Miten ruokitte koiranne te ,jotka joudutte käymään kolmivuorotöissä? Olen täysin uusi koiran omistaja ja täysin keltanokka näissä ruokinta asioissa .Minun työvuorot ovat aamu6.00-14.00. ilta14.00-22.00. yö22.00-6.00.Yhtä vuoroa kestää aina viikon .Mihin aikaan itse ruokkisitte koiranne näitten työaikojen perusteella ??? Kiitokset niille jotka vastaavat
Koiran ruokinnasta?
12
785
Vastaukset
- lee marlee
Moi! Yleensä koiranpentu rukitaan 4X päivässä ja vanhemmaksi tullessaan noin 4kk 3x ja silloin kun minun hauveliini oli pieni.Joillekkin isoille eli aikuiselle jaetaan päivä annos kahteen osaan toinen aamulla ja toinen illalla. Olisiko sinulla joku joka kävisi ruokkimassa niillä välein kun olet työssä? Pentu tarvitsee ainakin neljä kertaa ruokaan kasvaakseen oikein.
- Tinttaralla
Oltiin isännän kanssa molemmat epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä kun meidän haukku tuli pari vuotta sitten.Meillä homma toimii siten ettei meillä ole minkäänlaista säännöllistä aikataulua ulkoilun tai ruuan suhteen,eli lenkkeillään ja syödään miten sattuu.Ja hyvin on toiminut tähän asti.Koirakin oppii olemaan "ilman kelloa" ja hyvin menee...
- ajan kanssa
Älä ryhdy tekemään koiran ruokinnasta tiedettä.
jos työaikasi ovat hankalat niin laita kuppiin kuivamuonaa ja vettä toiseen. koira syö kun on nälkä.
Mielestäni yleensäkin on turhaa miettiä liiaksi kaikkea säännöllisyyttä ruokinnan ja ulkoilun suhteen.
JOs ryhtyy tieteilemään niin homma kaatuu kasaan alta aika yksikön joten, ruoki koiraasi hyvin ja tarpeeksi äläkä ajattele harmistuuko koira jos ruoka ei tulekaan tasan kello 17.00
Luonnossa susien ruoka ei tule kellon mukaan, se tulee kun on tullakseen.- sanotaankin
koiraa ei kannata aina ihan samaan aikaan ruokkia,koska sinä olet perheen pää ja päätät koska koira syö. Säännöllisen aikataulun mukaan jos menee, niin koira oppii alkamaan muistutella sinua siitä,että ruoka pitäisi jo saada.
Jos ajat vaihtelevat ja koira ei osaa ennakoida,koska se ruokansa saa,niin se vain vahvistaa sinun asemaasi johtajana.
Vähän huonosti jäsennellyt lauseet,mutta pointti tuli varmaan selväksi =)
- molossi
Aikuisen koiran kanssa ei mitään aikatauluja tarvi olla,ellei ole terveydellisiä syitä.
Mutta pennun kanssa mielestäni niitä on suunnilleen hyvä noudattaa.Eli pikkupentu olisi hyvä saada suht´´säännöllisin väliajoin vähintään 3 ateriaa aluksi,mieluiten neljä.Sitten pikkuhiljaa iän karttuessa vähentää,ja jotkut vähentää itsekin.
Minusta ei ole hyväksi jättää keppoon vaan ruokaa ja antaa olla omillaan.Koska kaikki pennut ei osaa säännöstellä ruokaansa,vaan saattaa ahmia itsensä liian täyteen,joka ei ole terveellistä.Pennun terveyden ja hyvän kasvun kannalta on parempi,että se saisi ruokansa jaoteltuna sopiviin eriin.
Jos esim.ruokkii kotiruualla,niin ruuan jättö keppoon ei ole edes mahdollista pilaantumisen vuoksi.Koeta keksiä joku itsellesi hyvä aikataulu,ja tarvittaessa kysy jotain ruokkimaan vaikka välillä tarvittaessa.Kuitenkin kolme ruokintakertaa olisi ainakin hyväksi vielä vauvakoiralle ainakin.
Tunnilleen ei siis tarvi,mutta suht´ saman välit olisi hyväksi ;)- puhasrotuinen
miten te opastajat olette, sanonko mistä.
Tottakai jokainen saa ja täytyy käydä duunis, jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt tai raha rikkaan saanut elättäjäksi.
Kyllähän se pentu pitää opettaa taloksi, kun se saapuu uuteen kotiin.Olkoon sitten mikä vuoro tahansa menossa.Kautta aikain lapset ja koirat ovat olleet kotona yksin, kun tienataan sitä elintasoa kodin ulkopuolella.
Ja SYÖTÄ PENTUSI, ettei se ole ROHMU ja AHNE HOTKIJA ruuan perään. Koirani eivät ole lihavia ja laiskoja, vaikka ruokaa on kipossa koko ajan.
Minä olen koirani syöttänyt epäsäännöllisesti ja jättänyt ruokaa, niin pennuille kuin aikuisille
ruoka-astioihin, kun olen ollut poissa päivän tai yön. Ja teen sitä tulevaisuudessakin ja opastan myös pentujen ostajia, kun käyvät duunis tai missä tahansa aikaansa viettämässä.
Pentu oppii säännöstelemään syömänsä ruokamäärän, kun joka kerta jää kipon pohjalle ruokaa eikä nälkä kurni suolia odottaen seuraavaa pientä annosta, kuten näillä sivuilla neuvotaan.
Ohjeistukset taitaa olla tään päivän luononsuojelijoille, kun muutakaan tekemistä heilä ei ole , kuin näpertää tyhjästä.
Eihän tänä päivänä lapsiaakaan syötetä kellon kanssa, vaan jos on nälkä.Vihjeeksi vain. - 2xrotukoira
puhasrotuinen kirjoitti:
miten te opastajat olette, sanonko mistä.
Tottakai jokainen saa ja täytyy käydä duunis, jos ei ole kultalusikka suussa syntynyt tai raha rikkaan saanut elättäjäksi.
Kyllähän se pentu pitää opettaa taloksi, kun se saapuu uuteen kotiin.Olkoon sitten mikä vuoro tahansa menossa.Kautta aikain lapset ja koirat ovat olleet kotona yksin, kun tienataan sitä elintasoa kodin ulkopuolella.
Ja SYÖTÄ PENTUSI, ettei se ole ROHMU ja AHNE HOTKIJA ruuan perään. Koirani eivät ole lihavia ja laiskoja, vaikka ruokaa on kipossa koko ajan.
Minä olen koirani syöttänyt epäsäännöllisesti ja jättänyt ruokaa, niin pennuille kuin aikuisille
ruoka-astioihin, kun olen ollut poissa päivän tai yön. Ja teen sitä tulevaisuudessakin ja opastan myös pentujen ostajia, kun käyvät duunis tai missä tahansa aikaansa viettämässä.
Pentu oppii säännöstelemään syömänsä ruokamäärän, kun joka kerta jää kipon pohjalle ruokaa eikä nälkä kurni suolia odottaen seuraavaa pientä annosta, kuten näillä sivuilla neuvotaan.
Ohjeistukset taitaa olla tään päivän luononsuojelijoille, kun muutakaan tekemistä heilä ei ole , kuin näpertää tyhjästä.
Eihän tänä päivänä lapsiaakaan syötetä kellon kanssa, vaan jos on nälkä.Vihjeeksi vain.Enpä tosiaan tiedä, mitä puhdasrotuisia koiria sinulla on tai mikä ylipäätään ongelmasi onkaan, kun noin agressiivinen olet.
Tänä päivänä taitaa tulla syyte heitteillejätöstä, jos lapset jättää kotiin yksin työpäivän ajaksi. Koirat taas on asia erikseen.
Meillä koirat ovat aina saaneet riittävästi ravintoa kokoonsa ja kulutukseensa nähden. Silti molemmat ovat niin ahneita rohmuja ja hotkijoita, ettei tulisi mieleenkään jättää ruokaa lisäksi tarjolle!
Useamman koiran taloudessa, tämä ei useinkaan toimi senkään puolesta, että koiran luonnollinen reaktio on puolustaa omaa ruokaansa. Joukkotappeluhan siitä syntyisi! Kaikki koirat eivät käyttäydy samoin kuin sinun (lelu) koirasi, eikä se ole opetuksen tai liian vähäisen ruokinnan tulosta. Toiset rodut ovat huomattavasti ahneempia kuin toiset!
Montako esim. Labbiksen omistajaa tiedät, jotka jättävät koiralle ruokaa esille niin paljon kuin napa vaan vetää? - molossi
2xrotukoira kirjoitti:
Enpä tosiaan tiedä, mitä puhdasrotuisia koiria sinulla on tai mikä ylipäätään ongelmasi onkaan, kun noin agressiivinen olet.
Tänä päivänä taitaa tulla syyte heitteillejätöstä, jos lapset jättää kotiin yksin työpäivän ajaksi. Koirat taas on asia erikseen.
Meillä koirat ovat aina saaneet riittävästi ravintoa kokoonsa ja kulutukseensa nähden. Silti molemmat ovat niin ahneita rohmuja ja hotkijoita, ettei tulisi mieleenkään jättää ruokaa lisäksi tarjolle!
Useamman koiran taloudessa, tämä ei useinkaan toimi senkään puolesta, että koiran luonnollinen reaktio on puolustaa omaa ruokaansa. Joukkotappeluhan siitä syntyisi! Kaikki koirat eivät käyttäydy samoin kuin sinun (lelu) koirasi, eikä se ole opetuksen tai liian vähäisen ruokinnan tulosta. Toiset rodut ovat huomattavasti ahneempia kuin toiset!
Montako esim. Labbiksen omistajaa tiedät, jotka jättävät koiralle ruokaa esille niin paljon kuin napa vaan vetää?Kiitos :=)
Säästit minulta vastaamisen vaivan edellisellesi hyvällä vastauksellasi.
Ja sen verran vielä tuolle edellisellesi,että kannattaa myös muistaa,että on rotuja,joiden ruokintaan pitää hieman enemmän paneutua,kuin heittämällä muonat keppoon vaan kerran päivässä ;) - puhasrotuinen
2xrotukoira kirjoitti:
Enpä tosiaan tiedä, mitä puhdasrotuisia koiria sinulla on tai mikä ylipäätään ongelmasi onkaan, kun noin agressiivinen olet.
Montako esim. Labbiksen omistajaa tiedät, jotka jättävät koiralle ruokaa esille niin paljon kuin napa vaan vetää?Onhan minulla koiria ja lisää ostan sopivan paikan tullen.
Kokemustakin löytyy enemmän, kuin monella teistä on tällä hetkellä.
Lapsiakin olen kasvattanut ja koulu iästä lähtien olivat yksin siihen saakka, kun tulin duunista kotiin.
Kapakoissa en ole 35 vuoteen käynyt, joten en ole heitteille lapsiani jättänyt ja muutkin riennot osaan järjestää minulle sopivalla tavalla.
Ja, kyllä meillä useamman koiran kanssa ruokailut toimii ja samoin nappulat kipoista, ei ahmita.
Syötä koirasi pennusta lähtien, ettei tarvitse tyhjentää pöytää sekä kippoja kolluutella.
Mitähän leluja sinulla on kotonasi koirana.
Kasvatus työlläni en voi kehua, kun en ole kasvattaja, vaan koirani omistaja.
Labbikset eivät kuulu minun ystäväpiirini, enkä moisia huolisi kotiini. Ikävä kyllä, maailmassa on monta pientä asiaa, kun kukin kokee omakseen rodukseen ne koirat, joista pitää. - Kasvattaja
puhasrotuinen kirjoitti:
Onhan minulla koiria ja lisää ostan sopivan paikan tullen.
Lapsiakin olen kasvattanut ja koulu iästä lähtien olivat yksin siihen saakka, kun tulin duunista kotiin.
Kapakoissa en ole 35 vuoteen käynyt, joten en ole heitteille lapsiani jättänyt ja muutkin riennot osaan järjestää minulle sopivalla tavalla.
Ja, kyllä meillä useamman koiran kanssa ruokailut toimii ja samoin nappulat kipoista, ei ahmita.
Syötä koirasi pennusta lähtien, ettei tarvitse tyhjentää pöytää sekä kippoja kolluutella.
Labbikset eivät kuulu minun ystäväpiirini, enkä moisia huolisi kotiini. Ikävä kyllä, maailmassa on monta pientä asiaa, kun kukin kokee omakseen rodukseen ne koirat, joista pitää.Kannattaa miettiä ottaako koiraa itelleen ollenkaan jos ei pysty koiranpentua ruokkimaan säännöllisesti.Koira sinulle "puhasrotuinen" taitaa olla vaan joku lelu niin kuin jo sanottiinkin!Älä ota koiria enempää jos ei aikaa niille ole edes kunnon ruokintaa!!!Terveisin KASVATTAJA
- 2xrotukoira
puhasrotuinen kirjoitti:
Onhan minulla koiria ja lisää ostan sopivan paikan tullen.
Labbikset eivät kuulu minun ystäväpiirini, enkä moisia huolisi kotiini. Ikävä kyllä, maailmassa on monta pientä asiaa, kun kukin kokee omakseen rodukseen ne koirat, joista pitää.Kokemusta ja ikää sinulla 'puhasrotuinen' on varmastikin....(;>>>) Mutta kumpikaan noista 'saavutuksista' ei todellakaan kerro yhtään mitään.
Koiria tai muita eläimiä voi pitää läpi elämänsä, ymmärtämättä niiden laumakäytöksestä, saalistusvieteistä, domestikaatiosta, jalostuksesta, ravinnosta....ym. hevon paskaakaan.
(ne eivät tuo myöskään oikeinkirjoitustaitoa:>>>)
Itsekin olet nämä huomiot jälleen kerran allekirjoittanut näillä 'hivenen' typerillä lausunnoillasi.
Meillä koirien ruokinta on todellakin täysin jotain muuta, kuin vain nappulat kippoon!
Koirien ruokintaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin panostetaan, tähän hyvinvointiin kuuluu myös se, etten syötä pentua tai aikuista koiraa ylipainoiseksi.
Pahasti särähti myös minun korvaani tuo '...ja lisää ostan sopivan paikan tullen'.
Kertoo sinusta aika paljon....
Minä taas en keräile koiria, niin kuin sinä tunnut tekevän? Ja hankin vain yhden kerrallaan. Minä omistajana tutkin tarkkaan rotuni sukutauluja, ostajana tarkistan yhdistelmät, vanhempien terveydet, luonteet,tarkistan taustat niin pitkälle kuin mahdollista, haen tiettyä väriä, aina ei ole löytynyt edes kotimaasta. Et varmastikaan ymmärrä...
Et siis tiedä tai tunne yhtään Labbista? Kuinka voit siinä tapauksessa yleistää, että koiraa ei ole ruokittu riittävästi, jos se on ahne?
Ethän sinä siinä tapauksessa tiedä edes yhden runsaslukuisimman rotumme yleisintä piirrettä!!!
Hehhhheeeeee! - puhasrotuinen
2xrotukoira kirjoitti:
Kokemusta ja ikää sinulla 'puhasrotuinen' on varmastikin....(;>>>) Mutta kumpikaan noista 'saavutuksista' ei todellakaan kerro yhtään mitään.
Koiria tai muita eläimiä voi pitää läpi elämänsä, ymmärtämättä niiden laumakäytöksestä, saalistusvieteistä, domestikaatiosta, jalostuksesta, ravinnosta....ym. hevon paskaakaan.
(ne eivät tuo myöskään oikeinkirjoitustaitoa:>>>)
Itsekin olet nämä huomiot jälleen kerran allekirjoittanut näillä 'hivenen' typerillä lausunnoillasi.
Meillä koirien ruokinta on todellakin täysin jotain muuta, kuin vain nappulat kippoon!
Koirien ruokintaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin panostetaan, tähän hyvinvointiin kuuluu myös se, etten syötä pentua tai aikuista koiraa ylipainoiseksi.
Pahasti särähti myös minun korvaani tuo '...ja lisää ostan sopivan paikan tullen'.
Kertoo sinusta aika paljon....
Minä taas en keräile koiria, niin kuin sinä tunnut tekevän? Ja hankin vain yhden kerrallaan. Minä omistajana tutkin tarkkaan rotuni sukutauluja, ostajana tarkistan yhdistelmät, vanhempien terveydet, luonteet,tarkistan taustat niin pitkälle kuin mahdollista, haen tiettyä väriä, aina ei ole löytynyt edes kotimaasta. Et varmastikaan ymmärrä...
Et siis tiedä tai tunne yhtään Labbista? Kuinka voit siinä tapauksessa yleistää, että koiraa ei ole ruokittu riittävästi, jos se on ahne?
Ethän sinä siinä tapauksessa tiedä edes yhden runsaslukuisimman rotumme yleisintä piirrettä!!!
Hehhhheeeeee!2x rotukoira, mietippäs vähän neuvojas ja varsinkin minulle.
En ole sulta oppeja kysellyt, enkä taida sinun nipotuksia kaivata.
Rahani saan laittaa juuri sellaiseen koiraan, mistä olen kiinnostunut rotuna.
Jos, keräilen koiria ja se ei sinulle kuulu, kun hoidan ja syötän ihan omilla rahoillani, vaikka olen kotona 24 tuntia vuorokaudessa, oletkos sinä?
Koiristani tiedän enemmän, kuin sinä ja enkä kysele täällä niiden hoito- sekä ruokintaohjeita.
Labbikset eivät kuulu ystäväpiiriini ja enkä kotiini sellaista huolisi, vaikka olis tarjolla.
Kuuletko olevas, joku " aateli", kun pitää pilkata ja nipottaa.
Menehän tutkimaan, niitä sukusiitos %:ja, että osaat ostaa oikean tuotoksen kotiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849