Mersuja on joka taksitolpalla pihat täynnä, Audeja et erota enää Passateista, isot Volvot ja Saabit on kuitenkin loppujenlopuksi Volvoja ja Saappeja, Jaguaari-liikkeessä koittavat myydät sulle Mondeon alustalle tehtyä 2 litrasta dieseli-farmaria.. Onneksi on Cadillac.
T: Ruotsissa asuva,juuri Deville V8:n ostanut herrasmies. Tästä ei kyyti enää parane :) Hyvää talvea ja kohta kurkistavaa kevättä muillekin laatukyydistä nauttiville!
Cadi on aina
23
3022
Vastaukset
- Caddyman
Tuo on varmaankin yksi kaikkien aikojen parhaimmista caddyistä.
- turhaporho
Sehän on venktra johon ympätty rimera sprottekin peräluukku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Autoilijamies_
Löysin tuossa AKE:n takaisinkutsuttujen listalta mielenkiintoisen tapauksen vuoden 2004 Cadillaceistä:
"Diagnostiikkamodulin ja auton elektroniikkajärjestelmän välinen vuorovaikutus / toiminta saattaa aiheuttaa kuljettajan etuturvatyynyn ja / tai kattoon sijoitetun sivutyynyn laukeamisen kun virta-avain käännetään ON-asentoon. Kuljettajan paikalla oleva henkilö saattaa saada laukeavasta turvatyynystä vähäisiä vaurioita kuten esim. hiertymiä.
- "vähäisiä vaurioita esim. hiertymiä"?
Mitä jos sinulla on rööki suussa, taikka piippu?
Entä jos otat samalla huikkaa pullosta kun laitat Cadillaciin virrat päälle?
"Hiertymiä" on tuossa kohtaa aika vähättelevä sanavalinta.
Kampanjan aloitus oli kesäkuussa 2005 ja ilmeisesti se ei vielä ole valmis, koska valmistumisesta ei ole mitään ilmoitettu.- CorollaMan
Toissavuonna sanottiin, että Corollassa ja Primeroissa on havaittu joissain maissa ongelma, että "ratti jää käteeen" kun joku osa leviää autoista.. VAIN YKSITTÄISTAPAUKSIA n.1000 kpl maalimassa!
Miluummin liian aikaisin laukeava turvatyyny,kuin kamikazella rekan alle,kun Japsin ohjausmekanismi jää käteen.
Poliisit eivät edes tutki kuolinsyytä,kun joku ajaa japsilla kamikazet rekan alle, vaikka kyseessä olisi ollut valmistusvirhe :)
Onneksi Corolassa on takakontti ,toimii hautanani tuon jälkeen, ja takarekkarin avulla tunnistetaan, kuka onkaan se pizza takakontissa. - CadillacMan
CorollaMan kirjoitti:
Toissavuonna sanottiin, että Corollassa ja Primeroissa on havaittu joissain maissa ongelma, että "ratti jää käteeen" kun joku osa leviää autoista.. VAIN YKSITTÄISTAPAUKSIA n.1000 kpl maalimassa!
Miluummin liian aikaisin laukeava turvatyyny,kuin kamikazella rekan alle,kun Japsin ohjausmekanismi jää käteen.
Poliisit eivät edes tutki kuolinsyytä,kun joku ajaa japsilla kamikazet rekan alle, vaikka kyseessä olisi ollut valmistusvirhe :)
Onneksi Corolassa on takakontti ,toimii hautanani tuon jälkeen, ja takarekkarin avulla tunnistetaan, kuka onkaan se pizza takakontissa.Ole silti tarkkana...
Diagnostiikkamodulin ja auton elektroniikkajärjestelmän välinen vuorovaikutus / toiminta saattaa aiheuttaa kuljettajan etuturvatyynyn ja / tai kattoon sijoitetun sivutyynyn laukeamisen kun virta-avain käännetään ON-asentoon. Kuljettajan paikalla oleva henkilö saattaa saada laukeavasta turvatyynystä vähäisiä vaurioita kuten esim. hiertymiä.
- "vähäisiä vaurioita esim. hiertymiä"?
Mitä jos sinulla on rööki suussa, taikka piippu?
Entä jos otat samalla huikkaa pullosta kun laitat Cadillaciin virrat päälle?
"Hiertymiä" on tuossa kohtaa aika vähättelevä sanavalinta.
Kampanjan aloitus oli kesäkuussa 2005 ja ilmeisesti se ei vielä ole valmis, koska valmistumisesta ei ole mitään ilmoitettu.
- toi Cadillacin mallinimi
BLS samaa kuin BuLlShit?
- CorollaMan
BLS on
Biruako Luuserit Solvaatte?
- A.s.W.
Cadillac taisi olla ensimmäinen merkki joka alkoi myymmään feikki automerkkejä. Jo 15 vuotta sitten kaupattiin Opel Omegaa Cadillacina ja sama tahti on jatkunut siitä asti eri versioina nyt viimeisenä saabicadillac.
- ensimmäinen
nk. badge engineeringiä harrasti aikoinaan, 60- ja 70-luvuilta alkaen mm. BMC vrt. mini Austin, Riley, MG, sekä Jaguar/ Daimler ja Rolls Royce/ Bentley. Eli sama paska, eri kuoret.
- pikkuinen...
feikki Caddy oli kuitenkin Cadillac Cimarron mallivuosina 1982-1988.Aluksi nelisylinterisenä
aito "American Power". - Jukilac
Kyllä eka feikki Cadillac oli Opel Asconan perustalle rakennettu Cadillac Cimarron,esiteltiin 1981 ja tuli markkinoille seuraavana vuonna.Cimarron synty syy oli Cadillac malliston keskimääräisen kulutuksen laskeminen.
- A.s.W
pikkuinen... kirjoitti:
feikki Caddy oli kuitenkin Cadillac Cimarron mallivuosina 1982-1988.Aluksi nelisylinterisenä
aito "American Power".Totta turisette. Alla linkki kuvaan autosta joka tuhosi cadin maineen
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:1988_Cadillac_Cimarron.jpg - taas vähän paskaa puhuttua
ensimmäinen kirjoitti:
nk. badge engineeringiä harrasti aikoinaan, 60- ja 70-luvuilta alkaen mm. BMC vrt. mini Austin, Riley, MG, sekä Jaguar/ Daimler ja Rolls Royce/ Bentley. Eli sama paska, eri kuoret.
Noi muut brittipaskat jätän omaan arvoonsa, mutta Jaguar ja Daimler ovat aina olleet sekä yhdessä että erikseen laatuautoja, samoin kuin Rolls Royce ja Bentley. Se, että auto on ollut sama eri merkillä, ei ole paha jos "laatuluokka" on sama kuten noilla. Sen sijaan jos kohtuulliseen euroauto Opeliin laitetaan Cadillacin merkki, niin onhan se raiskaus.
Euromerkkiä kohtaan.
- STS-99
Cadillac on todella erottuva auto varsinkin täällä Neuvosto-Suomessa, jossa uudemmat käyttökäkkylät ovat lähes yhtä harvinainen näky kuin Ferrarit ja Maseratit. Ihmetyttää: parempaa käyttöautoa olosuhteisiin tuskin on! Pehmeä jousitus pitkillä joustoilla on kuin kotonaan karheilla ja kuoppaisilla teillä, ja tasaista automaattisäädeltyä lämmintä riittää kabiinissa sekä nopeasti että yllin kyllin.
Cadillac ei ole syytön "badge-engineeringissä", vaan sen kilven takana sitä on harrastettu häikäilemättömästi. Catera oli Omega ja Cimarron pikku-Chevy. Ensimmäinen etuvetoinen Eldorado oli lähes sama auto kuin Oldsmobile Toronado, jne, jne. Tämä ei ole kylläkään mitenkään epätavallista jenkeissä toimiville autojäteille, niille konsernin eri automerkit ovat vain tapoja paketoida tuote kuluttajaa houkuttaviin kuoriin. Oma kantani asiaan on että kuluttaja olkoon valveutunut, en näe tässä mitään pahaa. Badge engineering on osa autoteollisuutta.
Kevättä kohti kuljetaan - 305 kuiskaavan hiljaisen hevosen vetämänä.- toinen talli-tonttu
näinhän se on.caddy ollut aina vaurauden ja menestyksen mittari amerikassa.nyt ei puhuta sitten niistä ooppelin malleista caddyn merkeillä,iso tyhmyys imagolle tai saab pohjaisia versioita.valitettavasti 70-luku tuhosi paljolti caddyn laatuauton maineen.samoin muuten kävi jaguarin tuolloin.
- eldo -92
Eivät ne nyt ihan niin harvinaisia ole, ja vanhempaa STS:n korimallia näkyvät jo pojannassikatkin Saksasta tuovan. Virkistävä pimppisrallikaara iänikuisten feikkiämvitosten ja geeteeii-mikälieautojen joukossa (Polo GTI:n mainos: ei lasten käsiin. Oma 4.9l Eldoni lähtee 0-100km/h 8,5 sekunnissa, ja entinen 1.8T Skodani samoihin lukemiin... Miksi näissä ei lue GTI, vaikka suorituskyky on sama ja ajomukavuus "jotain aivan muuta"?!). Jonkin verran tuo Käkkylän harvinaisuus muihin luksusautoihin verrattuna ihmetyttää sikäli, että auto on "halpa", sikäli kuin sataa eurotonttua voi halvaksi sanoa, Mersun ja muiden vastaaviin tuotteisiin nähden.
Euroopassa tuon jenkkiautojen sisäisen merkkien kanssa pelaamisen ymmärtää, koska ihmisillä ei ole tarpeeksi tietoa amerikkalaisista autoista (ja koska käytännössä on kuitenkin sama, minkä divisioonan autosta on kyse). Esimerkiksi Alero on oikeasti Oldsi, ja Chrysleriä/Dodgeahan myydään Amerikassakin paikasta riippuen kummalla merkillä sattuu. Sensijaan esimerkiksi Daewoon brändääminen Chevyksi oli älyttömän oloinen liike, eihän Opelikaan tuota mainittua Catera-hairahdusta lukuunottamatta ole miksikään muuksi muuttunut, vaikka kaikki tietävät, että kyseessä on GM:n auto. Miksi laittaa hinta/laatusuhteeltaan jo valmiiksi hyviin autoihin Letukan merkki, varsinkin kun se keltainen lämiskä ei OLLLENKAAN istu auton muuhun imagoon?
Minulla raukalla niitä heposia on vain 200, mutta eivät nekään kovin suurta mekkalaa itsestään pidä...:) - STS-99
eldo -92 kirjoitti:
Eivät ne nyt ihan niin harvinaisia ole, ja vanhempaa STS:n korimallia näkyvät jo pojannassikatkin Saksasta tuovan. Virkistävä pimppisrallikaara iänikuisten feikkiämvitosten ja geeteeii-mikälieautojen joukossa (Polo GTI:n mainos: ei lasten käsiin. Oma 4.9l Eldoni lähtee 0-100km/h 8,5 sekunnissa, ja entinen 1.8T Skodani samoihin lukemiin... Miksi näissä ei lue GTI, vaikka suorituskyky on sama ja ajomukavuus "jotain aivan muuta"?!). Jonkin verran tuo Käkkylän harvinaisuus muihin luksusautoihin verrattuna ihmetyttää sikäli, että auto on "halpa", sikäli kuin sataa eurotonttua voi halvaksi sanoa, Mersun ja muiden vastaaviin tuotteisiin nähden.
Euroopassa tuon jenkkiautojen sisäisen merkkien kanssa pelaamisen ymmärtää, koska ihmisillä ei ole tarpeeksi tietoa amerikkalaisista autoista (ja koska käytännössä on kuitenkin sama, minkä divisioonan autosta on kyse). Esimerkiksi Alero on oikeasti Oldsi, ja Chrysleriä/Dodgeahan myydään Amerikassakin paikasta riippuen kummalla merkillä sattuu. Sensijaan esimerkiksi Daewoon brändääminen Chevyksi oli älyttömän oloinen liike, eihän Opelikaan tuota mainittua Catera-hairahdusta lukuunottamatta ole miksikään muuksi muuttunut, vaikka kaikki tietävät, että kyseessä on GM:n auto. Miksi laittaa hinta/laatusuhteeltaan jo valmiiksi hyviin autoihin Letukan merkki, varsinkin kun se keltainen lämiskä ei OLLLENKAAN istu auton muuhun imagoon?
Minulla raukalla niitä heposia on vain 200, mutta eivät nekään kovin suurta mekkalaa itsestään pidä...:)Tämän olen myös pannut merkille, että käytetyt Cadillacit ovat olleet sekä uutena että nykyisin suorastaan edullisia ominaisuuksiinsa nähden. Vanhempikorista Sevilleä (92-97) saa jo ihan tuuninki/kesäautobudjettiin sopivalla hinnalla, ja uudempikorisen pyynnit ovat ehkä n. puolet vaikkapa vastaavan ikäisen ja kilometrisen ässämersun pyynnöstä. Tosin amerikan pyynteihin verrattuna suomi-hinnat ovat karkeasti arvioiden noin nelinkertaisia...
Niin tyhmältä kuin Daewoon Chevy-brändäys tuntuukin, on se ainakin Suomessa tuonut merkille lisää myyntiä. Enemmän kuin korealaisen myynti perinteisimmän jenkkilabelin alla itseäni harmittaa se että GM ei tuo amerikkamallisia Chevyjä, Pontiacceja ja Buickkeja Eurooppaan. Luulisi valmiiden autojen pienimuotoisen tuonnin olevan niin edullista että voitolle päästäisi vaikka niillä ei myyntimenestyksiä rikottaisikaan. Kilpailua itsensä kanssakaan ei tarvitsisi pelätä, sillä GM:llä ei ole Euroopassa yhdenkään brändin alla esim. mitään Pontiac Bonnevillen tai Chevy Uplanderin kaltaista autoa tarjolla. - eldo -92
STS-99 kirjoitti:
Tämän olen myös pannut merkille, että käytetyt Cadillacit ovat olleet sekä uutena että nykyisin suorastaan edullisia ominaisuuksiinsa nähden. Vanhempikorista Sevilleä (92-97) saa jo ihan tuuninki/kesäautobudjettiin sopivalla hinnalla, ja uudempikorisen pyynnit ovat ehkä n. puolet vaikkapa vastaavan ikäisen ja kilometrisen ässämersun pyynnöstä. Tosin amerikan pyynteihin verrattuna suomi-hinnat ovat karkeasti arvioiden noin nelinkertaisia...
Niin tyhmältä kuin Daewoon Chevy-brändäys tuntuukin, on se ainakin Suomessa tuonut merkille lisää myyntiä. Enemmän kuin korealaisen myynti perinteisimmän jenkkilabelin alla itseäni harmittaa se että GM ei tuo amerikkamallisia Chevyjä, Pontiacceja ja Buickkeja Eurooppaan. Luulisi valmiiden autojen pienimuotoisen tuonnin olevan niin edullista että voitolle päästäisi vaikka niillä ei myyntimenestyksiä rikottaisikaan. Kilpailua itsensä kanssakaan ei tarvitsisi pelätä, sillä GM:llä ei ole Euroopassa yhdenkään brändin alla esim. mitään Pontiac Bonnevillen tai Chevy Uplanderin kaltaista autoa tarjolla.Katsopa huviksesi vaikkapa X-Filesin poliisien autokantaa töllöstä... Miksi Suomeen tuodaan aina tylsimmät jenkkiautot? Vastaus: tylsä=turvallinen, ajattelee viisas ja säästäväinen suomalainen. Jaa menettää taas yhden elämän hauskoista puolista.
- Lincoln Tow Cars
ovat = Limoja :D
Caddyt tuntuvat olevan persaukisten fanijen autoja josta 50-60 luvulta .- persaukisena
ei ollut mullakaan varaa ajella voortilla kun yksi kesä, continentalin ruokahuolto tuotti maaseutuoloissa semmosta huolta, että pakko oli varattoman palata takasin pieniruokaseen käkkylään....:)
- myydä
Vai yrittävät ne myydä Jaguar-liikkeessä 2.0-litraista dieseliä...
No onneksi sentään Cadillacilta löytyy vastaava 1.9-litrainen... (ja tuleehan se farmarikin keväällä...)- jaikajikas
Cadillacillä pitävät sentään yhden valtameren pituista matkaa välissä oikeiden Amerikan Cadien ja sitten näiden Saab/Opel-Bullshit-euroCadien välissä. Jaguarilla tekevät ne dieselfarkut rinnan XJ-autojen kanssa samassa pikkuluodossa nimeltä UK :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822