¤Miten tutustuin bändiin?¤

AROSUSI-09

Oli joskus vähän sen jälkeen,kun Coppolan elokuva "Ilmestyskirja,nyt",oli tullut suomeen 1979-1980 ja ruotsinkielinen radiokanava soitti silloin tällöin kokonaisia levyjä eri bändeiltä,jota sarjaa kuuntelin ja kerran siellä sitten soi tämmöinen yhtye,jolla oli kummallista ja jännää musiikkia.The End soi ainakin ja olin lumoutunut.Sukulainen oli YK-n hommissa Libanonissa ja sai sieltä ostettua suunnilleen ilmaiseks musiikkikasetteja,joita tilailin siltä läjittäin ja mainitsin tämän The Doors-yhtyeen nimen ja seuraavassa paketissa niitä sitten tulikin.Niitä The Doors-yhtyeen c-kasetteja.

18

1545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Maria -

      Itse tutuistuin The Doorsiin kunnolla kolmisen vuotta sitten, kun kiinnostuin Jim Morrisonista henkilönä. Kahlasin kaikki englannin- ja suomenkieliset Doorsseja ja Jimiä käsittelevät kirjat läpi. Musiikkiin tutustuin siinä sivussa sitten.. :)

      Ihan, jos mennään alkuun.. Niin taisi olla Riders On The Storm biisi joka herätti kiinnostuksen The Doorsiin ja Morrisoniin 90-luvulla, jolloin olin vasta napero siis. :D

      • AROSUSI-09

        90-luvun alussa tais ilmestyä tää leffakin tästä laulu- ja soitinyhtyeestä? Muistan sen mainoslätkän,missä oli Jimin kuva ja teksti "Theres things known and things unknown and in between are The Doors"


      • AROSUSI-09 kirjoitti:

        90-luvun alussa tais ilmestyä tää leffakin tästä laulu- ja soitinyhtyeestä? Muistan sen mainoslätkän,missä oli Jimin kuva ja teksti "Theres things known and things unknown and in between are The Doors"

        Ilmesty joo, Val Kilmer on siinä Jimin roolissa... Toi teksti tais olla nimenomaan se, jolla Morrison aina perusteli mistä tulee bändin nimi. :)


        - Maria - = Flutteri


      • AROSUSI-09
        Flutteri kirjoitti:

        Ilmesty joo, Val Kilmer on siinä Jimin roolissa... Toi teksti tais olla nimenomaan se, jolla Morrison aina perusteli mistä tulee bändin nimi. :)


        - Maria - = Flutteri

        Bändin nimi muistaakseni tuli sen yhden mystikkorunoilijan,sano nyt sen nimi,jutusta.Kertokoon joku joka muistaa.


      • AROSUSI-09 kirjoitti:

        Bändin nimi muistaakseni tuli sen yhden mystikkorunoilijan,sano nyt sen nimi,jutusta.Kertokoon joku joka muistaa.

        Arthur Rimbaud vai...? Se tuli ensimmäisenä mieleen.


      • AROSUSI-09
        Flutteri kirjoitti:

        Arthur Rimbaud vai...? Se tuli ensimmäisenä mieleen.

        Tää nyt alko vaivata,niin selvitän jossain vaiheessa tätä vuosituhatta,kysynpä vaikka yleistä musiikkia palstalta:/ Niin muuten mitä olet mieltä,että sopisiko The Doors vähän hitaammassa ja hillitymmässä tempossa kirkkomusiikiksi? Kuvittelin vain kaleidoskooppimaisen kalloni pohjalla sitä,että tuomiokirkossa soisi "Light my fire" sillai hitaasti ja juhlallisesti.Vanha kanttorin kanttura frakissaan olis painelemassa ja polkemassa urkuja...*Silmät soikeina kuvittelee*


      • AROSUSI-09 kirjoitti:

        Tää nyt alko vaivata,niin selvitän jossain vaiheessa tätä vuosituhatta,kysynpä vaikka yleistä musiikkia palstalta:/ Niin muuten mitä olet mieltä,että sopisiko The Doors vähän hitaammassa ja hillitymmässä tempossa kirkkomusiikiksi? Kuvittelin vain kaleidoskooppimaisen kalloni pohjalla sitä,että tuomiokirkossa soisi "Light my fire" sillai hitaasti ja juhlallisesti.Vanha kanttorin kanttura frakissaan olis painelemassa ja polkemassa urkuja...*Silmät soikeina kuvittelee*

        sopisi aika hyvin, varsinkin noi urkupitoiset biisit just! :) End Of The Nightin sumunen tunnelma olis kyllä aika jännä kans... Sinne kirkkoon menisinkin... :D


      • AROSUSI-09
        Flutteri kirjoitti:

        sopisi aika hyvin, varsinkin noi urkupitoiset biisit just! :) End Of The Nightin sumunen tunnelma olis kyllä aika jännä kans... Sinne kirkkoon menisinkin... :D

        Kirjoitti "The Doors of perception",mistä Jim otti nimen bändilleen ja tämä on ihan sairaan hauska linkki: http://www.greymatter.org/satanichamsterdance /Tutun tuttu soittaa urkuja Kallion kirkossa,niin pitää joskus syöttää sille sienisalaattia ja vihjata asiasta:D *Lääh*


      • AROSUSI-09 kirjoitti:

        Kirjoitti "The Doors of perception",mistä Jim otti nimen bändilleen ja tämä on ihan sairaan hauska linkki: http://www.greymatter.org/satanichamsterdance /Tutun tuttu soittaa urkuja Kallion kirkossa,niin pitää joskus syöttää sille sienisalaattia ja vihjata asiasta:D *Lääh*

        Hyvä, kun kerroit tuon kirjailijan nimen. :)

        Ilmoita sitten, kun on urkuri syönyt sitä salaattia, tulen kuuntelemaan! :D :)


      • AROSUSI-09
        Flutteri kirjoitti:

        Hyvä, kun kerroit tuon kirjailijan nimen. :)

        Ilmoita sitten, kun on urkuri syönyt sitä salaattia, tulen kuuntelemaan! :D :)

        Naurus alkaa tarttumaan:)Mä nyt täällä jagixen kirjastolla käymässä ja pitää just mennä.Tuux joskus kuuntelemaan mun kanssa Doorsseja jonkun kapakan jukeboxista? [email protected] *Käsipäivää* Mun nimi on Jouni.


      • Flutteri (ei jaksa kirj.)
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Naurus alkaa tarttumaan:)Mä nyt täällä jagixen kirjastolla käymässä ja pitää just mennä.Tuux joskus kuuntelemaan mun kanssa Doorsseja jonkun kapakan jukeboxista? [email protected] *Käsipäivää* Mun nimi on Jouni.

        Saatanpa tullakin... :) Todella hauskalta tyypiltä vaikutat. Terve Jouni. Maria on nimeni. :)


      • W.R.

      • AROSUSI-09
        W.R. kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=JcDsR3PKwHM&mode=related&search=
        kolahti,varsinkin kun on erilainen....itsekukin.
        ps.luulin nähneeni sut Leppävaarassa ;D

        Mut voi nähdä ihan joka paikassa;)/People are strange on sellainen biisi joka kerran soi tullessani vieraaseen kaupunkiin vieraalla maalla auringonnousun aikaan ja muistan aina sen outouden tunnelman...*Huoh*/Taisi Miekkojen Ritari tulla tälle aamulle:)


      • AROSUSI-09
        Flutteri (ei jaksa kirj.) kirjoitti:

        Saatanpa tullakin... :) Todella hauskalta tyypiltä vaikutat. Terve Jouni. Maria on nimeni. :)

        Niinpä olin tuolta jostain lukevinani;)Uskaltaisiko käydä postilaatikolla kurkkaamassa...


      • jim lahey
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Kirjoitti "The Doors of perception",mistä Jim otti nimen bändilleen ja tämä on ihan sairaan hauska linkki: http://www.greymatter.org/satanichamsterdance /Tutun tuttu soittaa urkuja Kallion kirkossa,niin pitää joskus syöttää sille sienisalaattia ja vihjata asiasta:D *Lääh*

        Huxley otti meskaliinikirjalleen kyseisen nimen William Blaken teoksesta Taivaan ja helvetin avioliitto, joka oli myös Morrisonille tuttu.


    • five_to_one

      1970-luvun lopulla (nuorena) tuli valinta eteen - "uusi" punk vai "vanha" viiskytluvun meininki.
      Itse valitsin punkin, mutta kiinnostus heräsi - ennenkin on tehty hyvää musaa !
      Kävin läpi kaikenlaista ja niistä kaikista The Doors oli se joka jäi pysyvästi suosikkilistalle.

      • AROSUSI-09

        Oli se toinen juttu silloin mulla,mutta jäi aika nopeasti unholaan kun keskityin tähän 60-luvun bändiin.Pssh joo punkit ja rokkarit ei aina tullut kovin hyvin keskenään toimeen ja olin onneksi vähän liian nuori niihin systeemeihin.Lepakossa kävin kyllä joidenkin yläasteen tyyppien kanssa about samalla viikolla kun se vallattiin./En muuten kotona jaksa juuri kaivella noita The Doorsin vinyyleitä esiin;Päänsisäinen levari soittaa niitä muutenkin melkein joka päivä:D


    • AROSUSI-09

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe