Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

isyysraha

kannattaako hakea?

Isyysraha juttu on niin monimutkaiselta vaikuttava juttu,että olen ihan sekaisin!Huom. olen yrittäjä!Kelan sivuja luettuani olen vielä enemmän hämilläni.Rahaa voi hakea joko 6kk tulojen perusteella(vai voiko yrittäjä?)tai YEL työtulon mukaan.Vuonna 2005 tuloni oli n.40000 euroa,mutta YEL vakuutusmaksuja maksoin vain n.8000 euron työtulojen mukaan.Korotin summan rajusti 2006 vuodelle ,koska tiesin lapsemme syntyvän 7/06.Alaraja YEL-tulolle on.11000 euroa lapsilisän maksamista varten,mutta se ylittyi vasta vuonna 2006,jolloin nostin YEL-vakuutusmaksun 12th euroon.Kummasta se isyysraha nyt sitten lasketaan?pidin 3 viikkoa isyyslomaa ja menetin tuloja noin 3300euroa,mutta nyt näyttää sille,että en saa euroakaan mistään.Onko ketään muuta yrittäjää joka voisi opastaa?

9

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jes.jes.ss

      ai että elämässä merkitsee vain raha?

      Teet siis lapsiakin siksi, että saisit isyysrahaa?

      Ihana idea.

      Taidan tehdä samoin, niin rikastun.

      Kiitos vinkistä.

      • Äippä

        tekstiä. Raha on nyt vaan aika tärkeää elämisen kannalta.

        Olen myös yrittäjä, mutta äiti-ihminen, mutta kannattaisi varmaan kysäistä kirjanpitäjältäsi neuvoa?

        Minun kirjanpitäjä on niin mussukka, että jeesii kaikessa, mistä minä en ymmärrä mitään.;)


      • Pariton Isä
        Äippä kirjoitti:

        tekstiä. Raha on nyt vaan aika tärkeää elämisen kannalta.

        Olen myös yrittäjä, mutta äiti-ihminen, mutta kannattaisi varmaan kysäistä kirjanpitäjältäsi neuvoa?

        Minun kirjanpitäjä on niin mussukka, että jeesii kaikessa, mistä minä en ymmärrä mitään.;)

        Isyysloma on tärkeää, mutta ilman tulojakaan ei voi elää (saatikka elättää lasta ja ehkä myös puolisoa).

        Hyvä kirjanpitäjä säästää rahaa enemmän kuin pyytää sitä palkaksi.

        Itselläkin oman firman perustaminen edessä, mutta hyvän kirjanpitäjä pitäisi sitä ennen löytää. Ilman ei kannattane alkaa siihen touhuun.


      • haluat palkkaa
        Pariton Isä kirjoitti:

        Isyysloma on tärkeää, mutta ilman tulojakaan ei voi elää (saatikka elättää lasta ja ehkä myös puolisoa).

        Hyvä kirjanpitäjä säästää rahaa enemmän kuin pyytää sitä palkaksi.

        Itselläkin oman firman perustaminen edessä, mutta hyvän kirjanpitäjä pitäisi sitä ennen löytää. Ilman ei kannattane alkaa siihen touhuun.

        eikö se isyys ole riittävän palkitsevaa sellaisenaan kun saa lapsen rakkauden?


      • Pariton Isä
        haluat palkkaa kirjoitti:

        eikö se isyys ole riittävän palkitsevaa sellaisenaan kun saa lapsen rakkauden?

        Pelkällä isyydellä ei osteta ruokaa ja vaatteita eikä kotiakaan seinineen ja kattoineen pelkällä lapsen rakkaudella saa.

        En sitten tiedä mistä sinä saat nuo kohtalaisen tarpeelliset hyödykkeet.


      • jankutetaan
        Pariton Isä kirjoitti:

        Pelkällä isyydellä ei osteta ruokaa ja vaatteita eikä kotiakaan seinineen ja kattoineen pelkällä lapsen rakkaudella saa.

        En sitten tiedä mistä sinä saat nuo kohtalaisen tarpeelliset hyödykkeet.

        että he saavat olla lapsen kanssa, eikä siihen sovi rahaa pyytää. Voisihan se mieskin edes sen kolme viikkoa elämästään ajatella muuta kuin rahaa.


      • Pariton Isä
        jankutetaan kirjoitti:

        että he saavat olla lapsen kanssa, eikä siihen sovi rahaa pyytää. Voisihan se mieskin edes sen kolme viikkoa elämästään ajatella muuta kuin rahaa.

        Kyse on siitä ettei mikään tunnu riittävän, aina vaan pitäisi saada lisää. Kyllä äitikin saa aitiysrahaa, pitäisikö siitäkin kieltäytyä?
        Toki perhe tarvitsee jotain rahaa kun toinenkin vanhempi on pois ansiotyöstä, vai eikö? Pitäisikö ainoastaan äidin saada?

        Sitäpaitsi jollei isä saa isyyslomalta rahaa se on pois myös äidiltä ja vauvalta.

        Jos nyt selventäisit mitä oikein yrität sanoa.
        Että kaikenlainen vanhempainraha olisi lopetettava etteivät tuoreet vanhemmat ajattelisi rahaa?


      • yrittäjämyös

        Yksitys kohdet ei kuuluu kenellekään.
        Autaka kaverille jos on tiedo tai äläkä tunke nenäsi


    • äitee +4

      parhaan avun saat kun marssit tuloinesi ja tietoinesi Kelaan ja kysyt sieltä.

      Periaatteessahan tuossa on se kuuluisa tilanne jossa sen minkä taakseen jättää sen eestään löytää. Sosiaali yms turvat on ikäviä menoeriä kun niitä ei kuvittele tarvitsevansa, mutta kun niitä tarvitsee... Sama pätee pimeänä tehtyyn työhön jne.

      Kela kuitenkin tulee ratkaisemaan asiasi aivan tietyn kaavan mukaan ja siinä ei mikään auta. Etukäteenkin voit saada kaikki haluamasi tiedot sieltä vastaisuuden varalle. Tulet siis saamaan ainakin sen 15,20 kuudelta päivältä viikossa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe