Laminaatti lattiaan

asiallisia vastauksia kaipaava

Kun näyttää noiden lattialaminaattien välillä olevan melkoisia hintaeroja, niin milläs lailla niitä voi tavallinen kuluttuja keskenään verrata että mikä kannattaa ostaa.

Tokihan sitä kalleinta ostaisi, uskoen siihen että hinnan ja laadun välillä on yhteys, mutta ei taida budjetti kestää. Kun lattioiden lisäksi olisi vielä seinätkin laitettava.

17

8459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laminaattori Original

Jos ruokakunnassa on pieniä lapsia ja koiria, suosittelisin 32-käyttöluokan laminaattia, joita saan n 12 Eur lähtien. Hintaluokka on normaalisti 14-24 Eur. Hyvä 31-luokan laminaattikin varmasti riittäisi, mutta 32 on kuitenkin sen verran parempaa, joten sen hinta/laatu-suhde on parempi. Alle 6-7 Eur hintaiset laminaatit ovat myös tehty siihen hintaluokkaan, joten niitä ei ole välttämättä tehty kovinkaan kovaan käyttöön. Ne ovat yleensä nippanappa ilmoitetussa luokassa, koska halpa hinta on ollut kyseisen tuotantoerän suurimpana ohjenuorana. Niissäkin on aivan kelvollista tavaraa, mutta olohuone, keittiö ja eteiset ovat vuosien mittaan sellaisessa kulutuksessa, että niihin en aivan halvimpia halua suositella, koska hyvätkään eivät maksa paljon.

• viestin aloittaja

Vastauksesi todella selvensi tätä asiaa =)!

• -----------
        viestin aloittaja kirjoitti:

Vastauksesi todella selvensi tätä asiaa =)!

Laminaattori kirjoitti asiaa.
        Itse laitoin makuuhuoneisiin halvan laminaatin kun tein remonttia ja hyvin kestää mut muihin tiloihin en suosittele.
        Tuo halpa oli todella halpa 6ekee neliö mut paksuuskin oli vain 6mm.

• smörsmör
        ----------- kirjoitti:

Laminaattori kirjoitti asiaa.
        Itse laitoin makuuhuoneisiin halvan laminaatin kun tein remonttia ja hyvin kestää mut muihin tiloihin en suosittele.
        Tuo halpa oli todella halpa 6ekee neliö mut paksuuskin oli vain 6mm.

"hyvin kestää""suosittelen"Kehukaa niitä Laminaattejanne kun ne on olleet 10-20 vuotta käytössä ja tulkaa sen jälkeen kertomaan.Laminaatti o merkistä riippumatta roskaa..Prkle minä niitä olen ihmisille 20 vuotta asentanut.laminaatin ikä on puolesta vuodesta viiteen,valitan....

• etkä vielä ole
        smörsmör kirjoitti:

"hyvin kestää""suosittelen"Kehukaa niitä Laminaattejanne kun ne on olleet 10-20 vuotta käytössä ja tulkaa sen jälkeen kertomaan.Laminaatti o merkistä riippumatta roskaa..Prkle minä niitä olen ihmisille 20 vuotta asentanut.laminaatin ikä on puolesta vuodesta viiteen,valitan....

tajunnut kertoa ettei kannata ostaa vitosen laminaattia ja ettei se sovi kylppäriin ,pilaat ammattilaisten maineen moinen kaikkitietävä mestari. kuinka monet laminaatit hinnallisestikin olis mahdollista vaihtaa kunnes hinta olisi sama kuin kalliin parketin? ja vielä ohutpuu lattia (=kovapuu)
        ai ei ole vaihto kunnossa kymmenessä vuodessa? puolustele mitä puolustelet mutta älä jauha paskaa amuiden puolesta...förstor du?

• jag smör illa
        etkä vielä ole kirjoitti:

tajunnut kertoa ettei kannata ostaa vitosen laminaattia ja ettei se sovi kylppäriin ,pilaat ammattilaisten maineen moinen kaikkitietävä mestari. kuinka monet laminaatit hinnallisestikin olis mahdollista vaihtaa kunnes hinta olisi sama kuin kalliin parketin? ja vielä ohutpuu lattia (=kovapuu)
        ai ei ole vaihto kunnossa kymmenessä vuodessa? puolustele mitä puolustelet mutta älä jauha paskaa amuiden puolesta...förstor du?

Anteeksi.En enää arvostele Laminaattia.Yli20 vuotta olen asentanut Mattoja,Parkketteja ja Laminaatteja ja edelleen ollaan oppipoikia,ei edes Lattiamestarin arvokaan auta kun on laminaatista kyse...voi minä tyhmä mitä uskasin sanoa.

• tuollainen alentuva käytös ...
        jag smör illa kirjoitti:

Anteeksi.En enää arvostele Laminaattia.Yli20 vuotta olen asentanut Mattoja,Parkketteja ja Laminaatteja ja edelleen ollaan oppipoikia,ei edes Lattiamestarin arvokaan auta kun on laminaatista kyse...voi minä tyhmä mitä uskasin sanoa.

en ollut haastamassakaan ammatti taitoasi vaan tapaa jolla ilmoitat roskaa/ paskaa.. perustuu mihin? omaan mielipiteeseesi? kumpikaan meistä ei voi sanoa millä kahdenkymmenen vuoden kuluttua lattiat pinnoitetaan . mutta sen voi myös kertoa että tuo sinun 1/2 v. - 5 v. on varmasti alakanttiin jollei kyse ole asennusvirheestä ja tiedät kyllä mihin suuntaan asiakkaasi katsovat silloin.kaikilla meillä on hienot tittelit nykyään kun vain mielikuvitus on rajana. maanviljelijänkin kortissa lukee nykyään maatalouskosmetologi. olet lattiamestari jos haluat ja varmaan hyvä asiakaspalvelijakin mutta, monellekko olet sanonut saman päin naamaa että minkä paskan tänne kannoit tää kestää maks. puoli vuotta ja on kaatopaikka kamaa..tuskin menet heille uudestaan töihin. kaikissa mainitsemissasi materiaaleissa on puolensa joku on hyvä jossain jossa toinen ei .pysy silti tosiasioissa ja älä valehtele niille ihmisille jotka tietämättömyyttään apuja täällä kyselevät. reilu peli puolin jos toisin. kyllä täällä kommentoi muutkin joilla on kevyesti yli 20v. takana saman alan hommia.

• lisäksi ammattitaidoton
        jag smör illa kirjoitti:

-jos- asentamasi laminaatit kestävät vain 0,5 - 5 v.
        Laminaatin pontit voi myös hajottaa asennuksen aikana, virhe näkyy kun kelit muuttuvat eli n. puolen vuoden kuluttua. Ja se lattia on siinä, mutta ei ole materiaalin vika.

Jos olet 20 v asennellut lattioita, tiedät että makuuhuoneissa, ja yläkerrassa kestää laminaatti, halpakin, hyvin.

Alakerta, eteinen, olohuone ja keittiö ovat aivan toisella kulutuksella.
        Onko eteisessä ja keittiössä minkään orgaanisen materiaalin (vaikka olis muovilla päällystetty) paikka. Ei ehkä.

- -
        Korpeaa tuollainen yksisilmäinen punaniskaasenne, sen jälkeen surkimus. Sä olisit yhtä surkea myös muissa rakennustoimissa.
        Vastuu on asenteesta kiinni. Sulla ei ole kumpaakaan.

• vaativa.
        lisäksi ammattitaidoton kirjoitti:

-jos- asentamasi laminaatit kestävät vain 0,5 - 5 v.
        Laminaatin pontit voi myös hajottaa asennuksen aikana, virhe näkyy kun kelit muuttuvat eli n. puolen vuoden kuluttua. Ja se lattia on siinä, mutta ei ole materiaalin vika.

Jos olet 20 v asennellut lattioita, tiedät että makuuhuoneissa, ja yläkerrassa kestää laminaatti, halpakin, hyvin.

Alakerta, eteinen, olohuone ja keittiö ovat aivan toisella kulutuksella.
        Onko eteisessä ja keittiössä minkään orgaanisen materiaalin (vaikka olis muovilla päällystetty) paikka. Ei ehkä.

- -
        Korpeaa tuollainen yksisilmäinen punaniskaasenne, sen jälkeen surkimus. Sä olisit yhtä surkea myös muissa rakennustoimissa.
        Vastuu on asenteesta kiinni. Sulla ei ole kumpaakaan.

Itse edellytän lattialta sitä että se on virheettömässä kunnossa vielä puolenkin vuoden päästä.Jos laminaatissa on valoa vasten katsottaessa saumat hivenenkin kohollaan on lattia mielestäni tuhoutunut,sellaisia Laminaattilattioita vaan näkee jatkuvasti.Sen voi tietysti laittaa siivoojan piikkiin,itse laitan sen huonon materiaalin syyksi koska kunnollisen lattiamateriaalin tulee kestää normaalia asumista ja vähän reilumpaakin elämää.Jonkun mielestä lattia on vielä priimakunnossa vaikka sukat vähän saumoissa tökkiikin,minun mielestä ei.

• Tavallinen tallaaja
        vaativa. kirjoitti:

Itse edellytän lattialta sitä että se on virheettömässä kunnossa vielä puolenkin vuoden päästä.Jos laminaatissa on valoa vasten katsottaessa saumat hivenenkin kohollaan on lattia mielestäni tuhoutunut,sellaisia Laminaattilattioita vaan näkee jatkuvasti.Sen voi tietysti laittaa siivoojan piikkiin,itse laitan sen huonon materiaalin syyksi koska kunnollisen lattiamateriaalin tulee kestää normaalia asumista ja vähän reilumpaakin elämää.Jonkun mielestä lattia on vielä priimakunnossa vaikka sukat vähän saumoissa tökkiikin,minun mielestä ei.

Laminaatti ollut yli 7 vuotta ja on kuin uusi.

• Nimetön

Meillä on Pergon laminaattia yläkerta. Perheessä oli taannoin myös koira, nyt ei ole kuin nuo muut täystuhot. Vanhin osa 13v takaa ja lattia kuin uusi, tuolloin lattia liimattiin kasaan. Pari huonetta on pistetty 2 vuotta sitten Pergo Originaalilla (27 e/m2) ja lattiat ovat kuin uusia lasten leikkien jäljiltä. Suosittelen ainakin Pergo (Original) laminaattia. Ei kupruile ja toimii! Halvoista en sano mitään.

• Pergoa.

Pergon laminaatit ovat kyllä kalliita mutta siihen se loppuukin. Sukat kuluvat erittäin nopeasti puhki puhumattakaan, jos on lattialla leikkiviä lapsukaisia miten käy heidän vaatteiden. Valmistajalla tai suomen myyntiedustajilla ei ole muuta halua kuin kierrellä asiaa. Koeta hakea Pergosta tietoja hakusanalla tältä palstalta ja löydät tietoa sen tueksi miksi Pergoa ei kannata lattiaansa laittaa.

• alkupeärinn
        Pergoa. kirjoitti:

Pergon laminaatit ovat kyllä kalliita mutta siihen se loppuukin. Sukat kuluvat erittäin nopeasti puhki puhumattakaan, jos on lattialla leikkiviä lapsukaisia miten käy heidän vaatteiden. Valmistajalla tai suomen myyntiedustajilla ei ole muuta halua kuin kierrellä asiaa. Koeta hakea Pergosta tietoja hakusanalla tältä palstalta ja löydät tietoa sen tueksi miksi Pergoa ei kannata lattiaansa laittaa.

Heh, minkäs sille voi jos lattia on kestävä ja vaatteet ei. Pergo ei ole kompromissilattia vaan kestävä laminaatti. Oletko tosiaan vaateiden kulumisesta valittanut tuotten valmistajalle? Minä ainakin pitäisi Pergona tuota valitusta myyntivalttina.

T. Kolmen lapsen isä. (Lapsilla ehjät vaatteet.)

• joko...
        alkupeärinn kirjoitti:

Heh, minkäs sille voi jos lattia on kestävä ja vaatteet ei. Pergo ei ole kompromissilattia vaan kestävä laminaatti. Oletko tosiaan vaateiden kulumisesta valittanut tuotten valmistajalle? Minä ainakin pitäisi Pergona tuota valitusta myyntivalttina.

T. Kolmen lapsen isä. (Lapsilla ehjät vaatteet.)

Pergon edustaja tai sitten myyjä, muuten ei noin typerästi voi ajatella. Se kuule alkaa pitemmän päälle ns. vituttamaan kun harva se viikko ostat mm. uusia sukkia kun kuluvat puhki nopeasti pohjasta. Edellisessä asunnoissa ollut parkettia, muovimattoa, laattaa ym. ja kerrotunlaisia ongelmia ei ollut. Eli ei kulunut lattia puhki eikä sukat. Et ilmeisesti halunnutkaan asiallisia vastauksia, joten mitä ihmettä sitten kyselet. Ei kun pergon ostoon vaan suosittelen lämpimästi...

• Nimetön
        joko... kirjoitti:

Pergon edustaja tai sitten myyjä, muuten ei noin typerästi voi ajatella. Se kuule alkaa pitemmän päälle ns. vituttamaan kun harva se viikko ostat mm. uusia sukkia kun kuluvat puhki nopeasti pohjasta. Edellisessä asunnoissa ollut parkettia, muovimattoa, laattaa ym. ja kerrotunlaisia ongelmia ei ollut. Eli ei kulunut lattia puhki eikä sukat. Et ilmeisesti halunnutkaan asiallisia vastauksia, joten mitä ihmettä sitten kyselet. Ei kun pergon ostoon vaan suosittelen lämpimästi...

En ole joo edustaja enkä myyjä vaan hyvin tyytyväinen Pergon käyttäjä. Vaan ei meillä vaatteet siitä kulu. Harmi jos teillä näin tapahtuu. Kannattanee vaihtaa halvempaan laminaattiin.

• lattia
        Nimetön kirjoitti:

En ole joo edustaja enkä myyjä vaan hyvin tyytyväinen Pergon käyttäjä. Vaan ei meillä vaatteet siitä kulu. Harmi jos teillä näin tapahtuu. Kannattanee vaihtaa halvempaan laminaattiin.

vaihtuu varmasti, mutta neliötäkään laminaattia ei tule koskaan olemaan sen asunnon lattiassa missä asustelemme. Ei PERGOA, eikä mitään muutakaan merkkiä.

• kuluttaja lehden testi

tältä syksyltä(olisko ollut elokuulta) se on kyllä kohtuu puolueetonta tietoa. siellä pärjäsi esim. sellainen merkki kun parador erittäin kohtuullisesti
      pergon korkeapaine laminaattejakin vastaan. hinta kin on todella kohtuullinen versus pergo jos alla oleva maksoi pergostaan 27 € m2 niin me vähän reilu puolet siitä omastamme(kl 32). enkä keksi pahaa sanaa tuosta tuotteesta perheellisenäkään. meillä mietinnässä aluksi quicksteppi mutta saimme silti huomattavasti edullisemmin vähintäänkin samanlaatuisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe