juttelin parin kaverin kanssa jolla ollut saman ikänen fiesta ja samanlaista ongelmaa että ikkunat jäätyy sisältä päin ja kosteutta reilusti sisällä.. että onko tietoa voisiko johtua siitä ku puhallin tuntuu jotenki tehottomalta ja puhaltaa pitkään haaleeta ilmaa kun sitten nissanissa ei ole samaa ongelmaa ja alkaa puhaltaa aika äkkiä lämmintä ilmaa? että voiko olla lämmittimestä tehot hiipunu vuosien saatossa ( auto vm 91) tai onko asialle edes mitään tehtävissä?
fiestasta..
5
946
Vastaukset
- III-koppa
Itsellä oli pari noita fiestoja ja sama ongelma molemmissa. Oikeastaan kaksi vaihtoehtoa: lämppärin kennosta tulee glykolit ulos tai kierrätät sisäilmaa --> hengityksen kosteus kertyy pienessä autossa nopeasti.
Korjauksena jälkimmäiseen kierrättää sisäilmaa vain alkumatkasta tai avata ikkuna loppumatkasta. :)- fiestanomistaja
eli korjaamolle kyselemään asiasta jos osaisivat jotenki tarkastaa asiat kun esim pakkasella ei oo kauheen mukava mennä autoon ja huomata että auton sisäikkunat on jäässä vaikka on sisätilan lämmitin ja tolpassa kiinni mutta kun sitäkään talo yhtiöissä ei voi tunti tolkulla pitää lämpiämässä.
että jos löytyy vuoto kohta niin alkaisi herkemmin ja nopeammin puhaltamaan lämmintä?
- FF89
....puhalsi itsellä käytettynä ostetussa -89 1.6 Fiestassa aivan onnettoman haaleeta ilmaa vaikka oli ajettu jo useampi kilsa. Termostaatti oli viallinen, päästi ohi oikein kunnolla ja lämmöt ei koneessa/lämmityslaitteessa tietysti kohonneet. Kun vaihdoin (merkkiliikkeestä) ns. kuuman termostaatin, olikohan se jokin 92 - 94 asteinen (eli se lämpö missä alkaa aukeamaan) niin ongelmat hävisi kerralla.
- diplinssi
Meidän perheessä 1,0 v85 uudesta asti ja lämpimin auto, mitä tiedän, kun vaihtaa talvitermostaatin. Kesällä pakko käyttää kesäterm, muuten keittää ruuhkassa. Muuten ei ikinä lämpöongelmia 190000km ja takalasin lämmitinkin alkuperäinen, kilometrillä lasi sulana.
- diplinssi
läheskään keskelle normaalialuetta. Jos et ole päästänyt jäähdytysnestettä vähiin ja polttanut moottorin kannentiivistettä, ehjän tai kuumemman termostaatin vaihto auttaa. Katso myös, että jäähdyttimen flekti pyörii vain moottorin lämmön noustessa lähelle punaista.
- Yksi vika voi olla myös lämpötilavivun vaijerin säätö. Kun vipu täysin lämpimällä, lämmityskennon luona olevan ilmaläpän pitää mennä täysin toiseen laitaan eli kaikki ilma lämmityskennon läpi, ei ohi. Kylmäasennossa ilma menee taas kokonaan ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3885804Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151742Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http341165- 1211033
Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko95924- 56904
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss46892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?133889- 78861
- 41844