juttelin parin kaverin kanssa jolla ollut saman ikänen fiesta ja samanlaista ongelmaa että ikkunat jäätyy sisältä päin ja kosteutta reilusti sisällä.. että onko tietoa voisiko johtua siitä ku puhallin tuntuu jotenki tehottomalta ja puhaltaa pitkään haaleeta ilmaa kun sitten nissanissa ei ole samaa ongelmaa ja alkaa puhaltaa aika äkkiä lämmintä ilmaa? että voiko olla lämmittimestä tehot hiipunu vuosien saatossa ( auto vm 91) tai onko asialle edes mitään tehtävissä?
fiestasta..
5
905
Vastaukset
- III-koppa
Itsellä oli pari noita fiestoja ja sama ongelma molemmissa. Oikeastaan kaksi vaihtoehtoa: lämppärin kennosta tulee glykolit ulos tai kierrätät sisäilmaa --> hengityksen kosteus kertyy pienessä autossa nopeasti.
Korjauksena jälkimmäiseen kierrättää sisäilmaa vain alkumatkasta tai avata ikkuna loppumatkasta. :)- fiestanomistaja
eli korjaamolle kyselemään asiasta jos osaisivat jotenki tarkastaa asiat kun esim pakkasella ei oo kauheen mukava mennä autoon ja huomata että auton sisäikkunat on jäässä vaikka on sisätilan lämmitin ja tolpassa kiinni mutta kun sitäkään talo yhtiöissä ei voi tunti tolkulla pitää lämpiämässä.
että jos löytyy vuoto kohta niin alkaisi herkemmin ja nopeammin puhaltamaan lämmintä?
- FF89
....puhalsi itsellä käytettynä ostetussa -89 1.6 Fiestassa aivan onnettoman haaleeta ilmaa vaikka oli ajettu jo useampi kilsa. Termostaatti oli viallinen, päästi ohi oikein kunnolla ja lämmöt ei koneessa/lämmityslaitteessa tietysti kohonneet. Kun vaihdoin (merkkiliikkeestä) ns. kuuman termostaatin, olikohan se jokin 92 - 94 asteinen (eli se lämpö missä alkaa aukeamaan) niin ongelmat hävisi kerralla.
- diplinssi
Meidän perheessä 1,0 v85 uudesta asti ja lämpimin auto, mitä tiedän, kun vaihtaa talvitermostaatin. Kesällä pakko käyttää kesäterm, muuten keittää ruuhkassa. Muuten ei ikinä lämpöongelmia 190000km ja takalasin lämmitinkin alkuperäinen, kilometrillä lasi sulana.
- diplinssi
läheskään keskelle normaalialuetta. Jos et ole päästänyt jäähdytysnestettä vähiin ja polttanut moottorin kannentiivistettä, ehjän tai kuumemman termostaatin vaihto auttaa. Katso myös, että jäähdyttimen flekti pyörii vain moottorin lämmön noustessa lähelle punaista.
- Yksi vika voi olla myös lämpötilavivun vaijerin säätö. Kun vipu täysin lämpimällä, lämmityskennon luona olevan ilmaläpän pitää mennä täysin toiseen laitaan eli kaikki ilma lämmityskennon läpi, ei ohi. Kylmäasennossa ilma menee taas kokonaan ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818