MB CLK 230 - vs- BMW 318 COUPE.

series

olen ajatellut vaihtaa coupe autoon,
seuraavat merkit mercdes-clk.......bmw 318 coupe,
kumpaa suosittelette.

onko mersusta järkevää maksaa sitten totaalisesti enempi, elikkä, MB-CLK vm:98 aj.130tkm. H,n:36900e
BMW 318 COUPE vm:00 aj.50tkm H,n:29000e


http://community.webshots.com/photo/12222463/12222529gYEnbcZkpb
siinä se clk -amg- komeilee.

19

2689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W126

      Ei noita oikein kannata vertailla. Tuo CLK on minusta isompaa luokkaa kun 300sarja.

      Eikös CLK pohjaudu e-sarjaan, eli se vastaisi bemarin 500-sarjaa kooltaan.

      Oletko varma, ettet puhu SLK-mersusta?

      Ainiin ja suoritusarvoja:
      CLK 230 Kompressor 1997-2000 hv/kw= 193 / 142 2295 kuutiosenttiä 234km/h
      Ei varmaan pärjää 1,8 litran vapaasti hengittävä bemari tuolle.... :)

      • series

        CLK:sta puhuin. ei SLK:sta (liian pieni)


      • W126
        series kirjoitti:

        CLK:sta puhuin. ei SLK:sta (liian pieni)

        Autot painivat eri sarjassa. Hintaero selittyy siis sillä.

        Jos on rahaa ota ihmeessä CLK, paljon upeempi kärry. Hintaero unohtuu :)


      • satyre
        W126 kirjoitti:

        Autot painivat eri sarjassa. Hintaero selittyy siis sillä.

        Jos on rahaa ota ihmeessä CLK, paljon upeempi kärry. Hintaero unohtuu :)

        Nythän on niin, että ko CLK-mallistossa on kolme eri vaihtoehtoa, kaikki samalla 1.8 -litraisella koneella. Eroa on viritysasteessa, joissa nimenomainen 230 on 'kirein'. Eli 318:lle sopivin vertailukohta on puhtaasti CLK180. 230:lle taasen vertailukohta tehojen sekä varustelun osalta on BMW:llä 325 Compact. Uskoisin näin mutu-tuntumalta - ilman tarkempaa vertailua tässä vaiheessa - hintaeron tasoittuvan kummasti.
        Saa ihan itse valita. Kumpikaan auto ei taatusti ole huono ajaa ja voipi olla, että BMW on esim kulutuksessaan ainakin taulukkotietojen mukaan hitusen pihimpi. Eri asia sitten on, mikä on totuus reaalikäytössä.


      • W126
        satyre kirjoitti:

        Nythän on niin, että ko CLK-mallistossa on kolme eri vaihtoehtoa, kaikki samalla 1.8 -litraisella koneella. Eroa on viritysasteessa, joissa nimenomainen 230 on 'kirein'. Eli 318:lle sopivin vertailukohta on puhtaasti CLK180. 230:lle taasen vertailukohta tehojen sekä varustelun osalta on BMW:llä 325 Compact. Uskoisin näin mutu-tuntumalta - ilman tarkempaa vertailua tässä vaiheessa - hintaeron tasoittuvan kummasti.
        Saa ihan itse valita. Kumpikaan auto ei taatusti ole huono ajaa ja voipi olla, että BMW on esim kulutuksessaan ainakin taulukkotietojen mukaan hitusen pihimpi. Eri asia sitten on, mikä on totuus reaalikäytössä.

        Minähän laitoin nuo tekniset tiedot aikaisempaan viestiin...
        Käy vaikka itse ollihartista lukemassa...

        Ihan uusissaonkin 1,8litran moottorit, mutta ei 97-00 malleissa, joista on puhe.

        Tuo vertaus 325:een oli asiallinen. Ne on jo lähempänä toisiaan.

        Mutta tossa tuo linkki:
        http://www.mercedes-seite.de/start.html


      • W126
        satyre kirjoitti:

        Nythän on niin, että ko CLK-mallistossa on kolme eri vaihtoehtoa, kaikki samalla 1.8 -litraisella koneella. Eroa on viritysasteessa, joissa nimenomainen 230 on 'kirein'. Eli 318:lle sopivin vertailukohta on puhtaasti CLK180. 230:lle taasen vertailukohta tehojen sekä varustelun osalta on BMW:llä 325 Compact. Uskoisin näin mutu-tuntumalta - ilman tarkempaa vertailua tässä vaiheessa - hintaeron tasoittuvan kummasti.
        Saa ihan itse valita. Kumpikaan auto ei taatusti ole huono ajaa ja voipi olla, että BMW on esim kulutuksessaan ainakin taulukkotietojen mukaan hitusen pihimpi. Eri asia sitten on, mikä on totuus reaalikäytössä.

        Uudempaa CLK II mallia, ei ole edes 230-koneella. Eli kaikki 230CLK:t on vajaan 2,3 litran kompressorimoottorilla varustettuja.


      • MB=paras
        satyre kirjoitti:

        Nythän on niin, että ko CLK-mallistossa on kolme eri vaihtoehtoa, kaikki samalla 1.8 -litraisella koneella. Eroa on viritysasteessa, joissa nimenomainen 230 on 'kirein'. Eli 318:lle sopivin vertailukohta on puhtaasti CLK180. 230:lle taasen vertailukohta tehojen sekä varustelun osalta on BMW:llä 325 Compact. Uskoisin näin mutu-tuntumalta - ilman tarkempaa vertailua tässä vaiheessa - hintaeron tasoittuvan kummasti.
        Saa ihan itse valita. Kumpikaan auto ei taatusti ole huono ajaa ja voipi olla, että BMW on esim kulutuksessaan ainakin taulukkotietojen mukaan hitusen pihimpi. Eri asia sitten on, mikä on totuus reaalikäytössä.

        Älähän sekoita asioita,siis SLK;ssa on ei CLK;ssa!


      • satyre
        W126 kirjoitti:

        Minähän laitoin nuo tekniset tiedot aikaisempaan viestiin...
        Käy vaikka itse ollihartista lukemassa...

        Ihan uusissaonkin 1,8litran moottorit, mutta ei 97-00 malleissa, joista on puhe.

        Tuo vertaus 325:een oli asiallinen. Ne on jo lähempänä toisiaan.

        Mutta tossa tuo linkki:
        http://www.mercedes-seite.de/start.html

        Yes, my bad. En ottanut huomioon, että tuo 1,8-litraisen kolme eri viritysastetta on vasta näissä uudemmissa. Noh, i alla fal, vertaaminen 230:n ja 318:n välillä on vähän sama kuin sovittaisi 8 koon hansikasta 10 koon käteen ja tuumaisi, että "ei niissä nyt niin suurta eroa ole. Nahkaahan nää on molemmat":)


      • W126
        satyre kirjoitti:

        Yes, my bad. En ottanut huomioon, että tuo 1,8-litraisen kolme eri viritysastetta on vasta näissä uudemmissa. Noh, i alla fal, vertaaminen 230:n ja 318:n välillä on vähän sama kuin sovittaisi 8 koon hansikasta 10 koon käteen ja tuumaisi, että "ei niissä nyt niin suurta eroa ole. Nahkaahan nää on molemmat":)

        ..Ollaan yhä Suomalaisella pasltalla :)
        Olet oikeassa noista vertailuista.

        Ja sattuuhan sitä. Itse just tässä vaimolle eilen kerroin, että kun on musta-aukko omassa tietämyksessä koskien -95 ja uudempia mersuja. Ei ole paljonkaan tietoa faselifteistä, eikä juuri moottoreistakaan :) 80-lukulaisiset onkin sitten vähän eri.... vaikuttaakohan omien autojen ikä tähän seikkaan :)?


      • Roope

        CLK perustuu C-sarjaan. Itse suosittelisin BMW 320Ci mallia. Syinä Meseä sivistyneempi kuutoskone. Myös ulkomaisten lehtien testeissä Bemari on järjestään hakannut CLK:n. Viimeksi CAR lehdessä, jossa oli mukana uusi CLK.


      • W126
        Roope kirjoitti:

        CLK perustuu C-sarjaan. Itse suosittelisin BMW 320Ci mallia. Syinä Meseä sivistyneempi kuutoskone. Myös ulkomaisten lehtien testeissä Bemari on järjestään hakannut CLK:n. Viimeksi CAR lehdessä, jossa oli mukana uusi CLK.

        Minua hämäsi se, kun siinä on E-mallin etuvalot ja takavalot ja pituuttakin näyttäisi olevan enemmän, kun C-sarjalaisessa....

        Jokatapauksessa...Voin olla väärässä, mutta en usko sinua :)
        CLK perustuu mielestäni E-sarjaan, kuten aikoinana CE perustui W124-sarjaan.


      • Eemeli
        Roope kirjoitti:

        CLK perustuu C-sarjaan. Itse suosittelisin BMW 320Ci mallia. Syinä Meseä sivistyneempi kuutoskone. Myös ulkomaisten lehtien testeissä Bemari on järjestään hakannut CLK:n. Viimeksi CAR lehdessä, jossa oli mukana uusi CLK.

        Kyllä,CLK perustaa nimenomaan C-sarjaan,aiemmin nuo "väyrysvalot" vain hämäsivät monet.
        Eikä kokokaan ole lähelläkään E;tä,CLK on sen mallinen,että se oikeastaan näyttää isommalta mitä onkaan.

        En ole lukenut tuota CAR-lehden testiä,mutta onhan Mersun veekuutoset todella sivistyneitä koneita,ja oli miten oli ainakin minusta tämä uusi(ja miksei edellinenkin)CLK on kauneimpia autoja mitä tiedän,oikea automaailman missi,kauneudessa ei tule Bemarilta mieleen vastaavana kuin vanha 635 Csi,joka on toinen vastaava kaunotar.


      • W126
        Eemeli kirjoitti:

        Kyllä,CLK perustaa nimenomaan C-sarjaan,aiemmin nuo "väyrysvalot" vain hämäsivät monet.
        Eikä kokokaan ole lähelläkään E;tä,CLK on sen mallinen,että se oikeastaan näyttää isommalta mitä onkaan.

        En ole lukenut tuota CAR-lehden testiä,mutta onhan Mersun veekuutoset todella sivistyneitä koneita,ja oli miten oli ainakin minusta tämä uusi(ja miksei edellinenkin)CLK on kauneimpia autoja mitä tiedän,oikea automaailman missi,kauneudessa ei tule Bemarilta mieleen vastaavana kuin vanha 635 Csi,joka on toinen vastaava kaunotar.

        ..Piti käydä tarkistamassa. CLK perustuu C-hen.

        Onneksi suunnittelijat on tajunneet ottaa siihen tosiaan väyrysen etupään ja takavalotkin. Aiemman C-sarjalaisen turpavärkki ja takalisto olis aika karmea näky coupessa...HUH!


      • Roope
        Eemeli kirjoitti:

        Kyllä,CLK perustaa nimenomaan C-sarjaan,aiemmin nuo "väyrysvalot" vain hämäsivät monet.
        Eikä kokokaan ole lähelläkään E;tä,CLK on sen mallinen,että se oikeastaan näyttää isommalta mitä onkaan.

        En ole lukenut tuota CAR-lehden testiä,mutta onhan Mersun veekuutoset todella sivistyneitä koneita,ja oli miten oli ainakin minusta tämä uusi(ja miksei edellinenkin)CLK on kauneimpia autoja mitä tiedän,oikea automaailman missi,kauneudessa ei tule Bemarilta mieleen vastaavana kuin vanha 635 Csi,joka on toinen vastaava kaunotar.

        Luulin tuossa CLK230 olevan neloskoneen ja mielestäni kutonen menee edelle. Kauniimpi uusi CLK kyllä on, mutta tosiaankin hävisi tuossa testissä (330Ci vs. CLK320?).


      • MBsimpson
        Roope kirjoitti:

        Luulin tuossa CLK230 olevan neloskoneen ja mielestäni kutonen menee edelle. Kauniimpi uusi CLK kyllä on, mutta tosiaankin hävisi tuossa testissä (330Ci vs. CLK320?).

        mut eiks 330ci bemarin kone 3,0 L 3-sarjainen coupe ja mersun 230 2,3l (tai 1,8 viritysversio )

        ja siitä ero suorituskyvyssä ku yleensähän vertaillaan hinta -lähtökotana


      • clk320
        Eemeli kirjoitti:

        Kyllä,CLK perustaa nimenomaan C-sarjaan,aiemmin nuo "väyrysvalot" vain hämäsivät monet.
        Eikä kokokaan ole lähelläkään E;tä,CLK on sen mallinen,että se oikeastaan näyttää isommalta mitä onkaan.

        En ole lukenut tuota CAR-lehden testiä,mutta onhan Mersun veekuutoset todella sivistyneitä koneita,ja oli miten oli ainakin minusta tämä uusi(ja miksei edellinenkin)CLK on kauneimpia autoja mitä tiedän,oikea automaailman missi,kauneudessa ei tule Bemarilta mieleen vastaavana kuin vanha 635 Csi,joka on toinen vastaava kaunotar.

        Samaa mieltä kauneudesta, aivan kuin oikea
        missi = näyttää luonnossa paremmalta.
        Aika pienet tilat takana istujalle, mutta
        peräkontti eli tavaratila on mukavaa kokoa.
        Puoli vuotta takana CLK320 nautiskelua.
        Eka mersu, ei viimeinen..


      • Morjens...
        W126 kirjoitti:

        Minua hämäsi se, kun siinä on E-mallin etuvalot ja takavalot ja pituuttakin näyttäisi olevan enemmän, kun C-sarjalaisessa....

        Jokatapauksessa...Voin olla väärässä, mutta en usko sinua :)
        CLK perustuu mielestäni E-sarjaan, kuten aikoinana CE perustui W124-sarjaan.

        Tyypillinen tämän palstan mersupalvoja. Mistään ei mitään hajua, mutta suu käy mersun erinomaisuudesta...

        CLK perustuu ikivanhaan C-sarjaan ja on tiloiltaan jopa huonompi kuin 3-sarja.


      • Sergio
        Eemeli kirjoitti:

        Kyllä,CLK perustaa nimenomaan C-sarjaan,aiemmin nuo "väyrysvalot" vain hämäsivät monet.
        Eikä kokokaan ole lähelläkään E;tä,CLK on sen mallinen,että se oikeastaan näyttää isommalta mitä onkaan.

        En ole lukenut tuota CAR-lehden testiä,mutta onhan Mersun veekuutoset todella sivistyneitä koneita,ja oli miten oli ainakin minusta tämä uusi(ja miksei edellinenkin)CLK on kauneimpia autoja mitä tiedän,oikea automaailman missi,kauneudessa ei tule Bemarilta mieleen vastaavana kuin vanha 635 Csi,joka on toinen vastaava kaunotar.

        Muutamankin eri autolehden toimittajat ovat oikeassa siinä että uusi CLK näyttää itämaiselta muotoilultaan. Todella löysä ja piirteetön, etenkin epädynaaminen. Kyllä autossa pitää olla luonnetta, sitä ikävä kyllä CLK:sta puuttuu.


      • Eemeli
        Sergio kirjoitti:

        Muutamankin eri autolehden toimittajat ovat oikeassa siinä että uusi CLK näyttää itämaiselta muotoilultaan. Todella löysä ja piirteetön, etenkin epädynaaminen. Kyllä autossa pitää olla luonnetta, sitä ikävä kyllä CLK:sta puuttuu.

        Höpö,höpö...nuo on taas niitä happamia lehtipuun marjoja..itämainen..noo,minusta sieltäkin suunnalta on tullut montakin kaunotarta;70-luvun hardtop-malli Celica,ja muitakin,oikeastaan enemmän kuin "sergio"-suunnalta!

        Ja se on savolaisittain "Tuo kaaneos on kahtojan silimissä"!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2275
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2023
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1539
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1397
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1091
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1017
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      810
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      765
    Aihe