Koska tämä loppuu?

Tepsu

Hei! Auttakaa viisaammat! Olen kärsinyt noin vuoden verran poskiontelontulehduksista, kierteestä, joka ei ota laantuakseen.

Lääkärille olen tarkkaan selostanut oireeni, kutinoista lähtien ja en saa kuin antibiootteja ja allergialääkkeitä. Olo ei kuitenkaan ole parantunut. Kahdet kuvat on otettu sivuonteloista ja poskionteloista, mutta niistä lääkäri totesi vaan, että limakalvot ovat turvonneet ja se siitä. Kipu ja särky levinnyt otsaan ja korvan yläpuolelle, eikä hellitä vaikka ottaa burana 800mg.

Oireena ovat: korvien kutina, silmien kutina, silmien särky, silmien rähmiminen, paksu lima, joka valuu nielun kautta pois, nenästä ei tule mitään ulos, väsymys, päänsärky..Listaa voisi vielä jatkaa..

Itse epäilen allergiaa, olen sitä mieltä ollut alusta asti, mutta en saa lääkäriäni vakuuttuneeksi siitä. Olen asunut perheeni kanssa kahdesti homekodissa ja näin ollen altistunut homeelle.Olen melko varma että syy on tuo home.Työpaikallani sain myös oireita, siellä on valtavasti rakennuspölyä ja joskus uudet tuotteet saattoivat olla kostuneita ja homehtuneita.

Tänään juuri juttelin omalääkärin kanssa, kun saan valtavan hengenahdistuksen jommasta kummasta näistä: Amoxin 875mg tai Duact. Sanoin että eikö olis aika selvittää syy tähän tulehduskierteeseen, eikä vaan aina syödä antibiootteja. Vastaus oli, että no juu, no jaa, syö kuuri loppuun(Amoxin) ja vaihdetaan Duact pois ja Telfast tilalle. Olin hetken aikaa huuli pyöreenä ja itkuhan siinä meinasi päästä.

Kertaakaan ei ole otettu verikokeita, josta voisi kartoittaa tilannetta, suoraan määrätään vaan nuo hevosen kokoiset antibiootit..

Onko kokemuksia siitä, että miten kauan ja ponnekkaasti pitää vaatia että ottavat laajamittaiset allergiatestit? Voimat on ihan loppu, väsymys on niin uskomaton.

Miten toimin?

T: Uupunut tulehduskierteestä

6

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihän ole mitään järkeä syödä antibiootteja, jos ei ole bakteeritulehdusta. Miksi määrätään antibiootteja, jos ei ole tulehdusarvoja otettu? Itselläni homealtistuksessa eläessä CRP pyöri arvossa 50, mutta ei silti ollut bakteeritulehdus.

Duactia ei saisi ottaa jatkuvasti. Itselläni nenää avasi tablettikortisonikuuri, mutta se ei sovi jos nenässä kasvaa homesieni.

Onko varma ettei nykyisessä työ/kotiympäristössäsi ole hometta, joka ylläpitää ärsytystä?

Oletko kokeillut suolahuuhtelua sarvikuonokannulla?

Tarvitset hyvän knk-lääkärin apua, joka myös tietää homeista jotain.

• hilkkaliisa

että käännyt keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkärin ja korva- nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärin SEKÄ INFEKTIOLÄÄKÄRIN PUOLEEN.

Olet sellaisessa tulehduskierteessä, että tulehduksen aiheuttaja on löydettävä.

Nyt sinulla hoidetaan oiretta, mutta SYY on selvitettävä.

Miten kestät Amoxinia ? Onko sinulla myös penisilliiniallergiaa?

Oletko kokeillut eri merkkisiä antibiootteja?
      Onko testattu MITÄÄN allergioita?

Kannattaa varmaan vaihtaa erikoislääkärille, jos nykyinen lääkärisi ei tutki sinua kunnolla.

Tilaa myös terveystarkastaja kotiisi ja tutkituta kotisi. Entäs työpaikkasi hometilanne ?

Minä en kestä Buranaa, pensisilliä (Amoxin, Tatsosiini ym. penisilliinin johdannaiset)enkä myöskään Duactia.

Onko nenääsi leikattu?

Toivottavasti saat asiallisia tutkimuksia ja oikean hoidon.

Hengittele höyryä nyt ensihätään ja tilaa aika erikoislääkärille.

Terveisin flunssaatikko-homentikko-astmaatikko

• Tepsu

Minulla on lapsena todettu penisilliiniallergia ja tämän olen _joka_ kerta sanonut lääkärillä käydessäni.
        En vaan käsitä mitä tässä on epäselvää, mitä kohtaa lääkäri ei siitä ymmärrä.

Sain vaikean ihottuman aina lapsena, kun sain penisilliinikuurin. Nytkin on kädet ruvella, ku raavin itseäni koko ajan.

Minulta testattiin jotkin pölyt kesällä 2006 ja niissä ei ollut mitään muutoksia.

Nykyiseen asuntoomme olemme muuttaneet pari vuotta sitten, pois homekodista. Täällä ei ole tehty mitään mittauksia.

Tämä oireilu alkoi aika tarkalleen syksyllä 2005, jolloin palasin takaisin töihin hoitovapaalta. Työpaikallani oireet olivat yleensä vaikeita.Nyt olen jälleen hoitovapaalla ja en aio enää takaisin mennä vanhaan työpaikkaani.

Minulle ei ole tehty mitään operaatiota nenään, pari kertaa on valolla katsottu. Kesällä kun ottivat sen pölytestin ja jonkin limakalvonäytteen, ei labratäti saanut oikeanpuoleisesta sieraimesta näytettä, kun siellä oli jokin este. Tästä sanoin lääkärille, ei kommenttia.

Minua on lapsena purrut koira naamaan, jonka seurauksena minulla on paksu arpikudos juuri oikealla puolella sieraintani. En tiedä vaikuttaako tämä jotenkin asiaan, mutta minulla on pahin kipu ja särky juuri tuolla oikealla puolella nenää/poskea/otsaa.

Yritän saada toiselle lääkärille ajan ja toivon että minut otetaan tosissaan.

• ja vaihdat vaikka lekuria

Limakalvojen turpoaminen on osoitus jostakin ärsytyksestä kuten itsekin tiedät.
      Turvotus on se kivun aiheuttaja. Olenko oikein ymmärtänyt että punkteerauksen tuloksena sinulta ei ole tullut märkäistä eritettä tai limaeritettä?

Väsymys tulee myöskin siitä että vastustuskykysi heikkenee noiden jatkuvien lääkekuurien ansiosta.

Ja onhan se todella hölmöläisen hommaa,kun määrätään lääkkeitä,eikä edes tiedetä mihin??
      Se on tätä "kokeillaan nyt"-mentaliteettia.
      Jostakin luin että vie vuoden,ennenkuin elimistö toipuu yhdestä antibioottikuurista.Hirveän pitkä aika ja erityisesti jos ne ovat olleet turhia.

Kyllä lääkärin vaihto olisi varmasti viisasta,sillä tuskin nykyisen jäärän päätä mikään kääntää.

Tuo nenän huuhtelukannu (apteekista) on hyvä,jospa sieltä lähtisi se lima liikkeelle.
      Laita siihen merisuolaa,kuten ohjeissakin ehdotetaan. Itse olen keittänyt veden vielä varmuuden vuoksi.

Verikokeet,ainakin perusallergia(prick)koe,jossa ei kyllä hometta testata,mutta selviää edes jotain.Hometta jos epäilet niin kosteusvauriopaneeli6 tai 7 olisi ehkä myös järkevä ottaa.

Mutta ennenkaikkea pitäisi ottaa bakteeri-ja sieniviljelmä näyte poskionteloiden eritteestä huuhtelun yhteydessä. Vain sitä kautta voi alkaa selvittely mikä aiheuttaa oireilusi.

Ooppa nyt tiukkana ja pidä puolesi.Muuten suo kuljetetaan ihan miten vaan. Kyse on sinun terveydestäsi. Ei ne lääkärit niitä lääkekuureja syö,eikä niiden vastustuskyky heikkene kun näitä kokeiluja kirjoittavat.

• Tepsu

olen pessyt kaiken mitä pestä voi, kun muutimme vanhasta kodista. Sohva ja pari tuolia on jäänyt pesemättä, kun ei saa päällisiä pois.
      Yritän myös käyttää hajusteettomia tuotteita, niihin olen jo pesuaineiden osalta siirtynyt.

Olen myös huomannut sen, että saan nykyään tomaatista rakkuloita kieleen ja joitakin mausteita olen joutunut jättämään pois, kutinan takia.
      Ennen näistä ei ollut minulle mitään haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2434
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      29
      1817
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      73
      1511
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      266
      1420
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      138
      1230
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      983
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      978
    9. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      65
      965
    10. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68