Onko ensi kesänä tilaa purjehduksesta kiinnostuneelle keski-ikäiselle naiselle. Vesielementti on minulle tuttu, mutta haluaisin opetella purjehtimaan. Jos mahdollista niin lähtisin mielelläni mukaan opettelemaan hienoa harrastusta itselleni.
Miehistöksi
20
2697
Vastaukset
- namusetäkinkin
Varoisitko kuitenkin meitä varttuneempia elostelijoita! Tältä palstalta meitä saattaa löytyä!
Vakavasti sanoisin, että mene purjehduskursille, sen kautta kerhokisoihin tai kysy tuttavan tuttavan saunakaverilta. Tai fiksummilta purjehduspalstoilta. Sekin on parempi vaihtoehto kuin tämä. Paras vaihtoehto kuitenkin on käydä Kallessa torstaisin!
Jos kisaaminen ei kiinnosta niin sitten kurssille niin pääset oikeaan elementtiin ja sitten suu auki laiturilla ja ala itseäsi tyrkyttämään :-() siis ei sillee... - SirBB,
Veneeseeni mahtuu aina kauniimman sukupuolen edustajia. Voisit voidella hyvin ruskettunutta vartaloani hunajaöljyllä ja hoidella samalla kuittailut naapuriveneille. Tervetuloa.
ps. Tuletkos toimeen 18 - 25 -vuotiaiden naisten kanssa. Heitä on jahdillani miehistönä jo tusina. Minihame on myös pakollinen varuste ilman alushousuja.- namusetäkinkin
tätä mä tarkotin!
- kouluttaja
Paras valinta purjehduksen opetteluun on mennä
jonkun sopivan pursi tai veneseuran järjestämälle
purjehduskurssille.Kursseja järjestävät monet
Suomen purjehtijaliittoon kuuluvat seurat.
Esim.netistä löytyy yhteystietoja.
Teoriakoulutus alkaa yleensä helmi-maaliskuussa, käytännön harjoitukset toukokuun puolessavälissä.
Noin viikon kestävällä koulutuksella saat hyvät
perustiedot jatkaa harjoituksia sujuvasti jo ensi- kesänä.
Hyviä tuulia !- seikkailija
Pitääkö omistaa vene jotta pääsee kurssilla myös vesille. Onko kurssi pelkkää teoriaa ellei ole itsellä venettä. Olen käynyt sellaisen koulutuspurjehduksen tuolla etelässä, mutta ei siellä saanut muuta kuin olla matkustajana, veneen vakiomiehitys hoiti kaikki hommat. En saanut edes ohjata venettä vaikka pyysin. Se kurssi oli kyllä melko kallis mutta täysin turha. No sai siellä aurinkoa ja ihailla hienoa meri näköalaa. Mutta purjehduksen opetuksen kannalta merkityksetön. Joten ajattelin, että jonkun veneen miehistönä pääsisi oikein tekemään jotain. Sir; lle sanoisin, ettei minua häiritse muiden mukana olo, mutta aijemmista kannanotoistasi päätellen tuskin sinulla on venettä johon tarvitset miehistöä.. ;)
- Sir BB
seikkailija kirjoitti:
Pitääkö omistaa vene jotta pääsee kurssilla myös vesille. Onko kurssi pelkkää teoriaa ellei ole itsellä venettä. Olen käynyt sellaisen koulutuspurjehduksen tuolla etelässä, mutta ei siellä saanut muuta kuin olla matkustajana, veneen vakiomiehitys hoiti kaikki hommat. En saanut edes ohjata venettä vaikka pyysin. Se kurssi oli kyllä melko kallis mutta täysin turha. No sai siellä aurinkoa ja ihailla hienoa meri näköalaa. Mutta purjehduksen opetuksen kannalta merkityksetön. Joten ajattelin, että jonkun veneen miehistönä pääsisi oikein tekemään jotain. Sir; lle sanoisin, ettei minua häiritse muiden mukana olo, mutta aijemmista kannanotoistasi päätellen tuskin sinulla on venettä johon tarvitset miehistöä.. ;)
Taidat vain käyttää käänteistä psykologiaa tuossa kommentissasi, jotta pääsisit käsittelemään kuninkaallista erittäin kallista vartaloöljyä minuun. Olenhan myös psykologian tohtori koulutukseltani, joten tiedän mitä ajat takaa.
Minulla on useita veneitä alkaen vaatimattomasta 60 jalkaisesta jollasta aina tuonne 120 jalkaiseen kansanveneeseen. Sihteerini katsoi kalenterista sopivan ajan sinun purjehduksellesi, ja se olisi 2011 kesäkuun viides. Palaan tuolloin purjehdukselta Dubaista kuninkaallisten luota.
Dubain šeikki, vanhoja purjehduskavereitani - lahjoitti minulle taannoin 90 jalkaisen loistopurren. Siinä on mm. timanttikuorrutteinen masto ja hiilikuitupurjeet. Joten väitteesi ettei minulla olisi venettä on täysin väärä ja saa minut nauramaan suuresti.
terveisin SirBB
Purjehtijoiden kiistaton kuningas
Pallonkiertäjä - -opettaja-
seikkailija kirjoitti:
Tervehdys Seikkailija,
Myös minä suosittelen lämpimästi osallistumista purjehduskurssille, jonka järjestää PORY ry:n (SPL), Purjehduksen Opettajat ry, auktorisoima purjehduskoulu tai veneily/purjehdusseura. Noilla kursseilla ohjelmaan kuuluu sekä teoriaa että käytännön harjoittelua vesillä. Näillä kursseilla todellakin oppilaat pääsevät itse asioita harjoittelemaan. Ei siis tarvitse olla pelkkänä matkustajana :)
Luettelon PORY ry:n auktorisoimista purjehduskouluista ja muutakin infoa asian tiimoilta löydät PORY ry:n kotisivuilta:
http://www.purjehduksenopettajat.fi
Sekä SPL:n sivuilta:
http://www.purjehtija.fi
-opettaja- - Nimetön
-opettaja- kirjoitti:
Tervehdys Seikkailija,
Myös minä suosittelen lämpimästi osallistumista purjehduskurssille, jonka järjestää PORY ry:n (SPL), Purjehduksen Opettajat ry, auktorisoima purjehduskoulu tai veneily/purjehdusseura. Noilla kursseilla ohjelmaan kuuluu sekä teoriaa että käytännön harjoittelua vesillä. Näillä kursseilla todellakin oppilaat pääsevät itse asioita harjoittelemaan. Ei siis tarvitse olla pelkkänä matkustajana :)
Luettelon PORY ry:n auktorisoimista purjehduskouluista ja muutakin infoa asian tiimoilta löydät PORY ry:n kotisivuilta:
http://www.purjehduksenopettajat.fi
Sekä SPL:n sivuilta:
http://www.purjehtija.fi
-opettaja-Kiitos opettaja tästä viestistä! Tämä oli myös minulle arvokas linkki! Tuohon sivustoon en olekkaan googlella törmännyt.
Jonain kauniina päivänä minulla on vene ja poimin komeita miehiä satamista veneeseeni miehistöksi.
KaikistaKomein vinkuu rannalla, että haluaisi mukaan mutta ikää hänellä on 20vuotta liikaa :))
Hän soutaa jollalla perään kovasti - mutta vanhuus ei tule yksin ja käsistä loppuu voimat..
- Kokenut veneilijä
Seikkailija ja Nimetön postiini niin pohdiskellaan
lähitulevaisuuden purjehdusmahdollisuuksia, matkoja on hankkeilla muutama pidempi ja myös suomen vesillä kesällä.
[email protected]- seikkailija
Ei kai haittaa vaikka vähän näin julkisestikin kerrot hankkeistasi. Esim että millä merellä tai järvellä aiot purjehtia.
- Kokenut veneilijä
seikkailija kirjoitti:
Ei kai haittaa vaikka vähän näin julkisestikin kerrot hankkeistasi. Esim että millä merellä tai järvellä aiot purjehtia.
kolme reissua harkinnassa Välimerellä ja ehkä yksi Karibialla sekä kesällä tietysti mahdollisuuksien mukaan näillä itämeren lahdilla pohjanlahdella ja suomen lahdella.
- myös pillua.
Terv, Kikka-Kanki
- olisi passeli porukka
sun kannalta. Taitaa olla jo kipparin lisäksi pari gastia valmiiksi plus sinä. Voisi myös pohtia, että miksi jossain veneessa olisi tilaa. Toki aina yksi mukaan mahtuu. Siirtopurjehdus voisi olla win-win tilanne jo mainittujen hyvien purjehduskurssien lisäksi.
Perhemiehistöissä taitaa olla omat jutut valmiina. Nais ja miesporkuat lienevät hyviä tapahtumia - miten tutustuisit näihin? Tuskin täällä. Taitaa jäädä vaihtoehdoiksi nämä puolihävyttömien mieskippareiden ehdotukset ja purjehduskurssin varaaminen.
Jäin vain miettimään, jotta miksi keski-ikäinen nainen olisi tervetullut kartuttamaan omaa osamistaan vaikka minun purrelleni. Onhan se niinkin kun jeesaa toista niin osuuhan se aina pitkällä aikavälillä takaisin:)- Nimetön
Nimetön ei ole vielä keski-ikää lähestynyt. :))
Olen kuvitellut että purjehtijat ovat herrasmiehiä - tosin tämä palsta antaa ymmärtää että minulla on ollut ihan väärä kuvitelma. ;) - Kokenut veneilijä
Nimetön kirjoitti:
Olen kuvitellut että purjehtijat ovat herrasmiehiä - tosin tämä palsta antaa ymmärtää että minulla on ollut ihan väärä kuvitelma. ;)yleistä meitä kaikkia samaan ruotuun "vonkaajien" kanssa, varsinkaan jos et tunne etkä tiedä keitä olemme.
- minäkinkin
Nimetön kirjoitti:
Olen kuvitellut että purjehtijat ovat herrasmiehiä - tosin tämä palsta antaa ymmärtää että minulla on ollut ihan väärä kuvitelma. ;)olen herrasmies ja purjehtija. (vaimo kyllä väitää, ettei purjehtijoita voida rinnastaa muihin...miehiin. Siis maakrapuihin)
Tämä palsta ei ikivä kyllä tuo ihmisen parasta puolta esille oli sitten palsta purjehdus, tai jokin muu.
Kiva, että ostat veneen ja liityt meidän joukkoon. Tuskin toki perääsi huutelen kun omakin paatti on, mutta onnittelen kuitenkin koska olet kiinnostunut kivasta harrastuksesta.
Siinä olette Seikkailija ja Nimetön oikeassa, että olisi kiva jotenkin yhdistää purjehdustarpeita. Joskus esim. siirtopurjehduksille tai kisoihin ei ole tarpeeksi väkeä. Ei vaan mies/nainen yhdistelmä kaksistaan taida toimia jos kumpikin tai jompikumpi on pariutunt. :-) - herrasmiesss
Nimetön kirjoitti:
Olen kuvitellut että purjehtijat ovat herrasmiehiä - tosin tämä palsta antaa ymmärtää että minulla on ollut ihan väärä kuvitelma. ;)sellainenko joka vie tutustumaan asiasta kiinostuneita vaikka viehättäviäkin naisia veneellään merelle ja takaisin??
Herrasmiehiä ollaan ja autetaan muita veneilijöitä ja vesillä liikkujia. Näin se vain on.
Ne jotka haluavat pikkuisen "pesää" ja pillutouhuja näiltä vesille pyrkivistä daameista elävät ilmeisen puutteessa.
Toki olen tiedostanut, että komialla veneellä kun liikkuu niin perheen jäätyä kotiin seuraa on ihan varmasti tyrkyllä alle 24 h:)
Onnea purjehdusharastuksen aktivoitumisen kanssa - nim etön
Nimetön kirjoitti:
Olen kuvitellut että purjehtijat ovat herrasmiehiä - tosin tämä palsta antaa ymmärtää että minulla on ollut ihan väärä kuvitelma. ;):) Kovasti herätti keskustelua tämä kommenttini herrasmiehistä.
Sir BBtä en lue herrasmieheksi, vaikka hän onkin purjehtija.
Itseasissa tämä kiinnostukseni purjehdukseen on kuin onkin lähtöisin erään herrasmiehen opastuksesta jalon lajin saloihin. Ja kyllä minä pidän purjehduksen harrastajia herrasmiehinä. Oli vain pakko pikkaisen provosoida. Pahoittelen.
Itse olen kiinnostunut oikeasti purjehduksesta, enkä vain "Nättinä kannella makaamisesta - ja aina välillä kapteenille antavana gastina".
Venettä olen vähän käsitellyt ja hinku oppia on vähän liiankin kova. - selvis
nim etön kirjoitti:
:) Kovasti herätti keskustelua tämä kommenttini herrasmiehistä.
Sir BBtä en lue herrasmieheksi, vaikka hän onkin purjehtija.
Itseasissa tämä kiinnostukseni purjehdukseen on kuin onkin lähtöisin erään herrasmiehen opastuksesta jalon lajin saloihin. Ja kyllä minä pidän purjehduksen harrastajia herrasmiehinä. Oli vain pakko pikkaisen provosoida. Pahoittelen.
Itse olen kiinnostunut oikeasti purjehduksesta, enkä vain "Nättinä kannella makaamisesta - ja aina välillä kapteenille antavana gastina".
Venettä olen vähän käsitellyt ja hinku oppia on vähän liiankin kova.venemessuilla pääsee pikkuisen fiilistelemään reilun kuukauden kuluttua.
Mimmoista kiulua olisi mieli päästä styyraamaan tulevalla kaudella? - Nimetön
selvis kirjoitti:
venemessuilla pääsee pikkuisen fiilistelemään reilun kuukauden kuluttua.
Mimmoista kiulua olisi mieli päästä styyraamaan tulevalla kaudella?Ihanteellistahan minun kannaltani olisikin jos saisi kokemuksia erilaisista. Näin sitten olisi kokemuksia erilaisten veneiden ominaisuuksista, nopeuksista, käsiteltävyydestä, uimisesta jne.
Muutama kesä tässä varmaan menee vielä, ennenkuin oma pieni ja sopiva ui laiturissa. :))
Taidan laittaa tuonne treffipalstalle ilmoituksen ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112942Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U461921Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411703SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011703Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin761428- 71981
Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän11898Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä185856- 54792
- 17764