23.2

sunny

Olen lähdössä 2 viikon reissulle Samuille 23.2 ja olisin kysellyt onko sinne lähdössä muita kuin valmismatkalaisia? Itselläni pelkät lennot, majoituksesta ei viellä tietoa... jännitystä elämään.. uskaltaako neiti ihminen yksin sinne lähteä ?

19

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samuilover

      Toki uskallat, mut majoitus vaihtoehdot voipi olla niukemmassa kuin kesällä. Ja tervettä järkeä käyttämällä kyllä pitäisi pärjätä. Ei muuta kuin hyvää matkaa. Kai olet jo jatkolennot hommannut?

      • sunny

        heipä vaan ! Kaikki lennot on varattu, hki-bkk-samui ja myös takaisin... hotelli kyselyjä / "varauksia" olen jo laittanut eteenpäin ja näin yksin matkustavana tuntuisi löytyvän useampia vaihtoehtoja majoitukselle. Nyt vaan mietinnässä että ollakko 2 viikkoa samassa hotellissa vai vaihtaisiko esim. ekan viikon jälkeen paikkaa. Minkälaisia ostoksia Samuilla kannattaa tehdä, tarkoitus on lähteä reissuun "passi ja hammasharja" ( LUOTTOKORTTI) periaatteella.


      • anti sibelius MARA
        sunny kirjoitti:

        heipä vaan ! Kaikki lennot on varattu, hki-bkk-samui ja myös takaisin... hotelli kyselyjä / "varauksia" olen jo laittanut eteenpäin ja näin yksin matkustavana tuntuisi löytyvän useampia vaihtoehtoja majoitukselle. Nyt vaan mietinnässä että ollakko 2 viikkoa samassa hotellissa vai vaihtaisiko esim. ekan viikon jälkeen paikkaa. Minkälaisia ostoksia Samuilla kannattaa tehdä, tarkoitus on lähteä reissuun "passi ja hammasharja" ( LUOTTOKORTTI) periaatteella.

        varo sibeliusta. siellä on huono ruoka. mene lamaille. Petter löytyy sieltä.kysy samui-petteriä mistä tahansa kaikki tuntee. auttaa ilman PALKKIOTA päinvastoin kuin sibbe.


      • sunny
        anti sibelius MARA kirjoitti:

        varo sibeliusta. siellä on huono ruoka. mene lamaille. Petter löytyy sieltä.kysy samui-petteriä mistä tahansa kaikki tuntee. auttaa ilman PALKKIOTA päinvastoin kuin sibbe.

        Tästä Sibeliuksesta olenkin kuullut monenlaisia tarinoita, sekä puolesta että vastaan. Katselin niiden kotisivuja ja paikka näytti hyvälle mutta silti hieman arveluttaa.... Minkälaisia kokemuksia sulla on ?


      • anti sibelius MARA
        sunny kirjoitti:

        Tästä Sibeliuksesta olenkin kuullut monenlaisia tarinoita, sekä puolesta että vastaan. Katselin niiden kotisivuja ja paikka näytti hyvälle mutta silti hieman arveluttaa.... Minkälaisia kokemuksia sulla on ?

        Ruoka on keksinkertaista.Omistaja kehuskelee olevansa keittiömestari ja jossai mainoksesa kerto käyneen suihkarilla Ruotsis Suomen suurlähetystössä tekemässä usein erikoisjuttuja.KUkaan eivaan tunne sitä siellä =)
        paikka on avoiin, eli pölisee sisälle ku on kuivaa.kivasti narskuu hiekka hampaissa välillä.On se monessa muussaki sama ongelma kyl.
        ruokahinnat laatuun ja tasoo nähden kalliita.
        Samuilla on monta muuta parempaa paikkaa. Esim poppies.ja yleensä en itse mene ulkomailla suomibaareihin, niitähän on kotimaassa tarpeeks.
        kävin kuitenkin testaan ja en voi suositella.
        paikassa ois kyl mahkuja ihan kunnon juttuun mutta ei oikein vaa toimi jostai syystä.
        heppu siellä on kiinni jokasessa suomituristis ja pyrkii "parhaaks" kaveriks mikä on aika epätoivoista ja piinaavaa.
        käy myös cocobananafoodissa. Siel on rento meininki eikä mikää pelkkä suomipoikien lätinä ja juotto paikka.
        se on pienempi ja fiksumpi paikka.omistaja on aidosti avulias ja ei tuppaudu iltasel "kaveriksi" jos samaa paikkaa eksytte.toki ryhtyy juttelee ja neuvoo ja kertoo saaresta jos haluu kysyä.


      • samuilover
        anti sibelius MARA kirjoitti:

        Ruoka on keksinkertaista.Omistaja kehuskelee olevansa keittiömestari ja jossai mainoksesa kerto käyneen suihkarilla Ruotsis Suomen suurlähetystössä tekemässä usein erikoisjuttuja.KUkaan eivaan tunne sitä siellä =)
        paikka on avoiin, eli pölisee sisälle ku on kuivaa.kivasti narskuu hiekka hampaissa välillä.On se monessa muussaki sama ongelma kyl.
        ruokahinnat laatuun ja tasoo nähden kalliita.
        Samuilla on monta muuta parempaa paikkaa. Esim poppies.ja yleensä en itse mene ulkomailla suomibaareihin, niitähän on kotimaassa tarpeeks.
        kävin kuitenkin testaan ja en voi suositella.
        paikassa ois kyl mahkuja ihan kunnon juttuun mutta ei oikein vaa toimi jostai syystä.
        heppu siellä on kiinni jokasessa suomituristis ja pyrkii "parhaaks" kaveriks mikä on aika epätoivoista ja piinaavaa.
        käy myös cocobananafoodissa. Siel on rento meininki eikä mikää pelkkä suomipoikien lätinä ja juotto paikka.
        se on pienempi ja fiksumpi paikka.omistaja on aidosti avulias ja ei tuppaudu iltasel "kaveriksi" jos samaa paikkaa eksytte.toki ryhtyy juttelee ja neuvoo ja kertoo saaresta jos haluu kysyä.

        kannattaahan sitä itse käydä kokeen miltä maistuu siben ruuat. Itsellä yleensä pihviä mitä voin sanoa mureaksi ja maukkaaksi, mitä en ole muissa ravintoloissa saanut. Ja jälkkäri oli sitten kuin hattu päälle, eli tosi herkkua. Ja ilman "pölyä, hiekkaa tai sepeliä"!
        On muuten sitten minua ja muitakin tuttujani auttanut aina kaikissa asioissa ilman veloituksia. Mut sehän on jokaisen oma asia haluaako miten ilmaista asiansa kyseisestä paikasta. Koska pitää myöskin huomioida Thaimaassa kun on niin saattaa tulla eri safkaa mitä olet tilannut ja jälkkärikin saattaa tulla ennen pääruokaa. Ennen maksan 1 eeron enemmän sellaisesta pihvistä mitä ei tarvi jauhaa suussa 3min per pala, maistuukin paremmalta, tulee ennen jälkiruokaa ja tiedän mitä saan. Jos tuosta tulee maininta "kallis" tai "yli hintainen" niin siinä tapauksessa on aika KIREE loma budjetti. Se siitä.. ja toiseen.
        Lamailla itse aina kun tykkään hieman rauhallisemmasta paikasta ja ranta mielestäni parempi, mut sekin tietty mielipide kysymys. Kaikista paras kun itse kokee asiat ja päätökset syntyvät siitä. Yleinen hinta taso halvempi kuin Chawengilla. Katsoppa vaikka sawadee com ja sieltä Bonny hotel Lamailla tai Lamai inn 99. Tuo oli vaan ehdotus, mut hinta laatu kohdallaan. Hyvää matkaa ja tulet varmasti nauttimaan lomastasi. On kaunis ja mieleenpainuva kokemus.


      • anti sibelius MARA
        samuilover kirjoitti:

        kannattaahan sitä itse käydä kokeen miltä maistuu siben ruuat. Itsellä yleensä pihviä mitä voin sanoa mureaksi ja maukkaaksi, mitä en ole muissa ravintoloissa saanut. Ja jälkkäri oli sitten kuin hattu päälle, eli tosi herkkua. Ja ilman "pölyä, hiekkaa tai sepeliä"!
        On muuten sitten minua ja muitakin tuttujani auttanut aina kaikissa asioissa ilman veloituksia. Mut sehän on jokaisen oma asia haluaako miten ilmaista asiansa kyseisestä paikasta. Koska pitää myöskin huomioida Thaimaassa kun on niin saattaa tulla eri safkaa mitä olet tilannut ja jälkkärikin saattaa tulla ennen pääruokaa. Ennen maksan 1 eeron enemmän sellaisesta pihvistä mitä ei tarvi jauhaa suussa 3min per pala, maistuukin paremmalta, tulee ennen jälkiruokaa ja tiedän mitä saan. Jos tuosta tulee maininta "kallis" tai "yli hintainen" niin siinä tapauksessa on aika KIREE loma budjetti. Se siitä.. ja toiseen.
        Lamailla itse aina kun tykkään hieman rauhallisemmasta paikasta ja ranta mielestäni parempi, mut sekin tietty mielipide kysymys. Kaikista paras kun itse kokee asiat ja päätökset syntyvät siitä. Yleinen hinta taso halvempi kuin Chawengilla. Katsoppa vaikka sawadee com ja sieltä Bonny hotel Lamailla tai Lamai inn 99. Tuo oli vaan ehdotus, mut hinta laatu kohdallaan. Hyvää matkaa ja tulet varmasti nauttimaan lomastasi. On kaunis ja mieleenpainuva kokemus.

        Et siis ole missään muualla saanut mureaa pihviä kuin sibessä? Etpä sitten ole monestikaan pihviä ravintolassa syönyt.
        Itse sain tuulen mukana tuomaa hiekkaa ruokaan eikä se ollut mitenkään erikoista syötävää muutenkaan.
        Paikka on tasoonsa nähden kallis.Matkabudjettini ei ole koskaan KIREE.
        Käyn ulkomailla mieluummin paikallisten ravintoloissa, sillä haluan syödä aitoa paikallista enkä kuten esim. siben tapauksessa eurotyyliin väsättyä sinnepäin thairuokaa.
        Jos olet jossain joutunut pureksimaan pihviä 3min per pala, olisi varmaan aika uusia ne tekohampaat.


      • sunny
        anti sibelius MARA kirjoitti:

        Et siis ole missään muualla saanut mureaa pihviä kuin sibessä? Etpä sitten ole monestikaan pihviä ravintolassa syönyt.
        Itse sain tuulen mukana tuomaa hiekkaa ruokaan eikä se ollut mitenkään erikoista syötävää muutenkaan.
        Paikka on tasoonsa nähden kallis.Matkabudjettini ei ole koskaan KIREE.
        Käyn ulkomailla mieluummin paikallisten ravintoloissa, sillä haluan syödä aitoa paikallista enkä kuten esim. siben tapauksessa eurotyyliin väsättyä sinnepäin thairuokaa.
        Jos olet jossain joutunut pureksimaan pihviä 3min per pala, olisi varmaan aika uusia ne tekohampaat.

        kun puheet ovat näinkin ristiriitaisia uteliaisuus vie voiton ja ihan sekin takia on kyseinen paikka käytävä katsastamassa ja syömässä siellä ihan pitkän kaavan mukaan ehkäpä pariin otteeseen...
        Kylläpä odotan jo reissua, alkaa kyllästyttämään nää vesisateet ja ikuinen pimeys.


      • VARPUSPARVI JOO

      • samuilover
        anti sibelius MARA kirjoitti:

        Et siis ole missään muualla saanut mureaa pihviä kuin sibessä? Etpä sitten ole monestikaan pihviä ravintolassa syönyt.
        Itse sain tuulen mukana tuomaa hiekkaa ruokaan eikä se ollut mitenkään erikoista syötävää muutenkaan.
        Paikka on tasoonsa nähden kallis.Matkabudjettini ei ole koskaan KIREE.
        Käyn ulkomailla mieluummin paikallisten ravintoloissa, sillä haluan syödä aitoa paikallista enkä kuten esim. siben tapauksessa eurotyyliin väsättyä sinnepäin thairuokaa.
        Jos olet jossain joutunut pureksimaan pihviä 3min per pala, olisi varmaan aika uusia ne tekohampaat.

        ... saattaa olla tulevaisuutta mut kalustoni tällä hetkellä virheettömässä iskussa. Puhuin mielestäni pihvistä ja jälkiruuasta. Vai onko luetun ymmärtäminen vaikeaa???!!!
        Ja nimenomaan Samuilla olen saanut useimmiten sitkeää lihaa muissa käymissäni ravintoloissa ja niitä muuten on tosi paljon. En kai mäkään lähde Lamailta sibbeen syömään thaikku ruokaa... mietis vähän ittekkin. Mutta se nyt sattumoisin on hyvä pihvi paikka mielestäni ja on se muutenkin kun kuukauden yksin reissaa niin kiva käydä väliin puhuun suomeakin. Tykkään muuten itsekkin thai ruuasta. Ja ikää muuten on 35v joten tekareita en tarvi ja pihvejä syönyt jokusessa muussakin paikassa/maassa.


      • xxxxx
        sunny kirjoitti:

        Tästä Sibeliuksesta olenkin kuullut monenlaisia tarinoita, sekä puolesta että vastaan. Katselin niiden kotisivuja ja paikka näytti hyvälle mutta silti hieman arveluttaa.... Minkälaisia kokemuksia sulla on ?

        Olimme viime talvena Samuilla. Sibeliuksessa järjestettiin tervetuliaistilaisuus(Aurinkomatkat). Paikkahan on pääkadun varrella, mutta 20metriä syrjässä. Pari kertaa tuli käytyä ruokailemassa/oluella. Ihmetyttää tää väittely(taitaa olla jotain henkilökemiajuttuja). Palvelu oli hyvää jopa erinomaista. Hinnat hieman korkeammat kuin vastaavissa, mutta AlaCarte-kategoriassa ei. Juttelin omistajien kanssa ja he olivat varsin mukavia. Thai-ruoka on tietenkin Chawengillakin edullista ja suositeltavaa. Ei kai sitä loman aikana voi montaa kertaa käydä samassa paikassa!


    • sunny

      Eipä noi säätiedot ainakaan tällähetkellä kovin hyvää lupaile Samuille,http://www.wunderground.com/global/stations/48550.html
      no, onhan tässä viell onneks aikaa lähtöön ja toivottavasti kelit muuttuu.. saakohan siellä edes väriä nahkaan jos vettä sataa ? Monessa foorumissa on kirjoitettu että aurinko tarttuu vaikka se ei paistaisikaan, pitääkö paikkansa ? Olisihan se kiva että edes vähän olis päivettyny Thaimaan reissun jälkeen :)

      • samuilover

        .. siellä väriä saa ja tuskin sataa koko ajan enään tähän aikaan vuodesta. Ruskettuu vaikka olis pilvistä, ei tosin niin paljon, mut kuitenkin.


      • samuilover

        ...on vielä yli kuukausi lähtöön ja säät kerkiää kyllä muuttuun. Tuohon aikaan pitäisi olla mitä parhaimmat ilmat, joten ei tarvii murehtia säästä.


      • Samuilla asustellut

        Asustelin parisen vuotta sitten pitempään Samuilla ja huvikseni siellä seurailin Wundergroundia. Melkein joka päivälle tarjosi sadetta vaikka siellä olikin aurinkoista. Satelihan siellä toisinaan mutta ei niin paljon kuin Wunderin sivuilta olisi luullut.


      • sunny
        Samuilla asustellut kirjoitti:

        Asustelin parisen vuotta sitten pitempään Samuilla ja huvikseni siellä seurailin Wundergroundia. Melkein joka päivälle tarjosi sadetta vaikka siellä olikin aurinkoista. Satelihan siellä toisinaan mutta ei niin paljon kuin Wunderin sivuilta olisi luullut.

        Kiitos, alkoikin jo mietityttämään että lähdenkö vesisateesta vesisateeseen... no mutta onhan tässä viell aikaa... Aurinkoa ja lämpöähän sieltä lähdetään hakemaan. Kaikki uudet kokemukset ja uudet ystävät ovat enemmän kuin tervetulleita


      • Samuilla asustellut
        sunny kirjoitti:

        Kiitos, alkoikin jo mietityttämään että lähdenkö vesisateesta vesisateeseen... no mutta onhan tässä viell aikaa... Aurinkoa ja lämpöähän sieltä lähdetään hakemaan. Kaikki uudet kokemukset ja uudet ystävät ovat enemmän kuin tervetulleita

        Kyllähän siellä välillä voi sataa, mutta voisinpa lyödä vetoa auringonpaisteen olevan yleisempää matkasi aikana.

        Sateet ovat kuitenkin miellyttävän lämpöisiä. Itsellä ei juuri suu mutristunut vaikka välillä kastuikin.


    • sunny

      Pikkuhiljaa alkaa matkakuumetta pukkaamaan... tuli vaan mieleen että miten esim.Samuilla tulisi toimia jos sairastuu ? "pakettimatkalaisillahan" on Suomalaiset oppaat apuna mutta minä näin reppumatkaajana olen kuin orpo piru... jossakin.Suuret kiitokset asiallisista vastauksista !!

    • sunny

      Nyt jo lasketaan tunteja, jippii !!!! Laukun pakkaus menossa ja mieli korkealla :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe