Onko hyviä vinkkejä mitä tehdä mäntyisille portaille? Kaiteet ovat valkoiset ja askelmat lakatut mäntyiset.Portaat ovat hyvässä kunnossa, mutta haluaisimme noista askelmista kuultovalkeat. Onko helpompaa tapaa kuin hioa ensin kaikki lakka pois? Voiko mitään puuvahaa tms.laittaa lakatulle pinnalle?
lakan päälle kuultovahaa?
2
9331
Vastaukset
- Masa5
Ei puuvaha valitettavasti toimi vanhan lakatun pinnan päällä ellei lakkaa oteta pois.
Kannattaa myöskin miettiä tarkkaan askelmien "kuultovalkaisemista" jos mäntypinta on jo kellastunut. Kokemuksesta voin sanoa että jälki voi olla kaikkea muuta kun toivottu.
Ehdottaisin että valitset jonkin ruskean muuhun sisustukseen sopivan sävyn ja lakkaat ne porrasaskelmat sillä sävyllä. - M.D.
Itse toteutimme juuri samanlaisen projektin. Yritin ensin hioa askelmia itse, mutta oli niin paksu venelakka, että normaali nauhahiomakone kärähti pilalle. Vein ammattilaiselle askelmat hiottavaksi (13 melko suurta askelmaa) ja hintaa tuli n. 200 euroa. Sen jälkeen laitoin pintaan Osmo Colorin sävytettyä (pähkinä) öljyä kerroksen ja sen päälle lattiaöljyä pari kerrosta. Kerrosten välillä kevyt hionta Osmo Colorin hiontatyynyllä. Lopputulos on erittäin hyvä. Rappurungot maalattiin samalla valkoisiksi ja kaiteiden tilalle vaihdettiin lasit.
Lakan päälle ei vaha tartu. Ja hionnan kanssa on oltava TODELLA tarkkana että kaikki vanha lakka on varmasti pois ja ettei mitään pieniäkään hiontanaarmuja jää pintaan. Lopputulos on muuten todella ruma kun öljy imeytyy puuhun epätasaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538253- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404313Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423430Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353423Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383338- 483113
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492614