Tarvitseeko kerrostalossa hälytintä?

Turhaan huolestunut

Turvalukko on jota aina myös käytän ja saranatapit. Kai ne pitävät roistot poissa? Ja jos ei pidä niin sitä varten on kotivakuutus. Onko mitään järkeä hankkia murtohälytintä?

7

3935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AL_NERI

      Sinulla on hyvät suojaukset jotka estävät luvattoman sisääntunkeutumisen lähes varmasti. Normaalin kerrostalo-oven läpi pääsee kirvellä tai moottorisahalla. Jos asuintalosi on ns. normaali, että naapurit välittävät asioista, on tämäkin mahdotonta metelin vuoksi, valitettasti on taloja, joissa ihmiset huolehtivat vain omista asioistaan ja epänormaaliinkin mölyyn on totuttu.

      Toinen asia on taas ikkunat ja parveke. Osaava varas kiipeää korkeallekin, jos asunnossasi on arvo-omaisuutta tai aseita tms. haluttua tavaraa.

      Kerrostalossa murtohälytin ei siis ole yhtä tärkeä kuin maantasalla olevissa kiinteistöissä mutta kuten edellä kerroin, poikkeuksia on. Abosluuttista turvallisuutta ei olekaan.

      • Asukas

        Suurin osa asuntomurroista tehdään nimenomaan kerrostaloasuntoihin sanoivat Roundio miehet mitä tahansa.


      • tehdään ainakin
        Asukas kirjoitti:

        Suurin osa asuntomurroista tehdään nimenomaan kerrostaloasuntoihin sanoivat Roundio miehet mitä tahansa.

        Helsingissä 75 % murroista, mm. Pikku Huopalahden viimeksi uutiskynnyksen ylittäneet.

        "Rundin" miehet kusettaa asiakkaita minkä kerkeää kun on omasta leivästä kiinni.


      • sentään

        Taitaa olla aika harvoja ne tapaukset joissa on turvalukollisen kerrostalo-oven läpi menty moottorisahalla. Ei takuulla tavalliseen kotiin mennä, pitää olla iso saalis tiedossa.

        Pitää olla aika osaava varas jos kaupungissa kadun puoleiseen asuntoon kiipeää ikkunan kautta. Varsinkin jos ikkuna on kiinni. Saaliin kuljettaminen vaikeaa, ei taulutelkkari niin vaan mukana mene.


      • silmät päässä
        sentään kirjoitti:

        Taitaa olla aika harvoja ne tapaukset joissa on turvalukollisen kerrostalo-oven läpi menty moottorisahalla. Ei takuulla tavalliseen kotiin mennä, pitää olla iso saalis tiedossa.

        Pitää olla aika osaava varas jos kaupungissa kadun puoleiseen asuntoon kiipeää ikkunan kautta. Varsinkin jos ikkuna on kiinni. Saaliin kuljettaminen vaikeaa, ei taulutelkkari niin vaan mukana mene.

        Kukaan naapureista ei kiinnitä huomiota, jos joku naapuri tulee seinästä läpi putkiremontin aikana. Siinä sitä on vitsit vähissä, seinä tuhottu ja koti pölyssä! Tekijästä ei tietenkään mitään aavistustakaan...


      • AL_NERI
        sentään kirjoitti:

        Taitaa olla aika harvoja ne tapaukset joissa on turvalukollisen kerrostalo-oven läpi menty moottorisahalla. Ei takuulla tavalliseen kotiin mennä, pitää olla iso saalis tiedossa.

        Pitää olla aika osaava varas jos kaupungissa kadun puoleiseen asuntoon kiipeää ikkunan kautta. Varsinkin jos ikkuna on kiinni. Saaliin kuljettaminen vaikeaa, ei taulutelkkari niin vaan mukana mene.

        Tarkoitinkin juuri poikkeustapauksia sen moottorisahan ja kirveen kanssa. Lähinnä kaupungin vuokrataloja, joissa puolet on narkkareita ja möly kuuluu osana elämään.

        Hälyttimen olemassaolo ei koskaan ole pahitteeksi. Voishan tästä saivarrella puolin ja toisin muttta olen kantani ilmoittanut ja laitetaan tälle asialle piste minun kannanottoni osalta


      • la iren
        sentään kirjoitti:

        Taitaa olla aika harvoja ne tapaukset joissa on turvalukollisen kerrostalo-oven läpi menty moottorisahalla. Ei takuulla tavalliseen kotiin mennä, pitää olla iso saalis tiedossa.

        Pitää olla aika osaava varas jos kaupungissa kadun puoleiseen asuntoon kiipeää ikkunan kautta. Varsinkin jos ikkuna on kiinni. Saaliin kuljettaminen vaikeaa, ei taulutelkkari niin vaan mukana mene.

        Älä kehtaa kyseenalaistaa.Kyllä ammattistevari noi jutut tietää.
        Eikä tarvii ees senkummemmin perustella..riittää,että mielipide on ilmaistu ja keskustelu on sitten siinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe