DRD VAI SENDA ???

pakkopaita...

mitä eroja niissä todella on ?!? kumpi kiihtyy paremmin, kumpi kulkee paremmin, kumpi on parempi?? vai ovatko ihan samanlaisia?

41

9893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klez92

Vai että mopoa hankkimassa :)

Ihanaa aikaa...

Asiaan, elikkäs Derbi on todella hyvä ja laadukas mopomerkki, jopa suomen suosituin ja minulla itselläni on Derbi R DRD Racing -06 (tuunattu)
      ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen!

Toivottavasti nyt ymmärrät että mopo on aina mopo, se kulkee sen 45 ja jos haluat enemmän moottoria rassata ja riskeerata niin paina alamäkeen ja kunnolla että vilahtaa 50, kyllä varmaan tuntui hienolta kun jalkojen välissä tärisee ja kuuluu valtavan hieno ääni, korvien välissä käy kauhea sääli että "tämä on moponi, en saa rääkätä tätä näin, ei..."!

Eri asia taas on, jos virität sitä, joka ei todellakaan ole järkevää missään tapauksessa vaikka kaikki sitä hehkuttavat...
      Etenkin: Poliisit saa sut kiinni, komeet sakot ja meinaa mopo lähteä maijan mukana.
      Joku toinen kusipää käräyttää sut!
      Tai: Kaadut kovassa vauhdissa ja et enää koskaan aja (on ollut tapauksia paljonkin)
      Ja mikä pahinta: Moottori ei kestä sitä vauhtia, mieti sellainen n. 4cm * 3cm mötikkä (mäntä) menee sillai 10 000 kertaa minuutissa ylös ja alas, ajattele vaan että kuluuko?
      Se on jo eri asia jos vaihdat koneen johonkin 75cc mutta en kyllä missään nimessä suosittelle moposi pilaamista virittämällä.
      Kyllä pitää kestää se 40km/h sen vuoden tai kolme kun ostat kevarin joka on jo eri maaimasta tai auto tai moottoripyörä, ei niistä sen enempää...

Takaisin asiaan, eli

Senda on tällainen hieman köyhähkö Derbi,
      ei millään pahalla mutta se on halpa verrattuna DRD -malleihin ja se on sellainen perusmopo joka ei loista, mutta ei myös vajoa alas.

DRD taas on sellainen kuningas, joissa on kaikki kunnossa, hinta/laatu suhde on mitä parhain ja ulkonäössäkin on eroavaisuuksia, etsippä netistä derbin sivuilta, www.derbi.fi ja sieltä eri malleja Sendoista ja DRD:stä!

Mutta minä en sinua nyt enempää painosta muuta kun että käyt katsomassa niitä derbin sivuilla ja kyselet foorumeilla yms. niihin liittyvää shittiä, kiitos ;)

• pakkopaita...

kiitti vastauksestas :) itekki aattelin drd:tä... mut oon katellu kyllä derbin sivuilt niitä:D nyt vaa sit pitää keksii et mikä niistä :D:D

• Ankeli^

Mopot on suomessa kuristtetuja, siksi ne ei mene enempää kuin 45km/h. Mopot on oikeasti taroitettu kuristamattomiksi. Jos mietitään esim italiaa, niin siellähän mopot on kuristamattomia ja kulkevat sen 80. Tuli vain tuosta mieleen kun sanoit että mieti kun mäntä hakkaa 10 000 kertaa minuutissa ja minkälaista jälkeä se tekee jne jne..

Jos virittää niin kannattaa hankkia rajoitin koska se pelastaa sinut kun asioit poliisin kanssa.

• derbipoika
        pakkopaita... kirjoitti:

kiitti vastauksestas :) itekki aattelin drd:tä... mut oon katellu kyllä derbin sivuilt niitä:D nyt vaa sit pitää keksii et mikä niistä :D:D

kannattaa ostaa drd jos haluut pitkäikäsen hyvän mopon joka kestää rasitusta ja ei leipase nii helposti normi senda, mut jos haluu halvalla jonku "tehari derbin nii sitte senda. suosittelen drd:tä

• BULLSHIT

this is bullshit ensinnäkin mäntä hakkaa 11k-13k itellä ainaki 50cc sylkässä ja se on tarkoitettu kestämään tuo ja jopa hieman yli, joten älä tule inisemään jos et virittämisestä/tekniikasta vittuakaan tiedä!

• Vermeitä
        BULLSHIT kirjoitti:

this is bullshit ensinnäkin mäntä hakkaa 11k-13k itellä ainaki 50cc sylkässä ja se on tarkoitettu kestämään tuo ja jopa hieman yli, joten älä tule inisemään jos et virittämisestä/tekniikasta vittuakaan tiedä!

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

• Virittäjänä

Ihan ny huom huom huom itellä on derbi drd pro sm ja olen vaihtanut vaan hebo racing putken ja hiilikuituläpät ja ottanut läppien aukeamisen edestä metallit pois että aukeaa kokonaan ja tehnyt vakiopyttyyn avarrukset ja sorvasin mäntää ja laskin kantta 0,86mm ja myös sain puristukset 10bar ja vaihoin 13 54 välit ja nyt kulkee 130kmh ja kiertää 16400rpm ja käytän tankissa re 85 bensaa öljyn kanssa ja 3-4% seosta ja lähtee ihan helvetisti!!!!!! opetelkaa virittämään mopoja ei kuulu laittaa mitää 80cc pyttyä ja isompia kaasareita se on sitä kun ei jaksa nähdä vaivaa mopon eteen !!!!!!!!!

• minä!!!!!

moottoreissa ei ihan hirveitä eroja, mutta DRD on huomattavasti paremmilla osilla ympäröity laite senda menee siinä keski tasolla tai vähän sen yllä mutta DRD on huippu

• jukkis92

derbi drd kandee ottaa sen on para moni kaveri on kehunu sitä ja itselläkin on se elikkäs se on mielestäni paras kannattaa ottaa derbi drd:) eikai siinä sendassakaan mitää huonoo oo mutta on se drd hienompi ;)

• gsdg

mulla myös drd racing sm jos sendaan kuitenkin päädy ni elä helevetissä ainakaan tota x-racea siin on säkhönen kierros rajotin ei voi virittää ja sit ala mäkeen jääpi rajotin huutamaan ohittimia ei kannata tehä menee derbin tyyppi vika eli sähköt pashasksi ja rajottamattomat cdi boksitkii maksaa huikeita summia

• sherlock

1. ohitinta et voi tohon derbin kierrostenrajottimeen ihan helpolla vääntää, ei se ole mikään samanlainen viritelmä ku mankissa.

2. ohittimen teon takia menee sähköt sekasin ja sitä sanot tyyppiviaks? lue ensin kohta 1 ja sen jälkeen painat mieleesi, ettet tee sähköpatentteja. ilman minkäännäkösiä kotitekosia patentteja derbin sähköt on yleisellä tasolla hyvät. menny ihan liiallisuuksiin toi, että morkataan derbin sähköjä ihan vaan sen takia, ku joku joskus on niitä huonoks sanonu, vaikkei itselle olis yhtään sähköjen kanssa tullu ongelmia.

3. rajottamattomat cdi-boksit maksaa huikeita summia? en nyt sit tiedä, jos toi 70e on niin huikeasti... eihän toi x-race oo ku 1000e halvempi ku joku drd racing... :F

• fgadfa
        sherlock kirjoitti:

1. ohitinta et voi tohon derbin kierrostenrajottimeen ihan helpolla vääntää, ei se ole mikään samanlainen viritelmä ku mankissa.

2. ohittimen teon takia menee sähköt sekasin ja sitä sanot tyyppiviaks? lue ensin kohta 1 ja sen jälkeen painat mieleesi, ettet tee sähköpatentteja. ilman minkäännäkösiä kotitekosia patentteja derbin sähköt on yleisellä tasolla hyvät. menny ihan liiallisuuksiin toi, että morkataan derbin sähköjä ihan vaan sen takia, ku joku joskus on niitä huonoks sanonu, vaikkei itselle olis yhtään sähköjen kanssa tullu ongelmia.

3. rajottamattomat cdi-boksit maksaa huikeita summia? en nyt sit tiedä, jos toi 70e on niin huikeasti... eihän toi x-race oo ku 1000e halvempi ku joku drd racing... :F

1.kukaan ei oo sulle väittänykkää että se helppoa olisikin

2.derbin sähköt mennee iliman sun sähköpatenttejaskii paskaksi todistettu juttu niin on käynyu mulle ja monelle muullekkii että ei tartte tulla sanomaan että pitäs ihan mieleen painaa selvät asiat

3.jos sulla on varaa maksaa kalliin mopon oston jälkeen johon esimerkiksi on säästetty pitkään ja hartaasti että saadaan kunnolla parempi ni toi 70 eurookin on iso summa sitä tuskin tililtä enää löytyy kun mopo on jo ostettu. paitsi niillä joilla isi maksaa.

• sherlock
        fgadfa kirjoitti:

1.kukaan ei oo sulle väittänykkää että se helppoa olisikin

2.derbin sähköt mennee iliman sun sähköpatenttejaskii paskaksi todistettu juttu niin on käynyu mulle ja monelle muullekkii että ei tartte tulla sanomaan että pitäs ihan mieleen painaa selvät asiat

3.jos sulla on varaa maksaa kalliin mopon oston jälkeen johon esimerkiksi on säästetty pitkään ja hartaasti että saadaan kunnolla parempi ni toi 70 eurookin on iso summa sitä tuskin tililtä enää löytyy kun mopo on jo ostettu. paitsi niillä joilla isi maksaa.

sanonpahan vaan, että ei ole derbi ainoa merkki, josta sähköt hajoaa/lakkaa toimimasta. mitäs sulla on menny derbin sähköistä, jos kerran niin paskat on?

sitä paitsi tuossahan nimenomaan sanottiin, että "älä ihmeessä osta x-racea" ja x-race on sendan halvin malli. pitäiskös sitten ostaa viestin kirjottajan tapasesti drd-derbi, joka kustantaa 1000e enemmän? jos on varaa valita, laittaako jokasen pennosen drd-derbiin, vai ostaako x-racen sen 70e maksavan puolan ja jättää taskunpohjalle sen 900e... halvemmaksi se x-race 70e uuteen puolaan tulee, ku uus drd-derbi. tee niin kuin teet, ite ostaisin ainakin x-racen ja säästäisin loput rahat kevariin, ettei tartte alkaa patentoimaan virityksiä mopoon ja ajella paskat housuissa poliiseja karkuun... virityshän sullakin tossa oli taka-ajatuksena, ettei kannata x-racea ostaa...

• dfafa
        sherlock kirjoitti:

sanonpahan vaan, että ei ole derbi ainoa merkki, josta sähköt hajoaa/lakkaa toimimasta. mitäs sulla on menny derbin sähköistä, jos kerran niin paskat on?

sitä paitsi tuossahan nimenomaan sanottiin, että "älä ihmeessä osta x-racea" ja x-race on sendan halvin malli. pitäiskös sitten ostaa viestin kirjottajan tapasesti drd-derbi, joka kustantaa 1000e enemmän? jos on varaa valita, laittaako jokasen pennosen drd-derbiin, vai ostaako x-racen sen 70e maksavan puolan ja jättää taskunpohjalle sen 900e... halvemmaksi se x-race 70e uuteen puolaan tulee, ku uus drd-derbi. tee niin kuin teet, ite ostaisin ainakin x-racen ja säästäisin loput rahat kevariin, ettei tartte alkaa patentoimaan virityksiä mopoon ja ajella paskat housuissa poliiseja karkuun... virityshän sullakin tossa oli taka-ajatuksena, ettei kannata x-racea ostaa...

mutta se yleensä on derbi jostra sähköt on paskana mulla vilkut toimi ja onhan drd nytpaljon edistyksekkäämpi ku x raceja tuskin jos ostaa mopon johojn tosiaankin on säästetty ni on varaa maksaa enää muuta

• sherlock
        dfafa kirjoitti:

mutta se yleensä on derbi jostra sähköt on paskana mulla vilkut toimi ja onhan drd nytpaljon edistyksekkäämpi ku x raceja tuskin jos ostaa mopon johojn tosiaankin on säästetty ni on varaa maksaa enää muuta

en nyt ihan ymmärtäny sun tekstin syvintä olemusta, mut käsitin tosta "tuskin jos ostaa mopon johojn tosiaankin on säästetty ni on varaa maksaa enää muuta" -kohdasta sun tarkottavan, että jos on kovin mopoon säästetty rahaa, ei riitä enää rahaa esimerkiks siihen tuuninkiin... osuinko oikeaan?

tässä nyt on vaan semmonen aukko, että jos sulla on just ja just varaa x-raceen, ei sulla ole lähellekään edes varaa ostaa drd-derbiä. jos ne maksais saman verran, ymmärtäisin sun kantas kyllä...

joku tuossa puhu, että drd:ssä on paremmat iskarit ku x-racessa. ainakin http://www.derbi.fi/ -sivuston mukaan molemmissa nököttää marzocchin keula, joka on laadukas, ehkäpä jopa itse mieluiten haluaisin marzocchin keulan derbin keuloista... paiolin keulojakin esiintyy x-tremeissä, mut paiolin keulasta alkaa herkemmin stefat vuotamaan ku marzocchista. muuten kyllä paiolinkin pumput on tosi laadukkaita.

erikoismuotoillut jarrulevyt? ehkä hienot, muttei ne niin paljon arvokkaammat ole ku normaalitkaan jarrulevyt, että niistä kannattais paljoa enempää maksaa.

kromiputki? onhan se hieno yksityiskohta. nostaa ehkä mopon arvoa hiukan, muttei nyt sentään tuhannella eurolla.

kone? täysin sama kone molemmissa. eroa vain putkessa.

peilit? x-racessa pyöreät, drd:ssä modernimpi muotoilu. uudet peilit esim. easypartsista 15e, jollei pyöreestä tykkää.

maski? no joo, toinen tykkää muorista, toinen tyttärestä. ne on erilaisia, mutta ei siitä nyt voi kukaan mennä sanomaan, kumpi on se oikea. x-racessa perinteinen sendan maski, joka on samantapasta muotoilua ku ensimmäisissä palkkirunkosissa sendoissa.

renkaat/vanteet? supermotojahan nuo on molemmat, x-race ja drd sm racing. vakiorenkaat on molemmissa laadukkaat.

väritys? kukaan ei voi tuomita, koska on ihan makuasia, mistä tykkää... x-racessa on vielä valinnanvaraa mustan ja sinisen väliltä, drd racing sm:ää saa vain mustana.

lokari? hiukan erimalliset. esim. polisportilta sporttinen sm-lokari 20e, jollei vakio sovi omaan silmään...

vilkut? drd:ssä läpinäkyvät kuvut, x-racessa oranssit. yks hailee.

sähköt? samat sähköt kuule istuu kummassakin mopossa, että ei ne x-racesta sen herkemmin hajoa. erona vaan tuo cdi-boksi. poljinkäynnistyskin löytyy molemmista, kummassakaan siis ei sähköstarttia, josta olis voinu plussaa antaa.

kerros mulle, mikä drd:ssä on niin paljon edistyksekkäämpää ku x-racessa, että siitä kannattaa maksaa 1000e enemmän? vai ootkos nauttinu liikaa mainostajan soppapuheita, joiden mukaan kallis on hyvä ja kalliimpi parempi?

drdr totesi tuossa alempana mun mielestä ihan oikein, että ei paljoa eroa ole mopoissa. mut laita vaan se 4000e mopoon, minä ainakin ajan vuoden halvalla mopolla ja ostan sen jälkeen kevarin.

• pök
        sherlock kirjoitti:

en nyt ihan ymmärtäny sun tekstin syvintä olemusta, mut käsitin tosta "tuskin jos ostaa mopon johojn tosiaankin on säästetty ni on varaa maksaa enää muuta" -kohdasta sun tarkottavan, että jos on kovin mopoon säästetty rahaa, ei riitä enää rahaa esimerkiks siihen tuuninkiin... osuinko oikeaan?

tässä nyt on vaan semmonen aukko, että jos sulla on just ja just varaa x-raceen, ei sulla ole lähellekään edes varaa ostaa drd-derbiä. jos ne maksais saman verran, ymmärtäisin sun kantas kyllä...

joku tuossa puhu, että drd:ssä on paremmat iskarit ku x-racessa. ainakin http://www.derbi.fi/ -sivuston mukaan molemmissa nököttää marzocchin keula, joka on laadukas, ehkäpä jopa itse mieluiten haluaisin marzocchin keulan derbin keuloista... paiolin keulojakin esiintyy x-tremeissä, mut paiolin keulasta alkaa herkemmin stefat vuotamaan ku marzocchista. muuten kyllä paiolinkin pumput on tosi laadukkaita.

erikoismuotoillut jarrulevyt? ehkä hienot, muttei ne niin paljon arvokkaammat ole ku normaalitkaan jarrulevyt, että niistä kannattais paljoa enempää maksaa.

kromiputki? onhan se hieno yksityiskohta. nostaa ehkä mopon arvoa hiukan, muttei nyt sentään tuhannella eurolla.

kone? täysin sama kone molemmissa. eroa vain putkessa.

peilit? x-racessa pyöreät, drd:ssä modernimpi muotoilu. uudet peilit esim. easypartsista 15e, jollei pyöreestä tykkää.

maski? no joo, toinen tykkää muorista, toinen tyttärestä. ne on erilaisia, mutta ei siitä nyt voi kukaan mennä sanomaan, kumpi on se oikea. x-racessa perinteinen sendan maski, joka on samantapasta muotoilua ku ensimmäisissä palkkirunkosissa sendoissa.

renkaat/vanteet? supermotojahan nuo on molemmat, x-race ja drd sm racing. vakiorenkaat on molemmissa laadukkaat.

väritys? kukaan ei voi tuomita, koska on ihan makuasia, mistä tykkää... x-racessa on vielä valinnanvaraa mustan ja sinisen väliltä, drd racing sm:ää saa vain mustana.

lokari? hiukan erimalliset. esim. polisportilta sporttinen sm-lokari 20e, jollei vakio sovi omaan silmään...

vilkut? drd:ssä läpinäkyvät kuvut, x-racessa oranssit. yks hailee.

sähköt? samat sähköt kuule istuu kummassakin mopossa, että ei ne x-racesta sen herkemmin hajoa. erona vaan tuo cdi-boksi. poljinkäynnistyskin löytyy molemmista, kummassakaan siis ei sähköstarttia, josta olis voinu plussaa antaa.

kerros mulle, mikä drd:ssä on niin paljon edistyksekkäämpää ku x-racessa, että siitä kannattaa maksaa 1000e enemmän? vai ootkos nauttinu liikaa mainostajan soppapuheita, joiden mukaan kallis on hyvä ja kalliimpi parempi?

drdr totesi tuossa alempana mun mielestä ihan oikein, että ei paljoa eroa ole mopoissa. mut laita vaan se 4000e mopoon, minä ainakin ajan vuoden halvalla mopolla ja ostan sen jälkeen kevarin.

sherlockille... nii onko nää mopot sun mielestä sitten samoja jos vaihtaa x-raceen toisen laisen putken?? kerro! vaikuttaa varmaan paljon siihen mitä vois ostaa... ja paljon uus putki sit maksais siihen mopon päälle

• sherlock
        pök kirjoitti:

sherlockille... nii onko nää mopot sun mielestä sitten samoja jos vaihtaa x-raceen toisen laisen putken?? kerro! vaikuttaa varmaan paljon siihen mitä vois ostaa... ja paljon uus putki sit maksais siihen mopon päälle

jos vaihtaa x-raceen drd:n putken, koneet on täysin samanlaisia. että se siitä drd:n "edistyksellisyydestä". eroja on enää vain ulkonäössä tuon putken vaihdon jälkeen...

uus vakioputki (krominen taikka ei) maksaa maahantuojalta tilattuna about 700e. tarkkaa summaa en mene sanomaan, koska en tiedä. kromiteharin saa 180 eurolla dopplerilta ja putki toimitetaan holkin kera, jolla se on e-hyväksytty. turbokitiltä saa alle 150e high quality kromiputken, joka on e-hyväksytty holkilla. x-racen vakioputken kromautus tulisi kustantamaan about 130-150e liikkeessä, sisältäen pohjatyöt.

ostitko drd:n sen takia, että sen putki on krominen?

drd:llä ja x-racella on paljon pieniä eroja, mut mun mielestäni ei kannattais maksaa 1000e enemmän drd:stä.

• seeelvä
        sherlock kirjoitti:

jos vaihtaa x-raceen drd:n putken, koneet on täysin samanlaisia. että se siitä drd:n "edistyksellisyydestä". eroja on enää vain ulkonäössä tuon putken vaihdon jälkeen...

uus vakioputki (krominen taikka ei) maksaa maahantuojalta tilattuna about 700e. tarkkaa summaa en mene sanomaan, koska en tiedä. kromiteharin saa 180 eurolla dopplerilta ja putki toimitetaan holkin kera, jolla se on e-hyväksytty. turbokitiltä saa alle 150e high quality kromiputken, joka on e-hyväksytty holkilla. x-racen vakioputken kromautus tulisi kustantamaan about 130-150e liikkeessä, sisältäen pohjatyöt.

ostitko drd:n sen takia, että sen putki on krominen?

drd:llä ja x-racella on paljon pieniä eroja, mut mun mielestäni ei kannattais maksaa 1000e enemmän drd:stä.

okee... nyt selkis :D toi maahantuojalt tuleva putki olikin aika hintava kapistus :D

• derbipoika
        sherlock kirjoitti:

ite ostin rajottamattoman cdi boksin uutena joka makso 48 euroo, ei ollu kallis mut kannattaa ostaa derbi jos ei oo rajotinta. koska rajotetetulla se menee max 60 km/h, eli 9400 kierrosta.

• J V

Mun mielestä ne on samanlaisia eipä niissä oo paljon eroa

• drdr

oo paljoa ero muutakun vähän metallinhohoto maalia, kromiputki, ja muita pienii kauneus seikkoi. mulla on drd r -05 ja ei mitään vikaa, paitsi nyt on valot pikkasen yrittäny leikkii, vika varmaankin polttimossa ja kierros mittari pomppii miten sattuun, syynä varmaan se että saanu vettä sisäänsä.

kaikin puolin hyvä mopo ei mitään osia oo tarvinnu vaihtaa. paitti jarrupalat.

• Nimetön
        drdr kirjoitti:

oo paljoa ero muutakun vähän metallinhohoto maalia, kromiputki, ja muita pienii kauneus seikkoi. mulla on drd r -05 ja ei mitään vikaa, paitsi nyt on valot pikkasen yrittäny leikkii, vika varmaankin polttimossa ja kierros mittari pomppii miten sattuun, syynä varmaan se että saanu vettä sisäänsä.

kaikin puolin hyvä mopo ei mitään osia oo tarvinnu vaihtaa. paitti jarrupalat.

aha

• kjihgyuyi
        Nimetön kirjoitti:

aha

4*3 cm mötikkä ei kestä 10 000 rpm:ää?
        Mitäs eroa 70 cc:n ja 50cc:n koneen kestävyydessä on? Ennemmin kiertokanki/kampiakseli ja laakerit hajoavat. Toki ei kannata pilata mopoaan virittämällä, jos sitä ei osaa.

• minä!!!!!

molemmilla ajaneena tuntuu tuo DRD jotenkin sirommalta ja maasto ominaisuuksiltaan paremmalta, tosin jos ajat vain kaupungissa niin sillä ei ole merkitystä. Mutta DRD:ssä on paremmat iskarit,siinä suurin ero.

• Ankeli^
        kjihgyuyi kirjoitti:

4*3 cm mötikkä ei kestä 10 000 rpm:ää?
        Mitäs eroa 70 cc:n ja 50cc:n koneen kestävyydessä on? Ennemmin kiertokanki/kampiakseli ja laakerit hajoavat. Toki ei kannata pilata mopoaan virittämällä, jos sitä ei osaa.

Oon sun kanssa samaa mieltä siitä että ei kannata virittää jos ei osaa. Mikäli virittää, vaikka ottaisi kurstimen putkesta pois niin en ole ainakaa koskaan kuullut kenelläkää minkään kiertokangen/kampaikselin tai laakereiden hajoavan.

• Nimetön
        minä!!!!! kirjoitti:

molemmilla ajaneena tuntuu tuo DRD jotenkin sirommalta ja maasto ominaisuuksiltaan paremmalta, tosin jos ajat vain kaupungissa niin sillä ei ole merkitystä. Mutta DRD:ssä on paremmat iskarit,siinä suurin ero.

joo enpä muuten oo koskaan ajanut muilla derbeillä ku r-llä mikä on itellä

• derbistä kiinnostunu
        Ankeli^ kirjoitti:

Oon sun kanssa samaa mieltä siitä että ei kannata virittää jos ei osaa. Mikäli virittää, vaikka ottaisi kurstimen putkesta pois niin en ole ainakaa koskaan kuullut kenelläkää minkään kiertokangen/kampaikselin tai laakereiden hajoavan.

onko totta että x-racessa on joku sähkönen rajoitin joten ei voi ottaa kureja pois??

• derbipoika
        minä!!!!! kirjoitti:

tuo on sataprosenttia totta

• dfbv dfa

manki!!

• juuri!

Honda Monkey tallista kylille tai metikköön ni kjhyllä lähtee!!

• dyyddd

En tiedä sanoiko kukaan sitä että DRD:ssä on 2-mäntäinen etu-jarru ja levy myös isompi. Normi derbeissä se on 1-mäntäinen, joten DRD:n etu-jarru on PALJON parempi, ja minulla ei ole DRD:tä vaan Senda joten en vain sano tätä sen takia että puolustaisin omaa mopoani.

DRD:n lähes kaikki katteet halvempia kuin Sendan (tosin ei paljoa).

DRD vie Senda X-Treme SM:ää nopeudessa, ja myös kiihtyvyydessä.

DRD:ssä ei ole rajoitettua CDI:tä joten jos virität säästät n. 100e.

DRD, ja Senda X-treme SM on molemmat ihan hienon näköisiä , mutta DRD silti hienompi.

DRD:ssä taitaa olla jopa eri taka-iskari ellen väärin muista.

Ja kaiken lisäksi voin kokemuksesta sanoa että DRD on paljon mukavempi ajettava.

Itse en siltikään maksaisi 3500e moposta. Mikäs siinä jos rahaa on. Minulla ei ole.

Pitää ottaa huomioon myös mopon myyntiarvo käytettynä, moni maksaa enemmän DRD:stä kuin Sendoista.. Miksiköhän ? Koska DRD on parempi, joten siitä saa enemmän rahaa kun sen myy. (ellei ole ihan laho)

Ja siitä virityksestä.. IMO Maksan ilomielin n. 150e teharista ja suuttimesta että en enää olisi tien tukkeena. Poliisit ei kertaakaan pysäyttänyt.. ja mitä sitten vaikka pysäyttävät ? Olen itse virittänyt ja kärsin seuraukset.

• Wikipediasta

Hieman myöhään vastaan, mutta:

"DRD-mallit eroavat normaaleista Sendoista alumiiniswingillä, tehokkaammilla jarruilla sekä paremmalla jousituksella. Kuristukset ovat myös erilaiset verrattuna tavallisiin Sendoihin. Senda DRD Pro:ssa on alumiininen palkkirunko."

• jeqadsf

mieluummin senda vaikka se drd on hienompi, koska drd:seen ei löydy niin paljoa varaosia ja alkuperäisosat on V*TUN kalliita (esim. alkuperäinen takalippa 07 drd pro sm maksaa päälle 100euroa)

• kokemustaeikäwikiped

ei siitä alumiini rungosta näytä paljn olleen hyötyä kun molemmat painaa 98kg ja toi tehokkaamilla pitäis muuttaa hitusen paremmat muotoon
        ps itellä senda ja kaverilla drd molemmat 2010 mallit ja voin sanoa ettei muuta eroa kuin nimi ja hinta ja jotkut tarrat :D

• hommatkaasenda

suosittelen sendaa, varaosat halvempia, senda x racessa ja drd xtremessä ei ole muuta eroa kuin nimi ja katteet yms jotai turhaa pient paskaa. tietenkin jos rahaa haluut tuhlaa mopoon mitkä muutenkin vaan sen 45-60 niin senkus mutta suosittelen ostamaan jonkun suht halvan käytetyt ja ostamaan myöhemmin vaikka kevarin tai moottoripyörän.

• Senda X-Race

Itelläin on nyt tämä Derbi Senda X-Race SM vm. -10. (Vakio, ainoastaan vilkut, etulamppu ja takavalo vaihettu) Kaveri osti uusimman DRD Pron ja päätettii ottaa viivat. Voitin reippaasti, vaikka oletin häviäväni, koska en ole kuullut MITÄÄN hyvää X-Racesta. Mittari näyttää tasasella 52-54 ja alamäkee melkein 57-58. En tiedä kuseeko mittari, pitää sekin vissii kattoo...

• fbfbb

No totta helvetissä se aina vähän kusee. Kaikki kurittomat mopot meee MAX 50km/h oikeeta, siitä ei pääse mihinkään.

• Senda X-Race

Hetki, mitöööhhh??

Jos siis otat kurit pois mopostas, nii se menee 50? Käsitinhän nyt oikein?

Mutta, olen nyt vaihtanut sytytyspuolan rajoittamattomaan, ja menee sen 62-65 km/h. Pelkällä rajoittimen vaihdolla. Vakio X-race siis rajoittaa kierrokset n.9000 ja NOPEUDEN 55 km/h. Nyt ajelen ihan keski-kierroksilla sen 60 km/h 6 vaihteella.

• eijuna

ei juna oikeesti tyyppi ei ees omista varmaa mopoa :DD parempi jos pysyttelisit poissa näistä keskusteluista kun väärää tietoa jaat!

• uytuh

ne kaikki on sendoja :D sendan jälkee tulee vasta esim drd,x.race.....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17113
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4874
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2052
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1547
    7. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      25
      1474
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1263
    Aihe