Tarkoitus olisi tehdä 466celeron/256Ram koneesta palomuuri kone ja jakaa yhtä IP:tä usealle koneelle. Oikeastaan ainoa pulma näyttää olevan p2p ohjelmien käytön rajoittaminen. Eli pitäisi saada ainakin emule & toPrebuilt pois käytöstä. Olen kokeillut IPCOP:in ja Prebuilt Rope Software yhdistelmää"http://www.lowth.com/rope/IpCopBinaries" mutta ei näytä toimivan tuo binääri ainakaan ja tulee käynnistyksessä muutamia herjoja.
Palomuuri & nat kyllä näyttää toimivan mutta tuo rope ei. Olisikohan helponpaa rajoittaa porttikohtaisesti liikettä esimerkiksi sallimalla vain jotkin "perus" käyttäjän tarvitsemia portteja.
ipcop,m0n0wall,eBox Platform paras palomuuri haussa .
4
464
Vastaukset 4
- on on
"Olisikohan helponpaa rajoittaa porttikohtaisesti liikettä esimerkiksi sallimalla vain jotkin "perus" käyttäjän tarvitsemia portteja."
itse olen kieltänyt kaikki yli 1024 ulospäin menevät portit. Voi toki tiukemmallekin pistää. Helpointa.- tuo
Mitenköhön tuo onnistuu noilla 2.4 sarjan
linux:ia käyttävillä palomuuri linux:eilla.
Mitään valmista graaffista valikkoahan
tuollaiselle ei näytä olevan. tuo kirjoitti:
Mitenköhön tuo onnistuu noilla 2.4 sarjan
linux:ia käyttävillä palomuuri linux:eilla.
Mitään valmista graaffista valikkoahan
tuollaiselle ei näytä olevan.näistä ole sopiva?
http://www.google.fi/search?q=linux gui firewall&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=com.ubuntu:en-US:official&client=firefox-a
- Havokki
M0n0wallista löytyy erinomainen traffic shaping-ominaisuus, jolla voi priorisoida pakettien kulkua FreeBSD-reitittimen läpi. Tämä priorisointi tarjoaa asetuksen joka asettaa p2p-liikenteen prioriteetin matalaksi, jolloin käyttäjillä ei ole linjat tukossa. Voin suositella tätä distroa lämpimästi. =)
Suosittelen myös Pfsense-distroa, joka pohjautuu myöskin FreeBSD:hen. Tämä versio pohjautuu m0n0wall:iin, mutta ominaisuuksia on lisätty huimasti ja cvs on aina uusin mahdollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373856- 100842
- 76630
- 50625
- 65615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei149591- 30576
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557- 57556