Janome ompelukone Norjasta Suomeen

Opah

Joku tuolla aiemmassa säikeessä pisti oheisen nettikaupan osoitteen.

>Janome 415:n noin 300 eurolla (ja nettikaupasta,
>esim. www.symaskiner.no).

Toimittavatkohan Suomeen tuolta?

Tuohon tulee päälle vissiin alv., postimaksu ja tulli?

-Ossi-

9

3126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enstex

Tausen OY
      Salakkakuja, 4 A 13
      FIN-00210 Helsinki, Finland
      TEL. 358-9-584-26-300
      FAX. 358-9-584-00-706

• Opah

>Kysypä maahantuojalta enstex

Menikö multa jotain ohi?
        Miksi pitäisi maahantuojalta tuota kysyä?

-Ossi-

• välttyisit
        Opah kirjoitti:

>Kysypä maahantuojalta enstex

Menikö multa jotain ohi?
        Miksi pitäisi maahantuojalta tuota kysyä?

-Ossi-

kaiketi tullilta sun muilta kommervenkeiltä jos maahantuoja voi neuvoa sinulle suomalaisen ostopaikan norjalaisen sijasta.

Menikö ohi minulta vai sinulta, en tiedä. Auttaa yritin.

• Opah
        välttyisit kirjoitti:

kaiketi tullilta sun muilta kommervenkeiltä jos maahantuoja voi neuvoa sinulle suomalaisen ostopaikan norjalaisen sijasta.

Menikö ohi minulta vai sinulta, en tiedä. Auttaa yritin.

>kaiketi tullilta sun muilta kommervenkeiltä jos
        >maahantuoja voi neuvoa sinulle suomalaisen
        >ostopaikan norjalaisen sijasta.
        >
        >Menikö ohi minulta vai sinulta, en tiedä. Auttaa
        >yritin.

Aivan, kiitoksia vaan avusta.

Ajatus oli kuitenkin tilata ulkomailta hiukan halvemmalla hinnalla.

Kyllähän noita nettikauppoja löytyi EU:n sisältäkin, joten tilausoperaatio helpottui kummasti.

• miun kone

Suomesta koneeni,koska silloin huoltokin pelaa täällä. Kone kuin kone pitää huoltaa kerran vuoteen,jos vähänkään ahkerammin käyttää.
      Itselläni on Janome Indigo 14.
      Ja tykkään koneesta.
      Mut mul ei o sellasia kortteja,jolla netti-ostokset vois maksaa (siis visoja yms?) joten joudun tukemaan väkisin kotimaista kauppaa.
      Ja mulle tärkeä pointti on,et koneen voi liikkees testata ja tutkia,onko ittelle sopiva.
      Menee mielestäni aikaa hukkaan jos netti-ostoksen joutuu palauttamaan,kun ei se olekkaan ittelle sopiva.
      Eli ostan kaupasta,jossa tuotteen voi testata,näin säästän aikaa loppupeleissä.
      Miten nettikaupas voi kokeilla,toimiiko tikit ja miltä ne näyttää luonnossa tai miten se napinläpi sillä koneella sujuukaan....?!!

• .....

Aivan, Norjasta ei paljon kannata tilata Suomeen, kun se on EU:n ulkopuolella. Ompelukone menee välttämättä vero- ja tullirajan ylitse ja jos tuohon hintaan laskee alkajaisiksi 22% arvonlisäveroa, niin voi tulla ompelukone tyyriiksi. Lisäksi kaupallisessa eli käytännössä aina firmalta tulevassa lähetyksessä sisällytetään postimaksut tullausarvoon, ts. tulli lasketaan ompelukoneen ja postikulujen yhteissummasta; kun ompelukone kuitenkin on aika painava esine, voi tuollakin olla jo melkoisesti merkitystä.

Kannattaa ennemmin yrittää etsiä edullista firmaa EU:n sisältä, Saksa tuntuu olevan hyvä nettikauppamaa noiden koneiden suhteen noin yleisesti, ompelukoneista en tiedä. Sitten tulee maksettavaksi vain koneen hinta ja rahti, mutta viivan alla oleva summa on todella lopullinen kulu.

Ulkomailta tilaamisesta ja tulleista jne löytyy hyvä opas Tullin sivuilta:
      http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/019_2006.pdf
      (Ja juttu postimaksujen sisällyttämisestä on täällä:
      http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/03_Tavaran_tilaaminen_ulkomailta/postimaksut_tullausarvo.jsp )

• persilja82

Olen juuri etsinyt Janomea ympäri nettiä ja löysin yhden luotettavan oloisen ja todella halvan kaupan briteistä (EU-maa, ei tulleja). Postikulut ovat kohtalaisen pienet, 21euroa.
        Itse aion testata koneen kaupassa Suomessa ja sitten tilata vastaavan Briteistä, siinä säästää monta sataa.

http://www.gursewingmachines.com

• Konetta vailla
        persilja82 kirjoitti:

Olen juuri etsinyt Janomea ympäri nettiä ja löysin yhden luotettavan oloisen ja todella halvan kaupan briteistä (EU-maa, ei tulleja). Postikulut ovat kohtalaisen pienet, 21euroa.
        Itse aion testata koneen kaupassa Suomessa ja sitten tilata vastaavan Briteistä, siinä säästää monta sataa.

Tietääkö kukaan miten takuut asiat hoidetaan suomessa jos ostaa ulkomailta.
        Ostin saumurin suomesta ja jousuin käyttämään takuuaikana kaksi kertaa
        huollossa. Entä varaosat jne..

• eettisesti oikein
        persilja82 kirjoitti:

Toisin sanoen käytät kauppiasta hyväksesi etkä aiokaan ostaa siltä.
        Maksa nyt hänelle ainakin sinuun tuhlatusta ajasta, vaikka et konetta ostaisikaan.
        T: Muun alan yrittäjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe