Mistä työvaatteet?

Keittiöapulainen

Mistähän päin Tampereelta voi ostaa keittiöapulaisen työvaatteita?

13

8229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      kaikkiin paikkoihin ei tarvi itse ostaa työvaatteita vaan ne saa työpaikalta olen ollut monessa paikassa töissä ja minun ei tarvinut ostaa itse työvaatteita

    • laitosto

      saat kaikki keittiövaatteet kaukajärven jobtyöasupalvelusta. www.imagewear.fi/job_tyoasupalvelu

    • hommata

      Silloin kun työpaikassa vaaditaan erityisiä työvaatteita, niin työnantaja on ne velvollinen järjestämään.

      • olin joskus...

        ekassa työpaikassani koulun keittiössä eikä minulle mitään työvaatteita saati kenkiä annettu. Sisäpelitossuilla, mustilla housuilla ja valkoisella t-paidalla tein salaatteja ja ruokaa.

        Ja tuostakin on vajaat neljä vuotta? Ammatillista koulutusta minulla ei ollut, joten lainsäädäntöä en tiennyt ollenkaan, enkä siis osannut vaatia työvaatteita.


      • Keittiöapulainen

        Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.


      • se on selvä...
        Keittiöapulainen kirjoitti:

        Olen menossa erään vuokratyöfirman palvelukseen ja siellä sanottiin, että työvaatteet täytyy hankkia itse.

        Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

        jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..


      • Stogen
        se on selvä... kirjoitti:

        Siinä tapauksessa siihen käy ihan normi paskaset farkut ja räkänen t-paita.

        jos vaaditaan yhteneväistä pukua niin firma hommaa, oli se sitten vuokra tai ei..

        Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.


      • kokki...
        Stogen kirjoitti:

        Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

        pyydä neuvonnasta väliaikainen asiakasnumero ja osta sillä


      • työntekijää
        Stogen kirjoitti:

        Oli nyt miten oli, niin ei vuokrafirmat edellyttävät, että sinulla on kokin takki, kokin housut ja asialliset työjalkineet, jotka on hyväksyttyjä malleja (=vakuutukset ei kata, jos kengät eivät ole hyväksytty malli). Samaten päähine pitää olla, ja oma essu on hyvä olla olemassa. Aina voidaan rutista, että työnantajan pitää maksaa, vuokrafirmoissa on vaan niin, että jos sulla ei ole itselläsi asiallisia työvaatteita, niin keikkaa ei tule. Asiallinen extra muistetaan aina kohteessa, ja hyvä palaute luo lisää keikkaa. Toi on äärimmäisen tärkeää.

        Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.


      • eweqwdq
        työntekijää kirjoitti:

        Kyl ne kuuluu työnantajan ostaa ne kokinvaatteet. Ei työntekijän tarvi maksaa työnantajan kuluja. Työvaatteet on kalliitta ja TA saa ne poistoihin. Työntekijä ei saa. Ja TES:ssä on määräys et TA ne hommaa.TES 42§. Kyl vuokrafirmojenkin olisi syytä noudattaa lakia ainakin jossakin asiassa, sillä lakiahan ne ei pääsääntöisesti noudata missään muussakaan.

        KAnttii tutkii sopparinsa joissakin vaan lukee et hommatkaa ite vaattenne jos se sopimuskessa lukee se on voi voi lukekaa paperit ennenko kirjotatte.


      • Lujapetteri

        Ihan sama vaikka kirjoittaa, työsopimus ei voi ikinä olla työehtosopimusta epäedullisempi työntekijää kohtaan, siinä on annettu vähimmäisvaatimukset, mikään tessiä alempi esim omien vaatteiden maksattaminen duunarilla on laitonta.


    • joudun ihan

      oon keittiöllä töissä, jossa joutuu itse hommaamaan kengät ja housut. puserot on työpaikan puolesta, ja päähineet.

      • kok

        Kyllä työvaatteet ravintola alalla saa verotuksesta pois. Itse en ainakaan ole kuullut/nähnyt ravintolaa missä työn antaja esim. maksaisi työ kengät. Kuitit verotukseen kaikista työvaatteista ja veitsistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe