uus kone ei toimi!

..........

jos joku viisaampi vois neuvoo mistä vois olla kyse ku ei näyttöö tuu kuvaa. eli ostin uuden koneen osina jotka ovat seuraavat:

kotelo:antec2 sonata
näyttis: geforce 8800gts
prossu:core2duo
emo:asus p5b

jostakin syystä kun laitan virrat päälle tuulettimet pyörähtä kerran ja näppiksen valot välähtää jonka jälkeen näyttää että konesammuu mutta sitten se lähtee muutaman sekunnin päästä päälle mutta kuvaa ei näy.

olen yrittäny purkaa ja koota koneen uudelleen useamman kerran ja olen jopa resetoinut cmoksen ja tarkistanu että jumpperointi on oikein mutta en ole keksinyt mistä voisi vika joshtua. Niin ja näyttö minulla on vga liitäntäinen eikä näyttiksessä ole kuin dvi liittimet mutta mukana tuli adapteri jota olen käyttänyt ole jopa yrittänyt vanhemman näyttiksen mukana tullut toista adapteria mutta tuloksetta joten mistä voisi olla kyse?

8

1695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stinky

näytönohjaimen virtapiuha, jonka olet unohtanut laittaa?

• Erkko!

Poweri on alimitotettu.

• apilaa

Näyttö on kytketty koneeseen väärin. Löytyykö DVI? Tarvitset ehkä välikappaleen.

• ............

Siis minulla on jopa kaksi kappaletta noita dvi adaptereita mutta kummallakaan ei tule kuvaa. Powerin pitäisi olla riittävän tehokas ainakin verkkokauppa.com:n mukaan

• Erkko!

Jos olen oikein ymmärtänyt niin 8000-sarjassa on kaksi DVI-I (DVI-Integrated) liitintä, eli adapterilla pitäisi saada kuva putkelle. Jos mahdollista lainaa kaverilta lättyä, ja kokeile myös sillä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/GeForce_8

Ihmettelen noiden tehon- ja virrantarpeita. 130W ja 30A (12VDC linjasta).

30A x 12V = 360W

Kuitenkin näytönohjaimeen joutuu kytkemään kaksi PCI-e syöttökaapelia. En ole tutkinut asiaa tarkemmin, mutta kuvittelisin niiden aina olevan erillisiä linjoja. Jos omaa useampia PCI-e syöttöjä, kokeile eri yhdistelmiä niistä.

Yleensä kuitenkin näytölle tulee ilmoitus, jollei lisävirransyöttökaapeli ole kytkettynä.

Vaikuttaisi siis kuitenkin siltä, että jokin laite ei saa tarpeeksi virtaa ("tuulettimet pyörähtä kerran ja näppiksen valot välähtää jonka jälkeen näyttää että konesammuu mutta sitten se lähtee muutaman sekunnin päästä päälle mutta kuvaa ei näy") tahi kuva ei tule putkelle saakka.

Älä kuitenkaan pidä meitä jännityksessä, vaan kerro minkä merkkinen ja tehoinen powerisi on.

• Geforce 8800GTX:n kohdalla ei ole vielä löydetty ohjelmistoa, mikä aiheuttaisi niin suurta kulutusta, että se tarvitsisi molempia pci-e lisävirtaliittimiä.

Sinäsä Geforce 8800GTX core2 kokoonpanolle riittäisi vallanmainiosti BeQuiet SP 450W..ja hiljaisena pysyy tuo virtalähde.

• Jotain yhteensopivuus ongelmia näyttäisi löytyvän aika helposti googlaamalla Asus- Antec.
      Jopa aivan samat kuin sinulla.

Pari ratkaisua löytyi.
      USB johdot väärin päin emolla.
      USB johdot kokonaan irti niin toimi.
      Jotkin muistit vaatii enemmän kuin sen 1,8V että yleensäkään toimii.

Tietysti kannattaa jättää kaikki ylimääräinen kytkemättä...DVD,kiintolevy jne. jos pääsisi edes BIOS SET UP:iin tutkimaan niitä asetuksia.

• ..................

Juu repäsin usbin pois niin rupes pelaamaan :) Kiitos kaikille vastauksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      45
      3141
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1917
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1900
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      78
      1690
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1502
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1157
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      110
      1123
    Aihe