Rakettiterroristit

Tosíasiat ymmärtävä

Ymmärrän sen jotenkin, jos vuoden vaihtuessa joku yhteisö järjestää ilotulituksen ja vieläpä senkin, että yksityiset voisivat ampua muutaman raketin.

Nykyisin homma on kuitenkin karannut täysin käsistä. Varmaa on, että ennen pitkää siihen tullaan puuttumaan, kuten monissa isommisssa kaupungeissa on jo tehtykin.

Sekin päivä koittaa että paukuttelu kielletään kokonaan, mikä merkitsee luonnollisesti myös ilotulitteiden myynnin kieltämistä.

Nykyisellä menolla pelkästään Suomessa levitetään ilmaan ja luontoon tonnikaupalla raskasmetalleja ja muita myrkyllisiä kemiallisia yhdisteitä. Lisäksi luontoa roskataan hirvittävästi, mikä jo nytkin on laissa kielletty.

Jos ilotulituksia tarkastellaan maailmanlaajuisesti, niillä edistetään kasvihuoneilmiötä aivan tarpeettomasti. Vain ihminen voi olla niin typerä olio, että saastuttaa tahallaan leikín vuoksi samaa ilmaa jota hengittää.

Suomessa sijaitsevissa ilmanlaadun valvontapisteissä saavutetaan uudenvuodenyönä paljon korkeampi saastepiikki kuin esimerkiksi viime kesänä Venäjän metsäpalojen aikaan.

Myös melu on saastetta. Rakettiterroristit häiritsevät räiskinnällään ihmisten ja eläinten elämää vakavasti. Mistä he ovat saaneet tähän oikeuden, koska tämäkin on periaatteessa laissa kielletty?

Uutisten mukaan maassa tiedetään tähän mennessä sattuneen noin 20 vakavaa silmävammaa ja muutamia tulipaloja. Tämäkö on sitä hauskanpitoa?

Ikävä sanoa, mutta rakettiterroristit ovat tyhmiä, mistään piittaamattomia ja järkevään ajatteluun kykenemättömiä ihmisiä.

55

3463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytyis saada

      hallintaan koko ilotulitus.
      Ei ole enää mitään rajaa tällä paukuttelulla ja saastuttamisella.Otsoni häviää jo meidän joka päiväisen saasteen myötä, miksi lisätä sitä tuhoa näillä raketeilla.???????????
      Tähän olisi kiireesti puututtava
      Joulu on ihnaa, kun saa olla rauhallisessa ympäristössä,poltella kynttilöitä ja nauttia hiljaisuudesta,ja Joulun sanomasta.

    • läskipää

      Oletko hieman tiukkapipo idiootti. Vai ei kerran vuodessa saisi hieman metelöidä, vähän kauniita raketteja taivaalle ampua. Muuta Saharan persreikään siellä tuskin raketteja ammutaan.

      Kaikki o0n nykyään terrorismia näemmä, jopa hauskan pito. OLetko ollut lapsi koskaan, piditkö raketeista mitä? Jos pidit niin pidä sitten tylsän happaman aikuisen suusi visusti kiinni.

      Joka saatanan asiasta pitää nykyään kitistä helvetti, hyvin on mennyt yhteiskunnan aivopesu perille Helsinkiläisille tosin ei mulle.

      Sitä paitsi johan rakettien ampumista on rajoitettu helvetisti, oletko paskassa nukkunut kun kun et sitä tiedä pelle?

      • Tosiasiat ymmärtävä

        Sinulle oli vastaus jo valmiina viestini viimeisessä kappaleessa. Luehan siitä ja yritä miettiä mitä siinä sanotaan.

        Eihän se tosin välttämättä ole sinun vikasi, jos et ole saanut minkäänlaista kasvatusta ja geeniperimäkin on se mikä on.


      • Lentsu**
        Tosiasiat ymmärtävä kirjoitti:

        Sinulle oli vastaus jo valmiina viestini viimeisessä kappaleessa. Luehan siitä ja yritä miettiä mitä siinä sanotaan.

        Eihän se tosin välttämättä ole sinun vikasi, jos et ole saanut minkäänlaista kasvatusta ja geeniperimäkin on se mikä on.

        Tuolla lailla ne puhuu nykyajan huonostikasvatetut nuoret/ aikuiset. Kurjaa kun ihmiset ei anna arvoa toisten kotirauhalle ja tuo tuntemattoman haukkuminen osoittaa tyhmyyttä.

        HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!
        RAKASTAKAA TOISIANNE SEKÄ LÄHIMMÄISIÄ!!!


      • sandruska

        Onko toope mahtavaa kun jokin pamahtaa ja leimahtaa,halvat on ilot.


      • toinen läskipää

        Näin on, ILOTULITTEIDEN AMPUMISAIKAA ON RAJOITETTU JO AIVAN TARPEEKSI SAMOIN PAIKKOJA ON RAJOIETTTU. On se saatana kumma kun ei saa ampua raketteja edes yhtenä päivänä vuodessa ( tai siis 12 tuntina)


      • Aikuinen ihminen
        toinen läskipää kirjoitti:

        Näin on, ILOTULITTEIDEN AMPUMISAIKAA ON RAJOITETTU JO AIVAN TARPEEKSI SAMOIN PAIKKOJA ON RAJOIETTTU. On se saatana kumma kun ei saa ampua raketteja edes yhtenä päivänä vuodessa ( tai siis 12 tuntina)

        Mihin ihmisen elämän kannalta tärkeään asiaan tässä on muka kajottu. Jos ette olisi menneet järjettömyyksiin, rajoituksia ei olisi tarvittu. Tämänvuotinen paukuttelu oli jo niin järjetöntä, että uskallanpa luvata sinulle lisää rajoituksia.


      • toinen aikuinen
        Aikuinen ihminen kirjoitti:

        Mihin ihmisen elämän kannalta tärkeään asiaan tässä on muka kajottu. Jos ette olisi menneet järjettömyyksiin, rajoituksia ei olisi tarvittu. Tämänvuotinen paukuttelu oli jo niin järjetöntä, että uskallanpa luvata sinulle lisää rajoituksia.

        Mikä siinä ammuskelussa on muka järjetöntä?

        Järjetöntä on vain ns. vapaakasvatus, jossa jo 5 -6 vuotiaat ovat vanhempien mielestä aikuisia. Siitä sitten seuraa se että kaljaa, tupakkaa, ilotulitteita vanhemmat ostavat ja antavat 12-13 vuotialle.

        Ammuskelussa ei ole mitään järjetöntä, kun se tehdään oikein. Nuorten kanssa vanhemmat ovat mukana opettamassa ja ohjaamassa ilotulitteiden käyttöä.

        Rajoitteita ei enempää tarvita. Tarvitaan järkeä.


      • totuudentorvelo
        toinen aikuinen kirjoitti:

        Mikä siinä ammuskelussa on muka järjetöntä?

        Järjetöntä on vain ns. vapaakasvatus, jossa jo 5 -6 vuotiaat ovat vanhempien mielestä aikuisia. Siitä sitten seuraa se että kaljaa, tupakkaa, ilotulitteita vanhemmat ostavat ja antavat 12-13 vuotialle.

        Ammuskelussa ei ole mitään järjetöntä, kun se tehdään oikein. Nuorten kanssa vanhemmat ovat mukana opettamassa ja ohjaamassa ilotulitteiden käyttöä.

        Rajoitteita ei enempää tarvita. Tarvitaan järkeä.

        "Ammuskelussa ei ole mitään järjetöntä, kun se tehdään oikein. Nuorten kanssa vanhemmat ovat mukana opettamassa ja ohjaamassa ilotulitteiden käyttöä."

        Koko ammuskelu on järjetöntä häiriön aiheuttamista ihmisille, jotka haluaisivat viettää uudenvuodenaattoa rauhassa.

        Se on järjetöntä niitä kohtaan, jotka tarvitsisivat syystä tai toisesta unta.

        Ammuskelussa ei ole mitään muuta kuin järjetöntä. Kenenkään hyvinvointi ei vaadi toteutuakseen tuommoista räiskettä, ilman pilaamista ja roskaamista.

        Suurin osa vanhemmista ei ole nuorten kanssa, eivätkä he edes semmoista halua, koska se "rajoittaa ilonpitoa".

        Olen myös usein nähnyt minkälaista se ohjauskin on, kun kännissä oleva isä sytee tulta raketteihin ja lapset seistä tollottavat kehässä ympärillä.

        Yksityisten ihmisten puuhailu räjähteiden kanssa on aina täysin järjetöntä.


    • 2007

      Lyödäänkö vaikka vetoa?
      Mietipä joulun hillitöntä lahjarumbaa, valtavat läjät paperiin käärittyä krääsää, made in China. Lentokoneella tänne tuotu ja autolla ostoskeskuksesta haettu.
      Helsingissä oli viime yönä vieno ruudinhaju. Metsäpalojen ällöttävä käry oli jotain aivan muuta.
      Ilotulitteiden jäänteet ovat usein paperia, pahvia ja puuta, eli helposti lahoavaa materiaalia.

      • Tosiasiat ymmärtävä

        Olet varmasti oikeassa tuon joulun suhteen. Siinäkin olisi meillä kaikilla paljon miettimisen aihetta. Pakettien aukaisu ei kuitenkaan häiritse sivullisia eikä käy hengityssairauksista kärsivien terveyden päälle.

        Tuo saastepiikkivertaus ei ollut suinkaan itse keksimäni, vaan siitä kertoi radiossa henkilö joka näiden laitteiden valvonnasta vastaa.

        Ilotulitteiden efektit syntyvät metallien suoloista ja erilaisista kemikaaleista, jotka ovat myrkyllisiä. Asiantuntijoiden mukaan näitä aineita leviää uudenvuodenyön aikaan yksistään Suomeen tonneittain.

        Olipa roska mitä lajia tahansa, niin ei se juuri silmää ilahduta.


    • ........
    • hauskanpidosta

      niin kannattaako siitä tänne tulla valittamaan?

      Vedä samantien töpselit irti tietsikastasi, niin eipä tule saastetta siitäkään...

      Sähköntuottaminen sekin nääs saastuttaa. Unohtamatta kaiken tietokoneteollisuuden teettämää saastetta.

      En ymmärrä pätkääkään ihmisiä jotka ovat elämäntehtäväkseen ottaneet puuttua muiden asioihin ja leikkivät jotain "poliisia".

      Laki sallii ilotulitteet ja niiden ampumisen. Jotkut kaupungit ovat keskustoissaan kieltäneet niiden ampumisen. Joten se asia on lainmukaisesti kurissa. Sille asialle ei valittajaterroristit voi mitään.

      Mutta älkää toivoanne menettäkö.. sillä kohta tulee kevät ja paljastaa koirankakat, joten valittamista riittää...

      Eikä pidä unohtaa parvetupakointia siitähän voi valittaa vuoden ympäri...

      • joopa...

        ymmärtämättömyyteesi, sotke ja paukuttele, siirrä kustannukset muille.


      • "ymmärtämättömyydestän...
        joopa... kirjoitti:

        ymmärtämättömyyteesi, sotke ja paukuttele, siirrä kustannukset muille.

        Kerro montako euroa maksat minun "ymmärtämättömyydestäni"??

        PE***le! Itse maksoin ilotulitteeni. Itse ammuin ne omalta pihaltani! Itse siivosin roskat omalta pihaltani!

        Mistä sinä valitat? Onko se kivaa?

        Työkseni kerään valtiolle varoja, joita voi sossusta yms. paikoista käydä luukuttamassa täyttämällä lomakkeita ja vetämällä lonkkaa..

        Omasta palkastani maksan verot, kuten myös talostani yms.

        Mitä kustannuksia sinä muka maksat ilotulituksestani? Ja mikäli et maksa mitään niin ole sitten hiljaa!


      • Mnä vaan
        "ymmärtämättömyydestän... kirjoitti:

        Kerro montako euroa maksat minun "ymmärtämättömyydestäni"??

        PE***le! Itse maksoin ilotulitteeni. Itse ammuin ne omalta pihaltani! Itse siivosin roskat omalta pihaltani!

        Mistä sinä valitat? Onko se kivaa?

        Työkseni kerään valtiolle varoja, joita voi sossusta yms. paikoista käydä luukuttamassa täyttämällä lomakkeita ja vetämällä lonkkaa..

        Omasta palkastani maksan verot, kuten myös talostani yms.

        Mitä kustannuksia sinä muka maksat ilotulituksestani? Ja mikäli et maksa mitään niin ole sitten hiljaa!

        "PE***le! Itse maksoin ilotulitteeni. Itse ammuin ne omalta pihaltani! Itse siivosin roskat omalta pihaltani!"

        Siinäpä se sitten olikin mitä omistat. Et sinä omista yhteistä ilmaamme tai luontoamme, että sinulla olisi oikeus niitä myrkyillä saastuttaa ja kasvihuoneilmiötä edistää.


      • mieti ite
        Mnä vaan kirjoitti:

        "PE***le! Itse maksoin ilotulitteeni. Itse ammuin ne omalta pihaltani! Itse siivosin roskat omalta pihaltani!"

        Siinäpä se sitten olikin mitä omistat. Et sinä omista yhteistä ilmaamme tai luontoamme, että sinulla olisi oikeus niitä myrkyillä saastuttaa ja kasvihuoneilmiötä edistää.

        "Et sinä omista yhteistä ilmaamme tai luontoamme, että sinulla olisi oikeus niitä myrkyillä saastuttaa ja kasvihuoneilmiötä edistää. "

        Minulla on laillinen oikeus ampua ilotulitteita.
        Sille et sinä eikä kukaan mukaan voi mitään.

        Mahtaa valittajia harmittaa.

        Huolehdi vain omista saasteistasi ja omista asioistasi. Mikäli siihen pystyt.

        Mitä sinä olet tehnyt yhteiskunnan hyväksi muutakuin valittanut?

        Kerää sinä lasitölkkejä ja vie kierrätykseen.. Hah. Samalle kaatopaikalle ne päätyvät viet ne kierrätykseen tai laitat roskiin.. Sitäkään ei teollisuutemme ole raaka-aineena pystynyt hyödyntämään...

        Olen sitämieltä, että kaikenlaiset viherpipertäjät saastuttavat enemmän luontoa kuin tavalliset kaduntallaajat. Esimerkkinä em. lasinkierrätyksen "järjestäminen" tai paremminkin järjettömyys...

        puhumattakaan turkistarhaiskuista, joilla "vapautettujen" eläinten irtipäästämisellä tuhotaan paikallinen eliöstö ja vielä aiheutetaan irti päästettyjen eläinten kuolema.

        Jos minä jotain toivoisin tällävuodelle, niin se olisi järkeä "luonnonsuojelijoille" ja "valittajille".


      • saastuttamis-asia
        mieti ite kirjoitti:

        "Et sinä omista yhteistä ilmaamme tai luontoamme, että sinulla olisi oikeus niitä myrkyillä saastuttaa ja kasvihuoneilmiötä edistää. "

        Minulla on laillinen oikeus ampua ilotulitteita.
        Sille et sinä eikä kukaan mukaan voi mitään.

        Mahtaa valittajia harmittaa.

        Huolehdi vain omista saasteistasi ja omista asioistasi. Mikäli siihen pystyt.

        Mitä sinä olet tehnyt yhteiskunnan hyväksi muutakuin valittanut?

        Kerää sinä lasitölkkejä ja vie kierrätykseen.. Hah. Samalle kaatopaikalle ne päätyvät viet ne kierrätykseen tai laitat roskiin.. Sitäkään ei teollisuutemme ole raaka-aineena pystynyt hyödyntämään...

        Olen sitämieltä, että kaikenlaiset viherpipertäjät saastuttavat enemmän luontoa kuin tavalliset kaduntallaajat. Esimerkkinä em. lasinkierrätyksen "järjestäminen" tai paremminkin järjettömyys...

        puhumattakaan turkistarhaiskuista, joilla "vapautettujen" eläinten irtipäästämisellä tuhotaan paikallinen eliöstö ja vielä aiheutetaan irti päästettyjen eläinten kuolema.

        Jos minä jotain toivoisin tällävuodelle, niin se olisi järkeä "luonnonsuojelijoille" ja "valittajille".

        ei ole enää yksin vihreiden piipittäjien asia, vaan meidän kaikkien jotka täällä maapallolla voimme VIELÄ olla, puolueeseen katsomatta.
        en ole vihreä ja vastustan rakettien ampumista joka tontin reunalta, keppiä piha täynnä vaikka ei itse ole ampunut yhtään ainutta rakettia.
        onko tämä kivaa, et varmaan sinäkään ole raketti keppiäs roskiin huolehtinut koska ne lentää niin kauas,,,,naapuriin.


      • kaavaongelma
        saastuttamis-asia kirjoitti:

        ei ole enää yksin vihreiden piipittäjien asia, vaan meidän kaikkien jotka täällä maapallolla voimme VIELÄ olla, puolueeseen katsomatta.
        en ole vihreä ja vastustan rakettien ampumista joka tontin reunalta, keppiä piha täynnä vaikka ei itse ole ampunut yhtään ainutta rakettia.
        onko tämä kivaa, et varmaan sinäkään ole raketti keppiäs roskiin huolehtinut koska ne lentää niin kauas,,,,naapuriin.

        Niin se on kaavoitusongelma, jos on piha täynnä naapurin keppejä. Mitäs asutte liian lähekkäin.

        Ensin rakennetaan seinä seinään kiinni ja sitten olevinaan asutaan omakotitalossa. Ainut väli mikä on niin se on paloväli. Näin monessa paikassa.

        Kaavoitettaisiin ja rakennettaisiin oikeita omakotitaloja, niin olisi matkaa naapuriin enemmänkuin paloväli.

        Ylipäätään mikäli naapurit ärsyttävät noin kovasti, niin silloin kannattaa harkita muuttaa jonnekin pohjoiseen jossa naapuriin on kilometrien matka.
        Siellä ei häritse kukaan. Eikä myöskään itse häiritse muita.

        Oletko tullut ajatelleeksi, että myös sinä voit tiedostamattasi häiritä naapuriasi.

        Ilmaston lämpenemistä en laita Suomessa yhtään pahaksi. Säästyypähän lämmityskustannuksia ja muutenkin voisi olla täällä pohjolassa vähän lämpimämpi.

        Rakettien saastuttamisongelma on häviävän pientä verrattuna naisten kosmetiikkateollisuuteen, liikenteeseen yms.


      • Mnä vaan
        mieti ite kirjoitti:

        "Et sinä omista yhteistä ilmaamme tai luontoamme, että sinulla olisi oikeus niitä myrkyillä saastuttaa ja kasvihuoneilmiötä edistää. "

        Minulla on laillinen oikeus ampua ilotulitteita.
        Sille et sinä eikä kukaan mukaan voi mitään.

        Mahtaa valittajia harmittaa.

        Huolehdi vain omista saasteistasi ja omista asioistasi. Mikäli siihen pystyt.

        Mitä sinä olet tehnyt yhteiskunnan hyväksi muutakuin valittanut?

        Kerää sinä lasitölkkejä ja vie kierrätykseen.. Hah. Samalle kaatopaikalle ne päätyvät viet ne kierrätykseen tai laitat roskiin.. Sitäkään ei teollisuutemme ole raaka-aineena pystynyt hyödyntämään...

        Olen sitämieltä, että kaikenlaiset viherpipertäjät saastuttavat enemmän luontoa kuin tavalliset kaduntallaajat. Esimerkkinä em. lasinkierrätyksen "järjestäminen" tai paremminkin järjettömyys...

        puhumattakaan turkistarhaiskuista, joilla "vapautettujen" eläinten irtipäästämisellä tuhotaan paikallinen eliöstö ja vielä aiheutetaan irti päästettyjen eläinten kuolema.

        Jos minä jotain toivoisin tällävuodelle, niin se olisi järkeä "luonnonsuojelijoille" ja "valittajille".

        Tietämättömyytesi näyttää olevan todella suuri. Ei jätelasin hyödyntäminen suinkaan tarkoita sitä, että se pitäisi käyttää uudelleen jossakin teollisuudessa.

        Jätelasia käytetään yleisesti kaatopaikkojen rakenteissa, joisa se korvaa uusiutumattomia luonnonvaroja. Eli ei tarvitse repiä soraharjuja tai pohjavesialueita näihin tarkoituksiin. Lisäksi lasi on erinomaista materiaalia näihin kerroksiin. Tyhmät eivät tajua, että lasi menee hyötykäyttöön kaatopaikoillakin käytettynä.

        En ole mikään erityisempi luonnonsuojelija. Tätä yhteiskuntaa olen todennäköisesti hyödyttänyt Sinua enemmän, joten siinäkään suhteessa ei ole mitään hävettävää.


      • mitä haluat
        Mnä vaan kirjoitti:

        Tietämättömyytesi näyttää olevan todella suuri. Ei jätelasin hyödyntäminen suinkaan tarkoita sitä, että se pitäisi käyttää uudelleen jossakin teollisuudessa.

        Jätelasia käytetään yleisesti kaatopaikkojen rakenteissa, joisa se korvaa uusiutumattomia luonnonvaroja. Eli ei tarvitse repiä soraharjuja tai pohjavesialueita näihin tarkoituksiin. Lisäksi lasi on erinomaista materiaalia näihin kerroksiin. Tyhmät eivät tajua, että lasi menee hyötykäyttöön kaatopaikoillakin käytettynä.

        En ole mikään erityisempi luonnonsuojelija. Tätä yhteiskuntaa olen todennäköisesti hyödyttänyt Sinua enemmän, joten siinäkään suhteessa ei ole mitään hävettävää.

        "Ei jätelasin hyödyntäminen suinkaan tarkoita sitä, että se pitäisi käyttää uudelleen jossakin teollisuudessa. "

        Usko mihin uskot.

        Jätelasin keräämisen alkuperäinen tarkoitus oli hyödyntää keräyslasia uusiokäytössä ja teollisuudessa. Käytäntö on osoittanut, että teollisuus ei pysty hyödyntämään niin suurta määrä jätelasia mikä keräyksestä tulee. Siitä seurauksena on ollut se, että ylijääväosa murskataan ja ajetaan kerroksina kaatopaikoille.

        Eli samalle kaatopaikalle menee suurinosa jätelasista laitoit sen roskiin tai kierrätykseen.

        Ylevä ajatus kerätä jätelasia, jolla ei käytännössä voida tehdä juuri mitään. Tämähän se on tyhmyyden huippu.

        Jätelasien keräyspisteet on vielä usein järjestetty niin, että ihmiset joutuvat tai mukavuudenhalustaan ajavat autoilla viemään jätelasia. Sehän se ei saastuta. ;)


      • Mnä vaan
        mitä haluat kirjoitti:

        "Ei jätelasin hyödyntäminen suinkaan tarkoita sitä, että se pitäisi käyttää uudelleen jossakin teollisuudessa. "

        Usko mihin uskot.

        Jätelasin keräämisen alkuperäinen tarkoitus oli hyödyntää keräyslasia uusiokäytössä ja teollisuudessa. Käytäntö on osoittanut, että teollisuus ei pysty hyödyntämään niin suurta määrä jätelasia mikä keräyksestä tulee. Siitä seurauksena on ollut se, että ylijääväosa murskataan ja ajetaan kerroksina kaatopaikoille.

        Eli samalle kaatopaikalle menee suurinosa jätelasista laitoit sen roskiin tai kierrätykseen.

        Ylevä ajatus kerätä jätelasia, jolla ei käytännössä voida tehdä juuri mitään. Tämähän se on tyhmyyden huippu.

        Jätelasien keräyspisteet on vielä usein järjestetty niin, että ihmiset joutuvat tai mukavuudenhalustaan ajavat autoilla viemään jätelasia. Sehän se ei saastuta. ;)

        Ei ole uskosta kysymys, vaan satun tasan tarkkaan tietämään tämän asian. Ei se hyötykäyttö ja kierrättäminen tarkoita suinkaan sitä, että kerätystä jakeesta pitäisi valmistaa jotakin samanlaista tuotetta. Esimerkiksi auton renkaat rouhitaan nykyisin maanrakennusaineeksi tietyömaille sataprosenttisesti. Ei niistäkään uusia renkaita valmisteta.


      • tiedät
        Mnä vaan kirjoitti:

        Ei ole uskosta kysymys, vaan satun tasan tarkkaan tietämään tämän asian. Ei se hyötykäyttö ja kierrättäminen tarkoita suinkaan sitä, että kerätystä jakeesta pitäisi valmistaa jotakin samanlaista tuotetta. Esimerkiksi auton renkaat rouhitaan nykyisin maanrakennusaineeksi tietyömaille sataprosenttisesti. Ei niistäkään uusia renkaita valmisteta.

        Ainakin puheenaiheen vaihdoit kierrätyslasista kierrätettäviin autonrenkaisiin. Ehkä niistä on helpompi puhua. ;)

        Jep. Autonrenkaiden kierrätys on järjestetty paremmin. Mutta kierrätyslasin ei.

        Minä en viitsi jatkaa jankkaamista jonkun tuntemattoman kanssa.


      • Mnä vaan
        tiedät kirjoitti:

        Ainakin puheenaiheen vaihdoit kierrätyslasista kierrätettäviin autonrenkaisiin. Ehkä niistä on helpompi puhua. ;)

        Jep. Autonrenkaiden kierrätys on järjestetty paremmin. Mutta kierrätyslasin ei.

        Minä en viitsi jatkaa jankkaamista jonkun tuntemattoman kanssa.

        En vaihtanut puheenaihetta, mutta miksi pitäisi tolkuttaa samoja asioita moneen kertaan. Eli jätelasi menee arvokkaaseen uusiokäyttöön kaatopaikkojen rakenteissa. Jotta lasimurskaa niihin saataisiin, se pitää kerätä eroon muusta jätteestä.

        Ainoa turha asia saattaa olla värillisen ja kirkkaan lasin erottelu. Se on kuitenkin pieni vaiva, eikä tässä vaiheessa vielä tiedetä meneekö lasi sulatettavaksi vai maanrakennusaineeksi.

        Miten niin autonrenkaiden kierrätys on mielestäsi paremmin järjestetty? Samalla tavallahan ne kerätään talteen ja käytetään maanrakennukseen.

        Minä jatkan jankkaamista kanssasi pelkästään siitä syystä, että sain oikaistua harhaluulosi, jota ilmeisesti olet kärkäs jakamaan muillekin. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan.


      • äläkä vänkää
        Mnä vaan kirjoitti:

        En vaihtanut puheenaihetta, mutta miksi pitäisi tolkuttaa samoja asioita moneen kertaan. Eli jätelasi menee arvokkaaseen uusiokäyttöön kaatopaikkojen rakenteissa. Jotta lasimurskaa niihin saataisiin, se pitää kerätä eroon muusta jätteestä.

        Ainoa turha asia saattaa olla värillisen ja kirkkaan lasin erottelu. Se on kuitenkin pieni vaiva, eikä tässä vaiheessa vielä tiedetä meneekö lasi sulatettavaksi vai maanrakennusaineeksi.

        Miten niin autonrenkaiden kierrätys on mielestäsi paremmin järjestetty? Samalla tavallahan ne kerätään talteen ja käytetään maanrakennukseen.

        Minä jatkan jankkaamista kanssasi pelkästään siitä syystä, että sain oikaistua harhaluulosi, jota ilmeisesti olet kärkäs jakamaan muillekin. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan.

        elä sinä ekologisesti..

        käytä puuceetä, älä käytä sähköä, nuku metsässä laavussa jne.

        kyllä maailma pelastuu :D

        mutta aloita se maailman pelastaminen ihan itsestäsi


      • Mnä vaan
        äläkä vänkää kirjoitti:

        elä sinä ekologisesti..

        käytä puuceetä, älä käytä sähköä, nuku metsässä laavussa jne.

        kyllä maailma pelastuu :D

        mutta aloita se maailman pelastaminen ihan itsestäsi

        "mutta aloita se maailman pelastaminen ihan itsestäsi"

        Niin olen tehnyt. En ole esimerkiksi ikinä ampunut yhtään rakettia. Enkä ikinä ammu. :)


    • ilotulitteet kunniaan

      Se mitä raketit yhden päivän aikana saastuttavat/meluttavat luontoa on minimaalinen murto-osa siitä mitä autot ja lentokoneet saastuttavat luontoa! Joten tuskinpa raketteja koskaan tullaan kieltämään lailla, ja toivottavasti ei kielletäkkään!!!

      KÄSKY:
      JOTEN AMMPUKAAMME ILOTULITTEITA SEURAAVANAKIN UUTENA VUONNA NIIN PALJON KUIN IKINÄ HUVITTAA!!

      • Järki

        On totta, että lentokoneet ja autot saastuttavat luontoa, mutta niiden käytölle on kuitenkin useinmiten järkiperäiset perustelut.

        Rakettien ampumisessa ei ole mitään järkeä. Yhteiskunta ei siitä haavoitu, vaikka ne jätettäisiin ampumatta.


      • Löysäpipo
        Järki kirjoitti:

        On totta, että lentokoneet ja autot saastuttavat luontoa, mutta niiden käytölle on kuitenkin useinmiten järkiperäiset perustelut.

        Rakettien ampumisessa ei ole mitään järkeä. Yhteiskunta ei siitä haavoitu, vaikka ne jätettäisiin ampumatta.

        Rakettien ampuminen piristää kummasti mieltä ja taas jaksaa paremmin käydä koulua ja olla töissä.

        Tämä 12 tuntia jona aikana raketteja saa ampua on suhteellisen pieni, ja vain aniharva menee 1.1 töihin, joten ampumisen ei pitäisi häiritä ketään ja jos häiritsee niin kyllä töissä jaksaa olla vaikka on yksi valvottu yö takana!!

        On aivan käsittämätöntä että eräät tiukkapidot haluaisivat kieltää tämänkin huvin! Kohta varmaan kielletään Juhannuksen kokot, Vapun kaasuilmapallot, joulun lahjat ja kynttilät!! Minin tämä maailma menee jos koskaan ei saisi pitää hauskaa?


      • höhhöh
        Löysäpipo kirjoitti:

        Rakettien ampuminen piristää kummasti mieltä ja taas jaksaa paremmin käydä koulua ja olla töissä.

        Tämä 12 tuntia jona aikana raketteja saa ampua on suhteellisen pieni, ja vain aniharva menee 1.1 töihin, joten ampumisen ei pitäisi häiritä ketään ja jos häiritsee niin kyllä töissä jaksaa olla vaikka on yksi valvottu yö takana!!

        On aivan käsittämätöntä että eräät tiukkapidot haluaisivat kieltää tämänkin huvin! Kohta varmaan kielletään Juhannuksen kokot, Vapun kaasuilmapallot, joulun lahjat ja kynttilät!! Minin tämä maailma menee jos koskaan ei saisi pitää hauskaa?

        Mitäs hauskaa siinä paukuttelussa on? Jos rahan polttaminen on hauskaa, niin ei muuta kuin setelitukko tuleen! Siitä ei naapuritkaan häiriinny.


      • naisten meikit
        Järki kirjoitti:

        On totta, että lentokoneet ja autot saastuttavat luontoa, mutta niiden käytölle on kuitenkin useinmiten järkiperäiset perustelut.

        Rakettien ampumisessa ei ole mitään järkeä. Yhteiskunta ei siitä haavoitu, vaikka ne jätettäisiin ampumatta.

        Kemianteollisuus ja naisten meikit yms. saastuttavat paljon enemmän kuin raketit.

        Niillekään ei ole mitään järkiperäistä perustelua eikä yhteiskunta siitä kärsisi. Haiskoot pas***le ja näyttäkööt variksenpeläättimiltä luomuna.


      • lkjkgukfyguijhk
        höhhöh kirjoitti:

        Mitäs hauskaa siinä paukuttelussa on? Jos rahan polttaminen on hauskaa, niin ei muuta kuin setelitukko tuleen! Siitä ei naapuritkaan häiriinny.

        ...mitä hauskaa siinä on niin se on oma ongelmasi. Sillä suurin osa Suomalaisista tietää että rakettien ampuminen on mitä parhainta ajanviettoa ja mitä parhain sijoituskohde uutena vuotena!!! Tai no joo jos sattuu olemaan köyhä, niin ei sit välttämättä pidä rakettien ampumisesta.


      • Kauhiast hämmästynny
        naisten meikit kirjoitti:

        Kemianteollisuus ja naisten meikit yms. saastuttavat paljon enemmän kuin raketit.

        Niillekään ei ole mitään järkiperäistä perustelua eikä yhteiskunta siitä kärsisi. Haiskoot pas***le ja näyttäkööt variksenpeläättimiltä luomuna.

        Enpä oo tsiaan kuullut naisten meikkien rytisevän nurkkapielissä, niin ettei aamuvarhaisella töihin menevä ihminen kykene nukkumaan.

        En ole myöskään nähnyt meikkien leijailevan sakeana ilmassa niin etteivät hengityssairaat ihmiset voi kuvitellakaan lähtevänsä ulos vuotta vaihtamaan.

        Raketit ovat kemianteollisuutta siitä pahemmasta päästä. Kiinassa rakettitehtaiden tapaturmissa kuolee ja vahingoittuu vuosittain suuri joukko ihmisiä.


      • Tyhmä ja utelias
        lkjkgukfyguijhk kirjoitti:

        ...mitä hauskaa siinä on niin se on oma ongelmasi. Sillä suurin osa Suomalaisista tietää että rakettien ampuminen on mitä parhainta ajanviettoa ja mitä parhain sijoituskohde uutena vuotena!!! Tai no joo jos sattuu olemaan köyhä, niin ei sit välttämättä pidä rakettien ampumisesta.

        Mites olet ajatellut sijoituksesi poikivan tulevaisuudessa. Tulikohan sijoitettua kasvihuoneilmiöön ja otsonikatoon. Vai kasvaako luontoon kylvämäsi roska kenties tulevaisuudessa pikkuraketteja?


      • POMMITTAJA----
        Tyhmä ja utelias kirjoitti:

        Mites olet ajatellut sijoituksesi poikivan tulevaisuudessa. Tulikohan sijoitettua kasvihuoneilmiöön ja otsonikatoon. Vai kasvaako luontoon kylvämäsi roska kenties tulevaisuudessa pikkuraketteja?

        Ilotulitteista eii mitään kasvihuoneilmiötä/otsonikatoa aiheudeudu merkittävästi tai ainakaan niin merkittävästi että se vaikuttaisi maan elämään millään tavalla miljooniin vuosiin. Ennemminkin autot, lentsikat sun muut tuhoavat ilmastoa monin kertaisesti enemmän. Varmaan tupakoitsijoiden tupakatkin saastuttavat/roskaavat enemmän luontoa kuin jotkut vaatimattomat raketit uutena vuotena!!

        Sijoittamalla raketteihin voi olla varma sijoittaneensa hauskanpitoon ja hyvään mieleen ;)


      • Nerokas oivallus
        POMMITTAJA---- kirjoitti:

        Ilotulitteista eii mitään kasvihuoneilmiötä/otsonikatoa aiheudeudu merkittävästi tai ainakaan niin merkittävästi että se vaikuttaisi maan elämään millään tavalla miljooniin vuosiin. Ennemminkin autot, lentsikat sun muut tuhoavat ilmastoa monin kertaisesti enemmän. Varmaan tupakoitsijoiden tupakatkin saastuttavat/roskaavat enemmän luontoa kuin jotkut vaatimattomat raketit uutena vuotena!!

        Sijoittamalla raketteihin voi olla varma sijoittaneensa hauskanpitoon ja hyvään mieleen ;)

        Sijoittaminen on yleensä riskipeliä, jossa voi tulla myös tappioita. Eikö olisi oikein, että paukkuihin sijoittaneet korvaisivat yhteisvastuullisesti niistä koituneet vahingot ja siivouskulut.

        Eli jokaisen paukunostajan nimi paperiin ja katsotaan vuodenvaihteen jälkeen paljonko tulee nuppia kohti maksettavaa.


      • Nero2007
        Nerokas oivallus kirjoitti:

        Sijoittaminen on yleensä riskipeliä, jossa voi tulla myös tappioita. Eikö olisi oikein, että paukkuihin sijoittaneet korvaisivat yhteisvastuullisesti niistä koituneet vahingot ja siivouskulut.

        Eli jokaisen paukunostajan nimi paperiin ja katsotaan vuodenvaihteen jälkeen paljonko tulee nuppia kohti maksettavaa.

        Paukuihin harvemmin sijoitetaan vaan niihin säästetään rahaa, ja tällä säästetyllä summalla niitä ostetaan!!

        Olisiko korkea aika palata yläasteen yhteiskuntaopin tunnille?


      • Nerokas oivallus
        Nero2007 kirjoitti:

        Paukuihin harvemmin sijoitetaan vaan niihin säästetään rahaa, ja tällä säästetyllä summalla niitä ostetaan!!

        Olisiko korkea aika palata yläasteen yhteiskuntaopin tunnille?

        Olisit lukenut nuo edelliset viestit, niin ymmärtäisit mistä on puhe. Siinähän tämä Paukku-Pete selvästi kertoo sijoittavansa raketteihin.


    • Mantu

      Olen ehdottamattomasti samaa mieltä, mahdoton rahasumma( noin 20.000 euroa) käytetty luonnon roskaamiseen ja metelin aikaansaamiseen. Ja kukaan ei valvo, että edes ampuma aikoja noudatettaisiin . Heti kun myynti alkaa, alkaa myös paukutus ja kuinka kauan se kestää? Onkohan se myös myyjien tarkoitus ,ettei mainita et ampuma aika on vain 12 tuntia. Kun muuten ei ostettaisi niin paljoa, eihän niitä kaikkia ehdi ampua lailliseen aikaan. Ja yleisesti myös pienet lapset räiskyttelevät monen näköisiä paukkuja, ilmeisesti vanhempien suostumuksella. Kyllä olisi kirveellä töitä , että asiat korjaantuisivat. Onhan menty kauaksi kauniista ilotulituksesta.

      • Häkä-CO

        Järki käteen. Tiedän että raketit saastuttavat luontoa ja ääntäkin niistä lähtee, mutta antakaa ihmisten pitää hauskaa jos he sen haluavat tehdä. Turha niistä on täällä ruikuttaa. Puhukaa vaikka kansanedustajille. Jos kerran välitätte noin paljon luonnosta, niin miksi kirjoitatte täällä? Tietokone on melko virtasyöppö vehje, puhumattakaan televisiosta. Ja kumpaakaan näistä ette kotonanne tarvitse joten...
        Ja ettekai lämmitä talojanne sähköllä tai öljyllä?

        Meidän perheessä on ostettu raketteja ennen ja tullaan tulevinakin vuosina ostamaan. Kohtuus kaikessa ja jokaisella on hauskaa. Teillä ei ehkä ole lapsia, kun ette ymmärrä miten rakettien ampuminen voi olla hauskaa? Roskat keräämme omalta pihalta ne mitä ei karkaa ilmaan ammuttaessa. Ja emme asu neuvostoliitossa: kuka tahansa saa lähteä uutta vuotta pakoon minne huvittaa. Ei ole pakko kärvistellä melun ja savun keskellä jos ei halua.


      • Hämmästyttää
        Häkä-CO kirjoitti:

        Järki käteen. Tiedän että raketit saastuttavat luontoa ja ääntäkin niistä lähtee, mutta antakaa ihmisten pitää hauskaa jos he sen haluavat tehdä. Turha niistä on täällä ruikuttaa. Puhukaa vaikka kansanedustajille. Jos kerran välitätte noin paljon luonnosta, niin miksi kirjoitatte täällä? Tietokone on melko virtasyöppö vehje, puhumattakaan televisiosta. Ja kumpaakaan näistä ette kotonanne tarvitse joten...
        Ja ettekai lämmitä talojanne sähköllä tai öljyllä?

        Meidän perheessä on ostettu raketteja ennen ja tullaan tulevinakin vuosina ostamaan. Kohtuus kaikessa ja jokaisella on hauskaa. Teillä ei ehkä ole lapsia, kun ette ymmärrä miten rakettien ampuminen voi olla hauskaa? Roskat keräämme omalta pihalta ne mitä ei karkaa ilmaan ammuttaessa. Ja emme asu neuvostoliitossa: kuka tahansa saa lähteä uutta vuotta pakoon minne huvittaa. Ei ole pakko kärvistellä melun ja savun keskellä jos ei halua.

        olet ajamaan ihmisiä kodeistaan sen takia, että saisit pitää hauskaa ja opettaa vielä lapsillesikin turhia luontoa kuormittavia huvituksia.

        Olen työskennellyt päätoimisesti jo yli kymmenen vuotta tietokoneella kotonani, joten alä ala neuvomaan tässäkään asiassa.

        Asuntoni lämpiää kaukolämmöllä, joka tuotetaan kotimaisella polttoaineella, että revi siitä.


      • Häkä-CO
        Hämmästyttää kirjoitti:

        olet ajamaan ihmisiä kodeistaan sen takia, että saisit pitää hauskaa ja opettaa vielä lapsillesikin turhia luontoa kuormittavia huvituksia.

        Olen työskennellyt päätoimisesti jo yli kymmenen vuotta tietokoneella kotonani, joten alä ala neuvomaan tässäkään asiassa.

        Asuntoni lämpiää kaukolämmöllä, joka tuotetaan kotimaisella polttoaineella, että revi siitä.

        että olenko ajamassa ihmisiä kodeistaan? Kukaan ei pakota sinuakaan lähtemään mihinkään. Voit tehdä "töitäsi" kaikessa rauhassa. Kuuluuko töihisi muuten suomi24:ssä kirjoitteleminen? Ja kun kerran olet kovasti sitä mieltä ettei lapsille saisi opettaa turhia luontoa kuormittavia huvituksia, niin et kai vaan käy missään lomamatkoilla muulla kulkineella kuin polkupyörällä? Sehän nyt varsinaista luonnontuhoamista on, ja turhaakin vielä. No tuosta kaukolämmöstä en tietenkään voi olla varma, mutta meilläpäin sitä saadaan öljystä.


      • aszdxghikikxfgfvbj
        Hämmästyttää kirjoitti:

        olet ajamaan ihmisiä kodeistaan sen takia, että saisit pitää hauskaa ja opettaa vielä lapsillesikin turhia luontoa kuormittavia huvituksia.

        Olen työskennellyt päätoimisesti jo yli kymmenen vuotta tietokoneella kotonani, joten alä ala neuvomaan tässäkään asiassa.

        Asuntoni lämpiää kaukolämmöllä, joka tuotetaan kotimaisella polttoaineella, että revi siitä.

        Olet työskennellyt kotonasi tietokoneella 10 vuotta!!!! Pääsi on pehmennyt sinä aikana aika pahasti, joten ei ihme että sinulla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa joistain raketeista!!

        Jos et jumalauta uudenvuoden raketteja kestä kerran vuodessa yhden vaivaisen 12 tunnin ajan niin omapahan on ongelmasi, muuta vaikka Siperian vuoristooon asuun!!!

        Kuinkakohan paljon muuten kymmenen vuoden aikana masiinasi on kuluttanut sähköä, veikkaan että koneesi on ollut päällä väh. 8 tuntia päivässä?
        hmm.. olet siis aiheuttanut kasvihuoneilmiötä enemmän kuin parin viime vuoden ammutut raketit yhteensä! Mikä tolvana!


      • Hämmästyttää
        aszdxghikikxfgfvbj kirjoitti:

        Olet työskennellyt kotonasi tietokoneella 10 vuotta!!!! Pääsi on pehmennyt sinä aikana aika pahasti, joten ei ihme että sinulla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa joistain raketeista!!

        Jos et jumalauta uudenvuoden raketteja kestä kerran vuodessa yhden vaivaisen 12 tunnin ajan niin omapahan on ongelmasi, muuta vaikka Siperian vuoristooon asuun!!!

        Kuinkakohan paljon muuten kymmenen vuoden aikana masiinasi on kuluttanut sähköä, veikkaan että koneesi on ollut päällä väh. 8 tuntia päivässä?
        hmm.. olet siis aiheuttanut kasvihuoneilmiötä enemmän kuin parin viime vuoden ammutut raketit yhteensä! Mikä tolvana!

        "Olet työskennellyt kotonasi tietokoneella 10 vuotta!!!! Pääsi on pehmennyt sinä aikana aika pahasti, joten ei ihme että sinulla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa joistain raketeista!!"

        Ei tämä työ sentään niin yksinäistä ole. Ammatissani olen tavannut mm. kaikki Suomen johtavat poliitikot, osan presidenteistä ja pitkän liudan enemmän tai vähemmän turhia julkkiksia kuten kaikki suomen maailmanvalloitusta tekevät bändit, missit jne.
        Ihan kalkkiksena tuskin pystyisin tätä hommaa hoitamaan. :)

        En ole sanonut, että en kestä 12 tunnin räiskettä. (Meillä päin se tosin alkoi jo keskiviikkona ja jatkui vielä uudenvuodenpäivänäkin) Olen vain todennut sen vähemmän järkeväksi toiminnaksi.


      • #¤%&/(&/&¤/%...
        Hämmästyttää kirjoitti:

        "Olet työskennellyt kotonasi tietokoneella 10 vuotta!!!! Pääsi on pehmennyt sinä aikana aika pahasti, joten ei ihme että sinulla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa joistain raketeista!!"

        Ei tämä työ sentään niin yksinäistä ole. Ammatissani olen tavannut mm. kaikki Suomen johtavat poliitikot, osan presidenteistä ja pitkän liudan enemmän tai vähemmän turhia julkkiksia kuten kaikki suomen maailmanvalloitusta tekevät bändit, missit jne.
        Ihan kalkkiksena tuskin pystyisin tätä hommaa hoitamaan. :)

        En ole sanonut, että en kestä 12 tunnin räiskettä. (Meillä päin se tosin alkoi jo keskiviikkona ja jatkui vielä uudenvuodenpäivänäkin) Olen vain todennut sen vähemmän järkeväksi toiminnaksi.

        Tota joo..siis öö? Olet tavannut pressat, missit, poliitikot? Jossain chattipalstallako? Ei millään pahalla, mutta chatissa olevat tyypit eivät aina esiinny omana itsenään. Pressan olet varmaan kuvitellut tapaavasi President Evil pelissä. Olisiko aika mennä oikeaan työhön, jossa saa käyttää muitakin kuin sormilihaksia?


      • Hämmästyttää
        #¤%&/(&/&¤/%... kirjoitti:

        Tota joo..siis öö? Olet tavannut pressat, missit, poliitikot? Jossain chattipalstallako? Ei millään pahalla, mutta chatissa olevat tyypit eivät aina esiinny omana itsenään. Pressan olet varmaan kuvitellut tapaavasi President Evil pelissä. Olisiko aika mennä oikeaan työhön, jossa saa käyttää muitakin kuin sormilihaksia?

        Toimittajat tapaavat semmoisia ihmisiä, mutta nyt me eksyttiin aiheesta sivuun. Joten tämä tästä. :)


      • %#¤%&/()=(/&%¤&...
        Hämmästyttää kirjoitti:

        Toimittajat tapaavat semmoisia ihmisiä, mutta nyt me eksyttiin aiheesta sivuun. Joten tämä tästä. :)

        Juu on varmaan mukavaa olla joku tyhjänpäiväinen paskantoimittaja? Varmaan jonkun Seiska lehden palveluksessa..heh=)


      • Hämmästyttää
        %#¤%&/()=(/&%¤&... kirjoitti:

        Juu on varmaan mukavaa olla joku tyhjänpäiväinen paskantoimittaja? Varmaan jonkun Seiska lehden palveluksessa..heh=)

        Säälittäviä nuo sinun kommenttisi. Tuskinpa Seiskan toimittajat kotonaan työskentelevät.


      • !"#¤%&/()(/&%¤...
        Hämmästyttää kirjoitti:

        Säälittäviä nuo sinun kommenttisi. Tuskinpa Seiskan toimittajat kotonaan työskentelevät.

        ..mene siis hoitoon!!


    • tyhmät luonto friikit

      miettikää nyt pikkuisen luontofriikit ilotuliteiden ja pommien paukuttelu on kivaa monen mielestä!!!!!!!
      eikö oo parempaa tekemistä ku valittaa jostain raketteista jne!!!!!!!!!!!!!!! Hankkikaa elämä!!!!

      • Huutomerkki

        "Hankkikaa elämä!!!!"

        Vaikea sitä on edes ylläpitää, kun sinunkaltaisesi pällit tekevät kivan tarpeessaan kaikkensa elämän tuhoamiseksi.


    • on kai

      se joidenki mielestä varmaan kivaa kun tuli räiskeet lentää yleiselle kulkutielle pihasta.
      3 vuotiaan rattaissa istuneen lapsen syliin lentänyt tuliräiske alkoi sulattaa palaen lapsen haalaria. onneksi pahemmilta vammoilta vältyttiin kun alla oli farkut.

    • jouko957

      Olen kanssasi aivan samaa mieltä 1000% :sesti. Meille oli käydä huonosti Uuden Vuoden aattona kun humalaiset yrittivät ottaa ensin naapurin pihalta tule rakettiinsa mutta kun naapurissa oltiinkin rappusilla niin tulivatkin meille ottamaan tulta. Raketti lähti siitä sitten yhden naapuri talo kohti, mutta kurvasikin meidän rappusille ja paloi kuistin katto laudoitusta vasten niin kauan kuin se paloi. Oli tuuria, että koko talo ei palanut siinä samassa. Tämä tapahtui Rovaniemellä Pöykkölässä ja yksi niistä on tunnistettu ja ilmoitamme asian Poliisille. Emme koskaan enää jätä roihuja valvomatta palamaan pihalle, se oli tämän tapauksen opetus. Ja kaikki raketit pitäisikin kieltää kokonaan. Saastuttavathan ne todella meidän hengittämäämme ilmaa.

      • tajuta

        Että ei ne raketit mitään saastuta ku niitä ammutaan kerran vuodessa yhden kahdentoistatunnin ajan. Eri juttu olisi jos niitä ammuttaisiin pari vuotta 24h!! Autot tässä saastuttaa eikä raketit! Raketteja ei siis todellakaan pidä kieltää!


      • No on teiläki hauskaa
        tajuta kirjoitti:

        Että ei ne raketit mitään saastuta ku niitä ammutaan kerran vuodessa yhden kahdentoistatunnin ajan. Eri juttu olisi jos niitä ammuttaisiin pari vuotta 24h!! Autot tässä saastuttaa eikä raketit! Raketteja ei siis todellakaan pidä kieltää!

        Taas näitä luontoaktivisteja.Hypätkää järveen jos ei oo parempaa tekemistä.Jos minä ja monet muut ilotulitefanit ootetaan sitä yhtä 12 tuntista 365 päivää,niin miks me ei saatais sinä aikana pitää hauskaa vuoden edestä?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe