Mistä työvaatteet?

Keittiöapulainen

Mistähän päin Tampereelta voi ostaa keittiöapulaisen työvaatteita?

13

8617

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

kaikkiin paikkoihin ei tarvi itse ostaa työvaatteita vaan ne saa työpaikalta olen ollut monessa paikassa töissä ja minun ei tarvinut ostaa itse työvaatteita

• laitosto

saat kaikki keittiövaatteet kaukajärven jobtyöasupalvelusta. www.imagewear.fi/job_tyoasupalvelu

• hommata

Silloin kun työpaikassa vaaditaan erityisiä työvaatteita, niin työnantaja on ne velvollinen järjestämään.

• olin joskus...

ekassa työpaikassani koulun keittiössä eikä minulle mitään työvaatteita saati kenkiä annettu. Sisäpelitossuilla, mustilla housuilla ja valkoisella t-paidalla tein salaatteja ja ruokaa.

Ja tuostakin on vajaat neljä vuotta? Ammatillista koulutusta minulla ei ollut, joten lainsäädäntöä en tiennyt ollenkaan, enkä siis osannut vaatia työvaatteita.

• Keittiöapulainen

Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

• se on selvä...
        Keittiöapulainen kirjoitti:

Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

• Stogen
        se on selvä... kirjoitti:

Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

• kokki...
        Stogen kirjoitti:

Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

pyydä neuvonnasta väliaikainen asiakasnumero ja osta sillä

• työntekijää
        Stogen kirjoitti:

Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

• eweqwdq
        työntekijää kirjoitti:

Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

KAnttii tutkii sopparinsa joissakin vaan lukee et hommatkaa ite vaattenne jos se sopimuskessa lukee se on voi voi lukekaa paperit ennenko kirjotatte.

• Lujapetteri

Ihan sama vaikka kirjoittaa, työsopimus ei voi ikinä olla työehtosopimusta epäedullisempi työntekijää kohtaan, siinä on annettu vähimmäisvaatimukset, mikään tessiä alempi esim omien vaatteiden maksattaminen duunarilla on laitonta.

• joudun ihan

oon keittiöllä töissä, jossa joutuu itse hommaamaan kengät ja housut. puserot on työpaikan puolesta, ja päähineet.

• kok

Kyllä työvaatteet ravintola alalla saa verotuksesta pois. Itse en ainakaan ole kuullut/nähnyt ravintolaa missä työn antaja esim. maksaisi työ kengät. Kuitit verotukseen kaikista työvaatteista ja veitsistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1688
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      41
      1309
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      89
      1031
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      202
      966
    5. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      71
      948
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      892
    7. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      863
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      860
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      814
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37