mitä kannattaa tuoda Suomeen Australiasta?

Kössi-kenguru

Mikä Australiassa on halvempaa kuin Suomessa? Minkälaisia matkamuistoja olette tuoneet joutumatta tulliselvitykseen?

15

7212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppis

      Punajättikengurun.

    • talja

      Suomessa kampaamot myyvät fudge-sarjaa, hiuslakkaa ym. sellaista, kaikki alkaa n. 25 e ja vastaavaa saat ausseista (australialainen sarja) marketista vitosella tai kympillä.

    • Algot Niska

      Tsaibadaiduu!

      Minä toin 12 pulloa kyseistä laatupunkkua ja salakuljetin sitä myös vatsalaukussa melkoisen erän!

      • AyRes

        Minä toin Panadolia, huomattavasti halvempaa ja vahvempaa, kuin mitä Suomesta saa (ilman reseptiä). Samoin kannattaa ostaa Omega 3:sta ja Tree-oilia.
        Yllämainittua punkkua toin myös monta pahvikanisteria.


    • toin

      bumerangin ja 5 tölkkiä tooheys new:tä vaikkakin kalja on kalliimpaa kuin suomessa.

    • Kummitäti72

      Löytyykö Australiasta krokotiilipukuja?

      Olen lähdössä sinne ja kummipoika haluaisi sellaisen, mielellään viitalla. Oli nähnyt jossain sellaisen kuvan...

    • vaelluskengät

      ,swan olutta ja perustietoa
      http://www.suomi-australia.fi/
      http://www.dundernews.com/australia-info/

    • Suurinta

      herkkua tarjota tuttaville täällä härmässä :))))

    • Kössi-kenguru

      Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Niissä on ollut paljon ruoka- ja juomavinkkejä.

      Kaipailen vielä jotain matkamuisto- ja tuliaisvinkkejä. Mitä suosittelette?

      • Raumlaine mailmankieruttaja

        Mnää toi kokonaise purjelaeva. Se o kolm mastone parklaev ja pullos. Se o tark semse laeva kopio ku kulet tavara Raumalt Australia ja takas kans.

        Toi mnää sit muutaki tilbehööri mut emnää enemppä ny tän kerkke jaarittelema.


      • nak deem huup

        Moikka
        Kun menet sinne niin kyllä näet mitä kannattaa tuoda. Ei millään pahalla mutta sun kysymyksesi on vähän sama kuin mitä toisin Ruotsista...
        Jos haluat turistikrääsää, löydät kaikenmoista kengurunnahkaa ja koalakarhua, on emusta valmistettua käsirasvaa, bumerangia ja opaalikoruja. Hienoja Australiasta kertovia kirjojakin löytyy... Didgeridoota et varmaan Suomesta saa...
        Surffivaatteet(esim. Rip Curl ym)ja rantamuoti on tietty uudempaa mallistoa mitä Suomessa saa mutta eipä juuri mitenkään halpaa. Tea Tree Oil ja Eucalyptystuotteet on Australialaisia mutta niitäkin saat Suomesta...
        Jos ostat DVDtä kannattaa katsoa, että ne toimii sitten Eurooppalaisissa laitteissa.
        Perusaussimakuja on Lamingtonit, meatpiet, Vegemite on toast ja Bundabergin rommi, kannattaa maistaa.
        Itse tiedän, että toipa joku Dingonkin Suomeen...


      • OHO!
        nak deem huup kirjoitti:

        Moikka
        Kun menet sinne niin kyllä näet mitä kannattaa tuoda. Ei millään pahalla mutta sun kysymyksesi on vähän sama kuin mitä toisin Ruotsista...
        Jos haluat turistikrääsää, löydät kaikenmoista kengurunnahkaa ja koalakarhua, on emusta valmistettua käsirasvaa, bumerangia ja opaalikoruja. Hienoja Australiasta kertovia kirjojakin löytyy... Didgeridoota et varmaan Suomesta saa...
        Surffivaatteet(esim. Rip Curl ym)ja rantamuoti on tietty uudempaa mallistoa mitä Suomessa saa mutta eipä juuri mitenkään halpaa. Tea Tree Oil ja Eucalyptystuotteet on Australialaisia mutta niitäkin saat Suomesta...
        Jos ostat DVDtä kannattaa katsoa, että ne toimii sitten Eurooppalaisissa laitteissa.
        Perusaussimakuja on Lamingtonit, meatpiet, Vegemite on toast ja Bundabergin rommi, kannattaa maistaa.
        Itse tiedän, että toipa joku Dingonkin Suomeen...

        Väität siis jonkun tuoneen elävän dingon lentokoneessa Ausseista Suomeen?


      • pasi
        nak deem huup kirjoitti:

        Moikka
        Kun menet sinne niin kyllä näet mitä kannattaa tuoda. Ei millään pahalla mutta sun kysymyksesi on vähän sama kuin mitä toisin Ruotsista...
        Jos haluat turistikrääsää, löydät kaikenmoista kengurunnahkaa ja koalakarhua, on emusta valmistettua käsirasvaa, bumerangia ja opaalikoruja. Hienoja Australiasta kertovia kirjojakin löytyy... Didgeridoota et varmaan Suomesta saa...
        Surffivaatteet(esim. Rip Curl ym)ja rantamuoti on tietty uudempaa mallistoa mitä Suomessa saa mutta eipä juuri mitenkään halpaa. Tea Tree Oil ja Eucalyptystuotteet on Australialaisia mutta niitäkin saat Suomesta...
        Jos ostat DVDtä kannattaa katsoa, että ne toimii sitten Eurooppalaisissa laitteissa.
        Perusaussimakuja on Lamingtonit, meatpiet, Vegemite on toast ja Bundabergin rommi, kannattaa maistaa.
        Itse tiedän, että toipa joku Dingonkin Suomeen...

        Oho. Olisin erittäin kiinnostunut jututtamaan dingon tuonutta ihmistä. Missäköhänpäin Suomea tämä hurjimus majailee?


    • kannattaa tuoda

      Aasian läheisyydestä ja austaralian verotuksesta johtuen elektroniikka on siellä jonkun verran halvempaa kuin pohjolassa.

      Kannattaa vertailla!

    • ja kengurunnahkainen

      outback hattu ovat hyviä tuliaisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe