Veristä limaa nielussa (?)

mitähän

1 kk alkoi lievä kurkkukipu ja tuollon alussa oli yhden illan ajan kuumetta lähes 39 astetta. Siitä lähtien on nyt ollu kurkku kipeenä silleen pari päivää kerrallaan ja sit häipyy ja tulee taas takas. Kipu tuntuu aamuisin ja sillon kurkun seinämässä näkyy paksu sitkeä limavana, joka katoaa sit päivän mittaan. Lima valuu yön aikana nenästä(?) tai jostain tuolta ylempää. Parin viikon ajan oireiden alettua lima oli veristä, ihan mustanpunertavan väristä kauttaaltaan. Sittemmin lima on ollut vaaleanvihreetä/valkosta. Mitään muita oireita (nuhaa, yskää tms.) ei oo ollu missään vaiheessa eikä kuumettakaan tuon yhden illan jälkeen.

Mietin nyt tässä että mistähän vois tuo veri olla peräisin? Oisko ideaa käydä lääkärissä kysymässä vai voiko olla jotain ihan normaalia? Onko teillä muilla ollu tämmöstä koskaan?

6

33527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poskarilta

      Moi - vaivasi kuulostaa ihan poskiontelontulehdukselta. Siinä nenästä valuu limaa nieluun. Oletko huomannut mitään painetta poskilla tai inhottavaa oloa, kun painat pääsi polviin? Joka tapauksessa mielestäni kannattaisi mennä lääkäriin!

      • painetta

        eikä kipua, vaan tuo sitkeä lima ja veri kurkkukipua välillä (saattaa olla viikonkin ilman ja tulee taas takasin). Noin vuosi sitten tavallisen flunssan yhteydessä oikea nielurisa turposi ja on siitä saakka ollu tuommonen samanlainen turvonnu. Näiden kurkkukipujen aikana siihen on vähän väliä tullu semmosia valkosia yksittäisiä "hiutaleita".

        Kuuluuko poskiontelontulehdukseen verenvuoto? Miten se diagnosoidaan? Jotain testejä tms? En ole nääs koskaan sitä sairastanu tai mitään muitakaan kurkkujuttuja paitsi flunssaa.


      • tällä tavalla
        painetta kirjoitti:

        eikä kipua, vaan tuo sitkeä lima ja veri kurkkukipua välillä (saattaa olla viikonkin ilman ja tulee taas takasin). Noin vuosi sitten tavallisen flunssan yhteydessä oikea nielurisa turposi ja on siitä saakka ollu tuommonen samanlainen turvonnu. Näiden kurkkukipujen aikana siihen on vähän väliä tullu semmosia valkosia yksittäisiä "hiutaleita".

        Kuuluuko poskiontelontulehdukseen verenvuoto? Miten se diagnosoidaan? Jotain testejä tms? En ole nääs koskaan sitä sairastanu tai mitään muitakaan kurkkujuttuja paitsi flunssaa.

        Lääkäri katsoo ultraäänilaitteella poskiontelot ja etenkin epäselvissä tapauksissa otetaan röntgenkuvatkin. Tutkimus ei satu mitenkään. Joskus samalla voidaan tsekata myös tulehdusarvot verikokeella, mutta useimmiten tuohon ultraääneen luotetaan. Lääkäriin siis!


      • Nenämies
        tällä tavalla kirjoitti:

        Lääkäri katsoo ultraäänilaitteella poskiontelot ja etenkin epäselvissä tapauksissa otetaan röntgenkuvatkin. Tutkimus ei satu mitenkään. Joskus samalla voidaan tsekata myös tulehdusarvot verikokeella, mutta useimmiten tuohon ultraääneen luotetaan. Lääkäriin siis!

        Samantapaisia oireita on minulla ollut jo vuosia ja on tutkittu. Eli minulla alkoi jo noin seitsemän vuotta sitten esiintyä sellaista että varsinkin aamuisin oli limaa kurkussa ja kun rykäisi ja sylkäisi niin joukossa oli pieni viiru verta, huolestuin sairaasti ja kävin lääkärissä monasti, erikoislääkäreilää jne. Mitään vikaa ei löytynyt vaan minulla valuu yön aikana räkää nenästä kurkkuun ja minulla on lapsesta saakka ollut ongelmia verisen nenän kanssa. Eli useimmiten aamulla kun niistän alati tukkoisen nenäni räkä on veristä. Tätäkin on tutkittu ja kuivia limakalvoja on yritetty lääkitä. Tästä johtuu joskus esiintyvät veriviirut minulla. Vaiva on minulla 99 prosenttisesti talviaikaan kun ilma on kuivempaa ja limakalvot kuivuvat. Nenään auttaa minulla ainakin hieman huuhtelu suolaliuoksella ns. nokkakannua käyttäen illalla ennen nukkuumaan menoa. Yhteenvetona kannattaa siis käydä lääkärissä ja tutkia, mutta tälläisia vaarattomia syitä on myös olemassa paljonkin, eli ei tarvitse heti pelästyä pahinta. Ja kannattaa tutkia koska olen itse ajautunut aikaisemmin masennukseen kun olen oireitteni kanssa pelännyt ja uskonut pahinta.


      • Lilikaneli
        Nenämies kirjoitti:

        Samantapaisia oireita on minulla ollut jo vuosia ja on tutkittu. Eli minulla alkoi jo noin seitsemän vuotta sitten esiintyä sellaista että varsinkin aamuisin oli limaa kurkussa ja kun rykäisi ja sylkäisi niin joukossa oli pieni viiru verta, huolestuin sairaasti ja kävin lääkärissä monasti, erikoislääkäreilää jne. Mitään vikaa ei löytynyt vaan minulla valuu yön aikana räkää nenästä kurkkuun ja minulla on lapsesta saakka ollut ongelmia verisen nenän kanssa. Eli useimmiten aamulla kun niistän alati tukkoisen nenäni räkä on veristä. Tätäkin on tutkittu ja kuivia limakalvoja on yritetty lääkitä. Tästä johtuu joskus esiintyvät veriviirut minulla. Vaiva on minulla 99 prosenttisesti talviaikaan kun ilma on kuivempaa ja limakalvot kuivuvat. Nenään auttaa minulla ainakin hieman huuhtelu suolaliuoksella ns. nokkakannua käyttäen illalla ennen nukkuumaan menoa. Yhteenvetona kannattaa siis käydä lääkärissä ja tutkia, mutta tälläisia vaarattomia syitä on myös olemassa paljonkin, eli ei tarvitse heti pelästyä pahinta. Ja kannattaa tutkia koska olen itse ajautunut aikaisemmin masennukseen kun olen oireitteni kanssa pelännyt ja uskonut pahinta.

        Nenäkannu voisi olla nenämiehelle - ja kaikille flunssaisille hyvä


      • Lilikaneli
        Lilikaneli kirjoitti:

        Nenäkannu voisi olla nenämiehelle - ja kaikille flunssaisille hyvä

        Viestini lähti ennen kuin luin loppuun ed jutun! Nenäkannu jo käytössä mikä hienoa! Monet vain turhaan sitä pelkäävät. Toinen juttu on runsas C-vitamiini virusten tappoon ja toisaalta sitten B5-vitamiini limakalvojen vahvistamiseksi. Lapset saavat sitä esim. suun sammakseen! Itse otan flunssan tappamiseksi ensin ihan hirveästi molempia, heti ensi oireisiin. Jos en onnistun (liian myöhään otettu satsi 3000 mg Ceetä) niin sitten vain jatkan 500 mg Ceetä per tunti, yöllä ei niin paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe