Keskustelujen periaate:

On niin, että olen hyvin monesti jotunut kysymaan uskon veljeltä tai siskolta kuin tuo asia on? tai neuvokaat rakkaat jos olen jossain väärin sanonut.

Sitten taas kun on eriseuranen, niin tulee kertoa Jumalan sanan ja seurakunnan opetuksen mukaisesti, kuinka asia on.

Näin oon asian ymmärtämässä, ihan Raamatun oeptuksen mukaisesti.

21

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin...

      Olen myöskin ymmärtänyt.

    • Hyvää yötä

      on eriseura Raamatun opeista.

      • kol.3:16. Asukaan Jumalan sana runsaasti teissä, kaikella viisaudella. Opettakaat ja neuvokaat teitänne keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten armon kautta (a) Herralle teidän sydämissänne.

        Esim. Room.16:17. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet".


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        kol.3:16. Asukaan Jumalan sana runsaasti teissä, kaikella viisaudella. Opettakaat ja neuvokaat teitänne keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten armon kautta (a) Herralle teidän sydämissänne.

        Esim. Room.16:17. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet".

        18."Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet".

        Selitä tuo Raamatun kohta minulle. Jos uskon Jeesuksen vapahtajakseni, miten uskon väärin? Jos uskon Jeesuksen sovintotyön voimaan, miten silloin viettelen ja liehakoitsen?

        Aloitukseesi vielä kommentti. Minä ojensin sinua sen mukaan, minkä katsoin tarpeelliseksi palstan sovun kannalta, ja sinä suutuit. Sinä kirjoitat tälle palstalle ylivoimaisesti eniten. Onko se jokin itsetarkoitus?


      • Sectori kirjoitti:

        18."Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet".

        Selitä tuo Raamatun kohta minulle. Jos uskon Jeesuksen vapahtajakseni, miten uskon väärin? Jos uskon Jeesuksen sovintotyön voimaan, miten silloin viettelen ja liehakoitsen?

        Aloitukseesi vielä kommentti. Minä ojensin sinua sen mukaan, minkä katsoin tarpeelliseksi palstan sovun kannalta, ja sinä suutuit. Sinä kirjoitat tälle palstalle ylivoimaisesti eniten. Onko se jokin itsetarkoitus?

        onhan niitä eri rättejä ts. kyllä sitä voi sanoa vaikka mitä, esim. Herra, Herra, ja sitten opettaa ihan jotain muuta kuin on Jumalan valtakunnassa opetettu.

        Kuinkas se toisuskoinen voi toista ojentaa?


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        onhan niitä eri rättejä ts. kyllä sitä voi sanoa vaikka mitä, esim. Herra, Herra, ja sitten opettaa ihan jotain muuta kuin on Jumalan valtakunnassa opetettu.

        Kuinkas se toisuskoinen voi toista ojentaa?

        Lupasit tuolla aiemmin jossakin ketjussa tarkentaa, jos joku asia on jäänyt epäselväksi. Minulle on nyt jäänyt opetuksesi epäselväksi. Uskon, että Jeesus on sovittanut minun syntini ristinpuulla vuonna 33. Miten uskon väärin tuon laittamasi Raamatunkohdan mukaan?


      • saa kertoa
        Sectori kirjoitti:

        18."Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet".

        Selitä tuo Raamatun kohta minulle. Jos uskon Jeesuksen vapahtajakseni, miten uskon väärin? Jos uskon Jeesuksen sovintotyön voimaan, miten silloin viettelen ja liehakoitsen?

        Aloitukseesi vielä kommentti. Minä ojensin sinua sen mukaan, minkä katsoin tarpeelliseksi palstan sovun kannalta, ja sinä suutuit. Sinä kirjoitat tälle palstalle ylivoimaisesti eniten. Onko se jokin itsetarkoitus?

        uskostaan totuudessa? Onhan palstan nimi vanhoilislestadiolaisuus, mutta sinä tunnut myös kirjoittavan palstalle paljon, etkä kirjoitustesi mukaan ole mielestäni vl,
        kysynkin saman kysymyksen sinulta.>>>Sinä kirjoitat tälle palstalle ylivoimaisesti eniten. Onko se jokin itsetarkoitus?


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        onhan niitä eri rättejä ts. kyllä sitä voi sanoa vaikka mitä, esim. Herra, Herra, ja sitten opettaa ihan jotain muuta kuin on Jumalan valtakunnassa opetettu.

        Kuinkas se toisuskoinen voi toista ojentaa?

        Laitoit uuden avauksen tuohon yläpuolelle "sattumalta" juuri sen jälkeen, kun pyysin sinua vastaamaan. Oliko tarkoituksesi poistua palstalta kasvoja menettämättä, vai mikä on syynä siihen, ettet halua vastata?

        Sinulla on kova halu kirjoittaa tänne palstalle Jumalan sanaa ja selittää sitä, miksi sinä et silloin selitä, kun minä sitä pyydän?

        Vielä haluan kysyä sellaista tärkeää asiaa sinulta, minkälaista sinusta on oikea rakkaus? Käsitin sinun vastauksistasi, että minun puheeni rakkaudesta on huoramaista ja ties mitä.


      • Sectori
        saa kertoa kirjoitti:

        uskostaan totuudessa? Onhan palstan nimi vanhoilislestadiolaisuus, mutta sinä tunnut myös kirjoittavan palstalle paljon, etkä kirjoitustesi mukaan ole mielestäni vl,
        kysynkin saman kysymyksen sinulta.>>>Sinä kirjoitat tälle palstalle ylivoimaisesti eniten. Onko se jokin itsetarkoitus?

        Jos yksi minun viestini vastaa kymmentä wehan viestiä, silloin ehkä kirjoitan tänne eniten.


      • Mutta sanon väliin
        Sectori kirjoitti:

        Lupasit tuolla aiemmin jossakin ketjussa tarkentaa, jos joku asia on jäänyt epäselväksi. Minulle on nyt jäänyt opetuksesi epäselväksi. Uskon, että Jeesus on sovittanut minun syntini ristinpuulla vuonna 33. Miten uskon väärin tuon laittamasi Raamatunkohdan mukaan?

        Olet niin kauan tällä palstalla pyörinyt, että tiedät, mikä on vl:ien uskonkäsitys. Miksi kyselet? Yrität vain saada Wehaa sotkeutumaan sanoissaan.
        Krjoittelet myös paljon palstalle, vaikka et ole vl, joten perään sinulta oman kysymyksesi Wehalle.:
        >>> Onko se jokin itsetarkoitus? >>>


      • taas tullut
        Sectori kirjoitti:

        Laitoit uuden avauksen tuohon yläpuolelle "sattumalta" juuri sen jälkeen, kun pyysin sinua vastaamaan. Oliko tarkoituksesi poistua palstalta kasvoja menettämättä, vai mikä on syynä siihen, ettet halua vastata?

        Sinulla on kova halu kirjoittaa tänne palstalle Jumalan sanaa ja selittää sitä, miksi sinä et silloin selitä, kun minä sitä pyydän?

        Vielä haluan kysyä sellaista tärkeää asiaa sinulta, minkälaista sinusta on oikea rakkaus? Käsitin sinun vastauksistasi, että minun puheeni rakkaudesta on huoramaista ja ties mitä.

        tuomiota sieltä, "ns rakkaudessa"?
        >>>Vielä haluan kysyä sellaista tärkeää asiaa sinulta, minkälaista sinusta on oikea rakkaus? Käsitin sinun vastauksistasi, että minun puheeni rakkaudesta on huoramaista ja ties mitä.>>>
        Kysymys: Mikä on sinun motiivisi?


      • Sectori
        Mutta sanon väliin kirjoitti:

        Olet niin kauan tällä palstalla pyörinyt, että tiedät, mikä on vl:ien uskonkäsitys. Miksi kyselet? Yrität vain saada Wehaa sotkeutumaan sanoissaan.
        Krjoittelet myös paljon palstalle, vaikka et ole vl, joten perään sinulta oman kysymyksesi Wehalle.:
        >>> Onko se jokin itsetarkoitus? >>>

        "Miksi kyselet? Yrität vain saada Wehaa sotkeutumaan sanoissaan."

        En yritä nolata ketään. Haluan wehan vastaavan kirjoituksistaan. Minäkin vastaan omistani. Jos osoitat, että väärin meni, nostan hattua ja pyydän anteeksi. Toivon sinunkin vastaavan sanoistasi, ja kirjoittavan jonkin ihan yksinkertaisen koodin, jolla voin erottaa sinut, ettei turhaan tarvitse puolustella. Ei ole vaikeaa: Vaikka "wehan puolustaja".


      • panna
        Sectori kirjoitti:

        "Miksi kyselet? Yrität vain saada Wehaa sotkeutumaan sanoissaan."

        En yritä nolata ketään. Haluan wehan vastaavan kirjoituksistaan. Minäkin vastaan omistani. Jos osoitat, että väärin meni, nostan hattua ja pyydän anteeksi. Toivon sinunkin vastaavan sanoistasi, ja kirjoittavan jonkin ihan yksinkertaisen koodin, jolla voin erottaa sinut, ettei turhaan tarvitse puolustella. Ei ole vaikeaa: Vaikka "wehan puolustaja".

        vastuuseen Jumalan sanasta, niinkuin tehtiin apostoleille, Jeesuksellekin?


      • Sectori
        panna kirjoitti:

        vastuuseen Jumalan sanasta, niinkuin tehtiin apostoleille, Jeesuksellekin?

        "onhan niitä eri rättejä ts. kyllä sitä voi sanoa vaikka mitä, esim. Herra, Herra, ja sitten opettaa ihan jotain muuta kuin on Jumalan valtakunnassa opetettu.

        Kuinkas se toisuskoinen voi toista ojentaa? "



        Jos tämä on Jumalan Sanaa, niin yritän.

        Hän puolestaan yrittää ottaa minulta uskon pois, mitä en ikimaailmassa tekisi. Kuten yritti Biblia1776 aikanaan. Ja jotkut muutkin.


      • Sectori kirjoitti:

        Laitoit uuden avauksen tuohon yläpuolelle "sattumalta" juuri sen jälkeen, kun pyysin sinua vastaamaan. Oliko tarkoituksesi poistua palstalta kasvoja menettämättä, vai mikä on syynä siihen, ettet halua vastata?

        Sinulla on kova halu kirjoittaa tänne palstalle Jumalan sanaa ja selittää sitä, miksi sinä et silloin selitä, kun minä sitä pyydän?

        Vielä haluan kysyä sellaista tärkeää asiaa sinulta, minkälaista sinusta on oikea rakkaus? Käsitin sinun vastauksistasi, että minun puheeni rakkaudesta on huoramaista ja ties mitä.

        kirjoittanut ihan suomeksi RAKKAUDESTA, joka ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa (1.kor.13:6).

        Rakkaus ei siis iloitse siitä, että esim. opetetaan monella tavalla samasta asiata, jopa oman liikkeen sisällä. Jumalahan ei ole sekaseuran Jumala. Sinäkin olet toisuskosten kanssa Jumalan lapsiavastaan. Se on hengellistä huoruutta.

        25. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

        Saat kirjoittaa minulle yksityisviestillä, jos haluat kuulla lisää.

        [email protected]


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        kirjoittanut ihan suomeksi RAKKAUDESTA, joka ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa (1.kor.13:6).

        Rakkaus ei siis iloitse siitä, että esim. opetetaan monella tavalla samasta asiata, jopa oman liikkeen sisällä. Jumalahan ei ole sekaseuran Jumala. Sinäkin olet toisuskosten kanssa Jumalan lapsiavastaan. Se on hengellistä huoruutta.

        25. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

        Saat kirjoittaa minulle yksityisviestillä, jos haluat kuulla lisää.

        [email protected]

        Sinulla on siis kahden kesken antaa minulle vastaukset noihin esittämiini kysymyksiin? Jos vastaat myöntävästi, ja kirjoitan sinulle, voinko julkaista ne vastaukset tällä palstalla?

        Minulla on vielä paljon kysymyksiä. Tästäkin vastauksestasi tuli heti yksi kysymys: Miten olen toisuskoisten kanssa Jumalan lapsia vastaan?


      • täältä pois
        Sectori kirjoitti:

        Jos yksi minun viestini vastaa kymmentä wehan viestiä, silloin ehkä kirjoitan tänne eniten.

        Olisi hän ylivoimaisesti palstan monisanaisin kirjoittaja,tekstiä pukkaa noin parin minuutin välein, kun hän oli oikein vauhdissa.

        Ei wehakaan hänelle pärjää:)


      • Sectori kirjoitti:

        Sinulla on siis kahden kesken antaa minulle vastaukset noihin esittämiini kysymyksiin? Jos vastaat myöntävästi, ja kirjoitan sinulle, voinko julkaista ne vastaukset tällä palstalla?

        Minulla on vielä paljon kysymyksiä. Tästäkin vastauksestasi tuli heti yksi kysymys: Miten olen toisuskoisten kanssa Jumalan lapsia vastaan?

        vastaan parhaani mukaan kysymyksiisi.

        Vastaan tohon viimmeiseesi, en muuhun tässä. Haukut heitä yhdessä kuorossa ulkopuolisten kanssa. Hengenheimolaiset löytää toisensa.


      • Ei kenenkääsn uskoa
        Sectori kirjoitti:

        "onhan niitä eri rättejä ts. kyllä sitä voi sanoa vaikka mitä, esim. Herra, Herra, ja sitten opettaa ihan jotain muuta kuin on Jumalan valtakunnassa opetettu.

        Kuinkas se toisuskoinen voi toista ojentaa? "



        Jos tämä on Jumalan Sanaa, niin yritän.

        Hän puolestaan yrittää ottaa minulta uskon pois, mitä en ikimaailmassa tekisi. Kuten yritti Biblia1776 aikanaan. Ja jotkut muutkin.

        Yritetä pois ottaa, ei Weha, en minä, eikä muutkaan vl:t. Vaan halutaan kertoa totuus, niinkuin olemme uskon ymmärtäneet. Tämän palstan nimi kerran on vanhoillislestadiolaisuus. Sinä saat ihan vapaasti pitää oman käsityksesi, niinkuin kaikki muutkin. Ei tässä ketään väkisin ole tarkoitus käännyttää.
        Ja toinen syy, emme halua, että uskoamme vääristellään täällä, niinkuin sitä on esiintynyt täällä järjestelmällisesti.
        Eihän sinun ole pakko lukea näitä viestejä, eikä muutenkaan olla tällä palstalla, jos sitä pelkäisit: Mutta mikä muuten sitten on se motiivisi tällä palstalla?
        Tiedoksi:En ole Weha


        >>>Hän puolestaan yrittää ottaa minulta uskon pois, mitä en ikimaailmassa tekisi. Kuten yritti Biblia1776 aikanaan. Ja jotkut muutkin. >>>


      • Leena Huovinen
        Ei kenenkääsn uskoa kirjoitti:

        Yritetä pois ottaa, ei Weha, en minä, eikä muutkaan vl:t. Vaan halutaan kertoa totuus, niinkuin olemme uskon ymmärtäneet. Tämän palstan nimi kerran on vanhoillislestadiolaisuus. Sinä saat ihan vapaasti pitää oman käsityksesi, niinkuin kaikki muutkin. Ei tässä ketään väkisin ole tarkoitus käännyttää.
        Ja toinen syy, emme halua, että uskoamme vääristellään täällä, niinkuin sitä on esiintynyt täällä järjestelmällisesti.
        Eihän sinun ole pakko lukea näitä viestejä, eikä muutenkaan olla tällä palstalla, jos sitä pelkäisit: Mutta mikä muuten sitten on se motiivisi tällä palstalla?
        Tiedoksi:En ole Weha


        >>>Hän puolestaan yrittää ottaa minulta uskon pois, mitä en ikimaailmassa tekisi. Kuten yritti Biblia1776 aikanaan. Ja jotkut muutkin. >>>

        olette vahvistaneet käsitykseni, että SRK-lestadiolaisuus on yhä samassa ison esikoisuuden opissa kuin 70-luvullakin. Sitä olen Päivämiehen ja suviseurasaarnojen perusteella ounastellutkin. Välillä käsitystäni ovat hämärtäneet ma rian ja HarmaaPöllön tapaiset kirjoittajat. Sen suuntaiset kirjoitukset te wehalaiset olette leimanneet vaarallisiksi ja eriseuraisiksi.

        MOT: Kolmen kyynärän jumalan valtakunta on sama kuin 70-luvulla. Se on sama kuin käärmeen valtakunta paratiisista asti. Valheen valtakunta.


      • Sectori
        Ei kenenkääsn uskoa kirjoitti:

        Yritetä pois ottaa, ei Weha, en minä, eikä muutkaan vl:t. Vaan halutaan kertoa totuus, niinkuin olemme uskon ymmärtäneet. Tämän palstan nimi kerran on vanhoillislestadiolaisuus. Sinä saat ihan vapaasti pitää oman käsityksesi, niinkuin kaikki muutkin. Ei tässä ketään väkisin ole tarkoitus käännyttää.
        Ja toinen syy, emme halua, että uskoamme vääristellään täällä, niinkuin sitä on esiintynyt täällä järjestelmällisesti.
        Eihän sinun ole pakko lukea näitä viestejä, eikä muutenkaan olla tällä palstalla, jos sitä pelkäisit: Mutta mikä muuten sitten on se motiivisi tällä palstalla?
        Tiedoksi:En ole Weha


        >>>Hän puolestaan yrittää ottaa minulta uskon pois, mitä en ikimaailmassa tekisi. Kuten yritti Biblia1776 aikanaan. Ja jotkut muutkin. >>>

        Mikä on totuus, jota en Jeesuksen seuraajana ymmärrä? Kerro, tai kertokaa vaikka kaikki, mitä lienetkin tarkoittanut "halutaan kertoa" -ilmaisulla. Tokihan Sectorikin haluaa taivaan kotiin. Älä siis jätä kertomatta.

        Tiedoksi: Olen Sectori, ja olen sinuakin pyytänyt kirjoittamaan samalla nimimerkillä, niin ei sinunkaan tarvitse koko ajan vakuutella, mitä et ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe