Onnnea absolutismille!
kokeilen. Ei kai siinä muuta, kuin hyviä pelejä kotiin tai edes pelikortit ja vaikka joku pasianssikirja, Eurosport päälle TV:stä, oma kulta kainaloon, sit on olemassa tammikuussa alkavia harrasteryhmiä suosittelen esim. Japania, ihan kokonaisuutenakin tutustuttavaksi. Mä löysin just kirjastosta ihan oman osastonkin eri kulttuureille. Oliko hieman hieno löytö. Tai tutustu vaikka Keisari Neron elämänkertaan. Ja kaikkeen tähän kannattaa yhdistää työnteko sekä liikunta.
- ...mutta ilman omaa kultaa...
...kuitenkin iloisena ja jotenkin helpottuneen uteliaana etenen pvä kerrallaan, silmissä hoikempi ja kaikin puolin paremmin voiva uusi minä :)
Jatkukoon homma yli tammikuun jos siltä tuntuu, ainakin uskon tälläkin pätkällä olevan kaikin puolin tervehdyttävä vaikutus :)
Ja sen oman kullan kainaloon olisi tietty kiva käpertyä nyt(kin)...
- pikkujoulut
siis viimevuotiset(muutamaan kertaan siirretyt)
- Ei voi olla totta taas alkaa
ensin imetään viinaa kuin pesusienet ja sitten
tipotellaan , äly hoi
opettakaa lapsenne juomaan alkoholia
sivistyneesti ilman humalaa,väkivaltaa yms.
ettei surullinen historiamme toistu,- känniä
niin turhaa juopi mitään. Juomisen tarkoitus on tulla hilpeään humalaan, joka 99% menee yli. Jos joku juomaseurassa kontrolloi juomisiaan ja käytöstään ja varoo juopumasta ja ns. vapautumasta l. avautumasta/antautumasta selkäytimen vietäväksi, on estynyt ja epäluuloinen ihminen, eli olkoon juomatta yhtään ja olkoot kuskina.
- melkein alkkis
Juu kyllä pysyy korkki kiinni ainakin yritys on kova ei pää enää kestä näitä morkkiksia ja krapuloita........kuskin hommiin vaan koko kuukaudeksi.......
- tipaton on pop
Vuosi sitten pidin ensimmäisen ja oli niin hauskaa, että ilman muuta kokeilen taas. Viikonloput ovat todella huimia, kun ei ole mitään sumua. Ajatus kulkee aivan erilailla, kirkkaana. Viimeks meni melkein 6 viikkoa, nyt kokeilen uutta ennätystä.
- Petturiko
Hommasin vieraan naisen nykyisen lisäksi.Kummasti jää törpöttelyt vähemmälle,kun on keksittävä selityksiä "iltamenoihin". Eipähän tartte miettiä,että ottasko vai lähtiskö..
- toni.f
on vuosi toisensa jälkeen tipaton.
Olen valinnut apsolutisti elämän tavan ja olen katsonut sen itselleni oikeaksi.
En tehnyt koskaan mitään viisasta juovuksissa tai muitten aineitten vaikutuksen alaisena. Kohelsin aina niin, että tuotin aina muille harmia ja myös itselleni.
Nyt olen ollut n. 5 vuotta raittiina :) ja ihmiset voivat hyvin ympärilläni ja minä voin hyvin.
Enään ei keskustelut keskity siihen, että kuinka ryypättiin viikonloppuna tai kuinka ryypätään tulevana viikonloppuna! - maitoa, kiitos!
Kaikki alkoholipitoiset juomat ovat niin pahan makuisia, ettei tuota minkäänlaista ongelmaa olla niitä juomatta.
- asdfasdfs
Lopetin kokonaan alkoholin käytön. Pelkkää pahaa siitäkin seuraa. Kaduttaa kun koskaan edes tutustuin siihen myrkkyyn.
- Nimetön
Puhutaan nyt siitä patarouvasta, kun sen sinne etusivulle tyrkkäsitte!
- jauhot suussa
Eivät tainneet tykätä "pääkonttorissa" ja uutinen siirrettiin toisaalla. Demarit kun omistaa tiedonvälityksen suvereenisti (erkkomedia, finnkino, radioasemat).
Koitappa mennä elokuviin siten, ettei siitä kilahda siivu erkolle ja sdp:lle. Helsingissä ei taida olla enää mahdollista.
Suomi on vapaan tiedonvälityksen maa - sensurointi on niin edistyksellistä, että Kiinasta ja arabimaista ostetaan palvelut ;)
Täytyy kitua ilman viinaa edes hetki.Ihminen jolla ei ole alkoholiongelmaa ei tarvi tipattomia kuukausia.
- tuo edellinen
Itse pidän tipattoman tammikuun. Haluan todistaa itselleni, että pystyn olemaan vähintään kuukauden ilman alkoholia ja viettää muuten ihan normaalia elämää, käydä baareissa ym. mutta selvin päin. Vuosi sitten vietin tipattoman maaliskuun ja kyllä teki hyvää! Tulee energisempi olo ja krapulapäivien sijaan urheilin enemmän. Suosittelen kaikille. Toinen syy tipattomuudelle voi monille olla se, että haluaa viettää terveellisempää elämää, puhdistaa elimistöä. Niin itsellänikin, annan maksani levätä vähän aikaa etanolista. Vaikka juomistottumukseni ovatkin usein vähemmän kuin kerran viikossa, niin silloin oikei olan takaa, ei ole terveydelle hyväksi!
- kotimies
Eipä tule vietettyä tipatonta tammikuuta.se kyllä onnistuisi,mutta en viitsi,ainakin sauna iltoina tulee käytettyä.
- Tippa Vaara
Kyllä kyllä, kyllä tipat on, vielä tallella. Kai sitä nyt ihan pienet vois, kun kerran tipat on.
- ei tippa tapa, mut ämpäriin...
Taisi tuossa vierähtää tipaton marras- ja joulukuukin, lokakuussa taisin ottaa oikein "kännit" kun join samana iltana kerran 2 siideriä.
Jos ratkean taas juomaan pullon tai kaksi siideriä, niin kuitatkoot edelliset kuut sitten tammikuun.
Minulle ei kovinkaan suuria vaikutuksia tipattomasta tai "kännikuusta" ole, kun olen niin huono juomaan alkoholipitoisia juomia. - huru-ukko
Uusi nainen pistää elämän remonttiin helposti ja helpottaa sitä tipatonta tammikuuta!
- petosta
antaa kumppanin tai vastaavan vaikuttaa omaan juomiseen.
- Jamas
Tietenkin tipaton tammikuun, jos hallitsee juomatapansa niin voi viettää, minullakin neljäs perättäinen. Ryhdikästä olis kaikille kokeilla hallitseeko tapansa, vai onko heikko luonne?
- Nimetön
ei mitään järkeä liuottaa aivoja vuodesta toiseen,
siinä ei meinaa mitään mitkään helvetin tipattomat
tammikuut,saatanan vähä-älyiset juokaa vaan itsenne
ennenaikaiseen hautaan sen te ansaitsette.
- toki vietän
tipatonta tammikuuta ja tupakin polttokin loppui kokonaan...ku on kattokaas selkärankaa!
- QueenOfTheDawn
Tipaton tammikuu on must! Saattaa tosin jäädä haaveeksi tänä vuonna kun sattui loma viikko tammikuulle. Viimeksi ollut (tai pitänyt) lomaa vuosi sitten että jo olis aika.. Ja pitää sitä nyt lähteä baariin käymään kun ole sielläkään kolmeen kuukauteen vieraillut...
- ei raitis
aine yritän.
- minusta
Jos alkoholinkäyttö on suhtkoht hallinnassa mielestäni tuollainen kituuttaa vaan itseä. Vähentäminen on päivän sana.
Tietenkin olo on paljon kevyempi raittiin kuukauden jälkeen, mutta mitä vikaa parissa oluessa aina sillöin tällöin on? Keventää sekin tunnelmaa huomattavasti.
Nostan kuitenkin hattua kaikille tipatonta kuukautta viettäville. Nauttikaa tästä ajasta täysin siumauksin! :-)- ja paljon
Jos kuukausi ilman alkoholia on kituuttamista, niin silloin tipattomassa tammikuussa vasta järkeä onkin. Vai kuinka?
Itsellä tipaton tammikuu... liikuntaa, pari hyvää kirjaa, leffoja ym. mukavaa tiedossa :) Ylimääräiset nesteet poistuu elimistöstä, maksa saa levätä ja mieli kohenee kummasti.
- Nimetön
kyllä onnistuu, korkki pysyy kiinni seuraavat 2-3kk vähintään, eikä tuota mitään ongelmia, muutenkaan tuo juominen ei kauheasti kuulu tapoihini, hyppään ennemmin auton rattiin ja lähen ajelemaan.siis kun otat, älä aja.
- holisti1960
22 kertaa olen saanut viettää jo tipatonta tammikuuta enkä kadu yhtään!
- saavutuksesta
ja hyvää jatkoa
- apina
Ei onnistu edes viikkoa. Pakko vetää pari mäyräkoiraa viikonloppuna. Tosin nyt aion yrittää olla arkipäivät ottamatta mitään, kun paino tahtoo päästä nousemaan.
- käsittäjä
Tipaton tammikuu hmm..parempi huikaton helmikuu vähämmän päiviä!
- Nimetön
Vietän tipatonta vuotta.
Onnistuu hyvin ja rahaa säästyy! - Josku Jakanen
Eikös nää tipattomat tammikuut ole vain juopoille jotka eivät pysty kontrolloimaan juomistaan ?
- EI TIPATON KOSKAAN
Kun kerran janottaa, silloin otetaan. Amatöörit ryyppää almanakan mukaan. Miehekästä on ottaa joka viikonloppu. Joskus tietenkin viikollakin vähän. Kesällä tulee naukkailtua lähes päivittäin. Miksi kiusata itseensä? Ei tippa tapa, ja ämpäriin ei huku...
- tipa tonko
sanonpa vaan että suurinosa itseään siinä huijaa..ei tarvii kun homma hanskassa ja pystyy sekä voi ottaa joka kuussa. miksei tipaton heinäkuu jos sellainen on pidettävä
- ..hyväkäs..
Miehekästä ei ole myöskään tanssia, pussata, puhua tunteistaan/osoittaa niitä/varsinkaan itkeä, suvaita muita, arvostaa puolisoaan tasaveroisena kumppanina, ottaa hattua päästä hississä, olla kiroilematta muita liikenteessä...... SAATANAN SAATANA!!!
Mekkohan tässä on hommattava. - jessus..
Kun oksennat ja paskannat verta ku elimistö huutaa hoosiannaa. Eräs tuttuni juo just nuin miehekkäästi ja ja kahesti joutunut tuon viinapirun aiheuttaman ongelman takia sairaalaan. Suosittelen.. Jatka vain.Sitten tietää suku missä olet. Nimittäin hautuumaalla. Uskomattomia juttuja täällä heitetään.
- jebalis
Ei mitään semmosia. Join joulukuusa kerran, että kyllä sitä täsä kuusa kärsii taas ottaa kerran tai pari.
- vrewrf
kyse ei ole siitä, että kärsiikö ottaa vai ei, siis siinä, että pitääkö tipattoman.
Ihmiset eivät pysty pitämään tipatonta, koska eivät kehtaa kieltäytyä jos joku pyytää oluelle eivätkä kehtaa sanoa, että pitävät tipatonta.
- ..hyväkäs..
Kyllä MINÄ vietän tipattoman tammikuun, onhan se trendikästä ja siinä sitä paitsi on niin paljon hyviä vaikutuksia, että ihan sitä tulee väkisinkin hyvälle tuulelle. Ikäänkuin piristyy, tulee kuntoiltua, musiikit/lukemiset/teatterit/vaimon kanssa kävelyt/lasten toimiin osallistuminen.....jne. Täällähän oli joskus oikein listaa niistä juomattomuuden vaikutuksista!!!!
Ja pikkasen rahaakin säästy, taidankin vaihtaa keväämmällä autoo.
Toisaalta taas sitten juomisen plussapuolet ovat kyllä niin vastaansanomattomasti painavammat, että kyllä tammikuussa on ihan tarpeeksi. Sitä paitsi firman illanvietto/loma/vapaapäivät/jne... joten pakkohan mun on ja sitä paitsi tarttis alkaa osteleen uusia vaatteita, ku kuukaudessa putoo jo lähes kymmenen kiloo ja kaikki luulee, että mä oon sairastunu vakavasti.
Mut homma hanskassa!!!!- Vuosi
Minulla on aina tipaton vuosi, nyt menossa 51.
- ..hyväkäs..
Vuosi kirjoitti:
Minulla on aina tipaton vuosi, nyt menossa 51.
Et taida sitten onneton tietää mitään näistä "juomattomuuden" hyvistä puolista, kun siulla ei ole vertailukostaa. Ellet sitten ole joku näitä ameriikan ihmeitä ja ehtiny jo sitä ennen jonkin verran jo dokatakin.
Miulla nyt pötköön 19. tipaton.
Jatkanemme samaa??!!!!!!!
- marjaana*
Ilman muuta olen viettänyt tammikuun ja siinä on kyllä mennyt helmikuukin ilman alkoholii ja nyt ajattelin että olenpas tuon maaliskuunkin ilman ku ei näy olevan ongelmaa! Suosittelen muillekkin!
- ..hyväkäs..
Aiaiai!!
Tuo on vaarallinen ajatuskulku. Huomaat kai itsekin mitä siitä seuraa!! Raittius!!!! Mutta entäpä jos........ - tipattomasta..
tärkeämpää olisi varmaankin savuton tammikuu,helmi maalis.. ja sitä rataa
- havainto.
aina samat, ikuiset laihduttajat, tupakanpoltonlopettajat, ja muut tipattomat aloittaa saman laulun joka tammikuussa.
silti ne on ikuisesti lihavia, röökinpolttajia ja juoppoja. just tuli mieleen et tänään piti juoda lasi punaviiniäm mut unohtui pahus sentään...
- tt:tä näin
ajattelin viettää tipatonta tammikuuta sokerittoman batteryn parissa -> http://www.myspace.com/nightgoblin :DDD tai ainaki koitan skulaaks toi, jos toimii ni juon tota koko tamminkuun enkä alkoholia
- haaveilija
Viime tammikuussa vietin tipattoman tammikuun, eikä siitä ollut mitään haittaakaan, mutta tänä vuonna en taida jaksaa. Yritän vain vähentää hieman, että baariin lähtemisessä oli jotain hohtoa!!
- ei ole mitään
hohtoa. Ei voi olla turhempaa ahjankäyttöä kuin notkua baareissa. Vähinkään käy ajankulut jos baari virkistyksen tarjoaa. Luusereiden meeting-place, ei muuta!
- raymond
ei ole mitään kirjoitti:
hohtoa. Ei voi olla turhempaa ahjankäyttöä kuin notkua baareissa. Vähinkään käy ajankulut jos baari virkistyksen tarjoaa. Luusereiden meeting-place, ei muuta!
jos noin kommentoit joidenkin vapaa-ajankäyttöä.
Ei kai se sulta ole pois, jos joku relaa baarissa ja saa sieltä ehkä seuraa. Sä et oo koskaan tainnu saada?
Kerrohan mitä ei-luuseria teet itse vapaa-aikanasi? - rauhassa
raymond kirjoitti:
jos noin kommentoit joidenkin vapaa-ajankäyttöä.
Ei kai se sulta ole pois, jos joku relaa baarissa ja saa sieltä ehkä seuraa. Sä et oo koskaan tainnu saada?
Kerrohan mitä ei-luuseria teet itse vapaa-aikanasi?ikävää vain on että noissa paikoissa kasvaa myös niitä sossussa kerjääjiä joiden elämää ja alkoholismia hoidetaan mm. mun maksamamilla verorahoilla. Psitäköön ekaks elämänsä järjestykseen niin et elää omillaan ilman kanssaihmisten apuja ja vasta tämän jälkeen kaljalle. Paljon on "normaalia" jengiäkin baarissa ja se on heidän asiansa, tarkoitankin sitä selkärangatonta yhteiskunnan siipeilevää luuserijengiä.
- annu42
ja absolutisti koko vuoden! Näin on käynyt ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kiitos Herralle!
- kysymys.
herra 47 tullut teille ?
- Korkin laitoin kiinni
Aloitin laihdutuksella,jätin sokerin ja rasvan.
Kymmenen kiloa keveämpänä taaperran nykyisin.Ei vaivaa hiilarihumalat,eikä rapulaaamut.
Elämäni sai uutta potkua ja rauhaa.
En ole Herraa löytänyt,eikä tuo niin hukassa liene ollutkaan.
Eihän moinen elämänmuutos tarvitse,kuin tiettyä
selkärankaa ja tervettä itsetuntoa.
Hellin itseäni uusilla vaatteilla ja matkoilla.
Hyvä Minä.Olen ylpeä itsestäni! - annu42
Korkin laitoin kiinni kirjoitti:
Aloitin laihdutuksella,jätin sokerin ja rasvan.
Kymmenen kiloa keveämpänä taaperran nykyisin.Ei vaivaa hiilarihumalat,eikä rapulaaamut.
Elämäni sai uutta potkua ja rauhaa.
En ole Herraa löytänyt,eikä tuo niin hukassa liene ollutkaan.
Eihän moinen elämänmuutos tarvitse,kuin tiettyä
selkärankaa ja tervettä itsetuntoa.
Hellin itseäni uusilla vaatteilla ja matkoilla.
Hyvä Minä.Olen ylpeä itsestäni!Hienoa olla täysjärkinen koko ajan, eikös vain. Onnittelen meitä molempia, jotka olemme elämän arvon ymmärtäneet. Tsemppiä myös kaikille muille, jotka tekevät vakaan päätöksen tähän suuntaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä korkata viimeistä kertaa.
Rasva ja sokeri ovat muuten alkoholin kera todella paha yhdistelmä. Ne kannattaa kaikki "korkata" samalla kertaa. Paljon vähemmällä tuskalla pääsee. Lenkkeily ja runsas veden juominen myös huuhtelivat kummasti vahoja saastoja pois elimistöstä.
Hyvää jatkoa kaikille päättäväisille yrittäjille.
- Striking-Fire
Olen aina viettänyt ja nytkin vietän tipatonta tammikuuta - TIPPAAKAAN EN SIIS JÄTÄ OTTAMATTA!
- Tipatta
Nyt saa mennä taas yksi koko vuosi tipatta,kun tuli sössittyy kolme vrk:ta putkeen ja oikein kunnolla,eli taas katumus ja 1 vuosi ilman alkoholii ja sen olen ennenkin tehnyt,kun olen luvannut ,mutta ei se niin kauheeta ole,miltä saattaa kuullostaa,juhlikaa te ,jotka osaatte ottaa nätisti,ettekä hölmöile ,sillä itse en osaa!Vaikutukset olleet erittäin hyvät,tipattoman vuoden jälkeen,vaimokin taas jaksaa=)
- Ei mikää juoppo
Aloitan tipattoman kauden jo ennen joulua ja se jatkuu aina kevääseen saakka.Kokeilkaapa olla 3 viikkoa raittiina, ei sen jälkeen tee mieli alkoholipitoisia aineita lainkaan. Ja mikä olo!!!!
Olisi kuin syntynyt uudelleen, kasvot suorastaan sulavat ja kroppasta turha neste häviää. Liikunta tukee raitistumista. - tipattoman
joulukuun. Ihan vaan protestiksi kaikelle pikkujoulusähläämiselle. Tosin ketään ei varmasti protestini kiinnostanut, mutta viisi viikkoa olin juomatta. Olo oli.. ihan samanlainen kuin aina ennenkin.
Tipattoman tammikuun pointti on kait kokeilla, miltä tuntuu olla juomatta ja pystyykö nauttimaan elämästä raittiina. Muuten sillä ei ole kyllä mitään merkitystä terveydelle.- iituli
pakko viettää tipaton yammikuu,ja itseasiassa tipaton vuosi,koska jouluna sain tietää olevani raskaana.että helppoo tulee olemaan!!
- ... tammikuu ...
... on kuolleena syntynyt ajatus.
- ellu12
Tipatonta tammikuuta vietetään täälläkin.. tuleepahan samalla testattua, että onko sillä niitä vaikutuksia..lähinnä oman terveyden ja sosiaalisten suhteiden kannalta..
ja säästyypähän rahaakin tulevalle ulkomaan matkalle
- Täti-67
Mä otan niin harvoin, että se on ihan sama, pidänkö tipattoman tammikuun, helmikuun, maaliskuun... Siksi en mitenkään erityisesti määrää itselleni, että se tipaton kuu on juuri tammikuu.
- joka kuukausi
Mulla on tipaton myös helmikuu, maaliskuu jne...
- tammikuu.
pörpötellään kokonaan ja loppuvuosi loivennetaan.
- kun yritän
Homma lipsui viime vuonna parin viikon jälkeen. Mutta ei siitä mikään hillitön dokaaminen alkanut. Voi olla, että sama käy taas, kun on juhlan tynkää.
En tiedä, onko näistä tavalliselle ihmiselle mitään hyötyä. Herättää vain turhaa masennusta, jos on heikko itsetunto, eikä sitten pystykään.
Samoin tällaiselle alkoholipalstalle ei pitäisi normaali-ihmisen eksyä ollenkaan. Alkaa fundeerata, olenko jotenkin huono, kun viikonloppuna työviikon jälkeen otan muutaman bissen, tai lähden käymään baarissa.
Jotenkin kai suomalainen keksintö koko tipaton tammikuu.
Koskahan vietetään seksitöntä syyskuuta. Kai sekin on vielä kerran jonkun viisaan mielestä kansanterveydelle hyväksi.
Sitten lokakuussa petona pussit täynnä naaraiden kimppuun :D - tiedä sitten miksi
jostain syystä edellinen lähettäminen viesti ei tullut näkyviin.
Tiapattomasta tammikuusta:
Homma lipsui viime vuonna parin viikon jälkeen. Mutta ei siitä mikään hillitön dokaaminen alkanut. Voi olla, että sama käy taas, kun on juhlan tynkää.
En tiedä, onko näistä tavalliselle ihmiselle mitään hyötyä. Herättää vain turhaa masennusta, jos on heikko itsetunto, eikä sitten pystykään.
Samoin tällaiselle alkoholipalstalle ei pitäisi normaali-ihmisen eksyä ollenkaan. Alkaa fundeerata, olenko jotenkin huono, kun viikonloppuna työviikon jälkeen otan muutaman bissen, tai lähden käymään baarissa.
Jotenkin kai suomalainen keksintö koko tipaton tammikuu.
Koskahan vietetään seksitöntä syyskuuta. Kai sekin on vielä kerran jonkun viisaan mielestä kansanterveydelle hyväksi.- tuli tuplana
luulin jo että mua vainotaan :)
- mutta ämpäriin voi kyllä hu...
Minä ainakin otan niin maltillisesti aina että tipaton tammikuu on turhaa. Aion edelleen myös nyt tammikuussa ottaa perjantai ja lauantai iltana ne kaksi punkku lasillista/ilta.
Juopoille hyvä toi tipaton, ei normi-ihmiset sellasta tartte. tipaton tammikuu ja hepitön helmikuu. - ^^^^^^^^^^^^^^
Mie vietän tipattoman vuoden. :P
- aslöfjals
mitä järkeä pitää joku tipaton tammikuu kun voi pitää tipattoman elämän? tosin sen jälkeen saa huonompaa kohtelua kuin maahanmuuttajat mutta säästyypähän aivosolut.
- Ykä300
Oon nyt ollut tipattomana tavallaan kolme vuotta, eli v;n 2006 loppuvuosi ja sitten uusivuosi ja kolmantena tämä 2007 vuosi ja täää on tosi!
- ai-ja
tipaton tammikuu...ajattelin pistää paremmaksi ja olla koko vuoden!elokuussa tulee vuosi ja todennäköisesti jatkuu,koska SELVINPÄIN on kivempaa!!!!!!!!Terve ruumis ei viinaa kaipaa.
- -awerell-
ja kyllä on kalja hyvää....
- pinjakasiviis
Kyllä pidän tipattoman. Se tekee ihan hyvää olla ilman alkoholia 4-5 vk:a. Se onnistuu ihmeen helposti,vaan kehittää muuta tekemistä viikonlopuiksi ku viinalla läträämisen. Ite aattelin ens vkl:na mennä ulos syömään ja käydä leffassa. kuivien viikkojen jälkeen olokin on parempi ja huurteinen maistuu paremmalta.
Tämä järki säilyy niin eiköhän tuo mene koko kuukausi ilman alkoholia niinkuin edellinenkin.
- ain't no fun
ainakin kovasti yritän!
Ennen on onnistunu helposti mutta tänä vuonna vaikuttaa hieman hankalammalta!- omin sanoin
miksi noin yksinkertainen asia ei voi onnistuin. Sen kun vain on ilman!
- Kukkanen 84
Ei maistu enää viinat. En ole raskaana, ei muuten vain maistu enää. Ällöttää pelkkä kaljan hajuki niin penteleesti. Ihan hyvä minusta ainakin, ettei maistu. Jotku pitää hulluna ja niille olen sitten raivonnut, että on mulla muutaki tekemistä, kun maata rapulassa seuraava päivä sängyssä ja valittaa omaa tyhmyyttään. Eräs kaverinikin on raitistunut kokonaan myös. Sillekkään ei enää maistu. Olen tästä kovin iloinen. Miehenikin on vähentänyt juomistaan.:) Tämmöstä täällä. Ensin erottiin porukalla kirkosta, nytten nähtävästi lopetetaan porukalla alkon käyttö, heh. Sepäs oiski melko teko jo.
- täälläkin
Ei maistu kaljat, eikä siiderit, viini kenties vähäsen, mutta muuten saa muut juoda minunkin alkoholijuomani. Totta tosiaan se krapulapäivä masentaa niin hemmetisti, ettei ole edes illalla sen vuoksi enää hauskaa. Myös minun kaverini puhuvat samaa.
Hauska juttu. Olemme myös eronneet porukalla kirkosta. Mikäköhän trendi tämä oikein on :)
- hah
synttärit tammikuussa, täytän yhdekstäntoista, ei mitään tippataukoja..
- fdusihjvpfdj
tipaton tammikuu on tosikoille ja pölkkypäille, jano lähtee juomalla, näin se on.
Paska homma tottakai jos perhe joutuu kärsimään alkkiksen takia, joko koko perhe ryyppäämään tai alkkis päästettävä lähtemään kotoa ryyppäämään. Jos se jano loppuu, sitten kotiin (jos perhe vielä huolii). Eikä se alkoholismi mikään sairaus ole, yhteiskunta on sairas, juoppoja ei tarvii hyysätä, antakaa pulipojille sen verran rahaa että saavat viinansa alkosta ettei tarvitse korvikkeita juoda. Se joka sitten haluaa lopettaa ja raitistua, niin sille on se mahdollisuus tarjottava eikä lällerrettävä jostain hoitoonohjauksesta. Töihin ja oma vuokrakämppä ja jos ei sitten kykene asioitaan hoitamaan, niin sitten vaan takaisin alkkisjengiin jos se elämäntapa on sopivampi hänelle. - Ratkesin
Kestin melkein 3 päivää....eilen vedin huput
- Justus-28
Nyt on pidettävä, melkeen dokasin joulukuussa sekä akan että työpaikan....jeps..
- hoo
tipatonta tammikuuta on yritetty monta kertaa, mutta ei ole tähän saakka toteutunut. Nyt on kuitenkin PAKKO. Jalka kipsissä tammikuun ajan, joten ei viitti alkaa säheltään viinan kanssa, ettei telo itteensä enempää. eikä tuo kyynärsauvoilla käveleminen kännissä onnistuiskaa... mutta ei valittamista silti. mukavasti on oltu ilman viinaa jo joulukuun ja tammikuu tähän nyt vielä putkeen. ei tee ees tiukkaa! ihan terveellistäki pitää välillä breikkiä pippaloinnista :)
- Pohjanmaalla
Tuli siinä tipaton tammikuu pohjanmaalaisille ja muutkin kuukaudet muutamalle dokaajalle. Pitäsikö tuntea sääliä ....ei todellakaan.
- niinkuin minä
tipattomaan tammikuuhun.
Viimevuonna pidin kanssa ja olin ylpee ittestäni kun
pystyin siihen.
Kyllä tunnustan olevani riippuvainen alkoholista ja todella olisin ylpee kun pystyisin jättämään kaiken pois.
Nyt on menossa ensimmäinen viikko ja se on pahin,mut
kun se yli pääsee niin alkaa pikkuhiljaa helpottaa.
Painokin putoo samalla.
Ainut mikä tympii niin on kun mies ei suostu samaan.
TSEMPPIÄ KAIKILLE MEILLE JOTKA YRITÄMME KUITENKII.
SEESTEISTÄ VUOTTA 2007.
(AATELKAA MONTAKO EUROO SAADAAN KASAAN,MÄ MEINAAN LAITTAA SIVUUN JA KATTOO) - Spugedeeli
..Ja tänään putosin, olen heikko paska, joka siirtyi huumeista sitten tämän viinapirun pauloihin. Ihme juttu, muinoin huumehia käyttäessäni alkoholi oli hyvin satunnainen osa elämääni ja jopa halveksittu päihde. Nyt itsekkin tuon laillisen paskalitkun pauloissa ja että voi ihmistä vituttaa...
- tekee hyvää
Tipaton tammikuu ja vaikka siitä eteenpäin, ja olo ja mieli hyvä.
- ja tipaton loppuvuosi
Kävin ostamassa punkkua pataan pantavaksi tammikuun kunniaksi.
- rapa-ripa_
Kossupullo on korkattu taas - yleensä parin viikon välein näin käy.
Viime vuonna taisi sattua touko- ,kesä- ja heinäkuulle nuo tipattomat kuut.
Eipä se paljoa vaikuta - tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että jos on tullut juotua usein ja runsaasti, niin raittius kyllä tekee tosi hyvää niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
...hapoton helmikuu sitten ? - Tiina*
Kyllä vaan. Tipaton tammikuu on kuulunut tapoihini jo vuosia. Aluksi on hankalaa kun on joulunajan viininlipitys juuri takana. Mutta sitten helpottaa eikä edes tee mieli. Tänä vuonna aion jatkaa vielä helmikuun ja ehkä siitäkin eteenpäin. Niilläkin rahoilla voi ostaa jotain terveellisempää herkkua jottei pääse laihtumaan liikaa :-)
- kukkuu
Täällä mitää tipoitella. Silloin kun otetaan, niin otetaan kanssa ja kun ei oteta niin ei oteta. Turhaa paskan jauhamista ja sievistelyä. Tipaton tammikuu, nunnunnuu. Kas kun ei hepitön helmikuu, maidoton maaliskuu, hurmioton huhtikuu, touhuton toukokuu jne.
Niin, että jollakin tapaa pitäisi ihmistä kiusata, niinkö, jotta sitä olisi parempi.- maksa
On se sikäli ihan hyvä tällainen täysin tipaton jakso, että maksa pääsee rauhoittumaan. Kaksi viikkoa täysin ilman alkoholia puhdistaa maksan. Ja pään myös. Meitä suomalaisia on yritetty opettaa sivistyneiksi viinan käyttäjiksi, eli siis vähän viinaa joka päivä. Mutta kun siitä on se seuraus, että maksa saa rasituksen joka päivä, ei lepoa ollenkaan. Ja se rassaa. No, onko se tipaton tammikuu vai juopottelu kerran kuussa vai mikä, mutta tärkeintä on, että maksaa saa puhdistua välillä.
- kukkuu
maksa kirjoitti:
On se sikäli ihan hyvä tällainen täysin tipaton jakso, että maksa pääsee rauhoittumaan. Kaksi viikkoa täysin ilman alkoholia puhdistaa maksan. Ja pään myös. Meitä suomalaisia on yritetty opettaa sivistyneiksi viinan käyttäjiksi, eli siis vähän viinaa joka päivä. Mutta kun siitä on se seuraus, että maksa saa rasituksen joka päivä, ei lepoa ollenkaan. Ja se rassaa. No, onko se tipaton tammikuu vai juopottelu kerran kuussa vai mikä, mutta tärkeintä on, että maksaa saa puhdistua välillä.
Jos niin päljon käyttää alkoa, että seuraukset alkavat kertyä maksaan, niin kaksi viikkoa ei mihinkään elpymiseen riitä. Puoli vuotta juopottelematta olisi sellainen aika, missä maksa sekä pää elpyvät siihen kuntoon kuin vain voivat.
vuosi jos toinenkin. en näe mitä into tipattomassa tammikuussa on jos loppuvuoden vetää kuin sieni. mitään ei menetä ku ei ota ollenkaan.
- elämä..
ja sitä on kestänyt jo 34 vuotta. Ottakaa siitä muttkin mallia. Parasta on olla koko ajan selvin päin.
- pähkäilijä
Olen 22v opiskelija, ja opiskelijaelämäni on sellainen normaalin railakas; viikonloppuisin ja välillä vähän arkisinkin tulee baarissa tai bileissä oltua. No joululoma tuli otettua kuppia normaalia enemmän ja päätin että nyt pidän tipattoman tammikuun, ihan vaan osoittaakseni itselleni että ilmankin voi olla.
Ei siinä sitten mitään ei sitä itse viinaa mieli tee, mutta kun on tylsää! Kaverit on nytkin baarissa ja bileissä, mutta minua ei kiinnosta mennä katselemaan selvispäiten sivusta niiden toilailuja.. Onko muilla opiskelijoilla samanlaisia kokemuksia tylsistymisestä ja epäsosialisoitumisesta tipattoman tammikuun aikana?- muista opiskelijoista
mutta enemmän sitä viinalla aivojaan liottaen tylsistyy kuin selvänä!
- saat lisätietoa
Alkoholi ja aivot
Alkoholi kuuluu pääasiassa keskushermostoon (muun muassa aivot ja selkäydin) vaikuttaviin aineisiin. Se lamaannuttaa hermostoa, joka siksi pyrkii vastustamaan vaikutusta lisäämällä omaa ärtyvyyttään toimintakykynsä säilyttämiseksi.
Alkoholin välitön vaikutus ilmenee humalatilana ja sammumisena. Pitkäaikainen runsas käyttö aiheuttaa monenlaisia vaikutuksia:
Henkinen suorituskyky heikkenee. Muutoksia esiintyy aluksi vain alkoholin käytön yhteydessä, mutta myöhemmin ne voivat jäädä pysyviksi. Usein todetaan heikentymistä muistissa, aloitteellisuudessa, päättelykyvyssä ja motoriikassa. Juomisen lopettaminen parantaa olennaisesti suorituskykyä. Mutta jos muutokset ovat isoja, täydellistä palautumista ei enää tapahdu.
Kouristusalttius lisääntyy. Kun veren alkoholi on laskenut nollaan runsaan juomisen jälkeen, kouristusalttius lisääntyy pariksi vuorokaudeksi. Kyse on äkillisistä tajuttomuus-kouristuskohtauksista, joihin voi liittyä kieleen puremista ja virtsan päästämistä. Kouristustaipumusta ei esiinny kaikilla. Vieroituskouristuksiin ei tarvita jatkuvaa epilepsialääkitystä. Voimakas vieroitustila edellyttää väliaikaista lääkehoitoa, jolla kouristuksia voidaan ehkäistä.
Pikkuaivojen toiminta vaurioituu. Pikkuaivot säätelevät liikkeiden koordinaatiota ja tasapainoa. Alkoholi aiheuttaa niissä solumassan vähenemistä. Lopulta seuraa tilanne, jossa tasapainoa on vaikea säilyttää hämärässä ja ilman näköaistin apua. Portaissa, kapeilla käytävillä ja ihmisvilinässä liikkuminen vaikeutuu. Käsien yhteistoiminta ja puhelihasten toimintakin voivat joskus vaikeutua. Kun tällainen tilanne on päässyt syntymään, siihen ei ole hoitokeinoa.
Aivovaurion vaara kasvaa etenkin nuorilla. Vahva humalatila laskee etenkin nuorilla veren sokeria. Kun veren sokeri laskee liian alas, aivojen energiansaanti tyrehtyy. Seurauksena on aivovaurio.
Mitä tehdä vaurioiden välttämiseksi?
Jos käytät alkoholia, älä juo itseäsi niin humalaan, että sammut tai joudut tapaturmiin. Jos ystäväsi sammuu, älä jätä häntä heitteille. Asianmukaisen hoidon avulla voidaan ehkäistä aivovaurioita. Juomisen lopettaminen on paras tae sekä henkisten kykyjen palautumiselle että niiden säilyttämiselle.
Antti Holopainen
Ylilääkäri, Järvenpään sosiaalisairaala
Lähde: Päihdelinkki
Vastaa tähän viestiin
Kerro kaverille tästä viestistä Ilmoita asiattomasta viestistä
Google-mainokset
- TKObyKOSKENKORVA
joo tarkoitus oli , mut mitä helvettiä mää tätä tänne jauhan,... nyt kuumaan kylpyyn nauttimaan krapulasta...
- Moonix
Aloitin jo kolmatta kertaa tipattoman tammikuun.Meinasin jo ratketakkin, mut jos yrittäs kuitenkin jatkaa, oloon se ei vaikuta. AAmulla on aina flunssanen ihme olotila, väsyny. Syön rautaa, pakko syödä anemian takia, syön myös monivitamiineja sekä kalsiumia erikseen.
Liikun kävellen, ei mikään auta. Olo on kakkamainen.
Yleensä juon kaksi tai kolme lasillista keskimäärin jokatoinen ilta. Joskus on pieniä kausia että joka ilta viiniä ja olut.En halua kuitenkaan humaltua niin että muisti menee ja puhe takkuaa. Se on 2-3 lasillista viiniä ja olut tai pelkkää viinä, punaviiniä, nam.- kultaajahopeaa
Kun aloittaa vuoden tipattomana niin siinä helpolla jatkaa helmi- ja maaliskuunkin. Onnistuisikohan Wappuun asti? Puna- tai valkoviinilasi maistuisi, katsotaan miten jatkuu.
Viinilasin voi vaihtaa hyvään kirjaan, ei ole aamulla päänsärkyä tai "tokkuraista" oloa viikonloppunakaan.
- yksi_tipaton
Tipaton tammikuu aiheinen blogi:
http://tipaton.blogit.kauppalehti.fi/ - Anonyymi
aaaaarrrggghh stana viit prkl nyt sitä viiiinaaaa srannn aaaarrrr kaaljaaa niiin vittuuusrti saaataaan öööö kaljaaaaaa tännne ööööö
aaaarrrgh viiiinaaaa tännee näin aaaarrrghh öööö
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818