Moi!
Kannattaako tallentavaa digiboksia pitää päällä vaikka tv:tä ei katsottaisikaan? Tuli vain mieleen että rasittaako se kovalevyä jos sitä käynnistetään ja sammutetaan monia kertoja päivässä? Olisiko parasta antaa boxin olla päällä koko päivä ja vasta illalla laittaa yöksi kiinni?
Tallentava boksi päällä aina?
12
1595
Vastaukset
- juuri eroa..
kyllä nuo kiintolevyt nykyään on sen verran kestäviä ettei ne hajoa vaikka välillä sammutteleekin.
meneehän ne joissain laitteissa itsekin pois päältä kun ei tiettyyn aikaan käytetä.
teoreettisesti tietysti sammuttamisessa ja päällekytkemisessä tulee lämpötilaeroja, jotka voi kiintolevyn aikaa lyhentää. mutta taitaa olla aika teoreettista kyllä :)
itse en kyllä mitään mielekästä syytä digiboksin sammuttamiseen näe. mulla on tallentava aina päällä. kuten myös tietokoneet.
telkkarin sentään sammutan yöksi.- busa
Kyllä minä ainakin heti keksin yhden; sähkölasku.
- vaikutusta..
busa kirjoitti:
meillä on suorasähkölämmitys joten on laskun kannalta ihan sama millä sen lämmön tuottaa..
- busa
vaikutusta.. kirjoitti:
meillä on suorasähkölämmitys joten on laskun kannalta ihan sama millä sen lämmön tuottaa..
tosin toimii vain talvella, kesällä menee harakoille.
- kotona?
busa kirjoitti:
tosin toimii vain talvella, kesällä menee harakoille.
itse aion taas ensi kesänä mennä koko kesäksi juomaan mökille kaljaa!
siellä ei ole digiboksia, ei tosin sähköäkään.
ei edes sisä vessaa vaan ulkohuussi. pitää katsoa jos hesarilla on taas sellainen parin viikon ilmainen näytetilaus, niin saa ilmaista paskapaperia! - boxi
kotona? kirjoitti:
itse aion taas ensi kesänä mennä koko kesäksi juomaan mökille kaljaa!
siellä ei ole digiboksia, ei tosin sähköäkään.
ei edes sisä vessaa vaan ulkohuussi. pitää katsoa jos hesarilla on taas sellainen parin viikon ilmainen näytetilaus, niin saa ilmaista paskapaperia!mökille ja vie tv sinne huussiin.Saa istuessa katsoa kesäyön hämyssä vaikkapa sextv:tä taikka nättejä säätyttöjä..
- sähkölämmitteisessä
busa kirjoitti:
niin suurin osa sähkönkulutuksesta siirtyy lämmitykseen.
Laitteissa yleensä on automaattinen kovalevyn sammutus, jos sitä ei käytetä vähään aikaan, joten sinänsä ei ole väliä sillä sammuttaako laitteen. Minä pidän omaani lähes kokoajan päällä, tosin lähinnä siksi, että muuten se missaa ajastetuista ohjelmista alun (eivät ohjelmoijat tajunneet, laittaa virtoja päälle minuuttia ennen ajastuksen alkua)
- Kapteeni
Jos on ajastettu joku ohjelma tallentamaan, toimiiko se vaikka tv olisi kiinni? Eli alkaako ajastus kunhan boxi kuitenkin on päällä?
- busa
Kapteeni kirjoitti:
Jos on ajastettu joku ohjelma tallentamaan, toimiiko se vaikka tv olisi kiinni? Eli alkaako ajastus kunhan boxi kuitenkin on päällä?
TVn ei tietenkään tarvitse olla päällä, koska digiboksissa on itsessään digiTVvastaanotin. Myöskään boxin ei tarvii olla päällä, toki kuitenkin valmiustilassa, koska se osaa kyllä itsestään herätä kun tallennus alkaa.
- Kapteeni
busa kirjoitti:
TVn ei tietenkään tarvitse olla päällä, koska digiboksissa on itsessään digiTVvastaanotin. Myöskään boxin ei tarvii olla päällä, toki kuitenkin valmiustilassa, koska se osaa kyllä itsestään herätä kun tallennus alkaa.
Kiitos paljon asiallisista vastauksista :)
- minkä boksin hankkii
busa kirjoitti:
koska kaikki eivät lähde tallentamaan elle virrat ole valmiiksi päällä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653