Onko hyviä vinkkejä mitä tehdä mäntyisille portaille? Kaiteet ovat valkoiset ja askelmat lakatut mäntyiset.Portaat ovat hyvässä kunnossa, mutta haluaisimme noista askelmista kuultovalkeat. Onko helpompaa tapaa kuin hioa ensin kaikki lakka pois? Voiko mitään puuvahaa tms.laittaa lakatulle pinnalle?
lakan päälle kuultovahaa?
2
9852
Vastaukset
- Masa5
Ei puuvaha valitettavasti toimi vanhan lakatun pinnan päällä ellei lakkaa oteta pois.
Kannattaa myöskin miettiä tarkkaan askelmien "kuultovalkaisemista" jos mäntypinta on jo kellastunut. Kokemuksesta voin sanoa että jälki voi olla kaikkea muuta kun toivottu.
Ehdottaisin että valitset jonkin ruskean muuhun sisustukseen sopivan sävyn ja lakkaat ne porrasaskelmat sillä sävyllä. - M.D.
Itse toteutimme juuri samanlaisen projektin. Yritin ensin hioa askelmia itse, mutta oli niin paksu venelakka, että normaali nauhahiomakone kärähti pilalle. Vein ammattilaiselle askelmat hiottavaksi (13 melko suurta askelmaa) ja hintaa tuli n. 200 euroa. Sen jälkeen laitoin pintaan Osmo Colorin sävytettyä (pähkinä) öljyä kerroksen ja sen päälle lattiaöljyä pari kerrosta. Kerrosten välillä kevyt hionta Osmo Colorin hiontatyynyllä. Lopputulos on erittäin hyvä. Rappurungot maalattiin samalla valkoisiksi ja kaiteiden tilalle vaihdettiin lasit.
Lakan päälle ei vaha tartu. Ja hionnan kanssa on oltava TODELLA tarkkana että kaikki vanha lakka on varmasti pois ja ettei mitään pieniäkään hiontanaarmuja jää pintaan. Lopputulos on muuten todella ruma kun öljy imeytyy puuhun epätasaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736