Parin kuukauden päästä mulle tulee maksettavaksi taas TV lupa. Olen maksanut aina kahdessa erässä. milloin viimeistään minun kannattaisi irtisanoa lupa ja missähän se irtisanotaan. onko jokin puhelin numero tai netti osoite, jossa voi luvan irtisanoa.
Miten TV lupa irtisanotaan
23
18975
Vastaukset
- sivut
Moi!
www.tv-maksu.fi-sivuilla voit käydä irtisanomassa tv-luvan vaikka heti. Voi katkaista etukäteenkin, kun merkitsee sinne päivämääräkenttiin viimeisen katselupäivän.
Katkaisin oman lupani etukäteen noin kuukausi sitten, mitään virallista lapuketta asiasta ei ole tullut. Katsotaan millainen lasku tupsahtaa postista... - Töppö_
Irtisanominen astuu kuitenkin voimaan vasta, kun tarkastaja on käynyt paikanpäällä toteamassa TV-vastaanottimen poissaolon.
- :D :D
Se astuu voimaan siitä päivästä,kun ilmoitus
on heillä, eli netin kautta heti. - Töppö_
:D :D kirjoitti:
Se astuu voimaan siitä päivästä,kun ilmoitus
on heillä, eli netin kautta heti.Lain mukaan tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen epäselvissä luvan irtisanomistapauksissa, joihin mm. internet ilmoitukset kuuluvat.
Tämä löytyy laista:
Laki eräistä tv-maksun poikkeustilanteista
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
3 § (23.10.1999/928)
Jos tv-maksu irtisanotaan muulla kuin 1 momentissa tarkoitetulle tavalla, tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen kohde asunnossa, ennen kuin luvan maksuperuste keskeytyy. - maan_
Töppö_ kirjoitti:
Lain mukaan tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen epäselvissä luvan irtisanomistapauksissa, joihin mm. internet ilmoitukset kuuluvat.
Tämä löytyy laista:
3 § (23.10.1999/928)
Jos tv-maksu irtisanotaan muulla kuin 1 momentissa tarkoitetulle tavalla, tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen kohde asunnossa, ennen kuin luvan maksuperuste keskeytyy.laista?
- selvä ohje
Töppö_ kirjoitti:
Lain mukaan tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen epäselvissä luvan irtisanomistapauksissa, joihin mm. internet ilmoitukset kuuluvat.
Tämä löytyy laista:
3 § (23.10.1999/928)
Jos tv-maksu irtisanotaan muulla kuin 1 momentissa tarkoitetulle tavalla, tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen kohde asunnossa, ennen kuin luvan maksuperuste keskeytyy."* Lopettamisilmoitus astuu voimaan ilmoituksen jättöpäivänä tai muuna ilmoitettuna myöhempänä ajankohtana. Televisiomaksua ei voi lopettaa takautuvasti."
http://www.tv-maksu.fi/navi1_3.html - tuota pykälää
Töppö_ kirjoitti:
Tämä löytyy laista:
3 § (23.10.1999/928)
Jos tv-maksu irtisanotaan muulla kuin 1 momentissa tarkoitetulle tavalla, tarkastajan tulee todeta vastaanottimen puuttuminen kohde asunnossa, ennen kuin luvan maksuperuste keskeytyy.3 § (23.10.1999/928) - tuollaista lakipykälää ei
edes ole olemassa.
http://www.tv-maksu.fi/navi2_6.html ja sieltä lain yhtenäinen ajantasaisversio. Elikkä tämä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980745 ,
jossa sanotaan seuraavasti: " 8 §
Maksuvelvollisuuden alkaminen ja päättyminen
Maksuvelvollisuus alkaa television käyttöönotosta. Maksuvelvollisuus päättyy Telehallintokeskuksen saatua tiedon television käytön loppumisesta. Lyhin maksuvelvollisuusaika on kuitenkin yksi kuukausi."
Sitä varten se lopettamisilmoitus-lomake siellä
on, että sitä voi tarpeen tullen käyttää. - hauska mies olet
mullakin käy pankkineiti aina toteamassa maksun laillisuuden, kun päätepankilla maksan laskuja kotona :)
- nämä
suharit keksii näitä omia lakipykäliään? :D
- saunahattu
sahan tarkastaja käydä mutta näkee tosiaan yhtään mitään ei tarvitse tuntemattomille ovia avata poikani vaimo avas mutta poika oli kotona sanoi ei se televesio on vain tietokoneen näyttöruutut tarkastaja saanoi aika iso tietokoneen näytöks poika kysyi miten iso näyttö tietokoneen ruudulla sakkoja saa?? kertokaa se se hänelle kun itse tiedä en
- dgdff
saunahattu kirjoitti:
sahan tarkastaja käydä mutta näkee tosiaan yhtään mitään ei tarvitse tuntemattomille ovia avata poikani vaimo avas mutta poika oli kotona sanoi ei se televesio on vain tietokoneen näyttöruutut tarkastaja saanoi aika iso tietokoneen näytöks poika kysyi miten iso näyttö tietokoneen ruudulla sakkoja saa?? kertokaa se se hänelle kun itse tiedä en
Opettele kirjoittamaan.
- eipä kiinnosta
Kuules..irtisanominen on voimassa just kun sitä itse haluaa ja tuleeko tv-tarkastajan homonaama kyttäämään omaanko jonkun aparaatin kello 23.00 kun kotiudun eli ei..
Ei sen puoleen..en avaa ovea millekään paskaläjälle.
T:ikinä en ole maksanut teevee lupaa enkä aiokaan maksaa.. - abc...123...
saunahattu kirjoitti:
Naapurilla oli käynyt tarkastaja ja oli kysynyt onko tv:tä? Naapuri oli sanonut että ei ole. No mutta mikäs siellä välkkyy olohuoneessa? No se on vaimo joka siellä hitsaa.
- Maksa laskusi
eipä kiinnosta kirjoitti:
Kuules..irtisanominen on voimassa just kun sitä itse haluaa ja tuleeko tv-tarkastajan homonaama kyttäämään omaanko jonkun aparaatin kello 23.00 kun kotiudun eli ei..
Ei sen puoleen..en avaa ovea millekään paskaläjälle.
T:ikinä en ole maksanut teevee lupaa enkä aiokaan maksaa..Meidän muidenko pitää sun tv:n katselus maksaa, senkin loinen...
- Yritä edes
dgdff kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan.
Hankkia elämä DICK.
- Lautakasojen 2
Maksa laskusi kirjoitti:
Meidän muidenko pitää sun tv:n katselus maksaa, senkin loinen...
Mene korvoloitten ja tohloppien ruskeitten reikien toimittajien kanssa tonkimaan lautakasoja tehkää juna niin on porukalla kivaa.
- luvaton nyt ja aina
Maksa laskusi kirjoitti:
Älähän isottele poika. Kaikki eivät ole kotona loisiva, sipsipussi kädessä tv:tä tuijottavia sohvaperunaluusereita. Meidänkö pitäisi osallistua sen tv:n tuijottelusi maksamiseen, mitä häh?
- pokjnbvcdfrtyhuj
Maksa laskusi kirjoitti:
aivan. teidän pitää maksaa mutta mun ei tarte. oon katsos huomannu että näkyyhän ne ohjelmat ilmaiseksikin.. 5 vuotta sitten huomasin sen jännän asian ja en oo koskaan sitten lupia maksellut... kannattaa kokeilla voin sanoa että TOIMII !!
- verikirves
Canal digital maksukanavilla näkyy 111 kanavaa ja maksan tästä huvista 44 ja risat
tavalliset tv kanavat mukaan lukien,nyt tämän päälle maksan vielä televisioluvan
joka on 21,15/kk näin ollen maksan normaali tv kanavista kahteen kertaan,onko
tämä oikein.
Ottakaa kantaa. - TV-luvan tarkastaja
Kuulkaas poijaat se on nyt sillä lailla että tulen penetroitumaan teidän luvattomien perssiiseen jos ei se YLE:n tukeminen ala nyt heti välittömästi.
- Röllikeisari
Kyllä se Töpön mainitsema pykälä 928/1999 on olemassa. http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1999/19990928
U mad, bro? - rikas kuin roope
vittu kun köyhät jaksaa valittaa maksakaa lupa ja sillä selvä vai ootteko niin köyhiä ettei ole rahaa muuhun kuin kaljaan mä juonkin parempia aineita olenhan rikas mulla onkin 7 tv ja samanverran lupia hahaaa köyhät kyykkyyn rutiköyhät ryömikää,,,hahhaahhaaa joku sanoo kohta miksi maksaa monesta no maksan vaikkei tarviikkaan hahhahhaahaa
- palautus tulee..
TV-maksun voi irtisanoa heti ja ylimääräinen jo maksettu summa palautetaan sinulle tai jos et halua jää se jemmaan odottamaan josko joskus taas omistaisit TV:n ja tarvitsisit luvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768