Jeesus tulee takaisin
”Matteus 16
27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan. 28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."
Kuinkahan moni edes odottaa näkevänsä Jeesuksen paluun Isänsä kirkkaudessa, tässä elämässä? Monet raamatun suuret sankarit tekivät suuria ihmetekoja, koska Jeesus itse eli heissä kuninkaana.
Ilmestyskirja kuvaa mitä pian on tapahtuva, miten Jeesus ilmestyy kuninkaana, murtaen sinetin kerrallaan.
Ensin mennään voitosta voittoon, ja kohti uusia voittoja, mutta seuraavia sinettejä seuraa miekka vaaka ja kuolema yms. Kunnes on seitsemännen sinetin murtamisen aika, ja silloin Heramme tulee isänsä kirkkaudessa.
”Ilm.1 : 1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva.” Heti kun olemme valmiit sanomaan sydämestämme Jumalalle tule, niin Jeesuksen tuleminen alkaa. Jumalan ”pian ” on todella nopea.
Ilm.6 kuvaa mitä tapahtuu kun Karitsa avaa kuusi sinettiä. Ensimmäisen sinetin aukeaminen on varmasti monelle tuttu, voitosta voittoon ja kohti uusia voittoja. Monet ovat kokeneet myös toisen sinetin aukeamisen, jolloin rauha muuttuu vainoksi, kaikkialta alkaa tulemaan hyökkäyksiä. Kolmas sinetti tuo vaa-an, yltäkylläisyys vaihtuu huolenpitoon missä puuttuu kaikki ylimääräinen, eli kaikki annetaan mitalla. Neljäs sinetti toi kuoleman ja tuonelan, ja silloin meistä jotain todella tapetaan. Yms.
Tällä tiellä todella on hinta, joka maksaa meille kaiken, mutta joka voittaa, saa sen palkan jonka Jeesus on omilleen luvannut.
Jeesus tulee takaisin
17
615
Vastaukset
- uskossasi
1000-vuotisen valtakunnan?
Näillä palstoilla on kirjoitettu jopa niin, että Ilmestyskirjassa mainitut saatanan 1000 vankeusvuotta tulivat jo täyteen Johanneksen kuoleman aikoihin, mutta mielestäni sellainen tulkinta on Raamatun vastainen ja syntynyt Paavalin Tessal.kirjeen virhetulkinnasta, jossa puhutaan, että kunhan pidättävä tekijä poistetaan, silloin laittomuuden ihminen pääsee valtaan ja selitetty, että kyseinen pidättävä tekijä on Jumalan Henki, joka poistui maan päältä
Johanneksen kuoleman myötä ja että Johannes olisi ollut viimeinen Jumalan Hengen saanut ja silloin alkoi saatnan valtakausi maan päällä. Kaikki lähetystyö on tuon opin mukaan ollut saatanasta näiden 1900:n vuoden aikana Johanneksesta vuoteen 1985, jolloin oppi Joelin profetiaan vedoten selittää, etä nyt Jumala on uudelleen alkanut kutsua profeettoja palvelukseensa.
Mielestäsni Joelin profetoa alkoi täyttyä jo helluntaina, koska siihenhän Pietarikin viittasi.
Huom. Tämä kirjoitus on Esalle, EI PILKKAAJILLE!
Sellainen henkilö puolestaan, joka on kumonnut kyseisenlaisen Raamatun kirjoitusten vastaisen selityksen, on saanut palstalla solvausta, tuomioita ja nimittelyä osakseen.- Esa T
>Mihin sijoitat 1000-vuotisen valtakunnan?<
Heti kun niiden lukumäärä on täynnä, jotka voittavat, eli niitä joissa Kristus on saanut avata seitsemännenkin sinetin, alkaa 1000- vuotinen valtakunta.
Lukumäärä on 144 000 kaikista Israelin sukukunnista. ( Luonnollinen Israel ei ole Israel.) Tätä ajankohtaa on mahdotonta luonnollisesti ennustaa, sillä vain Isä tietää tarkan ajan.
Samalla on myös pakanakansain luku täynnä, josta Paavali kirjoittaa. Ja lukematon joukko jonka Johannes näkee, pysyy lukemattomana, koska armon aikaa jatkuu kunnes tämä 144 000 on täynnä. Juutalaisten vastahakoisuus siis kääntyi pakanakansojen siunaukseksi.
Ilm 7 Kuvaa osan kuudennen sinetin avausta, ja pelastuneiden määrää.
>Mielestäsni Joelin profetoa alkoi täyttyä jo helluntaina, koska siihenhän Pietarikin viittasi.<
Olen samaa mieltä, ja myös helluntaina saamme nähdä opetuslapset ja yht.120 muuta jotka näkivät Ihmisen pojan tulevan takaisin kuninkaana, niin kuin Hän oli luvannut.
- silloin
Tuntuu olevan aika venyvä toi "pian"-käsite.
Tosiasiassa UT:n tekstien huolellinen lukeminen osoittaa,että Jeesuksen PITI tulla takaisin JO oman sukupolvensa aikana ja osan kuulijoista vielä elossa ollessa.Samoin Paavali elää kiihkeässä Jeesuksen PIKAISEN PALUUN odotuksessa(jota käsitystä myöhemmin joutui hieman muuttamaan,ei kuitenkaan 2000 vuoden päähän).
Myös Ilmestyskirjan tekstit viittaavat HYVIN PIKAISIIN tapahtumiin(ei 2000 vuoden päähän).- Esa T
>Tosiasiassa UT:n tekstien huolellinen lukeminen osoittaa,että Jeesuksen PITI tulla takaisin JO oman sukupolvensa aikana ja osan kuulijoista vielä elossa ollessa.<
Ei pelkästään piti tulla, vaan selvästi monessa kohdassa sanoo tulevansa.
>Samoin Paavali elää kiihkeässä Jeesuksen PIKAISEN PALUUN odotuksessa(jota käsitystä myöhemmin joutui hieman muuttamaan,ei kuitenkaan 2000 vuoden päähän).<
Missä kohtaa mielestäsi Paavali muuttaa käsitystä? Hän sanoo itse ettei ole vielä saavuttanut päämäärää, mutta on matkalla.
- Trubaduuri
Ihmisen Pojan sanotaan tulevan pilven päällä. Mutta Kristus itse, joka on tuon Johanneksen ilmestyksen näkymä, ei kerro sen olevan hän itse. Eli, ei tule takaisin enää toista kertaa!
- Trubaduuri
Piti oleman Jeesus sana tuossa Kristuksen kohdalla.
- Esa T
Mitä eroa mielestäsi on, Ihmisen pojalla ja Jumalan pojalla?
Trubaduuri : "Ihmisen Pojan sanotaan tulevan pilven päällä. Mutta Kristus itse, joka on tuon Johanneksen ilmestyksen näkymä, ei kerro sen olevan hän itse. Eli, ei tule takaisin enää toista kertaa"!
---
Kyllä minun Raamatussani lukee, että Jeesus tulee takaisin toisen kerran NÄKYVÄLLÄ tavalla.
Lue. Apt. 1:9-11.
Mitä sinun Raamatussasi lukee ko. kohdassa?- Trubaduuri
Tapio522 kirjoitti:
Trubaduuri : "Ihmisen Pojan sanotaan tulevan pilven päällä. Mutta Kristus itse, joka on tuon Johanneksen ilmestyksen näkymä, ei kerro sen olevan hän itse. Eli, ei tule takaisin enää toista kertaa"!
---
Kyllä minun Raamatussani lukee, että Jeesus tulee takaisin toisen kerran NÄKYVÄLLÄ tavalla.
Lue. Apt. 1:9-11.
Mitä sinun Raamatussasi lukee ko. kohdassa?Luotan kyllä Kristuksen omiin sanoihin tuossa paluu asiassa. Johanneksen Ilmestyskirjassa hän puhuu johanneksen kautta tuossa viimeisessä profetiassaan.
Ei ole kukaan elävä siirtynyt iankaikkisuudesta takaisin kuolevaisuuteen. Vaikka se kaiketi olisikin
Luojalle, taivaan Isälle täysin mahdollista, siis palauttaa joku maan pääle. Eli, luen ja tulkitsen hieman myöhäisenpää osaa kirjoituksista. Ja jos totta puhutaan, onhan se kiva sitten ajallaan itse kunkin nähdä/huomata, siis kohtapuolin, kuinka ja kuka tulee. - Trubaduuri
Esa T kirjoitti:
Mitä eroa mielestäsi on, Ihmisen pojalla ja Jumalan pojalla?
Ihmisen Poika on/oli ja on oleva maan päällä ja Jumalan poika voi olla vasta, kun toteuttaa itse kukin itsellisesti taivaallisen Isän tahtoa, eli elää ja ilmentää iuskovan ihmisen ihmisyyttä Isän tahdon mukaisesti täällä maan päällä. Muistaakseni Kristus puhui asian puolesta vähän samaan malliin, viitaten jossakin vaiheessa Jumalan lapsiin,
(elävän Jumalan lapsiin)joita me ihmiset joissakin tapauksessa siis voimme todellisesti olla. Vt:een puolella heprean kielisissä osissa viitataan myös tämän olevan mahdollista. Mutta tuskin kukaan voi enää ottaa Agnus Dei:n paikkaa olla Karitsa jolle kirjakääröt luovutettiin, elikkä olla oikea Sana.
Tosin, tässäkin on suurena vaarana jotta erilaiset uskonnot sekoittuvat keskenään ja syntyy vääriä tulkintoja ko. asiasta. Ja näin ollen sanoisin
jotta Karitsa on taivaan Isän silmäterä ja Poika.
Me muut miespuoliset sitten vaan pelkkiä Poikia.
olet palanut takaisin, mutta toivottavasti olet
myös tullut tuntemaan Totuuden.
Minullakin palaa tuli sydämessäni, mutta se ei ole
itsestäni lähtöisin, se ei ole tämän maailman
herrasta lähtöisin.
Vaan se tuli joka palaa se on Jumalan tuli.
Ja voi kuinka toivoisikaan, että toisetkin voisivat
päästä Jumalan tulen kantajiksi.Eikä niin kuin
niin paljon saa nähdä miten omassa voimassaan,
omassa tunnossaan ja kuka vieläkin väkevämmin
tämän maailman herran voimassa, hengessä tuodaan sanomaa.
Tiedän sen, että moni on vilpitön siinä uskossaan
missä onkin, mutta ei huomaa, omassa uskossaan
on tai ihmisopin mukaisessa uskossa, eikä todellakaan siinä uskossa jonka Jumala antaa.
Se usko missä ihmiset omassa uskossaan ovat
tai ihmisopin mukaisessa uskossa niin usko
Jumalan sanaan on, mutta se on Jumalan sanan
kirjainten totena pitämistä.
Se usko on siis sanan totena pitämistä, mutta
siinä uskossa sana ei ole saanut tulla ELÄVÄKSI
ELÄMÄKSI.Siksi SE ON KUOLLUTTA USKOA.
Mitä tulee tuohon sinun sanomaasi:
"Kuinkahan moni edes odottaa näkevänsä Jeesuksen paluun Isänsä kirkkaudessa, tässä elämässä? Monet raamatun suuret sankarit tekivät suuria ihmetekoja, koska Jeesus itse eli heissä kuninkaana."
Niin en ymmärrä?
Jeesus tulee kyllä omansa noutamaan pois kun Jumalan aika koittaa.
Mutta se, että tässä ajassa meidän on Jeesus
kohdattava omana Vapahtajana on totta.
Sillä jos Jeesus sydämemme ulkopuolelle jää täällä
elämässä, emme Jeesuksen kanssa iankaikkista
elämääkään pääse elämään.
Ja mitä tulee raamatun suuriin sankareihin,
(sankareita onko heitä?) Niin Jumala todella teki
omiensa kautta ihmetekoja.
Ja voi tehdä tänäkin päivänä.
Mutta kyllä nyt on vallalla aivan muut ihmeteot
eivät toki ole Jumalasta lähtöisin.
Vaan kyllä nuo järisyttävät ihmeteot ovat niitä
lopunajan saatanan väkeviä eksytyksiä.
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Ja Jeesuksen oman tehtävä ei ole haikailla suuria
tunnustekoja ja ihmeitä (joita toki niinkuin sanoin Jumalakin voi antaa)
Vaan kaikessa ja aina pyytää;Herra tapatukoon
sinun tahtosi.
"Heti kun olemme valmiit sanomaan sydämestämme Jumalalle tule, niin Jeesuksen tuleminen alkaa. Jumalan ”pian ” on todella nopea."
Tätäkään en tiedä mitä tarkoitat?
Mutta se on totta heti kun ihminen parannuksen
tekee, kääntyy Jumalan puoleen, niin Jumala kuulee
kohta, ja ihmisen silmät avautuvat.
Mutta tämä on se tapahtuma jolloin Jumalan työ
ihmisessä voi vasta alkaa, ja jos Jumalan työ
ihmisessä saa jatkua täyttymykseen asti, siihen
että ihminen ahtaan portin kautta saa kohdata
Jeesuksen, niin silloin alkaa ELÄMÄ USKOSSA
JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
Ja ahtaassa portissa todella ihminen menettää
kaiken, mutta SAA PALJON ELÄMÄN JEESUKSESSA.- Esa T
>ahtaassa portissa todella ihminen menettää
kaiken, mutta SAA PALJON ELÄMÄN JEESUKSESSA.<
Tämä on totta, mutta ahdas portti tuntuu merkitsevän vähän jokaiselle eri asiaa.
Minulle ahdas portti on sitä että kannan joka päivä minulle annettua ristiä, ja näin minusta myös joka päivä pala vanhaa ihmistä kuolee. Näin Kristus itse on minut pelastava portolta, jota ilmestyskirja kuvaa. Tämä portto on sisälläni asuva vanha ihminen joka pitää tappaa.
Silloin itse vähenen, ja Kristus saa kasvaa minussa.
Kirjoitin aloituksen, että Kristus saisi kasvaa. Alun oppia tämä ei ole, oppia parannuksesta, oppia kuolemaan johtavista synneistä, oppia kasteista, oppia kättenpäällepanemisesta yms.
Jeesuskin söi maitoa ja hunajaa vain siihen asti, että oppi tuntemaan hyvän ja pahan. - Jeesusfani
Tänä päivänäkin hän parantaa sairaita, pelastaa sieluja kadotuksen tieltä, parantaa myös henkisistä taakoista ja riippuvuuksista. Väite ettei Jumala tee ihmeitä enää, on harhaoppia. On tosin eksytystäkin liikkeellä paljon, varokaa kaikki näitä netissäkin leviäviä harhaoppeja, ja etsikää entistä todellisempaa totuutta. Lukekaa Jeesuksesta, kuunnelkaa hänestä, rukoilkaa häntä, etsikää häntä, joka on ainoa tie Isän luo! Jeesuksen nimessä Jumala toimii, monet muut jumala-opit ovat hämäriä. Ihmisen on syytä olla nöyrä ja etsiä, sillä yksin Jumala omaa koko totuuden. Ja apostoliset armolahjat toimivat tänäkin päivänä Suomessakin, parantamisen lahja, kielilläpuhumisen lahja, tiedon sanojen lahja, profetoiminen jne.
Jeesusfani kirjoitti:
Tänä päivänäkin hän parantaa sairaita, pelastaa sieluja kadotuksen tieltä, parantaa myös henkisistä taakoista ja riippuvuuksista. Väite ettei Jumala tee ihmeitä enää, on harhaoppia. On tosin eksytystäkin liikkeellä paljon, varokaa kaikki näitä netissäkin leviäviä harhaoppeja, ja etsikää entistä todellisempaa totuutta. Lukekaa Jeesuksesta, kuunnelkaa hänestä, rukoilkaa häntä, etsikää häntä, joka on ainoa tie Isän luo! Jeesuksen nimessä Jumala toimii, monet muut jumala-opit ovat hämäriä. Ihmisen on syytä olla nöyrä ja etsiä, sillä yksin Jumala omaa koko totuuden. Ja apostoliset armolahjat toimivat tänäkin päivänä Suomessakin, parantamisen lahja, kielilläpuhumisen lahja, tiedon sanojen lahja, profetoiminen jne.
on väittänyt etteikö Jumala vaikuttaisi ihmeteoillaan. Hän voi näin tehdä.
Mutta kyse on näistä villitsevistä hurmahenkisistä
tapahtumisista ihmeistä, että ne eivät ole
Jumalasta lähtöisin.
Ei asu pyhä Henki metelissä ja valtavassa meinunkeissä vaan niin kuin sana sanoo:
"Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi."
Että tuo kehoitus; etsikää ensin Jumalaa ja
Hänen vanhurskauttaan niin kaikki muukin
tarpeellinen annetaan, niin se on juuri noin.Esa T kirjoitti:
>ahtaassa portissa todella ihminen menettää
kaiken, mutta SAA PALJON ELÄMÄN JEESUKSESSA.<
Tämä on totta, mutta ahdas portti tuntuu merkitsevän vähän jokaiselle eri asiaa.
Minulle ahdas portti on sitä että kannan joka päivä minulle annettua ristiä, ja näin minusta myös joka päivä pala vanhaa ihmistä kuolee. Näin Kristus itse on minut pelastava portolta, jota ilmestyskirja kuvaa. Tämä portto on sisälläni asuva vanha ihminen joka pitää tappaa.
Silloin itse vähenen, ja Kristus saa kasvaa minussa.
Kirjoitin aloituksen, että Kristus saisi kasvaa. Alun oppia tämä ei ole, oppia parannuksesta, oppia kuolemaan johtavista synneistä, oppia kasteista, oppia kättenpäällepanemisesta yms.
Jeesuskin söi maitoa ja hunajaa vain siihen asti, että oppi tuntemaan hyvän ja pahan.näin:"ahdas portti tuntuu merkitsevän vähän jokaiselle eri asiaa."
On olemassa yksi ainoa ahdas portti josta ihmisen
on sisälle käytävä että saa ELÄMÄN JEESUKSESSA.
Tämä juuri on se asia harhainen käsitys, että
elämä on niinkuin ahtaita portteja tulvillaan jos
jonkinmoisia.
EI OLE KUIN YKSI AHDAS PORTTI JOSTA IHMISEN ON
SISÄÄN KÄYTÄVÄ, ETTÄ SAISI ELMÄN JEESUKSESSA.
Se, että niin harvat löytävät menevät ahtaasta
portista sisälle, siksi sitä eletään lihallisina
synnin ja saatanan alaisuudessa, KUN JEESUS EI
OLE SAANUT VAPAUTTAA SYNNIN JA SAATANAN VALLASTA
JONKA HÄN TEKEE AINOASTAAN KUN IHMINEN HÄNET
KOHTAA AHTAAN PORTIN TAKANA.
EIKÄ NÄIN OLLEN OLE NIILLÄ IHMISILLÄ PYHÄ HENKI
OPPAANA JA JOHDATTAJANA JOITA JEESUS EI OLE SAANUT
PUHDISTAA; VAPAUTTAA SYNNIN JA SAATANAN VALLASTA.
SIKSI ON HEIKKOUTTA VAJAVAISUUTTA KUN IHMISET
ELÄVÄT VAIN OMAA LIHALLISTA USKOAAN SIELULLISISSA
HURMIOISSAAN JA TUNTEMUKSISSAAN.
KUN JEESUS SAA IHMISEN VAPAUTTAA IHMINEN TULEE
TODELLA VAPAAKSI, EI SIDO TÄLLAISTA IHMISTÄ ENÄÄ
SYNTI EI SAATANA.
MUTTA SE, ETTÄ SAATANA YRITTÄÄ KÄYDÄ KIMPPUUN
NIIN SE ON AIVAN ERI ASIA KUIN SE, ETTÄ IHMINEN
ON SIDOTTUNA SAATANAAN VALTAAN.
JA NÄIN ON KUN JEESUS SANOO:
" minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
ETTÄ JEESUKSESSA SAA TODELLA LEVÄTÄ.ArmiK kirjoitti:
näin:"ahdas portti tuntuu merkitsevän vähän jokaiselle eri asiaa."
jonkinmoisia.
SYNTI EI SAATANA.
ETTÄ JEESUKSESSA SAA TODELLA LEVÄTÄ."Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi"
- Esa T
ArmiK kirjoitti:
näin:"ahdas portti tuntuu merkitsevän vähän jokaiselle eri asiaa."
jonkinmoisia.
SYNTI EI SAATANA.
ETTÄ JEESUKSESSA SAA TODELLA LEVÄTÄ.On tosin yksi ainoa ahdas portti, mutta kerro Armi miksi Johannes lähettää terveisiä Jumalalta ja seitsemältä Jumalan edessä olevalta hengeltä, sekä Jeesukselta. Eikö nämä kaikki seitsemän henkeä kirkasta Kristusta ja Jumalaa.
Miksi tarvitaan seitsemän henkeä, jos yksi henki opettaa sinulle kaiken? Seisooko kuusi henkeä Jumalan edessä turhaan? Ei varmasti, sillä jokaisella hengellä oli oma tehtävä.
Katso miten raamattu kertoo näiden henkien tulevan vuoron perään, eikä yhtä aikaa.
Ahdas portti on Jeesus Kristus, mutta alun oppia ei opeteta uudelleen, ja uudelleen. Parannus kuolemaan johtavista teoista kuuluu alkuruokaan, ja sinä olet ollut jo vuosia uskossa, joten sinun kuuluisi syödä jo muutakin kuin maitoa tuttipullosta.
Muuta jo syötkin sillä vaino on sinulle tuttua, jolloin toinen enkeli on saanut puhaltaa torveensa. Vasta kun seitsemäs enkeli on vapautettu tekemään tehtävänsä, olet mennyt kokonaan ahtaasta portista läpi. Sitä ennen kaikki mikä ei ole sinussa Jumalasta, huutaa vuoria kaatumaan päälleen, ja peittämään valtaistuimella istuvan katseen.
Kestätkö että sinulta puuttuu kaikkea, et inhimillisesti, mutta Jumalan voimalla kestät. Kolmannen enkelintehtävä oli tuoda vaaka. Voi olla että tällainenkin aika on sinulle tuttu.
Kestätkö kuoleman ja tuonelan, joka oli neljännen enkelin tehtävä. Tässä risti tappaa sinua tosissaan, niin kauan että kolmas osa sinusta kuolee. Pahasta on ehkä helppo luopua, mutta siitä mistä olet kiittänyt Jumalaa ei ole. Maa jalkojesi alla järisee, se mitä olit rakentanut, se mihin luotit elämässäsi. Sanon kokemuksesta, että uskon sankareita emme ole ketään, vaan valittajia kuten Job. Koetusten alussa Job julisti, Herra antoi, Herra otti kiitetty olkoon Herran nimi, mutta sen jälkeen saamme lukea valitusta monta lukua.
Kestätkö viidennen enkelin, joka laittaa sinut odottamaan Jumalan kostoa, kunnes sinussa surmattujen luku on täysi.
Voin jatkaa ahtaan portin kuvausta loppuun asti, mutta tässä on ainakin vähän alkua.
Totisesti moni pyytää ahtaasta portista sisälle, mutta vain harva taitaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.8810063Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662885Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202316- 1582079
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222037Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381961Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?311833- 521826
- 1031522
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411286