fiestasta..

fiestaomistaja

juttelin parin kaverin kanssa jolla ollut saman ikänen fiesta ja samanlaista ongelmaa että ikkunat jäätyy sisältä päin ja kosteutta reilusti sisällä.. että onko tietoa voisiko johtua siitä ku puhallin tuntuu jotenki tehottomalta ja puhaltaa pitkään haaleeta ilmaa kun sitten nissanissa ei ole samaa ongelmaa ja alkaa puhaltaa aika äkkiä lämmintä ilmaa? että voiko olla lämmittimestä tehot hiipunu vuosien saatossa ( auto vm 91) tai onko asialle edes mitään tehtävissä?

5

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • III-koppa

      Itsellä oli pari noita fiestoja ja sama ongelma molemmissa. Oikeastaan kaksi vaihtoehtoa: lämppärin kennosta tulee glykolit ulos tai kierrätät sisäilmaa --> hengityksen kosteus kertyy pienessä autossa nopeasti.

      Korjauksena jälkimmäiseen kierrättää sisäilmaa vain alkumatkasta tai avata ikkuna loppumatkasta. :)

      • fiestanomistaja

        eli korjaamolle kyselemään asiasta jos osaisivat jotenki tarkastaa asiat kun esim pakkasella ei oo kauheen mukava mennä autoon ja huomata että auton sisäikkunat on jäässä vaikka on sisätilan lämmitin ja tolpassa kiinni mutta kun sitäkään talo yhtiöissä ei voi tunti tolkulla pitää lämpiämässä.
        että jos löytyy vuoto kohta niin alkaisi herkemmin ja nopeammin puhaltamaan lämmintä?


    • FF89

      ....puhalsi itsellä käytettynä ostetussa -89 1.6 Fiestassa aivan onnettoman haaleeta ilmaa vaikka oli ajettu jo useampi kilsa. Termostaatti oli viallinen, päästi ohi oikein kunnolla ja lämmöt ei koneessa/lämmityslaitteessa tietysti kohonneet. Kun vaihdoin (merkkiliikkeestä) ns. kuuman termostaatin, olikohan se jokin 92 - 94 asteinen (eli se lämpö missä alkaa aukeamaan) niin ongelmat hävisi kerralla.

    • diplinssi

      Meidän perheessä 1,0 v85 uudesta asti ja lämpimin auto, mitä tiedän, kun vaihtaa talvitermostaatin. Kesällä pakko käyttää kesäterm, muuten keittää ruuhkassa. Muuten ei ikinä lämpöongelmia 190000km ja takalasin lämmitinkin alkuperäinen, kilometrillä lasi sulana.

    • diplinssi

      läheskään keskelle normaalialuetta. Jos et ole päästänyt jäähdytysnestettä vähiin ja polttanut moottorin kannentiivistettä, ehjän tai kuumemman termostaatin vaihto auttaa. Katso myös, että jäähdyttimen flekti pyörii vain moottorin lämmön noustessa lähelle punaista.
      - Yksi vika voi olla myös lämpötilavivun vaijerin säätö. Kun vipu täysin lämpimällä, lämmityskennon luona olevan ilmaläpän pitää mennä täysin toiseen laitaan eli kaikki ilma lämmityskennon läpi, ei ohi. Kylmäasennossa ilma menee taas kokonaan ohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe