Volvon (S60 2002) katto resonoi moottorin ääniin. Kun kädellä painaa kattoa resonointi loppuu. Katon pintamateriaali tuntuisi olevan ikäänkuin irti. Onko vastaavia kokemuksia? Mitä voipi tehdä? Katossahan on ns. törmäyssuojat, joten ei kai sinne itse voi mennä sorkkimaan?
katto resonoi
8
1065
Vastaukset
- 2002
Sama juttu mun Volvossani. Taitaapi olla tyyppi ongelma? Tosiaan, kun kädellä painaa katosta määrätyssä kierrosluvussa, niin resonointi vaimenee. Kattoverhous on muutaman millin irti katosta. Mahtaisiko johtua tästä? Voi olla, että johtuu jostain muustakin, esim. katon rakenteista tms. enpä tiedä. Jos löydät asiaan jonkun ratkaisun, niin ilmoittele mullekin.
- vokke
Omasta S60:sta loppui katon resonointi kun laitoin vaahtomuovia kattoverhoilun ja katon väliin. Sisävalo takaa pois ja siitä aukosta saa työnnettyä sopivan palan vaahtomuovia verhoilun ja katon väliin. Toimii ainakin mulla!
- peke2
vokke kirjoitti:
Omasta S60:sta loppui katon resonointi kun laitoin vaahtomuovia kattoverhoilun ja katon väliin. Sisävalo takaa pois ja siitä aukosta saa työnnettyä sopivan palan vaahtomuovia verhoilun ja katon väliin. Toimii ainakin mulla!
Löysin muuten WWW.volvolandia.com sivulta runsaasti viestejä ko. ongelmasta. Voken ratkaisu näyttää toimivan. Tosin kun irroitin sisävaloa, niin valaisimesta katkesi metallinen kiinnnike. Kaipa tuo pysyy kolmellakin kiinnikkeellä. Pieniä harmeja...
- vinkistä
vokke kirjoitti:
Pitääpä koittaa tuota ratkaisua.
- sama juttu
Jees, eli koeajoautossa nyt pakkasella natisi katto jatkuvasti. On aikas hermoja raastavaa.
No tuo ei muuten ollut vahkeen pahin ongelma ja käsittämätön vaeltaminen. Auto ei mennyt hetkeäkään suoraa vaan ohjata piti jatkuvasti nopeudesta riippumatta. Liekö yksilövika, en tiedä kun en ole aiemmin S60 ajanut.
Pitihän se vielä Tojojen tapaista natinaa kaikissa asfaltin katkoissa mutta muuten mukavan oloinen vehje.
Jos ajettavuus ja natinat olisi yksilöasia voisi mennä tilaukseen dieselinä. Tojojen suuntavakauden ja natinat saa kyllä halvemmallakin. - Tupetsi
Eli keskellä kattoa on parin sentin kokoinen, sylinterimäinen nasta joka pitää verhoilua kiinni pellissä, ja alkaa resonoida jossain kohtaa auton elinkaarta. Jos on autojen kanssa pelannut, kattoverhoilun irroitus pelkääjän puolelta ei ole vaikeaa. Jotkut ovat kikkailleet massojen ja liimojen kanssa ja laittaneet nastan takaisin, itse otin kokonaan pois.
- kiofde
katto valo pois ja purkilinen uretaania loppuu nitinät ja natinat
- helppohomna
Katto pois ja rätti katto tilalle ei kitise enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747