Raskausoireet tuulimunassa / km:ssa

Pauliina*

Mulla takana yksi keskenmeno, josta ei voitu varmuudella sanoa oliko tuulimuna. Nyt alullaan toinen raskaus, viikkoja koossa 8 2. Ultrausaika on vasta viikon päästä, ja olen tietysti ihan hermona...!!!

Raskausoireita on kunnon valikoima: arkuutta rinnoissa, pahoinvointia ja yökkäilyä, vilunväristyksiä, alavatsakramppeja etenkin öisin, mielialavaihteluja, ruokahaluttomuutta (hajut etoo), ilmavaivoja, ummetusta ja turvotusta. Viimeksi meni kesken kahdeksannella viikolla, ja raskausoireita ei ehtinyt olla muuta kuin rintojen arkuus, turvotus ja ummetus.

Miten teillä, jotka olette kokeneet tuulimunaraskauden, onko raskausoireita silti ollut ja miten paljon? Entä keskeytyneen keskenmenon kokeneet, ovatko oireet loppuneet keskenmenon aikoihin vai jatkuneet edelleen? Kiitollinen olisin monista vastauksista!!

6

19120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin...

Heip.

Minulla ei ole takana raskautta, joten en voi verrata siihen, mutta tuulimuna todettiin syyskuussa (rv 10). Se oli selvä sellainen; kohtu oli kasvanut (ei kuitenkaan tarpeeksi), sikiöpussi löytyi jne., mutta itse alkio/sikiö puuttui.

Raskausoireita oli juu...vatsa kerkesi jo kasvamaan (todennäköisesti turvotusta tms.), hajut etoivat todella paljon (rasvasen ruoan käry/tuoksu jne.), kohdunkasvukipuja oli ja väsymystä myös. Nämä nyt ainakin muistan. Voisin kuvitella, että raskaudessa olisi aivan samoja oireita. Kuvotus oli todellista. Jouduimme kerran vaihtamaan ravintolaa, kun hajut rupesivat tekemään niin pahaa, että oksennus meinasi tulla. Myös hotellin puhdistusaine, jolla paikkoja siivottiin ällötti hirveesti.

Sitten mulla oli myös pientä vuotoa viikoilla 5-7 (ei joka päivä).

Tsemppiä nyt sulle kuitenkin!! Usko fiilikseesi...että jos susta tuntuu, että olet nyt raskaana, niin todennäköisesti olet!! Mulla oli epäilevä olo koko tuulimunani ajan...en jotenkin uskonut siihen raskauteen.

• doppersi

Hei.

Meillä todettiin tuulimuna rv13 0
      oireet olivat ihan normaalit.
      Oli rintojen arkuutta, pissahätää,nippailuja,
      repimiskipuja,väsymystä, hajut etoi,
      kiukutti sun muuta.
      Mutta mulla lakkas oireet kokonaan rv 8 4,
      neuvolassa sanottiin että normaalia.
      Kaavinnalla hoidettiin,,,
      Uutta yritellään.
      Tsemppiä sinne ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

• täälläkin

Minulla todettiin tuulimuna rv 11 5, vuoto oli alkanut jo 5pv aiemmin.
      Minulla oli kyllä älyttömän selkeät raskausoireet; kovana kahvinjuojana en enää voinut olla edes samassa huoneessa kahvin kanssa, rinnat kasvoivat ja olivat tosi kipeät, vatsani alkoi kasvamaan niin että kyllä jo huomasi että raskaana ollaan (olen todella hoikka joten varmaan siitä syystä masun huomasi jo aikasin), alavatsakramppeja oli aika paljon, ruokahaluttomuutta, mutta toisaalta myös kauheita himoja, mielialat vaihtelivat, ilmavaivoja älyttömästi...jne...

Kuten joku aiemminkin kirjoitti, minullakin oli koko ajan sellainen olo, ettei siellä oikeasti ketään olekaan. Siitä huolimatta pettymys oli kamala kun lääkäri totesi että kyseessä voisi olla kaksosraskaus, mutta kummastakaan sikiöpussista ei saa sikiökaikuja...

Toivotaan että sinulla on kaikki hyvin! Täälläkin uutta raskautta kovasti toivotaan, kunhan tämä 5vk kestänyt vuoto jo loppuisi...

• Alkup.

...vastanneille! Tuulimunan oireet siis ilmeisesti vastaa aika lailla normaaliraskauden oireita. Olen ymmärtänyt, että keskeytyneessä keskenmenossa oireet yleensä loppuis siihen kun alkio menehtyy?

Voi kun siihen omaan oloon voiskin luottaa, mutta kun se vaihtelee ihan koko ajan. Jonain päivänä olen ihan varma, että kyllä siellä kaikki kunnossa on. Toisena päivänä taas on täysvarmuus toisin päin. Huhhuh... Toisaalta järkevintä ois asennoitua tuulimunaan, parempi että yllätys tulis sitten positiiviseen suuntaan. Mutta kun nuo ajatukset menee ihan omia teitään, eipä niitä paljon pysty sääntelemään.

• joheha

Hei!
      Minulla oli tuulimunaraskaus joka meni kesken 11 viikolla. Raskausoireita ei ollut juuri mitään ja epäilinkin itse kokoajan että en olisi ollenkaan raskaana, mutta nauvolassa sanottiin ettei voi verrata edelliseen raskauteen,Kaikki raskaudet ovat erillaisia. Edellisessä raskaudessa oli rinnat tosi kipeät ja huono olo koko ajan.Mutta jos on tuulimuna raskaus, raskausoiret alkaa hiipuun koska raskauden eteneminen pysähtyy jossain vaiheessa.Ystävälläni oli myös tuulimunaraskaus ja hänellä oli raskausoireita, mutta ne oli vähentynyt vähän ennen kuin alkoi vuoto.Keskenmenon jälkeen ei ole mitään oireita. Minulla oli kylläkin muutaman päivän jälkisupistuksia. Nyt olen taas raskaana 8 viikolla ja pelokkaan odottelen mikä on kohtalo.Nyt on kyllä raskausoireita.

• aina hiivu!

Niin, että minulla ei oireet todellakaan hiipunut minnekään! Vuotokin alkoi tuulimunassa vasta, kun se aloitettiin lääkkeillä!! Siihen saakka oli oireita!!

Tsemppiä alkuperäiselle!! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe