Minulla on pöytälaatikossa ylimääräinen liikennelupa kuorma-autolle, toimin yrittäjänä toisella alalla, mutta nyt olisi tarkoitus laajentaa toimintaa myös kuljetuspuolelle, tuntuu olevan ajojen saaminen vaan kiven alla, olen kysellyt alan miehiltä vinkkejä, mutta vastaus on ollut yleensä vain epämääräistä mutinaa ja muutenkin homma on jotenkin "salamyhkäistä" kukaan ei vaivaudu edes kertomaan mistä kannattaisi kysyä aliurakointi hommia, tarkoitus ei ole viedä leipää kenenkään suusta, eli riittäisi kun sanos vaan et kysy sieltä ja sieltä, hassuin juttu oli tuossa syksyllä kun kaveria kyselivät väkisin Kelpolle, tyylin et ajoja on vaikka kuinka, soitinkin sitten sinne niin vastaus oli "yllättäen" et ajoja ei ole tarjota, eli ajot vissiin jaetaan sisäpiirin kesken vai miten vitussa tuo homma toimii?? Ajoja etsiessäni olen huomannut sen että yksi ongelma alalla on että ajojen tarvitsijat ja tarjoajat eivät kohtaa, mitään sellaista sivustoa ei liene olemassa missä voisi asiasta ilmoitella?
Eli kysymys kuuluu: Mistä ajoja?
Ajoja
11
5733
Vastaukset
- liet
Jos omistaisit liikenneluvan, et moisia täällä kyselisi.
- -klup-
Kelpolla taisi olla syksyllä vähän hässäkän poikasta kun tekivät niin paljon muutoksia (Kelpo DHL), joten on voineet noi tilanteet muuttua sielläkin moneen kertaan lyhyessä ajassa.
Tertteekos sitä aina vinkkiä saada, itteensähän voi tarjota ihan vapaasti minne tahansa. Jos joku varmaksi lupaa että jostain firmasta ajoa saa (eikä satu siis esim. omistamaan sitä firmaa), niin valehtelee. Sehän on paljon muustakin kiinni kuin siitä että joku tarttee tekijää ja toisella on se tarjota.
Tommosta sivustoa en tiedä mistä mainitset, mutta kätevä sellainen varmaan olisi. - Tartu konttii
Sitten luuriin ja kyrssiin nimitäin Göngyrssiiin
- juupa juu
Taas kateelliset autoilijat eivät uskalla vastata koska luulevat sinun vievän heidän ajonsa.Näin se homma etenee...
- ajoon
Tuosta parjatusta kontinajosta. Kaivoin tuosta vanhojen laskujen joukosta tositteen. Vuonna 2001 tuli meille tavaraa konteissa viikottain Helsinkiin, noin kontti/viikko. Kontit vedettiin purkuun kehä III:lle. Välitysfirma laskutti meitä seuraavasti, maaliskuussa 2001:Kontin veto 159,78 Euroa, Varustamon luovutuskulut 29,50 Euroa, Kontin nostot 79,05 Euroa, Tuontihuolinta 50,46 Euroa, Tavaramaksu 13,43 Euroa. Huom ! Hinnat muutettu euroiksi ALV 0%.
Aikaa tosin on jo kulunut kohta kuusi vuotta ja Diesel litra maksoi kaiketi 0,60 Euroa/litra ?
Tavarat tulee nykyisin irtoperällä ! Kai tätä nykyä autoilijaa saa tälläisestä vedosta jo 200 Euroa/veto ? 3 vetoa päivässä = 600 Euroa/päivä=
3.000 Euroa/viikko jne...- Janne 2
Konttifirma saa kylläkin mutta autoijlija ei saa läheskään 200euro. Jos sais ei tarvis ajaa vanhalla Scanialla siis 15-20v vanhoja.
- Risusavotta
Venäjän puutavaraan liittyvässä ajossa on aina tilaa uusillekkin. Taksat on mitä on mutta työtä riittää...
- Jekkamies
Tuohon vaikuttaa osaaminen ja investointikyky. Swantelle pääsee nääsvilleen kylmäkaapin ajoon ainakin. Speed hakee koko ajan kontin vetäjiä 3 3 akselisella puolikkaalla, jolloin sulla pitäisi olla konttialusta. Hiukan sama kuva talosta tosin on kun ylhäällä joku sanoi.
Sankkerilla on aina ajoja. Ulos jos haluat niin DHL on yksi...
Puunajoon ja tippahommiin tarvitaan aina porukkaa. Aika tavalla laaja on kysymyksesi.- valluallu
ei ole niin hirveesti valinnanvaraa, kelpo, dhl, ja pari muutaki kysytty, ei kuulema oo ainakaan tällä hetkellä, autoa ei tällä hetkellä ole, mutta se hankitaan sitten ajojen mukaan, kun ei viitti ostaa sitä ilman mitään varmaa pihalle seisomaan, innokas ja ammattitaitoinen kuski löytyy. Kaikki muu paitsi jakeluajo kiinnostaa ja reitin toinen pää sais mielellään olla Kuopion pohjoispuolella.
- Jekkamies
valluallu kirjoitti:
ei ole niin hirveesti valinnanvaraa, kelpo, dhl, ja pari muutaki kysytty, ei kuulema oo ainakaan tällä hetkellä, autoa ei tällä hetkellä ole, mutta se hankitaan sitten ajojen mukaan, kun ei viitti ostaa sitä ilman mitään varmaa pihalle seisomaan, innokas ja ammattitaitoinen kuski löytyy. Kaikki muu paitsi jakeluajo kiinnostaa ja reitin toinen pää sais mielellään olla Kuopion pohjoispuolella.
Puunajoa sitten venätjältä...
En osaa sanoa, tuo kuopiolinjaus varmasti rajoittaa. Ruotsiin ja Norjaan pohjoisesta ainakin ajetaan paljon, kannattaa kysyä joltain isolta kuljetusyritykseltä, josko ottavat aliurakoitsijaa.
Kontteja ajetaan sinne paljon, mutta niitä ei haeta savosta vaan etelästä. - valluallu
Jekkamies kirjoitti:
Puunajoa sitten venätjältä...
En osaa sanoa, tuo kuopiolinjaus varmasti rajoittaa. Ruotsiin ja Norjaan pohjoisesta ainakin ajetaan paljon, kannattaa kysyä joltain isolta kuljetusyritykseltä, josko ottavat aliurakoitsijaa.
Kontteja ajetaan sinne paljon, mutta niitä ei haeta savosta vaan etelästä.etelästä tietty joo, tarkoitin että ajojen pohjoinen pää pitäs mielellään olla kalakukon purijoiden pohjoispuolella, pitää jatkaa kyselyä, puunajo ei kiinnosta....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1226049- 292130
- 1771962
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101133Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241007- 73997
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24902Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765