Cipralexin aloitus

Jooh, elikkäs olo meni nyt sitten sen verran huonoksi, että jouduin aloittamaan cipralexin uudelleen. Olen ottanut 5mg nyt kahtena päivänä. Lopetin cipralexin syönnin viimeksi elokuussa. Nämä kaksi päivää ovat olleet yhtä helvettiä! Sydän rupesi hakkaamaan heti aamusta lähtien, huimaa, on pahoinvointia..Kuin nopeesti teillä on meneet nuo sivuvaikutukset ohi? Viimeksi, vuonna 2005 kun rupesin syömään cipralexiä, olo ei ollut niin kauhea. Samalla annoksella söin silloinkin. Opamoxia on tarvittaessa. En ole sitä ikinä ottanut, mutta täytyy varmaan ottaa jos olo on nyt aluksi ihan sietämätön. Kertokaas opamoxin käyttäjät miten k.o lääke teihin vaikuttaa? Tämä viikko olisi sairaslomaa, tiedä sitten pystyykö ensi viikolla menemään töihin. Lääkäri epäili minulla olevan jonkinlaista työuupumustakin.. Mielenterveyspuolella työskentelen, eli raskastahan se työ on eikä minusta taida nyt olla muiden huolia kantamaan kun itsellä on paha olla. No, ei tässä auta kuin hoitaa itsensä ensin kuntoon, vaikka omatunto soimaa kun en pysty töissä olemaan ja työpaikallani on melkoinen kiire aina. Työkaverini kyllä ymmärtävät tilanteeni, ei siinä mitään. Mutta kai sitä on liiankin tunnollinen.. Tulipas taas vuodatettua, mutta tämä helpottaa. tsemppiä kaikille kanssasisarille- ja velijille:)
2453
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Cipralexistä en oo perillä,kun en ole itse sitä käyttänyt-sisareni kylläkin käytti n.4 kuukautta ja kyllä hänelläkin oli sitä huonoa oloa pari viikkoa ja xanoria oli tarvittaessa,kun oikein oli vaikeeta ennenkuin SSRI:t alkoi vaikuttaa.Mulla on ph:n Citalopram ja sen alkuhankaluudet(pahoinvointi,hikoilu,ph-oireiden paheneminen)kesti noin kuukauden päivät.Opamoxia olen syönyt myös ja siitä tulee rauhallinen ja "normaali-ihmisen" olo.Kokeile ihmeessä,kun sulla on noin vaikea olo,mutta älä tee sitä virhettä,minkä minä tein:söin 6vuotta Opamoxia 3kpl päivittäin ja jäin koukkuun.Mutta on varmaan hyvä lääke alkuun,ennenkuin ph-lääkkeet alkaa vaikuttaa!

Äänestä

tuohon edelliseen lisään,että olen hierontaterapeutti ammatiltani ja asiakkaat on tämän 20 vuoden aikana tulleet hyvin tutuiksi ja tässä ammatissa käy monesti niin,attä kun asiakas rentoutuu,niin mielen pohjalta alkavat kummuta joskus hyvinkin kipeät asiat ja minun on ne vastaanotettava-voi,kuinka monesti olen itkenyt asiakkaan kanssa,mutta olen saanut olla mukana myös heidän ilonhetkissäänkin.Alussa oli niin vaikeaa,kun työpäivä oli ohi,ei saanut mielestään jonkun ihmisen ahdistusta-mietti läpi yön,miten voisi auttaa,mutta kokemuksen myötä on alkanut suhtautua asioihin niin,että minä kuuntelen ja myötöäelän heidän vaikeuksissaan ja kun päivä on "pulkassa",nollaan kaikki tapahtumat,että jaksan taas huomisen päivän!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


uudelleen kirjoitti:

Jooh, elikkäs olo meni nyt sitten sen verran huonoksi, että jouduin aloittamaan cipralexin uudelleen. Olen ottanut 5mg nyt kahtena päivänä. Lopetin cipralexin syönnin viimeksi elokuussa. Nämä kaksi päivää ovat olleet yhtä helvettiä! Sydän rupesi hakkaamaan heti aamusta lähtien, huimaa, on pahoinvointia..Kuin nopeesti teillä on meneet nuo sivuvaikutukset ohi? Viimeksi, vuonna 2005 kun rupesin syömään cipralexiä, olo ei ollut niin kauhea. Samalla annoksella söin silloinkin. Opamoxia on tarvittaessa. En ole sitä ikinä ottanut, mutta täytyy varmaan ottaa jos olo on nyt aluksi ihan sietämätön. Kertokaas opamoxin käyttäjät miten k.o lääke teihin vaikuttaa? Tämä viikko olisi sairaslomaa, tiedä sitten pystyykö ensi viikolla menemään töihin. Lääkäri epäili minulla olevan jonkinlaista työuupumustakin.. Mielenterveyspuolella työskentelen, eli raskastahan se työ on eikä minusta taida nyt olla muiden huolia kantamaan kun itsellä on paha olla. No, ei tässä auta kuin hoitaa itsensä ensin kuntoon, vaikka omatunto soimaa kun en pysty töissä olemaan ja työpaikallani on melkoinen kiire aina. Työkaverini kyllä ymmärtävät tilanteeni, ei siinä mitään. Mutta kai sitä on liiankin tunnollinen.. Tulipas taas vuodatettua, mutta tämä helpottaa. tsemppiä kaikille kanssasisarille- ja velijille:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu