milläs pärjään

muutanko pakolaiseksi

Haluaisin neuvon millä pärjään kun juuri sain lopputilin määrä-aikaisesta työstäni,ollessani palkattuna 6.kk;tta työllistämistuella,jota ei suostuttu työkkäristä jatkamaan vaikka työnantajani ja minä olisimme olleet halukkaita.Investoin siihen että pystyin käymään töissä,nyt kun työkkäri lupaili jatkoa,nyt minulle jäi vain velkaa ja pitäis pärjätä kaksi kuukautta ilman rahaa ennenkuin saan korvauksia.muutanko pakolaiseksi,anonko turvapaikkaa,vai ryhdynkö sosiaali pummiksi

5

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä apua

klopalisaatiosta,mikähän se on? Jos vaikka sitä kautta.
      Kaikillahan pitää olla hyvinvointivaltiossa hyvä elää.

• Örmy

> ollessani palkattuna 6.kk;tta
      > työllistämistuella,jota ei suostuttu
      > työkkäristä jatkamaan vaikka työnantajani
      > ja minä olisimme olleet halukkaita.

Siis mitä työkkäri ei solmi työsuhteita kyllä yritys on ihan vapaa päättämään palkkaamisestasi!
      Työllistämistuen jälkeen kait olisi aina tarkoitus että saa/pääsee normaaliin palkkatyöhön.

> Investoin siihen että pystyin käymään
      > töissä,nyt kun työkkäri lupaili jatkoa,
      > nyt minulle jäi vain velkaa

Siis mitä oletko alkanut osakkaaksi firmaa tai investoinut jotenkin muuten sijoittanut siihen yritykseen?
      Oletko kenties investoinut kulkuneuvoon, työkuntoosi tai työosaamiseesi rahaa pystyäksesi käymään työssä?
      Oletko vielä ottanut lainaa siis käydäksesi töissä HUH?

• kokenut

siis jos asuu metsäkylällä josta ei kulje mikään
        yleinen kulkuneuvo olet pakotettu ostamaan auton jos sulla on kortti, töistä ei voi kieltäytyä,sillä perusteella että ei ole autoa tai pääse kulkemaan.
        lasten koulun takia ei voi muuttaakaan, Työpaikkani oli valtion virka ja valtiohan ei saa palkata uusia työntekijöitä

• kyyninen
        kokenut kirjoitti:

siis jos asuu metsäkylällä josta ei kulje mikään
        yleinen kulkuneuvo olet pakotettu ostamaan auton jos sulla on kortti, töistä ei voi kieltäytyä,sillä perusteella että ei ole autoa tai pääse kulkemaan.
        lasten koulun takia ei voi muuttaakaan, Työpaikkani oli valtion virka ja valtiohan ei saa palkata uusia työntekijöitä

Luulenpa että sosiaalitoimi sanoo ensimmäiseksi kun alat voivottelemaan surkeaa kohtaloasi että myypä autosi niin katsellaan sitten tilannetta.

• Varaa aika oman paikkakunnan sosiaalitoimistoon. Sosiaalitoimisto maksaa kaikki laskusi ja vuokran mahdolliset lääke kulut apteekkiin ja ruoka ostokset myös maksaa.

Sinä, olet maksanut veroja, kun olit töissä sinulla on oikeus toimeentulotukeen, et ole mikään sosiaalipummi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4953
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      529
      2560
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      148
      2139
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2132
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1745
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1525
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1131
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      126
      903
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe