Hei,
Mulla ei itseasiassa epilpsia varmaan ole mutta tilanne on se että sain ihan pienenä kouristuskohtauksia... viimeisin kuusi vuotiaana eli 18 vuotta sitte... joten lääkitystä ei ole... ja olo on ihan normaali mutta silti pelkään että kohtaukset palaavat... :(
Itselläni on synnynäinen aivovamma....
Onko täällä muita jolla olisi samanlaista tilannetta? Kuinka yleistä on että kauan poissa olleet kohtaukset palaavat? Eli siis mulla ollu vauvana kuumekouristuksia ja kuus vuotiaana yksi "epilepsiana pidettävä kohtaus" ei mitään muuta.
ennen kohtausta olin ollut pari kuukautta kipeenä (siis kuumetta ja flunssaa) ja kohtaus iski sitte ekan kunon koulupäivä jumppatunnilla. Olisiko se että olin ollut kipeä ja se että riehuin puolikuntoisena jumppatunnlla voinut aiheuttaaa kohtauksseni?
En tiedä onko tämä oikea paikka kysellä tällaista ja tuntu ieman tyhmältä miettiä vanhoja asioita mutta mietin tätä aina välillä ja toivon että täällä olisi joku joka osais vastata edes jotain :)
Kiitos etukäteen :)
Auttakaa...
...
2
451
Vastaukset
Minulla kävi niin, että pitkä unihäiriö-jakso altisti epilepsia-kohtaukselle, 35:n vuoden tauon jälkeen.
Mitään täsmällistä aikaa ei tietty voida sanoa, neurologilla kannattas sun kuitenkin käydä, kun noita kohtauksia kuiteskin tulee.
Esim. kova juhlinnan jälkeinen krapula on ruumiille niin kova rasitus, että se voi altistaa kohtauksille.
T: Artsi- kxtaawi
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/epilepsia.html
Helpottaa mahdollisesti?
mahdollisii? muihinkin jos? oireisiin kuin epiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata962683Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051705- 1171618
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 81954
- 45877
- 62849