Olen kuullut, että kissa-allerginenkin voi ottaa kissan, jos ottaa sen ihan pentuna. Selityksenä se, että kissanpennuilla ei ole allergiaa tuottava proteiini vielä kehittynyt, joten allerginen henkilö siedättyy vähitellen oman kissanpentunsa allergiaa aiheuttavaan proteiiniin.
Mitä mieltä olette, voiko toimia?
kissa-allergia ja kissanpentu?
5
3973
Vastaukset
- hille2
En sinuna ottaisi kokonaan omaa kissaa, koska jos homma ei toimikaan, joudut etsimään kissaraukalle uuden kodin.
Sen sijaan voisit kokeilla hommaa antamalla sijoituskodin kissanpennulle, joka on eläinsuojeluyhdistyksellä. Sovit heidän kanssaan, että otat pennun niin pitkäksi aikaa, kun allergiset oireet tulee, sitten viet takaisin. - astmaatikko
Silloin kun minulla oli vielä astma ( en tiedä oliko varsinaisesti kissa-allergia), tytär halusi kissanpennun ( tavallinen maatiaiskissa)Kun se tuotiin kotiin, aina kun tulin töistä, alkoi aivastuttaa, sen jälkeen hengenahdistus. Viikon kissanpentu oli meillä, mutta sen jälkeen se oli pakko viedä pois. Sen jälkeen on astmani parantunut( lopetettuani tupakanpolton). Noin kymmenen vuotta myöhemmin tyttö tuli kyläilemään kahden norjalaisen metsäkissansa kanssa. Niistä minulle ei tullut minkäänlaisia oireita, ei mistään muusta myöskään. Sen jälkeen tytär hankki tavallisen maatiaiskissan, josta minulle ei edelleenkään tullut minkäänlaisia allergisia oireita, mutta mieheni valitti, että hänen hengitystään ahdistaa vähän, kun tämä kissa on meillä. Nyt hänellä on n.5 vuotta myöhemmin ilmennyt aika pahoja hengenahdistuksia, jotka tosin eivät voi johtua kissasta enää. Hän kuitenkin tupakoi, mutta kaikenlaiset ärsykkeet voivat laukaista ahdistuskohtauksen. Jos sinä olet kissanpennun kanssa kosketuksissa muutaman kerran, luulisin, että sinulle selviää, aiheuttaako se allergisen reaktion. Siedätyshoito ei ainakaan minulle sopinut, sillä kissa, joka meille silloin tuotiin oli aivan pieni pentu, mutta ei tullut mitään.
- Tai_ga
Pentu on nimenomaan se, joka lähes aina allergisoi enemmän. Miksikö? No siksi, että se kasvaa, iho uusiutuu ja hilseilee moninkertaisesti enemmän kuin aikuisella.
En tiedä yhtään kissarotua, jota voisin suositella allergikolle. Valitettavasti asia on näin. Eri asia, jos haluaa elää allergiaoireiden kanssa.- .........
ennen kuin asiasta olin lukenutkaan, olin huomannut tuon saman asian ihan kokemuksien kautta. kaverien luona, joilla on aikuisia kissoja voin viipyä parikin tuntia astmalääkkeiden avulla aika hyvin. pentukissoihin taas reagoin tosi nopeasti ja käsiinkin alkaa tulla allergiaa.
hitto, kun on vaikea selittää tuota kavereille, jotka ei ole mitenkään allergisia. joka kerta joutuu selittämään sen, että en mä niille kissankarvoille allerginen oo, vaan hilseelle...
- Miettimistä
Kissanpennun alin luovutusikä on 12 viikkoa, eli kolmisen kuukautta. Tässä iässä kisu on jo suhteellisen iso, eli ihan pikkupentua ei saa edes ottaa. Muutenkin tuo allergeenin kehitysteoria kuulostaa suoraan sanottuna hölynpölyltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015