Itsellä ollut enimmäkseen ruotsalaisvalmisteisia ajoneuvoja ja nyt on mersu alkanut kiinnostamaan. Ihan pitoautoa meinaan. Ostoajankohta keväällä.
Pankinjohtajan kanssa sen verran vielä välilöissä, että tuollainen 40 t€ vois olla realistinen euromäärä sijoitettavaksi.
Neuvokaa noviisi MB-ostajaa!
Yllätyin, että tuohonkin hintaluokkaan löytyy S-malleja isollakin (V8) koneella. No sitä tietysti ajattelee, että sellanenhan se olla pitää. Mutta lyökö tässä köyhä kirvettään kiveen. Onko jotain mitä pitää tietää ehdottomasti S-mersua hankkiessaan? Korjaus/ylläpitokustannukset?
No sitten E -mallit. 200 ja 220 cdi:tä löytyy pilvin pimein, varsinkin väyrysiä ja joskus aika huokeastikin. Tässäkin ruokahalu kasvaa syödessä ja jos auto olisikin 270-320 cdi, ja ehkä vielä uusinta mallia. Mitä E-malleista tulisi tietää, että kaupanteosta jäisi hyvä maku eikä tulisi yllätetyksi?
C:hen en oikein ole syttynyt...vielä.
Aion ostaa MB:n. Neuvokaa!
18
3778
Vastaukset
- Hoooohhoijjjjjajaaaaaaa
lastenohjelmat ala näihin aikoihin että mitäs jos siirtyisit vaikka tv;n ääreen..
- pikku kakkonen
täälähän järkiveikko...pankinjohtajan kautta lainaluukulle ja 40donaa autoon..??osta vaikka skoda ennemmin niin ei tarvi velkavankeutta niin pitkään..
- kulkevan
pikku kakkonen kirjoitti:
täälähän järkiveikko...pankinjohtajan kautta lainaluukulle ja 40donaa autoon..??osta vaikka skoda ennemmin niin ei tarvi velkavankeutta niin pitkään..
auton... ei tarvitse huollossa ravata koko ajan!!
- 320 CDi
kulkevan kirjoitti:
auton... ei tarvitse huollossa ravata koko ajan!!
Mäkin joudun käymään 2 kertaa vuodessa, kun ajan 40.000 km/v. Eli paskapuhetta nää kateellisetn huolto- ym. jutut.
S-Mersun omistaminen saattaa tullaa hintoihinsa, mutta toisaalta raha ei yleensä olekaan S-Mersun ostajilla ns. kortilla. Auto on hieno. Viimeistelty, elegantti, hiljainen, varma.
Osat ovat aivan turkasen kalliita köyhän mielestä, kuten minun. 2800 euroa umpiosta tai 750 euroa kuljettajan oven lukkopesästä on kansanautoihin tottuneelle tähtitieteellistä.
E-Mersu (jollaisella ajelen) on kuluiltaan ihan tavallinen auto. Toisaalta kaikesta myös huomaa, ettei se ole S-Mersu.
Jos ostat ässän, laita sivuun pahan päivän varalle 5 tonnia. E-sarjalaisen kanssa (kuten muidenkin autojen) riittää normaali toimintatonni.
Master Eq- vek
Niin, taitaa olla helpompi sanoa kuin tehty. Molemmat ovat hyviä. Itse olin parisen vuotta sitten kiikun kaakun tilassa ja olin ostaa uuden E:n. Sitten alkoi kuulua kummia, oli vikoja mutta ruosteista oltiin päästy eroon joka oli plussaa. Jarruissa oli maailmalla ongelmia, isoja sellaisia, ja päätin että odotan. Jotkut moittivat autoa kylmäksikin talvisin. Moitteita tuli niistä seikoista joita itse pidän tärkeinä: hanke kariutui.
Tutustuin S (useampaan W220). Koeajoin, nastarenkaat kyllä motarilla toivat äänen sisään, ehkä liiankin. Tai luulin että se olisi hiljaisempi. Parisen viikkoa sitten kokeilin uutta E:tä, 280 CDI. Mielestäni hiljainen ja ei-mitään-sanomaton tyylinen: siis ajaminen oli helppoa. Siitä voisi sanoa että se on persoonaton, jos nyt autolla ylipäätään sellaista on. Kiihdyttäessä haki välittömästi pienempää, ehkä tiheä laatikko niin on suunniteltukin. Mielestäni hiljainen se oli. Mutta sisustus, se oli hieman "halvan oloista" ja mistä painoi niin materiaali antoi periksi. Ehkä kierrätyskaman kuuluu olla sellaista. Sisätilat vaikuttivat pieniltä, yllättävän sellaisilta, vaikka kokonaismitat ovat kasvaneet.
Itselläni on W124 300 D -88. Ei vikoja, kaikki toimii. Uudet E:t muuten painaa paljon, jos dieselveroa ajatellaan. N. 600 euroa vuodessa, sillä saa jo bensaa liki saman määrän. Ihme että E:n massa senkun nousee - ja verot sen myötä!
Itse haen koko ajan myös toisenlaista MB:tä, ja olen varma ettei E:stä ole W:n korvaajaksi. Olen kääntynyt dieselistinä bensa-auton kannalle. Maantieajossa kulutuksella on pieni ero. Mittausten mukaan 2 l, mutta todellisuudessa Suomen oloissa se on pienempi. (En jaksa selittää miksi, sori)
Tuen päätöstäsi ässän hankintaan, ainakin useamman vuoden ajan ässiä ja eetä verrattaessa. Itse kallistuin käytetyn S:n kannalle uuden E:n koeajon jälkeen.
Että tuommoinen pohdinta näin aamusta!
PS. Tuonti-ässien hinnoissa mieletön volaliteetti! - BMW the Best
Älä osta mersuu se on paska.
Tyhjäkäyntikin repii sielun hajalle. - Timpe71
ei sillä väliä onko S vai E ! ...
jos on lompsa kunnossa niin ilmanmuuta S,
mutta myös E on hyvä auto ...
pääasia että on Saksalainen ja takaveto ! ...
... maailma tarvitsee esikuvia ... - Timpe71
V alitamme
O stostasi
L ähetämme
V ara
O sia
!!! - alkup.
...asiallisista vastauksista. Kun kokemusta ei ole, niin täytyy turvautua muiden asiantuntemukseen. Tässä kevään korvalla pitää hakea itte tuntumaa kumpaankin (S,E) malliin.
Kaikesta päätellen kuitenkin E:llä olisi jokin alamäki meneillään, eli vanhemmat mallit laadukkaampia kuin uudet...? Tämä pistää miettimään hankintaa tarkasti.
Auton ostoon liittyy aina tunnetta ja uudet mallit aina paremman näköisiä kuin vanhat.
Tosin kukkarokin kärsii enemmän.
S -mallit näyttää usein olevan tuontikamaa. Liekö sillä sitten väliä.- S-sarja
on perinteisesti näyttänyt suunnan koko autoteollisuudelle. Nyt on vain tultu tilanteeseen että mopo alkaa karata käsistä liian hienon tekniikan takia. Jos haluat näyttävän möhköauton niin se on sitten W140 mallin S-mersu joko 8-koneella tai 300-dieselinä. Saksasta tai muualta euroopastahan tuo kannattaa hakea ja mieluiten yksityishenkilöltä. Kyllä, noita on jonkin verran myös vaurailla tavallisilla ihmisillä. On vain vaikea löytää kun nuo myydään yleensä Venäjälle ja muihin itäblokin valtioihin. Autona todella tukeva ja vaikka siinä on jo paljon hienoa tekniikkaa niin tuntuu pelaavan. Jos nyt jotain negatiivista pitäisi hakemalla hakea niin autotallin ovia joutuu yleensä leventämään.
- vakaa kestävä ja edullinen ...
paljon on tarjolla .
katso takaovet, taka luukun kahva ja lukkopesä , ettei ruostetta yhtään .
suomi auto plussaa .
alle 20 saa jo auton mikäli ei s ole ainoa vaihtoehto .
s on kallis ostaa ja käyttää .
e edullinen ,mikäli on ruosteeton ja vähän ajettu alle 300 ( jää 200 itselle ajettavaksi ) .
ja cdi mikäli ajot on runsaita .
vuosi mallit kaikki -99 jälkeen tehdyt . - muistettava
että vain täysi pöhelö edes ajatuksissaan ostaisi 40 000 eurolla velaksi käytetyn auton
eikö kannattaisi suunnitella ihan toiseen asentoon noi ajatukset- Jope H
tuolla rahalla olisi jo uusissakin valinnanvaraa.
Mutta jos kaveri on mieltynyt tiettyihin mesen malleihin niin onhan sellainen sitten hankittava. Tosin varmasti puolella hintaa eli 20000:llakin saa jo hyvän pelin. Tarjontaa on.
Lainarahalla tulee kyllä kallis hankinta.
Kantsis myös miettiä minkä arvoinen se 40 donan auto olisi vuoden päästä.
- oikeasti
Ei kannata ottaa lainarahaa autoon ja vielä vähemmän mersuun - kuulostaa ihan käsittämättömältä!
Tai vastuuttomalta....30.000€ saat paremmman auton kuin 40.000€ mersun, joten....jos järki on päässä.- olla
totta! Neljäkymmentä tonnia(240.000,00 mk)velkaa uuteen autoon. Onx jengi nykyään niin perseaukista että pitää ostaa koko auto velaksi, täh? Ettei oo yhtään omaa fyrkkaa? Mut kun se on niin tärkeetä että se on se johtotähti, että...Kumpikohan se nyt sitten pitäis olla E vaiko oikeen se Ässä-malli. Voi vittu sun kanssas, ääliö! Parikyt vuotta sitten sulle ei ikinä olisi edes myyty Mersua, mut tänä päivänä kaikki tyhjätaskut saa sellaisen kiesin kuin kiesin liikkeestä ulos vaikkei olis yhtään omaa pääomaa.
- tämä viimeisin
viesti oli tarkoitettu ketjun aloittajalle "E vai S".
- Nimetön
...ja auto on aivan taivaallinen. Penkki on parempi kuin kotosohva ja musiikintoisto aivan taivaallinen. Nokian hakkapeliitta vitoset ei juuri ole erilaiset kesäkumeihin verrattuna melultaan. E on myös hiljainen. Meillä on semmonenkin. Ässän jousitus säädettävissä: mukava, urheilullinen ja erittäin urheilullinen sekä tarvittaessa alustan voi nostaa 19 cm korkealle maasta (itkettää vieläkin kolffi, jossa oli lana 11 cm korkeudella keräten talvella kaikki lumipaakit). Jos on myrskytuuli, niin jousituksen kiristys saa auton menemään viivasuoraan. 320 cdi:n kiihtyvyys on riittävä. Jostain ihme syystä, lieko massa ja joustavat puslat vaikuttaa, ässällä pystyy päihittämään lukottomat etuvetoset liukkaalla kiihdytyksessä. Niin se vaan on ja monesti testattu. Huoltokulut on korkeat ja vastaa isojen maastureiden hintoja. Kannattaa oikeasti pitää se viistonninen varalla, josta joku kirjoitti (itselläni on). Jos sattuu menemään vaikka ilmakompura, niin se on siinä. Laturi on 1500 ekee ja ne menee joka 200 tkm välein. Perushuollot on helppoja ja ne kannattaa tehdä itse. Muuten alustajutut ja sähköhärdellit vain mb-huoltoon ja siellä vaadittava että koulutettu mersumies on korjaajana! Muuten herkästi maksaa korjauksen kahteen paikkaan. Ajossa on helppo käyttää vaihteistoa jarruja säästäen, niin palat kestää vaikka kuinka kauan. Jos yksikään markkinoilla oleva auto on parempi ajaa, niin alustassa on väljää ja heti korjattava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165233
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312021
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361965Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321879Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81314- 1641262
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351140