Niin, jos yksivuotinen raiheinä selviääkin talvesta, kannattaisiko pelto jättää keväällä kyntämättä ? Voisiko sen puida seuraavien vuosien siemeniksi ? Muuten taitaa kasvaa nopeasti kuin ruis.
Jos raiheinä selviää talven yli
3
556
Vastaukset
- selvisi..
Tämmöinen tapaus..
Mulla oli toissavuonna yhdellä lohkolla ital. raiheinää, ja tarkoitus oli jättää lohko kevätkyntöön.. No, pieni osa tästä lohkosta oli vuokralla mökkiläisltä, joka talvella ilmoitti että alkaakin rakentamaan mailleen ja pellon vuokraaminen loppuisi.. Viime keväänä em mökkiläisen ala jäi sitten viljelyn ulkopuolelle (mökkiläinen ei vielä ole rakentamista alkanut).
Pitkälle kevääseen tuolla alalla ei juurikaan näkynyt kasvunmerkkejä, mutta kesemmällä raiheinä alkoikin kasvaa ja ihan kelpo tähkäkin muodostui. Syksyllä kun kasvustoa tutkin siitä olisi pystynyt puimurilla puimaan, mutta aika herkästi siemenet varisivat maahan kun kortta heilutti..
Sillai tuota voisit harkita että mahdollisimman pitkään keväälle odotat selviääkö raikkonen ja jos ei niin sitten kylvää jotain muuta...- cosmic_cowboy
Kyllä se siementä kehittää jos selviää talvesta. Suomessa sitä vähän väärin sanotaan yksivuotiseksi siltä pohjalta kun se ei yleensä kestä Suomen talvea. Nyt kun talvi on peruutettu, voi hyvin selvitäkin.
Westervoldin raiheinä on oikeasti yksivuotinen ja kehittää korren ja tähkän jo kylvövuonna. - Raikkonen
cosmic_cowboy kirjoitti:
Kyllä se siementä kehittää jos selviää talvesta. Suomessa sitä vähän väärin sanotaan yksivuotiseksi siltä pohjalta kun se ei yleensä kestä Suomen talvea. Nyt kun talvi on peruutettu, voi hyvin selvitäkin.
Westervoldin raiheinä on oikeasti yksivuotinen ja kehittää korren ja tähkän jo kylvövuonna.Juu, tiedetään se kaksivuotisuus, Mielenkiintoista nähdä mitä siellä ensikesänä kasvaa, eli lähteekö siemenestä uutta kasvustoa.
Tuo olikin ensimmäinen kerta kun I.raiheinä selvisi noin hyvin talvesta. Kasvusto nyt ei ollut mitenkään tasainen, mutta pienillä alueilla melko tiheää.
Mahd. tarkastajat tuskin kelpuuttaisivat kasvustoa tukien piiriin, Tuohan alue oli siirtynyt maatalouskäytön ulkopuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789