Miten olette tehneet sisäkaton koolausten jatkokset ? Tuntuisi melko työläältä sovittaa ne aina kattoristikoiden kohdalle yksilöllisesti mittaamalla. Lisäksi ristikoiden puutavara on sen verran ohutta, että varsinkaan paksumpien koolinkien naulaaminen ei onnistu kovinkaan hyvin.
Meillä ristikkojako vaihtelee, joten koolinkitavaran esipätkiminenkään ei oikein hyödytä. Toisaalta harvan jaon (keskim. k1200) takia ei tuntuisi oiken fiksulta tehdä jatkoksia keskelle ristikkoväliä ainakaan ilman kunnon tuentaa.
Koolingiksi on tulossa 50x75 tavaraa, joten äkkiseltään tulisi mieleen lyödä tavaraa kiinni suoraan pinosta ja vahvistaa jatkoskohdat patukoiden molempiin kylkiin naulattavilla rimanpätkillä. Tiedän, että jatkoksia tehdään myös päittäisliitoksilla muutaman vinoon ammutun konenaulan voimalla, mutta jotenkin tuo tapa vaikuttaa vähän fuskulta.
Parempana pitäisin päiden sahausta 45 asteen kulmaan ja naulausta vinoliitoksen yli, mutta tämäkin edellyttäisi aika paljon lisäduunia jiirisirkkelillä.
Mikä näistä olisi paras vai olisiko vielä jotain muuta systeemiä tiedossa ?
Koolauksen jatkokset
5
1606
Vastaukset
- konnari, rakenne
jatkat ristikoiden välissä niin lyö ne jatkospalat kylkiin. Muu on fuskua ja siitä saa maksaa alapuolisen verhoilun suurempana roikkumisvaarana. Kyllä se koolaus myös osallistuu katon jäykistämiseen joten huono jatkos ei ole hyvä idea.
- rimat
naulasin kattotuoleihin kiinni ihan lautatarhamittana ja päistä ristikkäin toisiinsa. Sisäkatto on valkolakattu kuusipaneeli ja koolausväli 600. Ei roiku paneelit.
Voi ne jatkaa naulaamalla palikat kylkiin jatkon kohdalle, tai vaikka koko kattotuolien välillekin, niin tulee varmasti tukeva.
Mitään viistosahauksia ei kannata alkaa tekemään, meillä ainakin kun katto on 3 - 5 metrin korkeudella, ettei viitsi koko ajan juosta ylösalas tellingille. - jatkos
kattotuolin kohdalle, muu on fuskua!
- höyläri
olisiko helpompaakin?
- niinhän se on
ja siinä ajassa kun niitä kalikoita virittelet niihin jatkoskohtiin niin katkaiset sen siihen kattotuoli kohdalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831479Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671275Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2281246Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2041246Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121059Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65933- 83849
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123818