Mistä työvaatteet?

Keittiöapulainen

Mistähän päin Tampereelta voi ostaa keittiöapulaisen työvaatteita?

13

8466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

kaikkiin paikkoihin ei tarvi itse ostaa työvaatteita vaan ne saa työpaikalta olen ollut monessa paikassa töissä ja minun ei tarvinut ostaa itse työvaatteita

• laitosto

saat kaikki keittiövaatteet kaukajärven jobtyöasupalvelusta. www.imagewear.fi/job_tyoasupalvelu

• hommata

Silloin kun työpaikassa vaaditaan erityisiä työvaatteita, niin työnantaja on ne velvollinen järjestämään.

• olin joskus...

ekassa työpaikassani koulun keittiössä eikä minulle mitään työvaatteita saati kenkiä annettu. Sisäpelitossuilla, mustilla housuilla ja valkoisella t-paidalla tein salaatteja ja ruokaa.

Ja tuostakin on vajaat neljä vuotta? Ammatillista koulutusta minulla ei ollut, joten lainsäädäntöä en tiennyt ollenkaan, enkä siis osannut vaatia työvaatteita.

• Keittiöapulainen

Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

• se on selvä...
        Keittiöapulainen kirjoitti:

Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

• Stogen
        se on selvä... kirjoitti:

Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

• kokki...
        Stogen kirjoitti:

Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

pyydä neuvonnasta väliaikainen asiakasnumero ja osta sillä

• työntekijää
        Stogen kirjoitti:

Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

• eweqwdq
        työntekijää kirjoitti:

Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

KAnttii tutkii sopparinsa joissakin vaan lukee et hommatkaa ite vaattenne jos se sopimuskessa lukee se on voi voi lukekaa paperit ennenko kirjotatte.

• Lujapetteri

Ihan sama vaikka kirjoittaa, työsopimus ei voi ikinä olla työehtosopimusta epäedullisempi työntekijää kohtaan, siinä on annettu vähimmäisvaatimukset, mikään tessiä alempi esim omien vaatteiden maksattaminen duunarilla on laitonta.

• joudun ihan

oon keittiöllä töissä, jossa joutuu itse hommaamaan kengät ja housut. puserot on työpaikan puolesta, ja päähineet.

• kok

Kyllä työvaatteet ravintola alalla saa verotuksesta pois. Itse en ainakaan ole kuullut/nähnyt ravintolaa missä työn antaja esim. maksaisi työ kengät. Kuitit verotukseen kaikista työvaatteista ja veitsistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe