Mistä työvaatteet?

Keittiöapulainen

Mistähän päin Tampereelta voi ostaa keittiöapulaisen työvaatteita?

13

8503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

kaikkiin paikkoihin ei tarvi itse ostaa työvaatteita vaan ne saa työpaikalta olen ollut monessa paikassa töissä ja minun ei tarvinut ostaa itse työvaatteita

• laitosto

saat kaikki keittiövaatteet kaukajärven jobtyöasupalvelusta. www.imagewear.fi/job_tyoasupalvelu

• hommata

Silloin kun työpaikassa vaaditaan erityisiä työvaatteita, niin työnantaja on ne velvollinen järjestämään.

• olin joskus...

ekassa työpaikassani koulun keittiössä eikä minulle mitään työvaatteita saati kenkiä annettu. Sisäpelitossuilla, mustilla housuilla ja valkoisella t-paidalla tein salaatteja ja ruokaa.

Ja tuostakin on vajaat neljä vuotta? Ammatillista koulutusta minulla ei ollut, joten lainsäädäntöä en tiennyt ollenkaan, enkä siis osannut vaatia työvaatteita.

• Keittiöapulainen

Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

• se on selvä...
        Keittiöapulainen kirjoitti:

Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

• Stogen
        se on selvä... kirjoitti:

Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

• kokki...
        Stogen kirjoitti:

Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

pyydä neuvonnasta väliaikainen asiakasnumero ja osta sillä

• työntekijää
        Stogen kirjoitti:

Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

• eweqwdq
        työntekijää kirjoitti:

Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

KAnttii tutkii sopparinsa joissakin vaan lukee et hommatkaa ite vaattenne jos se sopimuskessa lukee se on voi voi lukekaa paperit ennenko kirjotatte.

• Lujapetteri

Ihan sama vaikka kirjoittaa, työsopimus ei voi ikinä olla työehtosopimusta epäedullisempi työntekijää kohtaan, siinä on annettu vähimmäisvaatimukset, mikään tessiä alempi esim omien vaatteiden maksattaminen duunarilla on laitonta.

• joudun ihan

oon keittiöllä töissä, jossa joutuu itse hommaamaan kengät ja housut. puserot on työpaikan puolesta, ja päähineet.

• kok

Kyllä työvaatteet ravintola alalla saa verotuksesta pois. Itse en ainakaan ole kuullut/nähnyt ravintolaa missä työn antaja esim. maksaisi työ kengät. Kuitit verotukseen kaikista työvaatteista ja veitsistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe