Hei! Auttaako antihistamiinit ruoka-allergioihin? Itsellä ei todettu ruoka-allergioita, mutta yliherkkyyttä tai sitten ristiallergiaa on pakko olla (on heinä- ja koiviallergiat)... Esim. luumu, omena, pähkinät ja jotkut juurekset aiheuttavat oireita. Tomaatille allergiset, voiko ketsuppia kuitenkin syödä?
Kiitos!
yliherkkyys vai ristiallergia?
1
918
Vastaukset
- Superallerginen
Minulla itselläni kaikki maailman allergiat:eläimet,ruoka-aineet,tietyt lääke-aineet,hajuste-yliherkkyys,siitepölyt ja vaikka mitkä.Olen tietyille juureksille ja hedelmille allerginen, mutta vain ristiallergioina,mutta niihin ei mitkään antihistamiinit kyllä ainakaan itselläni auta,enkä kyllä uskoisi,että ne auttavat muillakaan.Ketsuppia pystyn käyttämään vaikka tomaatille allerginen olen,ystäväni kuitenkaan ei voi käyttää(tomaattiallergia),eli mahdoton sanoa kenelle tulee oireita.Kokeilemalla se vain selviää.Ja itselle oireita tulee läpi vuoden,tietenkin siitepölyaikaan enemmän.Kehottaisin kuitenkin olemaan varuillaan varsinkin tuon pähkinän kanssa jos siitä tullut oireita(itselläni pähkinä allergia ja ennenkuin sen tajusin oli huono olo ja kyllä aika kiireesti lääkäriin lähdettiin)eli sen kanssa kyllä tarkkana.Kannattaisi käydä allergiatesteissä,siellä voisi jotain selvitä,kuitenkin ruoka-aine-allergiat ovat siinä mielessä huonoja testata,että välttämättä iholla ei näy mitään allergiareaktiota testeissä, mutta huomaa itse,että esimerkiksi henkeä ahdistaa!
Toivottavasti sait nyt jotain selkoa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482523
- 1801778
- 921618
- 691613
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k71061- 80978
- 90957
- 71935
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188874- 65867