Olen kärsinyt paniikkihäiriöstä / ahdistuneisuushäiriöstä noin 30 vuotta eli noin yhdeksän vuotiaasta ja kokenut sinä aikana laajan kirjon sairauden eri ilmentymistä. Tässä muutamia esimerkkejä: käsien ja keskivartalon puutuminen, tajunnanmenetykset, kova huimaus / jonka johdosta täysin petipotilaaksi, kova vanne pään ympärillä ja kova ohimon kipu, näön menetykset, äänien kuuleminen ja ajatusten sekoaminen päässä totaaliseksi puuroksi, järkyttävät hikoilukohtaukset, joihin liittynyt sydämentykytys ja rytmihäiriöt, perhosparven lentäminen vatsassa tai siis sellainen tunne, korvien soiminen ja meneminen lukkoon, kovat rintakivut ja pistokset, ahdistuskohtaukset esim. junassa/bussissa tai tilassa mistä ei pääse heti pois. Noin 10 vuotta elämästäni pelkäsin aivokasvainta, viimeiset 6 vuotta sydänvikaa. Järjetön itsensä tarkkailu ja saan oireita vaikka mistä, mm. jos pitää lähteä kauppaan. Usein pelkkä asioiden ajattelu tuo oireet. Meillä vahva sukutausta, 5 hengen perheestä kaikki sairastaa.
Kaikesta tästä huolimatta lääkitystä vain noin kahden vuoden ajalla, joista viimeksi vuosi Sepramia - auttoi, mutta jouduin lopettamaan, kun lähti hiukset. Cirparmilistä lihoan, joten sitäkään ei voi syödä.
En jaksaisi nyt ilman lääkitystä - onko hyviä neuvoja lääkkeeksi ? Tiedän, että kaikilla on yksilölliset reagointitavat.
Lisäksi kun kerran tällä hetkellä "luulen" sydänvikaa ja aina kun lähden lenkille 500 m kauemmaksi kotipihasta, niin saan "sydänkohtauksen". Samaten töissä ruokapöydässä: Rintaa painaa, pistää ja ahdistaa, henki salpaantuu. Onko kenelläkään vastaavaa ? Mun sydän tutkittu, mutta en usko tuloksiin täysin ja pelkään joka heti saavani sydänkohtauksen.
Paniikin sadat oireet-lääkitys
22
4025
Vastaukset
- minnie68
niin ja nyt myös pahoina oireina kovat vatsavaivat, ilmaa vatsassa, jatkuva röyhtäily, ilmeisesti nielen ilmaa koko ajan.
- kipeä susa
Mulla myös ilmaa kerääntyy ruokatorveen ja seurauksena pistely, kipu rinnassa ja kun röyhtäisee kipu helpottaa... ja röyhtäilen paljon!!! ilmeisesti hyperventiloin tietämättäni tai nielen ilmaa... tää on todella ikävää... mulla on myös ollu täkykardiaa, vapinaa, lihaskipuja ympäri kroppaa, verenpaineet päin helvettiä, tärinää, päänsärkyä, huimausta, pistely, puutuminen käsissä, yms yms...Pelkään myös itse kuollakseni kasvainta, sydäriä, veritulppaa jne.
- Ex-panikoija
samankaltaisista oireista kuin sinä useiden vuosien ajan. Paniikkihäiriö katosi kokonaan muutamassa vuodessa kolmen lääkkeen avulla:
Remeron 45 mg / vrk
Efexor 150 mg / vrk
Buspar 40 mg / vrk
En tiedä sopivatko kaikille, mutta minulla teho oli häikäisevä. Nyttemmin käytän enää Efexoria, ja koetan varovaisesti lopetella sitäkin. Tilalle olen alkanut ottaa luonnonmukaisia valmisteita, E-EPAa ja karnosiinia. Mitään oireita ei ole lääkityksen vähentämisen jälkeen esiintynyt. Näyttää siltä, että n. 10 vuoden lääkitys on nujertanut paniikkihäiriön lopullisesti.
Jaksamista sulle!- minnie68
HEI !
Olen myös jo parin vuoden verran syönyt E-EPAA ja karnosiinia, ovat varmaan auttaneetkin jonkun verran, koska tila pysyy mulla nyt aika vakaana :), jos näin voisi sanoa. Eli munkin pitäisi vain syödä useampi vuosi noita lääkkeitä, koska niin pitkä historia sairaudellani, että ei ihan hevillä taida lähteä. Kiitos vinkeistä.
- Karjalan heili
alkoivat juuri noilla rintakivuilla,puutumisilla ja hengenahdistuksella ja koska suvussani on paljon Pohjois-Karjalaisseen tyyliin sepelvaltimotautia-useat sukulaiseni ovat kuolleet sydäninfraktiin,niin tietysti olin aivan varma,että siitähän minunkin kuhdallani on kyse.Otettiin sydänfilmi,jonka aikana lievä paniikki menossa,joten pulssi oli yli sata levossa.Mutta eipä lääkäri oireitani ottanut tosissaan,vaan määräsi minulle mahalääkkeet.Runsaan vuoden elin pelossa,kunnes täällä palstalla eräs ystävällinen ihminen rohkaisi minua menemään uudestaan lääkäriin ja niin sain lääkitykse(Citalopram),jota olen käyttänyt nyt 6viikkoa-olo kohentuu päivä päivältä.Muita haittavaikutuksia en ole huomannut,kuin kolmisen viikkoa kestänyt etova olo ja hikoilu on kyllä ollut aikamoista ja vatsa yhä kuralla joka päivä.Lisäksi menee ahdistuneisuuteen Opamox,jota olen omasta halustani alkanut pikkuhiljaa lopetella.Kun sinulla on jo tauti diagnosoitu,rohkeasti vaan lääkäriin-kerrot,ettei edelliset lääkkeet sinulle sopineet,SSRI-lääkkeissä tuntuu olevan paljon vaihtoehtoja-jospa sieltä löytyisi sinullekin sopiva!!!
- ........
Mullakin samanlaista rintakipua ja hengenahdistuksta.
- Karjalan heili
........ kirjoitti:
jatkoa tuohon edelliseen kirjoitukseen-minäkin syön karnosiinia,kalaöljykapseleita,bio-Qinonia ja mangnesiumia-syönyt jo vuosia,en paniikin vuoksi,vaan olen jaksanut työssäni enemmän niiden voimalla!!!
- ....
........ kirjoitti:
tuo sun teksti sai mut pelkäämään, et itekkin alan pelkää kaikkee noin moneks vuodeks?! :(
- Karjalan heili
.... kirjoitti:
tuo sun teksti sai mut pelkäämään, et itekkin alan pelkää kaikkee noin moneks vuodeks?! :(
äläkä ainakaan ala pelkäämään kaiken maailman oireita,mitä toisilla on-jokainen meistä on oma yksilönsä ja mikä on toisille vaikeaa,sama voi olla muille hyvinkin helposti hallittavissa ja parannettavissa oleva oire.Itse en halua menettää toivoani,vaan aamulla herätessäni(jos olen nukkunutkaan)ajattelen,että jospa tää päivä on taas helpompi,kuin eilinen!
- ex-panikoija
Mä annoin itseni kärsiä monet vuodet, pehmee kun olin, kun en uskaltanut aloittaa lääkitystä, kaikki vaan paheni japaheni ja kaikenlisäksi sai nmasennuksenkin.
No mulla aloitettiin viisi vuotta sitten Seronil- lääkitys ja tarvittaeassa opamoxia.
Olen ollut pitkään hyvissä sielun ja ruumiin voimissa.
Niin ja alussa myös terapia lääke ja oma itsenäinen suggestointi, palleahengityksen ja rentouksen opettelu! - minullakin oli alussa,
suurin osa noista johtuu alitajuisesta lihasten jännittämisestä, minulla se aiheutti hermopinteitä jotka veivät lisäksi tunnon kokonaan kallon oikalta puolelta ja myöhemmin koko kehon oikealle puolelle halvausoireita.
Lääkitykseksi sain Anxidin-nimistä bentsoa, joka on jo nykyään pois markkinoilta, se on kuitenkin Diapamin metaboliitti ja Diapam ajaa saman asian... kaikki oireet katosivat ½tuntia ensimmäisen lääkeannoksen jälkeen.
Söin Anxidinia 2½ vuotta ja oireet pysyivät poissa lukuunottamatta kroonisen vaikean masennuksen aiheuttamaa hengenahdistusta ja rintakipua. Jouduin lopettamaan lääkityksen seinään, pahimmat vieroitusoireet kestivät noin 4 kk ja koko prosessi siinä vuoden.
Tuon vuoden aikana opettelin itsekseni hallitsemaan kramppaavat lihakset, makasin selälläni ja jännitin ja rentoutin kaikkia lihasryhmiä vuorotellen ... eräänlaista joogaa kaiketi. Pärjäsin täysin ilman lääkitystä ja oireilua seuraavat 12 vuotta kunnes masennus uusi ja ensimmäisenä merkkinä siitä olivat nuo tutut huimaukset, hengenahdistus, sydämen takatahdit, hikoilu ja lihashännitysten aiheuttamat hermopinnetuntemukset.
Tänä päivänä karnosiini, Epa muut lisät ja jatkuva terapeuttinen itsetarkkailu ja -hallinta riittävät pitämään toimintakunnossa, lääkkeisiin en varmaan tule koskemaa edes pitkällä kepillä, sen verran ne vieroitusoireet säikäyttivät.
Morfiinista ja amfetamiinista eroonpääseminen on lastenleikkiä verrattuna psyykenlääkkeiden aiheuttamaan riippuvuuteen.- Karjalan heili
Kuinka nopeasti tulee riippuvuus noihin SSRI-lääkkeisiin?Kun lääkäri niin vakuuttavasti puhui,ettei niihin jää koukkuun!Pitäisköhän minun vielä käydä juttelemassa jonkun toisen lääkärin kanssa-vai onko kaikilla lekureilla diili lääkefirmojen kanssa,että mitä enemmän saavat "myrkkyjä"menemään potilaille,(niin tuleekohan niille siitä jotain bonusta"?
- Lue tuo
Karjalan heili kirjoitti:
Kuinka nopeasti tulee riippuvuus noihin SSRI-lääkkeisiin?Kun lääkäri niin vakuuttavasti puhui,ettei niihin jää koukkuun!Pitäisköhän minun vielä käydä juttelemassa jonkun toisen lääkärin kanssa-vai onko kaikilla lekureilla diili lääkefirmojen kanssa,että mitä enemmän saavat "myrkkyjä"menemään potilaille,(niin tuleekohan niille siitä jotain bonusta"?
nimim. Ex-panikoija -kirjoitus, jossa kerron käyttäneeni kolmea eri lääkettä liki 10 vuotta. Ei niihin ainakaan mitään riippuvuutta minulle tullut. Tokihan niitä ei pidä pitkän käytön jälkeen äkisti lopettaa ottamasta, vaan annosta pienennetään vähitellen, tarvittaessa useiden kuukausien ajan. Silloin vieroitusoireet ovat todella pienet. Hidas lääkkeen lopetus estää myöskin paniikin uudelleenpuhkeamisen, koska aivot ehtivät näin sopeutua muuttuneeseen kemialliseen tilaansa.
- suostunut käyttämään
Karjalan heili kirjoitti:
SSRI-aineita, joten ensikäden kokemusta minulla ei niistä ole. Näyttää siltä että eri lääkkeet toimivat eri tavoin eri ihmisillä ja se riippuvuuskin on eri aineilla ja ihmisillä erilainen, joillekin ei tule ehkä mitään vieroitusoireita, jotkut jäävät kiinni vuosikausiksi.
Kun aikoinani alon syömään Anxidinia, minulle vannottiin ja vakuutettiin että ne eivät aiheuta riippuvuutta, eivätkä vieroitusoireita, tänään noita aineita ei tahdota määrätä niiden riippuvuuspotentiaalin takia.
SSRI-aineet ovat uudempia kuin bentsot, useilla niistä on vielä patenttisuoja voimassa, joten ne ovat kalliita ja miljardibisnes lääketeollisuudelle, siksi niitä markkinoidaan voimakkaasti ja ne "eivät aiheuta riippuvuutta tai vieroitusoireita."
On aivan sama mille lääkärille menet, asiantuntevan lääkärin löytäminen tässä suhteessa on kuin lottoamista, nämä lääkkeet ovat päivän trendi ja niitä määrätään kaiken aikaa väljemmin perustein ja lisää niille sopivia diagnooseja keksitään kaiken aikaa.
Lääkärien bonuksista en ole perillä mutta tunnen kyllä muutaman lääkärin yksityiselämästäni ja sitä kautta tiedän miten lääkärit sitoutuvat erilaisia etuja vastaan jonkun tietyn lääketehtaan tuotteisiin. Kyseessä ovat lähinnä "opintomatkat" eksoottisiin kohteisiin täydellä ylläpidolla jne...
Olen kyllä löytänyt itselleni parhaat metodit tämän vaivan hallitsemiseksi joko ilman lääkkeitä tai sitten mahdollisimman vähin lääkityksin.
Lähden siitä ajatuksesta että paniikkioireilu on nimenomaan oire, se liittyy masennukseen jota ei ehkä edes tiedosta, puhumattakaan että olisi selvillä sen syistä.
Masennus, ahdistus ja paniikit syntyvät mielestäni elämäntilanteeseen sisältyvistä pitkäkestoisista stressitekijöistä joita ei syystä tai toisesta pysty poistamaan. Nämä oireet ovat ikäänkuin varoitusvalo, joka kertoo että jokin on pielessä. Lääkkeet voivvat sammuttaa tämän varoitusvalon mutta eivät poista elämästä niitä stressitekijöitä.
Hyvä vertaus on että kun auton öljynpaineen varoitusvalo syttyy, katkaistaan lampusta johto sen sijaan että lisättäisiin öljyä moottoriin.
Itse helpotan pelkojani joskus hyvin harvoin poistamalla yhden päivän ajaksi esim. Diapamilla nuo lihaskrampit, jotka johtuvat stressistä, samalla huomaan noiden outojen ja pelottavien tuntemuksien johtuvan täysin harmittomista ja ymmärrettävistä lihasjännityksen aiheuttamista hermopinteistä ja saan realistisemman näkökulman omaan tilanteeseeni.
Tuolla tavalla olen parantunut useista eri "syöpälajeista", "sydänviasta" jne. jne... Näihin vaivoihinhan liittyy liki aina sairauden- ja kuolemanpelko sekä hypokondria eli luulotauti.
Kun palautan itseni maanpinnalle peloistani, on helpompi taas keskittyä niihin elämän palkitseviin puoliin ja harjoittaa mainitsemaani lihasten rentoutusharjoitusta, joka pitää paikat notkeina ja ne selittämättömät, kauhistuttavat kiputuntemukset poissa.
Jatkuvalla lääkkeidensyönnillä ei saa mitään pysyvää parannusta omaan tilanteeseensa mutta sitä voi käyttää helpottamaan tilannetta siinä tarkoituksessa että etsii myös keinoja hallita tilannetta ilman lääkkeitä ja pitämällä annostuksen tarpeeksi pienenä löytää elämästään niitä ahdistavia tekijöitä joista koko sirkus saa alkunsa.
SSRI-lääkkeillä tämä metodi ei onnistu, vaan paniikin suhteen paras tuntuu olevan bentsoryhmän lääkkeet, joko ahdistusta tehokkaasti lievittävä ja lyhytvaikutteinen Xanor tai enemmän lihasrelaksanttina toimiva Diapam. Näiden kanssa on tosin pidettävä varansa sillä niiden aiheuttama riippuvuus on sellainen mitä en suosittele kenellekään.
Anxidinia voi ottaa esim ½ X 0,25mg ennen nukkumaanmenoa ja antaa sen sulaa kielen alla, lihakset alkavat rentoutua muutamassa minuutissa. En suosittelisi muutamaa päivää pitempää kuuria, sen aikana pitäisi aivopestä itsensä olemaan pelkäämättä noita lihaksisttosta tulevia tuntemuksia ja etsiä fyysisiä harjoituksia joilla pitää ne lihakset krampittomina.
Diapamin kanssa on syytä olla varovaisempi, sen aktiivisen metaboliitin puoliintumisaika on 36-200 tuntia joten esim. tabletti 2 kertaa viikossa on jo jatkuvaa käyttöä.
Minulle tulee joskus alkavaa paniikkioiretta kun olen menossa autolla johonkin stressaavaan tilanteeseen, silloin tapaan laulaa ääneen, eläytyen mahdollisimman voimakkaasti... se on auttanut aina.
Yleensäkin paniikkikohtauksen pystyy katkaisemaan jos antaa aivoille heti sen alettua jotain aivan muuta ajateltavaa. - Karjalan heili
Lue tuo kirjoitti:
nimim. Ex-panikoija -kirjoitus, jossa kerron käyttäneeni kolmea eri lääkettä liki 10 vuotta. Ei niihin ainakaan mitään riippuvuutta minulle tullut. Tokihan niitä ei pidä pitkän käytön jälkeen äkisti lopettaa ottamasta, vaan annosta pienennetään vähitellen, tarvittaessa useiden kuukausien ajan. Silloin vieroitusoireet ovat todella pienet. Hidas lääkkeen lopetus estää myöskin paniikin uudelleenpuhkeamisen, koska aivot ehtivät näin sopeutua muuttuneeseen kemialliseen tilaansa.
vastauksestasi-helpotti kovasti oloani!!
- ristiriitaa viestissäsi,
Lue tuo kirjoitti:
jos riippuvuutta ei tulisi, nuo aineet voisi lopettaa seinään ilman mitään vieroitusoireita.
Nuo aineet nimenomaan muuttavat aivojen tavan käsitellä eri välittäjäaineita, ne saavat reseptorit toimimaan eri tavoin kuin normaalisti ja vaatii oman aikansa ennenkuin reseptorien normaalit toiminnat palautuvat. On mahdollista että joillakin ne eivät palaudu enää koskaan täysin.
Riippuvuutta ei pidä käsittää siten että haetaan jostain aineesta euforiaa, hyvää oloa, riippuvuutta ilmentää myös se että jos et jatka käyttöä, sinulle tulee paha olo.
- ahdistus-kohtaukset
alkoi mullakin aika nuorena eli n.12v.
Vasta noin 25:na lähdin hakemaan apua vaivoihini
Olen nyt viisnolla eli pitkän taipaleen tätäkin
elämää ja olotilaa kestänyt.
Nuorempana mullakin monenmoisia fyysisiä vaivoja,
joskin minulle se olisi ollut helpotus jos ois
joku ruumiillinen vika löytynyt. Ei näitä
paniikki, ahdistus`ja masennus jaksoja kukaan
ymmärrä, eikä niitä tuntemuksiaakaan oikein ole
osannut tyhjentävästi selittää edes lääkärille.
Itselläni ei ihan noin moninaisia oireita, kuin
Sinulla, mutta milläpä laitteella sitä kenenkin tuskan määrää pystyisi mittaamaan.
Läkkeinä mulla propral, seroxat ja rivatril.
Noiden avulla selvinnyt tänne asti, joskin myös
iän myötä oppinut jättämään tuon itsetarkkailun
sivuun ja enää en ole niin välittänyt siitä mitä
muut ihmiset minusta ajattelee.
Eiköhän Sinun kannattaisi nyt lääkäri-reissu tehdä, jotta selviää onko sydän tms vikaa.
saisit myös uudet lääkkeet sekä lähetteen ammatti-auttajan luo. Minulla ei lääkkeistä mitään
sivu-oireita tullut eli kyllä se aika yksilöllistä
on löytää itsekullekkin sopivat pillerit.
Eipä nuo lääkkeet kyl lopullista apua tuo, mutta
ainakin joskus joku päivä siedettävämpi ja jaksaa
rämpiä päivän kerrallaan.
(Joskus kyllä tulee mieleen, ettei tää ole oikeeta
ihmisen elämää, kun oireet rajoittaa tekemisiä ja
menemisiä.)!- minnie68
kiitos vertaistuesta myös.... haluaisin olla ilman lääkkeitä, koska kaksi kuuria ja yksi kokeilu nurempana lopetettu aika hankalalla tavalla. Viimeksi puolitin ensi 3 kuukaudeksi ja sitten otin vain pientä annosta joka toinen päivä jne, joten todella hidas lopetus. Mutta silti parin viikon ajaksi sähköiskumaisia lihassäpsähdyksiä (kuten aikaisemminkin), itkukohtauksia (joita ei mulla muutoin ole) ja huimausta, ihan kuin olisi aaltojen päällä kävellyt. No, ne meni ohi suht. nopeesti, mutta sitten tuli taas nää fyysiset oireet ja jotenkin vielä entistä voimakkaampina.
Mulla on ilmeisesti oireiden tausta lapsuuden aikainen masennus ja se perimä.
Luulotauti on myös voimakas ja jos luen jostakin sairaudesta ja sen oireista niin uskomatonta kyllä, saan ihan samat oireet parin päivän sisällä. JOudun työkseni lukemaan aika hurjiakin lääkärinlausuntoja ja muistan kuinka kerran luin yhdestä sairaudesta, jossa oireet olivat jatkuvat krampit. Mulla ei siinä vaiheessa ollut vielä koskaan ollut sellaisia krampeja kuin sen lausunnon lukemisen jälkeen. Eli mulla keho osaa tuottaa / matkia todella tehokkaasti kaikkia olemassaolevia oireita. Se litania siinä mun ekassa viestissä niistä mun oireista voisi jatkua sivukaupalla. Nuorempana mun oireet muuttuivat lähes joka päivä erilaisiksi ja eri paikkaan. Yhtenä inhottavimmista muista sellaisen, niin kuin joku olisi kuristanut kurkkua tosi kovaa ja ei menannut saada henkeä. Yksi oli se, etten voinut niellä ollenkaan ja saatoin viikkokaupalla istua töissä ruoan ääressä pystymättä syömään muruakaan lautaseltani.
Ai niin, se jäi mainitsematta että olen käynyt pari puolen vuoden terapiaa. Kärsin myös lapsettomuudesta ja se on ollut aikuisena yksi kovimmista iskuista ja paniikki alkoi uudestaan oltuaan lähes pari vuotta pois (sen ajan kun me rakennettiin talo). Täytynee yrittää taas päästä terapiaan, ja kertoa siellä tää koko paketti, jota en ole oikein koskaan uskaltanut kenellekään kertoa, kun mua hävettää näin moninaiset oireet.
Joku terapeutti joskus ihmetteli, että miten oikein olen hengissä ?!
Olen kaikesta huolimatta joskus onnellinen ja kiitollinen elämälle. Joskus mulle riittää vain ihan se, että saan olla olemassa ja hengissä.
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille ! :)
- sepram3
Ei tunnu uskottavalle että sepram veisi hiukset,
muuten cipramil on sama lääke kuin sepram ja ei kai
lihominen ole niin pahasta jos lääke auttaa vaivaan
sepramia vuosia käyttänyt.- minnie68
ja en ole ainoa, jolta Sepram vei hiukset, ei tietenkään kaikkia, mutta peruukin jouduin ostamaan. Kun lopetin syyskuussa alkoivat hiukset taas kasvaa nyt loka-marraskuussa, kun kasvu oli ollut täysin pysähdyksissä melkein vuoden. Kertaakaan ei leikattu ja esim. otsahiukset eivät kasvaneet yhtään pituutta, kun taas nyt kasvavat. Googlettamalla löysin jostakin tämän tiedon myös. Tiedän, että Sepram ja Cipramil on periaatteessa sama lääke, mutta toisesta puuttuu jokin ainesosa mitä toisessa on. Jokainen reagoi omalla yksilöllisellä tavallaan kaikkeen, voihan olla, että olen yliherkkä/allerginen jollekin ainesosalle, koska mulla on muutakin lääkeaineallergiaa, josta saan pahat ihottumat yms.
- pieni ihmettelee
minnie68 kirjoitti:
ja en ole ainoa, jolta Sepram vei hiukset, ei tietenkään kaikkia, mutta peruukin jouduin ostamaan. Kun lopetin syyskuussa alkoivat hiukset taas kasvaa nyt loka-marraskuussa, kun kasvu oli ollut täysin pysähdyksissä melkein vuoden. Kertaakaan ei leikattu ja esim. otsahiukset eivät kasvaneet yhtään pituutta, kun taas nyt kasvavat. Googlettamalla löysin jostakin tämän tiedon myös. Tiedän, että Sepram ja Cipramil on periaatteessa sama lääke, mutta toisesta puuttuu jokin ainesosa mitä toisessa on. Jokainen reagoi omalla yksilöllisellä tavallaan kaikkeen, voihan olla, että olen yliherkkä/allerginen jollekin ainesosalle, koska mulla on muutakin lääkeaineallergiaa, josta saan pahat ihottumat yms.
Olen itse 15 vuotias panikkihäiriöinen (ikä 56v).
Olen lukenut netistä näitä kommentteja ja kokemuksia ja keskustellut ympärilläni olevilta läheisiltäni, jotka ovat samassa tilanteessa. Paniikkihäiriö tuntuu olevan aika "salainen"-asia siitä on elävässä elämässä hyvin vaikea puhua, ilmeisesti leimautumisen vuoksi. Kiitos, että on tämä netti jossa voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia.
Ensinnäkin ihmettelen, miten tätä "tautia" on näin paljon. Haluaisin tietää muutakin sen syntymekanismista kuin tuon välittäjäainejutun. Esim. Tri Tolonen on kirjoittanut aika selkeästi näistä asoista(en mainosta enkä ole sukua enkä syntyä hänelle). Itse olen ollut myös lääkevastainen, mutta muutama vuosi sitten piti ottaa pieni annos Cipramiliä, en olisi muuten jaksanut. Nyt on menossa tuo karnosiini kokeilu.
Minulla on ollut ajatus siitä, että olisiko ollut alkusyynä itselläni nuo amalgaamit ja elohopeat. Olemme altistuneet niin paljon kaikille myrkyille, että olisiko ympäristömyrkyt sekoittaneet meidän elämämme, koska olen huomannut, että on paljon aineita ja tilanteita jotka laukaisevat tilanteen. Sitten iskee jännitys ja ahdistus ja niin sitä ollaankin paniikissa. Uskon, että sen vuoksi, kun tuossa joku edellä mainitsikin alkoi esim. laulamaan, tuntiessaan ahdistuksen alkavan tai yrittää antaa aivoille, joku muu ajatus tai ärsyke koko kroppa suuntautuu johonkin muuhun ja tilanne hiljalleen haihtuu. Tietenkin riippuu kohtauksen suuruudesta.
Noista ärsykkeistä voisin mainita esim. kofeiinipitoset tuotteet, voimakkaat sähkövirta paikat, tietyt ruoka-aineet, jos joutuu vaikka kauan olemaan kylmässä tai ahtaassa paikassa tai muu normaalistikin epämielyttävä paikka tai tilanne.ym.ym. Me emme sitä jostakin syystä kestä ja paniikki on valmis. Tietysti myös ajatuksen voima on aika vahva jolla pystymme jonkin verran tilanteita käsittelemään. Mutta itse olen päättänyt ja toiminutkin, niin etten ole alkanut karttamaan paikkoja enkä ulkonaisia syitä, mutta katson tarkkaan mitä suuhuni pistän ja tällä tavoin olen selvinnyt mielestäni monista tilanteista.
Tässä minun kokemukseni.
- minä vaan
mainitsit tossa listassa "äänien kuuleminen" niin
mitä se sulla on tarkottanu?
mulla on itelläki vähän ongelmia noitten ääniasioiden kanssa. välillä tuntuu että kuulen mitä sattuu varsinki yöllö..mut kuulenko oikeesti vai pelkäänkö?
paniikkihäiriön kans on tapeltu reilu 6 kk ja cipralexia syöpöttelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707