Roosa muumimuki sarjakuvaruuduilla 1990-1993?

hanna-v

Löysin huuto.net:istä myynnissä tällaisen muumimukin, siis sen roosan värisen sarjakuvaruuduilla... Ja mihin hintaan!! En olisi ikinä arvannut, että se on noin arvokas...

Minulla on nimittäin itsellä kyseinen tällainen muki, ollut käytössä kahvikuppina ja arvatenkin muki otettiin heti pois käytöstä tämän tiedon saatuani! Että hyllyssäni on todellakin keräilyharvinaisuus... Uskomatonta.

Olisin mielenkiinnosta kysellyt teiltä jotka asiasta paremmin tiedätte, että missähän hinnoissa tällaiset (täysin ehjät) mukit mahtavat liikkua... En ole kyllä vielä myymässä mukiani mihinkään, mutta uteliaisuuttani olisi kiva tietää.

Paljonko näitä kyseisiä mukeja on valmistettu silloin aikanaan?

Kiitos jo joku viitsii vastata!

24

16764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumimukikeräilijä

      Mitä oon huuto.netistä katsellut joskus, on hinta ollut päälle 200 €. Ja niitä Fazerin muumimukeja on ollut 500 euron hintaan menossa.. Itsekin keräilen muumimukeja mutta en kyllä tollaisia hintoja maksaisi. Mulla on myös roosa sarjakuvamuki, tosin oon tiputtanut sen ja siitä puuttuu korva:)

      Kai niitä on valmistettu ihan "normaali" määrä mitä noita muumimukeja valmistetaan, mutta kun sitä on tehty vaan se joku pari vuotta niin eihän noita enää mistään saa. Veikkaan että suurin osa muumimukikeräilijöistä on aloittanut harrastuksen reippaasti ton jälkeen.

      • niin haluttuja

        Se oli sitten yli 500 euron pudotus.

        Keräilyssähän ei ole merkitystä, mitä joku esine on joskus maksanut. Tämän päivän kysyntä/tarjonta ratkaisee hinnan. Ja se, että tuote on suhteellisen virheetön.

        Maksettiinhan viime kuussa helsingissä huutokaupassa n. 10x10 cm kokoisesta muumitaulusta 105000 euroa.

        Ei sen tekeminen ole niin paljoa maksanut :)


      • _hempukka_

        lehdestä luin kun siinä kerrottiin noiden vanhojen muumimukien hinnoista,että Fazerin muki on jopa 1000e arvoinen! vielä lisää siihen 50 vuotta eteenpäin,voi miettiä millaiseksi arvo on siihen mennessä noussut!:)


      • hehhehehe
        _hempukka_ kirjoitti:

        lehdestä luin kun siinä kerrottiin noiden vanhojen muumimukien hinnoista,että Fazerin muki on jopa 1000e arvoinen! vielä lisää siihen 50 vuotta eteenpäin,voi miettiä millaiseksi arvo on siihen mennessä noussut!:)

        meinaatko elää 50 vuotta vielä?


    • yllättäen

      .. lukemaan tätä palstaa, ja ihan
      kummastuin noista huimista hinnoista,
      mitä keräilijät Muumimukeista maksavat.

      Itse olen alkanut keräillä Muumimukeja
      tämän Roosan mukin valmistumisen jälkeen,
      ja sitä minulla ei ole... harmittaa...
      1991 jälkeen ilmestynet mukit minulla on,
      paitsi Fazerin mukeja ja joulu- ja millenium-mukeja.
      Tänä jouluna ilmestyvät mukin kyllä ostin..
      Nyt täytyis vielä saada lautaset ja murokulhotkin :)

    • uskomatonta kyllä..

      Meiltäkin löytyy kolme muumimukia 90-luvun alusta ja nekin pääsi heti erityiskohteluun, pois käytöstä, kun huomattiin huuto.netistä niiden nykyinen arvo. Harmittaa vaan kun ei silloin 15 v. sitten tullut ostettua enempää noita mukeja..

      Se tänä talvena myyntiin tullut talviyö- mukikin on jo huimassa arvossa, kun niitä ei ilmeisesti enää saa kaupoista. Piti sekin ostaa, mutta huomasin liian myöhään ettei niitä enää saa..

      Kyllä noita 90-luvun mukeja varmaan on monella tietämättömällä normaalikäytössä, kaikilta tutuiltakin oon kysynyt, että "ei kai vaan teillä ole vanhoja muumimukeja".

      No, onneks tuli hankittua aikoinaan edes noi kolme. :)

      • itselleni vaan....

        Itse jäin myös ilman uusinta muumimukia. Harmittaa. On kuppijobbarit tyhjentäneet kaupat ja nyt myyvät niitä mukeja kovaan hintaan netissä. Saisi olla joku ostorajoitus noillekin kaupassa, jos niitä laatikkotolkulla aletaan kantaan ulos!!!!


      • jph79
        itselleni vaan.... kirjoitti:

        Itse jäin myös ilman uusinta muumimukia. Harmittaa. On kuppijobbarit tyhjentäneet kaupat ja nyt myyvät niitä mukeja kovaan hintaan netissä. Saisi olla joku ostorajoitus noillekin kaupassa, jos niitä laatikkotolkulla aletaan kantaan ulos!!!!

        Mulla olis nimittäin myynnissä tuo roosa sarjakuva muumimuki ;)


      • hilpi
        itselleni vaan.... kirjoitti:

        Itse jäin myös ilman uusinta muumimukia. Harmittaa. On kuppijobbarit tyhjentäneet kaupat ja nyt myyvät niitä mukeja kovaan hintaan netissä. Saisi olla joku ostorajoitus noillekin kaupassa, jos niitä laatikkotolkulla aletaan kantaan ulos!!!!

        Muumimukeja voi ostaa arabian nettikaupasta. osoite www.arabia.fi


      • minde1969
        jph79 kirjoitti:

        Mulla olis nimittäin myynnissä tuo roosa sarjakuva muumimuki ;)

        paljonko olisi hinta ja saisinko kuvan


      • muumimuki roosa
        minde1969 kirjoitti:

        paljonko olisi hinta ja saisinko kuvan

        olis tollanen 400 €.

        oisko sulla s-postia laittaa?


    • kyyninen

      Liekö tuollainen toiminta enää ihan tervettä...? Satasia jostain fucking muumimukista, hahhah.

    • pikku myy

      Kyseinen muki on vähintään 80€ arvoinen. enemmänkin siitä saa kun laittaa esimerkiksi huutokauppaan sen myyntiin. hinta saattaa nousta parhaillaan 120€

      • 1100euroa

        Mullapas onkin tuo kallein fazer muumimuki.. :) Maksetaan jopa yli 1000€ Tuo ollut vain lasikaapissa. Olenkin miettinyt viittisikö luopua ja laittaa myyntiin.. :)


      • hömmmmmm
        1100euroa kirjoitti:

        Mullapas onkin tuo kallein fazer muumimuki.. :) Maksetaan jopa yli 1000€ Tuo ollut vain lasikaapissa. Olenkin miettinyt viittisikö luopua ja laittaa myyntiin.. :)

        Ai se vuonna 2004 valmistettu keltainen joulumuki, jonka koriste on tehty Tove Janssonin Fazerille piirtämän julisteen mukaan? Niitä valmistettiin numeroitu 400 kappaleen erikoiserä.


      • liinulei

        Hei. Tietääkö joku minkä arvoinen on keltainen muumimuki, jossa mm muumi sahaa puita ja alhaalla on simpukkarivi. Se on 90-luvulta.


      • kauppaa jookosta joo

        ostin hiljattain joulumyyjäisistä roosa mukin muumimamma ruusutarhassa joka on -90 luvulta ja sen sain siis euron arvan hinnalla.

        myin sen noin satasella.


      • ruusutarhatar

        Nyt tuli puolet liikaa hintaan. Ruusutarhasta ei makseta noin paljon.


    • Fasetta

      Hintahaarukka noin 75-120 euroa.

    • Jartsa

      Näin tässä äskettäin Vijonkka muumimukin. Omituista mukissa oli se, että Vilijonkalla oli valkoiset hiukset. Lienee jonkinlainen virhepainatus, mutta harvinainen sellainen.
      Onkohan tuolla keräilyarvoa?

    • minä

      löysin koulusta fyken luokasta muumimukin jonka arvo on 200

    • muumimama

      Huomasin vasta tänä aamuna, että meillä on kahdeksan Arabian muumimukia 90-93, roosa, vihreä ja sininen mukeja. Käyttämättömänä ovat olleet ja muuton jälkeen noin kymmenen vuotta tallessakin. Ihan ovat siis priimoja ja häälahjan arvon nousu on ollut aika huomattava:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe