kertokaa

volvottomalle

paljonko tuo 240sen volvon 2litranen kone kestää ajaa ja mitenkä ne muuten kestää. meinasin nimittäin työntää opel kadetin suohon ja hommata volvon vaikka vanhemmankin farmareita kunpikin.tai olisko joku täällä innokas vaihtamaan volvosa ooppeliin.heh heh.

9

2121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 740-91,390tkm

      Puolesta miljoonasta kilometristä ylöspäin, huonosti hoidettuna alle 400tkm. Kova on pata tuossa mallissa, et saa konetta hajalle ajamalla. Kuluvia osia menee eikä osat ole kalliita (=laturi, startti, pyörän laakerit jne).

    • volvottomalle

      tyytyväisiä vanhuksia volvoistansa taikka pillunpeällä. yks vastas.vaihanko perusteella hiljaisuus on myöntyväisyyden merkki. hiljaa hyvää tulee. haloo nyt joku täällä ja också rannikolla.

    • pasix

      Ostin 240 gl -86 10 vuotta sitten. Silloin oli ajettu 250000 km ja nyt 425000. Olen siis ajanut 175000 km eikä moottorille ole tehty mitään remonttia vain huoltoa ja säätöjä. (Olen vetänyt paljon asuntovaunuakin)Pakokaasupäästöt olleet aina ok. Pelit tahtoo mennä (ruotsalainen ekoauto=maatuu itsestään). Kosteilla keleillä autovanhus ei oiken jaksa käydä kylmäkäynnillä mutta lisää jäänestoa polttoaineeseen niin helpottaa. Kaikki kuluvat osat ovat halpoja tarvikeliikkeissä ja hajottamoilta löytyy hyvin osia. Juuri hain puhjenneen talvirenkaan tilalle käytetyn renkaan. Kun itse sen irroitin tiensä päähän ehtineestä Volvosta sain vanteenkin mukana yht. 10 euroa. Volvo 240 on viisas valinta.

    • volvollinen

      Joopa, meilläpä kun noita volvoja on ollut, ja on vieläkin (2kpl) niin eipä voi muuta sanoa että etpä tule katumaan jos päätät volvon hankkia.
      Mulla oli toissa vuonna sellanen -88 240 volvo jolla oli ajettu 980th, eikä ollut konetta tarvinnut aukaista kertaakaan, nokka siihen oli vaihdettu 300th aikaisemmin kun oli kuulemma kulunut.
      Ostin auton liikkeestä ja maksoin siitä 400€, katsastin sen ja katsastukseen jouduin vaihtamaan toisen alapallon joka maksaa parisen kymppiä tai alle ja sen vaihtaa vartissa. Muita kohteita on :
      helmat, poikittais palkit etuistuinten kohdalla,
      Varapyörä kotelot,helmojen päät roiskeläppien takana, ja sitten ne öljy vuodot, jos kone alapuolelta hiukan öljyssä ei vaaraa, saattaa vuotaa venttiilikopasta mutta jos öljy tuoretta ja märkää niin tulee melko varmasti kannen tiivisteen välistä ja se merkitsee että koneelle on tehty tai on yritetty tehdä jotakin. Mikäli satut löytämään sellaisen volvon joka savuttaa on oletettavasti kyseessä diesel tai sitten on kohdallesi tullut harvinaisuus.Itselleni ei sellaista ole tullut vastaan sen 28 vuoden aikana jonka olen volvoilla leikkinyt. Tosin se 100 sarja oli vähän eri kuin 200 sarja, joka taas on mielestäni luotettavampi, helppohoitoisempi ja isompi kuin esim:300 tai 400
      sarjalaiset, vaikkakin samoja koneita löytyy niistäkin. Meillä on vuoden -73 145 jolla on ajettu 380th ja nyt kun on taas seissyt talven niin täytyy jarrut käydä läpi eli herkistää, mutta volvon kun muistaa pestä myös sieltä kaarista sekä helmojen alapuoleta niin sen saa pysymään ruosteettomana, mutta se on niin kyllä kaikkien autojen kanssa. Niin ja tuo toinen volvo on diiseli jolla on ajettu 1.8 miljoonaa km, siihen on tehy täys kone remppa 170th sitten ja hyvin kulkee vaikkakin se kone on volkkarin. Mutta ei muuta kun kauppaan ostamaan volvoa niitä kun saa liikkeistä ihan parilla kolmella sadalla, eikä ne aina ole loppuun ajettuja, jos mittarissa on semmonen 400th niin sillä on toiset 400 edessä, jollei ihan älyttömästi sitä konetta rääkkää.
      Talvi terveisin:Volvollinen ukko.

    • ana -83

      Morjens. Itse ostin Volvoni (240-87, b200k koneella m47 vaihteisto)vuonna 2000.Maksoi 11000mk. Mittarissa oli tuolloin 334 000km. Öljyt olen vaihtanut kerran vuodessa, ja vaihteisto ja perä-öljyt vaihdatin keskusautohallissa viime kesänä. Tällä hetkellä mittarissa on 385 000km. Koneelle ei ole tarvinut tehdä muuta kuin venttiilien säätö (keskusautohallissa), sekä vuosittainen öljyjen vaihto. 2002 vaihdatin uudet jouset ja iskarit (kaasu) joka nurkkaan. Laturin olen huoltanut 2005(uudet hiilet). Taka jarrusatulat (uudet Volvon alkup.) menivät vaihtoon viime kesänä. Samalla vaihdettiin myös jarrukilvet ja levyt (kaikki tilattiin keskusautohallin kautta). Eli tekniikka puolelle ei ole tarvinnut pahemmin puuttua isompien remonttien kanssa. Kuluvia osia on vain vaihdeltu. Jarrupalat, polttimot, pakoputki ym... Olen aina pyrkinyt käyttämään vain alkuperäisiä varaosia. Auto on myös täydellisesti ruostesuojattu kotelot, palkit, pohja, pyöräkotelot ym.. Dinitrolin kaksivaihe menetelmällä. 2005 kesällä havaitsin tavaratilan kannen reunapokkauksessa ruostetta, ja sen korjaus olisi tullut yhtä kalliiksi kuin uuden osan ostaminen, joten päätin ostaa kokonaan uuden kannen (tilattiin Ruotsista keskusautohallin kautta), jonka vein sitten maalaamoon. Myös sisusta on verhoiltu uudelleen kesällä 2006. Käsittäen sisustan täydellisen purun. Lattiat hiottiin pellille ja maalattiin uudelleen ruosteen esto maalilla sekä lattiaan sulatettiin uudet pikimatot. Ovien ikkunapenkkejä kasvatettiin 25mm ja verhoiltiin Ruolan (Raisiossa toimiva huonekaluliike) beigen värisellä plyysillä/beigellä keinonahalla. Penkkeihin teetettiin Tamperelaisessa liikkeessä saman sävyiset verhoilut. Samalla auton varustetasoa nostettiin asentamalla sähköiset ikkunan nostimet (Bosch Volvo alkup.)kaikkin oviin,sekä asentamalla sähköpeilit (myös alkup. kamaa).Armeijan päivärahoille saatiin myös vuonna 2003 hyötykäyttöä asennuttamalla Alfatech -hälytysjärjestelmä keskuslukon kauko-ohjauksella.
      Ja näillä eväin jatketaan.

      • volvottomalle

        kiva lukea että joku panostaa vanhempaankin autoon.meinasin että jos hakis farkku 240 vm 86 2litr. bensa jolla menty vasta 267th. hinta ois 780e. onko hinta kohallaan.mitä siitä kannattas tutkia ennenku tekee kaupat. ku ei oo kokemusta. kiitos etukätöseen.


      • ANA -83
        volvottomalle kirjoitti:

        kiva lukea että joku panostaa vanhempaankin autoon.meinasin että jos hakis farkku 240 vm 86 2litr. bensa jolla menty vasta 267th. hinta ois 780e. onko hinta kohallaan.mitä siitä kannattas tutkia ennenku tekee kaupat. ku ei oo kokemusta. kiitos etukätöseen.

        Morjens. Ainakin kilometrien puolesta suosittelisin tuohon hintaan. Mutta erityisen huolellisesti kannattaa katsoa varapyöräkotelot sekä kurakaaret varsinkin takaa. Muistaakseni -86 mallissa oli jo ovien alaosissa muovilistat (vanhat Volvo miehet sanovat "ruostelistat"). Eli kaikki ovien alareunat sekä luukkujen pokkaukset, varsinkin takaluukku kannattaa käydä hyvässä valossa huolellisesti läpi. Volvohan on siitä kiitollinen auto, että osia on erittäin hyvin saatavilla myös vanhempiin malleihin ja osien yhteensopivuus eri vuosimallien välillä on hyvä. Jos olisin vasta nyt ostamassa Volvoa, niin ostaisin kyllä ehdottomasti ruiskukoneella. kysymyksestäsi ei selvinnyt oletko ostamassa ruiskua vai kaasaria, mutta ehdottomasti ruiskua suosittelen. Parempi teho, nopeampi reagointi kaasuun, idioottivarma toiminen, sekä tärkein PIENEMPI KULUTUS. Voin rehellisesti sanoa, että 2l bensa kaasari kone ottaa näin talvi ajossa kaupungissa ajettaessa 15l. Joka muuta väittää niin valehtelee. 10l/100km voi päästä motarilla 80km/h viitosvaihteella. Eli jos bensan hinta tuntuu kovalta ja ajat paljon, niin silloin kyllä kannattaa valita jokin muu auto kuin Volvo.
        Mistä olet autoa ostamassa? Onko netissä mahdollisesti kuvia?
        Kannattaa myös tutustua volvolandia.com sivustoon sekä varsinkin foorumiin, mistä saa hyviä neuvoja. Toivottavasti oli edes jotain apua tästä... Eli ruoste on pahin vika mitä tämän ikäisissä Volvoissa yleensä on.


      • volvottomalle
        ANA -83 kirjoitti:

        Morjens. Ainakin kilometrien puolesta suosittelisin tuohon hintaan. Mutta erityisen huolellisesti kannattaa katsoa varapyöräkotelot sekä kurakaaret varsinkin takaa. Muistaakseni -86 mallissa oli jo ovien alaosissa muovilistat (vanhat Volvo miehet sanovat "ruostelistat"). Eli kaikki ovien alareunat sekä luukkujen pokkaukset, varsinkin takaluukku kannattaa käydä hyvässä valossa huolellisesti läpi. Volvohan on siitä kiitollinen auto, että osia on erittäin hyvin saatavilla myös vanhempiin malleihin ja osien yhteensopivuus eri vuosimallien välillä on hyvä. Jos olisin vasta nyt ostamassa Volvoa, niin ostaisin kyllä ehdottomasti ruiskukoneella. kysymyksestäsi ei selvinnyt oletko ostamassa ruiskua vai kaasaria, mutta ehdottomasti ruiskua suosittelen. Parempi teho, nopeampi reagointi kaasuun, idioottivarma toiminen, sekä tärkein PIENEMPI KULUTUS. Voin rehellisesti sanoa, että 2l bensa kaasari kone ottaa näin talvi ajossa kaupungissa ajettaessa 15l. Joka muuta väittää niin valehtelee. 10l/100km voi päästä motarilla 80km/h viitosvaihteella. Eli jos bensan hinta tuntuu kovalta ja ajat paljon, niin silloin kyllä kannattaa valita jokin muu auto kuin Volvo.
        Mistä olet autoa ostamassa? Onko netissä mahdollisesti kuvia?
        Kannattaa myös tutustua volvolandia.com sivustoon sekä varsinkin foorumiin, mistä saa hyviä neuvoja. Toivottavasti oli edes jotain apua tästä... Eli ruoste on pahin vika mitä tämän ikäisissä Volvoissa yleensä on.

        eka volvo ois meikälle. se on nettiautossa tuo valkonen farkku mitä rex pex alajärvellä myy. lyhyttä työajohan tuo olis. se on kaasari peli. taidan katella ruiskun.kiitti vinkistä


      • ...Volvo pihassa?
        volvottomalle kirjoitti:

        eka volvo ois meikälle. se on nettiautossa tuo valkonen farkku mitä rex pex alajärvellä myy. lyhyttä työajohan tuo olis. se on kaasari peli. taidan katella ruiskun.kiitti vinkistä

        Joko oot volvon hommannu??
        Itellä on kans ollu noita 240:siä jos jonkunlaisia x) Tällä hetkel on vm-89 farkku B200E koneella (2.0i) ja 5-lovisella askilla. On muuten pirun hyvä ja luotettava talviauto. Ja kuten joku sanoi, niin bensaa nää vehkeet rakastaa :D Itellä pari litranen ruisku ja kaupunkiajossa palaa sellanen 12l näin talvella. Entinen 244:nen saman kokoisella kaasari padalla ja automaatti askilla veikin sit sen 15-16l/100km kaupungissa ja samat moottoritiellä, kiitos 4 lovisen automaattiaskin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      89
      2401
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1182
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1011
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1010
    Aihe