Tahkon jäiset rinteet

--------

Kävin viime talvilomalla Tahkolla laskettelemassa, ja täytyy todeta, että olisi kyllä mahtava paikka, kun oppisivat lumettamaan ne rinteet kunnolla. Laskettelusta katoaa aika nopeasti ilo, jos pitää ruveta jäätiköllä tosissaan taistelemaan kaatumista vastaan. Tahkon rinnemestareitten kannattaisi mennä katsomaan vaikkapa Himokseen miten rinteet LUMETETAAN eikä jäädytetä.
Toisaalta, Tahkosta on kovaa vauhtia kasvamassa Rukan kaltainen bailupaikka, jossa lomailijat eivät välttämättä koko lomansa aikana pane suksia jalkaan. Tällöin ei rinteiden lumetuksen laadullakaan ole niin suurta väliä. Rahaa kun tulee paljon enemmän muusta kuin hissilippujen myynnistä.

9

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • himoslaskija

      Poeka puhhuu männätalven lumista. Tuuppa nyt kattoon kun on komiat rinteet.

      • Überjägermeister

        Mikä tahansa lumetettu rinne muuttuu jäiseksi, kun kulutus on kova. Mene mäkeen aamusta, ennenkuin rinne ehtii kulua jäiseksi.

        ÜJM


      • likka lapsi
        Überjägermeister kirjoitti:

        Mikä tahansa lumetettu rinne muuttuu jäiseksi, kun kulutus on kova. Mene mäkeen aamusta, ennenkuin rinne ehtii kulua jäiseksi.

        ÜJM

        käydäänpä katsomassa 19-21.1, Mitkä rinteet ja mikä meno....


      • Rukalle siirtynyt

        Kaverit kertoivat Tahkolla olevan lunta vain nimeksi. Itse olen Rukankävijä, siellä on mahtavassa kunnossa rinteet ja ladut.


      • tahkooja
        Rukalle siirtynyt kirjoitti:

        Kaverit kertoivat Tahkolla olevan lunta vain nimeksi. Itse olen Rukankävijä, siellä on mahtavassa kunnossa rinteet ja ladut.

        Tahko täällä etelässä ja Ylläs pohojoosessa !!

        Noon siinä.


      • likka lapsi
        Rukalle siirtynyt kirjoitti:

        Kaverit kertoivat Tahkolla olevan lunta vain nimeksi. Itse olen Rukankävijä, siellä on mahtavassa kunnossa rinteet ja ladut.

        Rinteitä oli Tahkolla viikonloppuna 8 auki ja tykit jauhoi lisää lunta. Rinteen mukavassa kunnossa. Ja Pehkussa hulvaton meno....


    • laskettelija

      Olimme viime viikonloppuna Himoksella ja kyllä siellä jäätä oli rinteissä. Lauantaina auennut Keskimaa rinne oli jo avautuessaan aika jäinen.

      Paras ase jäätä vastaan on hyvät sukset ja tiukka asenne.

      ------------------
      viikonloppuna
      autossa 7,5 tuntia, 550 km
      rinteessä 11 tuntia
      jaloissa 8 eri suksiparia

      • laskumasa

        Jos on jäätä eikä tunnu pitävän niin alas vaan ja suksihuoltoon kantinterotukseen. Kyl se siitä. Ja vauhtia riittää. Ihan pehmosilla suksilla tietty lähtee sladiin vaikka olis kantit kuin vileerausveittet.


    • TAHKOLLLLEE

      MEEN HUOMENNA TAHKOLLE LASKETTELEE JA KUN OLTII SIEL HOTELLIS NII HYVILTÄHÄ NOI RINTEET NÄYTTI

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe