opiskelija kortti

tuleva opiskelija

Hei!
Olisko kenelläkään tietoa miten saisi opiskelijakortin Stadiassa? Kauanko kortin saatiin menee? Onko mahdollistaa saada koululta jokinlainen todistus väliajaksi, että saisi opiskelija alennukset (VR ja HKL). Kiitos!

6

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisessa_Amkssa_oleva

Saatte tutoreiltanne opiskelijakorttihakemukset jossakin vaiheessa. Hakemus pitää antaa korttivastaavalle(joku tutor myös) tai sitten joku tulee keräämään kaikilta ne. Koulun toimistolta saa myös opiskelutodistuksen, jos haluaa(mahdollistaa VR-opiskelijakortin jne.). Nämä kaikki asiat kuitenkin selviää ekalla viikolla.

• stadian tutor

"Saatte tutoreiltanne opiskelijakorttihakemukset jossakin vaiheessa. Hakemus pitää antaa korttivastaavalle(joku tutor myös) tai sitten joku tulee keräämään kaikilta ne. Koulun toimistolta saa myös opiskelutodistuksen, jos haluaa(mahdollistaa VR-opiskelijakortin jne.). Nämä kaikki asiat kuitenkin selviää ekalla viikolla."

Tuota noin, nimimerkkisi mukaan olet toisessa amkissa. Itse olen Stadiassa tutorina ja me emme jaa mitään hakemuksia. Mutta uskon että käytäntö vaihtelee jopa Stadian eri toimipisteiden välillä. Hyväksymiskirjeen mukana olet saanut jo hakemuksen jonka voit lähettää, ja opintotoimiston tädeiltä saat uuden ensimmäisenä tai toisena koulupäivänä. Hakemukset lähetetään tai viedään itse. Ainakaan sote-puolella en ole mistään korttivastaavista kuullutkaan.

• hoitsu opiskelija

luulen että ensimmäisinä koulupäivinä täytellään kaiken laisia lippusia ja lappusia ja olen lähes varma että siellä otetaan tällaisetkin asiat huomioon.. itse tarvitsen myös nuo ko. kortit

• Velma

Ei siihen matkakorttiin tarvitse opiskelijakorttia, mutta hakemukseen tarvitaan koulun leima. Sen hakemuksen saa niistä palvelupisteistä ja koululta.

• Hanna

Itse omatoimisesti tilasin ammattiyhdistykseltä.

• opsikelijaa

osa kouluista lähettää jo hyväksymiskirjeen mukana ohjeet korttia varten eli jos haluaa tilata esim. SAMOK:n kortin (Suomen AMK-yhdistys tmv.) ja tuo kortti käy VR:llä ja bussissa sekä monessa muussa paikassa. Jos koulusi ei näin tee niin viimeistään koulun alkaessa kyllä saa näitä hakulappuja ym. samokin kortin saa aika myöhään eli lupaavat 5 viikossa (minulla kesti 3 viikkoa, hain syksyllä eli ehkä nyt talvella on nopeampaa kun vähemmän uusia opiskelijoita).. VR:n ja matkahuollon bussikortin saa nopeasti tai eka sen väliaikaiskortin, joka käy heti ja sitten myöhemmin sen virallisen kortin. Eli esim. vr:n kortin saat kun aloitat koulun ja saat sieltä heti eka päivänä opiskelutodistuspaperin, kiikutat tämän vr:lle/matkahuoltoon ja valokuvan niin saat sen väliaikaiskortin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe