Rauhallinen asuinalue

nistelrooy

Terve!

Sain viime kesänä mielenkiintoisen työtarjouksen sieltä Porista ja tarkoitus olisikin nyt muuttaa sinne "karhu kaupunkiin" ihan vakituisesti asumaan. Porin asuntotarjonta on melko suppeaa, mutta minun olisi aika piakkoin saatava hankittua asunto Porista, mielellään "paremmalta alueelta".

Eli kertokaapa mielestänne Porin parhaimmat ja rauhallisimmat lähiöt ja asuinympäristöt, jotka sopivat 4-henkiselle perheelle.

Kertokaa missä asuu Porin ylempi keskiluokka, koska en voi sietää duunareita,maahanmuuttajia jne...

57

7420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läpinäkyvää, tylsää

Onkohan tämä noin viideskymmenes kerta viimeisen vuoden aikana, kun joku porilainen virittää saman provokeskustelun, jossa taas pääsee pönkittämään omaa egoaan haukkumalla Sampolaa, Pormestarinluotoa ja Pihlavaa. Että joku jaksaa jankuttaa!

• nistelrooy

Ensinnäkään en ole porilainen, vaan aloitin tämän keskustelun sen vuoksi, että olen tosiasiassa muuttamassa sinne täältä pääkaupunkiseudulta.

En tullut myöskään hakemaan rasvanahkaisten porilaisten näsäviisaita vastauksia, vaan odotin saavani sivistyneitä vastauksia ylemmältä keskiluokalta.

Sampola ja Pormestarinluoto kuulostavat ainakin nimien puolesta jo aika hienoilta asuinalueilta, että kertoisiko joku sivistynyt porilainen minulle hieman tarkemmin näistä asuinalueista, vaikka Sampolasta olenkin tainnut lukea aikaisemminkin muistaakseni Alibi-lehdestä.

PS: Kateelliset duunarit älkää vastatko

• asia selvä!
        nistelrooy kirjoitti:

Ensinnäkään en ole porilainen, vaan aloitin tämän keskustelun sen vuoksi, että olen tosiasiassa muuttamassa sinne täältä pääkaupunkiseudulta.

En tullut myöskään hakemaan rasvanahkaisten porilaisten näsäviisaita vastauksia, vaan odotin saavani sivistyneitä vastauksia ylemmältä keskiluokalta.

Sampola ja Pormestarinluoto kuulostavat ainakin nimien puolesta jo aika hienoilta asuinalueilta, että kertoisiko joku sivistynyt porilainen minulle hieman tarkemmin näistä asuinalueista, vaikka Sampolasta olenkin tainnut lukea aikaisemminkin muistaakseni Alibi-lehdestä.

No siinähän se tuli heti: ylempi keskiluokka ei taatusti lue Alibi-lehteä.

• nistelrooy
        asia selvä! kirjoitti:

No siinähän se tuli heti: ylempi keskiluokka ei taatusti lue Alibi-lehteä.

Luen alibi lehteä vain siksi, että kykenen keskustelemaan myös Suomen rajojen sisäpuolella tapahtuvista rikoksista. Talousrikokset kiehtovat myös minua erityisen paljon.

• hlhlhlh
        nistelrooy kirjoitti:

"En tullut myöskään hakemaan rasvanahkaisten porilaisten näsäviisaita vastauksia, vaan odotin saavani sivistyneitä vastauksia ylemmältä keskiluokalta"

Saadakseen sivistyneitä vastauksia kannattaisi itse käyttäytyä sivistyneesti...

• sivistynyt
        hlhlhlh kirjoitti:

"En tullut myöskään hakemaan rasvanahkaisten porilaisten näsäviisaita vastauksia, vaan odotin saavani sivistyneitä vastauksia ylemmältä keskiluokalta"

Saadakseen sivistyneitä vastauksia kannattaisi itse käyttäytyä sivistyneesti...

kun mollaat duunareita jos olisit sivistynyt et käyttäisi tuonlaista kielenkäyttöä!
        Käsittäisit, että meitä kaikkia tarvitaan siistijästä tuomariin.
        Itse kuulun keskiluokkaan ja asun sampolassa. Syynä lapsen turvallinen koulumatka.
        Jokainen meistä kuolee ja samaan paikkaan päädytään tittelit ei siinä enään vaikuta ja sairaalassa sinua ei kohdella yhtään paremmin vaikka olisit, kuin akateemisesti opiskellut.
        Hautakiveen ei myös laiteta ammattia tai ansioluetteloita.
        Sekin on totta, että alibia ei akateemisesti koulutetut lue älä väitä mitään talousrikosjuttuja sieltä lukevas.
        Eikä sinulle voi antaa sivistyneitä vastauksia, kun sä olet itse JUNTTI;)
        PYSY POISSA TÄÄLTÄ PORISTA JO SULLA VÄÄRÄ ASENNE!
        Terveisin hoitsu sampolasta.

• GM=Jätettä.

niin sanottua rauhallista asuinaluetta ei porissa ole missään. Joka paikassa sattuu ja tapahtuu. Kalaholman alue vois olla se rauhallinen. Se on ainakin "paremmalta alueelta" nimittäin jos sinne meet niin joudut todennäköisesti ostamaan tontin ja siihen pystyttään talon. Notta sikäli.

• Porin yläluokka

missään kaupunkitönöissä postimerkin kokoisilla tonteilla asu. Niissä asuvat vain "wannabeet".

Todelliset rikkaat, niin oudolta kuin se kivikylissä asuvista ehkä kuulostaakin, asuvat kartanoissaan Ahlaisissa, Reposaarella, Yyterissä, Luvialla, Kuuminaisissa, Viasvedellä,Kullaalla, Noormarkussa jne. Merien/jokien rannoilla ja jylhien metsien keskellä.

Eikä niitä taloja yleensä teiltä näekään. Ahlaisissa, Lyttylässä ja Kellahdella, ja Luvialla voi muutamaa kartanoa tsiikailla, jotkut ovat teiden varsilla. Yleensä oikeasti varakkailla on vähintään muutaman hehtaarin "omakotitalotontti" suojana.
        Heitä ei parin-kolmenkymmenen kilsan matkat häiritse, maastobemareilla ja Volvoilla taittuvat matkat mukavasti;)

• GM=Jätettä.
        Porin yläluokka kirjoitti:

missään kaupunkitönöissä postimerkin kokoisilla tonteilla asu. Niissä asuvat vain "wannabeet".

Todelliset rikkaat, niin oudolta kuin se kivikylissä asuvista ehkä kuulostaakin, asuvat kartanoissaan Ahlaisissa, Reposaarella, Yyterissä, Luvialla, Kuuminaisissa, Viasvedellä,Kullaalla, Noormarkussa jne. Merien/jokien rannoilla ja jylhien metsien keskellä.

Eikä niitä taloja yleensä teiltä näekään. Ahlaisissa, Lyttylässä ja Kellahdella, ja Luvialla voi muutamaa kartanoa tsiikailla, jotkut ovat teiden varsilla. Yleensä oikeasti varakkailla on vähintään muutaman hehtaarin "omakotitalotontti" suojana.
        Heitä ei parin-kolmenkymmenen kilsan matkat häiritse, maastobemareilla ja Volvoilla taittuvat matkat mukavasti;)

asuuhan niitä siellä juu. Mutta kun ajelee pitkin poria ja katselee noita uusia omakoti alueita niin kyllä sinne nousee aikas mahtavia ok-taloja. Vaikka olis rahapaskaa mitenkä niin aina on kuitenkin tyhjätasku lopulta. Ja vaan siksi kun kaikki omaisuus on pankin/rahoitus yhtiön nimissä. Velkaa velkaa...rikkaalla velkaa...

• Porin yläluokka
        GM=Jätettä. kirjoitti:

asuuhan niitä siellä juu. Mutta kun ajelee pitkin poria ja katselee noita uusia omakoti alueita niin kyllä sinne nousee aikas mahtavia ok-taloja. Vaikka olis rahapaskaa mitenkä niin aina on kuitenkin tyhjätasku lopulta. Ja vaan siksi kun kaikki omaisuus on pankin/rahoitus yhtiön nimissä. Velkaa velkaa...rikkaalla velkaa...

Mutta et ihan vieläkään vissiin sisäistänyt kertomaani "oikeista rikkaista"?
        Ne komeat omakotitalot niillä pikkutonteilla ovat nimenomaan niiden velkaisten "wannabe"-ihmisten kämppiä.
        Nämä joista minä puhun, edustavat ns "vanhaa rahaa" jo useassa sukupolvessa eivätkä koskaan suostuisi moisille peltoplänteille asettumaan. Itse olen köyhä neukkukuutiossa asuja, mutta en minäkään, jos rahaa olisi, niin kyllä mitään 300 -400 tuhannen ekun mökkiä Toejoen tms. savipellolle tekisi, kuten nyt monet näyttävät tekevän. Mielen ja järjen köyhyyttä, minusta.

• GM=Jätettä.
        Porin yläluokka kirjoitti:

Mutta et ihan vieläkään vissiin sisäistänyt kertomaani "oikeista rikkaista"?
        Ne komeat omakotitalot niillä pikkutonteilla ovat nimenomaan niiden velkaisten "wannabe"-ihmisten kämppiä.
        Nämä joista minä puhun, edustavat ns "vanhaa rahaa" jo useassa sukupolvessa eivätkä koskaan suostuisi moisille peltoplänteille asettumaan. Itse olen köyhä neukkukuutiossa asuja, mutta en minäkään, jos rahaa olisi, niin kyllä mitään 300 -400 tuhannen ekun mökkiä Toejoen tms. savipellolle tekisi, kuten nyt monet näyttävät tekevän. Mielen ja järjen köyhyyttä, minusta.

olisi "oikeasti rikas" niin aina on lainaa. Rahalla saa ja kaura ooppelilla pääsee. Mut järkee sil ei saa ostettuu. Rikas ku ei oo viisas.

• Säälittää oikein :)

Olisit kysynyt ihan asiallisesti ja ilman rehvastelua niin olisin varmasti vastannut sinulle asiallisesti!Muuta vaikka porkkaan niin siellä sut ryöstetään ja hakataan nopeasti!

Jos herra porvari viitsisi vaivautua lukemaan vanhempia keskusteluja niin siellä on kymmeniä keskustelu hyvistä asuinalueista porissa.Niin ja sitten vielä että muista lutkuttaa isäsä piliä vitun sorsa!

• nistelrooy

Enhän minä mitään rehvastelemaan ole alkanut, mutta minulla nyt sattuu olemaan sen verran rankka työ, että en vapaa-aikanani halua kaltaisiasi hunsvontteja tavata. Viestisi kertoo myös aika paljon sinun persoonastasi, luulisin että et ole varmaan käynyt vielä edes armeijaa ja jos olet niin olit varmaan B-mies ?

Sitäpaitsi en pidä koko porvari nimityksestä, se on jokseenkin aika halventavaa. Opettele mies itsehillintää. Sinulla on muuten varmaan aika paljon kavereita siellä "porkassa" kun noin ihannoivaan sävyyn kyseisen kaupunginosan asukkaista kirjoitat.

Käy koulu loppuun =)

• En asu porkassa...
        nistelrooy kirjoitti:

Enhän minä mitään rehvastelemaan ole alkanut, mutta minulla nyt sattuu olemaan sen verran rankka työ, että en vapaa-aikanani halua kaltaisiasi hunsvontteja tavata. Viestisi kertoo myös aika paljon sinun persoonastasi, luulisin että et ole varmaan käynyt vielä edes armeijaa ja jos olet niin olit varmaan B-mies ?

Sitäpaitsi en pidä koko porvari nimityksestä, se on jokseenkin aika halventavaa. Opettele mies itsehillintää. Sinulla on muuten varmaan aika paljon kavereita siellä "porkassa" kun noin ihannoivaan sävyyn kyseisen kaupunginosan asukkaista kirjoitat.

Käy koulu loppuun =)

Kyllä olen armeijan ja kouluni loppuun käynyt.Valmistuin rakennusmieheksi 5v sitten ja nyt rakennan teille porvareille Porin karjarantaan 5 tähden luksus asuntoja.

Mikä siinä sitten on ettet voi sietää duunareita?Missä asuisit,jos ei olisi duunareita,jotka rakentavat taloja?Mistä ostaisit ruokasi?Olisiko maisemat ihastuttavia,jos ei olisi duunareita jotka keräävät roskia teiden varsilta?

Mietippä oikein tarkasti kuinka paljon duunareista on sinullekkin ollut hyötyä!Ja voin vakuuttaa,että jos tolla asenteella tänne tulet ja näytät asenteesi niin elämästäsi tulee erittäin rankkaa!Onko hieno herätä miljoonakämpästäsi,kun seinät on töhritty spraymaalilla ja kymmenientuhansien mersusi laitettu korjauskelvottomaksi?

Ja sitten vielä tiedoksi,että täällä Porissa näitä minun kaltaisia hunsvotteja on aika paljon ja tulet törmäämään heihin aivan varmasti.

Mutta toivotan sinut ja säälittävän perheesi tervetulleeksi Poriin!!!Ja toivon koko sydämmestäni,että joudut vaikeuksiin perheesi kanssa.

• Keijo6
        nistelrooy kirjoitti:

Käy koulu loppuun =)

Kysäistä jotta mitä rankkaa teet jos et kerran duunari ole?

• Keijo6
        En asu porkassa... kirjoitti:

Kyllä olen armeijan ja kouluni loppuun käynyt.Valmistuin rakennusmieheksi 5v sitten ja nyt rakennan teille porvareille Porin karjarantaan 5 tähden luksus asuntoja.

Mikä siinä sitten on ettet voi sietää duunareita?Missä asuisit,jos ei olisi duunareita,jotka rakentavat taloja?Mistä ostaisit ruokasi?Olisiko maisemat ihastuttavia,jos ei olisi duunareita jotka keräävät roskia teiden varsilta?

Mietippä oikein tarkasti kuinka paljon duunareista on sinullekkin ollut hyötyä!Ja voin vakuuttaa,että jos tolla asenteella tänne tulet ja näytät asenteesi niin elämästäsi tulee erittäin rankkaa!Onko hieno herätä miljoonakämpästäsi,kun seinät on töhritty spraymaalilla ja kymmenientuhansien mersusi laitettu korjauskelvottomaksi?

Ja sitten vielä tiedoksi,että täällä Porissa näitä minun kaltaisia hunsvotteja on aika paljon ja tulet törmäämään heihin aivan varmasti.

Mutta toivotan sinut ja säälittävän perheesi tervetulleeksi Poriin!!!Ja toivon koko sydämmestäni,että joudut vaikeuksiin perheesi kanssa.

Me duunari noille vielä näytetään missä se kaappi seisoo ja kuka sen ovea aukoo!
        Ärsyttävä tyyppi toi hesan pelle, oikeen alko vituttaan kympillä, poijuun pitäs painaa ja rankasti!
        No jos tänne muuttaa ja asenne on sama nii tästä kylästä kyllä löytyy sakkia joka opettaa tavoille!
        Otetaa luulot pois että napsahtaa!

• Duunari......
        Keijo6 kirjoitti:

Me duunari noille vielä näytetään missä se kaappi seisoo ja kuka sen ovea aukoo!
        Ärsyttävä tyyppi toi hesan pelle, oikeen alko vituttaan kympillä, poijuun pitäs painaa ja rankasti!
        No jos tänne muuttaa ja asenne on sama nii tästä kylästä kyllä löytyy sakkia joka opettaa tavoille!
        Otetaa luulot pois että napsahtaa!

Pysyisi vain siellä hesassa!!!!

• helsinkilöiselle tarjota

on ehdottomasti talo nimeltä Keskuskartano.
      Se sijaitsee liikenteen solmukohdassa ja kaikki palvelut ovat nurkan takana. Kuuluisalle torille on vain kivenheiton matka.
      Samassa talossa on ravintola ja hotelli ja vaikka mitä.
      Yläkerroksista on komeat näkymät pohjoiseen ja etelään.

Suosittelen mutta voi olla ettei sinne mahdu hesalaiset.
      Kysele nyt kumminkin.

• mukavia

ja rauhallisia asuinalueita perheille löytyy länsi-Porista, Pietniemi ja uusi Viikinäisten alue (Pietnimen vieressä),Liikastemäki ja Paratiisinmäki,(Liinaharjan ja Tuorsniemen lähellä) joista varsinkin Paratiisinmäkeä on viime vuosina rakennettu rutkasti. Itä-Porissa Kalaholma, johon myös kohoaa paljon uusia taloja. Pohjois-Porissa, Toejoen uusi alue. Alueen nimeä en tiedä. Nämä alueet ovat omakoti-,rivi-ja paritalo alueita. ..Ja juuri lapsiperheiden suosiossa! Tervetuloa Porin! :)

• hannes hillerström

haluaa asua postimerkin kokoisella tontilla niin ovathan mainitut hyviä alueita. Minä en ikuna muuttaisi tuollaiseen. Tontilla pitää olla tilaa muutamalle autolle ja niin, että naapuri ei koko ajan kurkistele tekosijani.

• haluaa
        hannes hillerström kirjoitti:

haluaa asua postimerkin kokoisella tontilla niin ovathan mainitut hyviä alueita. Minä en ikuna muuttaisi tuollaiseen. Tontilla pitää olla tilaa muutamalle autolle ja niin, että naapuri ei koko ajan kurkistele tekosijani.

asua nykyajan neukkukuutioissa, betonimöhkäleissä niin tällä hetkellä Porin kalleimmat asunnot valmistuvat Karjarantaan. Vuokralaisiakin ottavat ja sijainti on joen rannalla lähes keskellä kaupunkia.

Itse en tosin noiden kuutioiden viehätystä ymmärrä???

• pegetsi

siin Toejoen ja Hyvelänviikin välis.
        Ja uusii tonttei ja taloi tulee myös Tuulikylään ennen Ruosniemeä keskustast tulles.

• Vain rikkaille!!!

Käpylän asuin alue on käppärässä vähäraumalla,mutta sinne ei tyhjätaskuilla ole asiaa!

• rauhallinen paikka

Leppäkorvessa on tullut asuttua melkein kaksi vuotta, eikä mitään valittamista. Täällä todella on rauhallista ja paljon lapsiperheitä.

• Alkuasukas

Länsi-Poriin (Liikastenmäki, Paratiisimäki, Tuorsniemi, Leppäkorpi) jossa on palvelut ja koulut lähellä.
      Pihlavassa, Kaanaassa, Sampolassa, Väinölässä, Impolassa ja Pormestarinluodossa asuu työttömiä alkoholisteja sekä rikollisia enemmän kuin muualla Porissa.

• ole varaa

Joe ei ole varaa ostaa tonttia tai taloa keskustasta niin muuta länsi-poriin. Siellä on halvat tontit ja asuinneliöt. Vikkarista on kasvamassa eliittien asuinalue...

• plmh

Nyt pomppas oikeen faktatieto sulta vai asutko kenties jollain kyseisellä alueella?
        Tietääkseni ainakin SAMPOLAA on "siivottu".
        Vuokra kerrostaloja on myyty omistus asunnoiksi ja siitä isosta vuokratalosta remontoitiin RUSKAKOTI -peruspalveluilla vanhuksille .
        Jokapaikassa missä asuu yhtäpaljon ihmisiä kun keskustassa ,sattuu ja tapahtuu .
        Jos katsotaan paljonko meitä hyvän työelämän tiimellyksessä vielä on ,kun vähennetään pois väkiluvusta.Vanhukset,lapset,opiskeliat,armeijassa olevat,eläkkeellä olevat (osa tai kokoaikaisesti)sekä työttömät.
        Tähän listaan voi myös lisätä ,erikseen töihin kutsuttavat,pätkätyöläiset ja osa-aikaa työtä tekevät .
        Tietääkseni kaikkilla heillä on heikko elintaso .
        Mutten lähtisi heitä silti luokittelemaan ,koska suurin osa heistäkin tulee toimeen ilman sosiaalitoimistossa asiointia .
        Sanonta onkin ei ne tulot vaan ne menot .

• Alkuasukas
        plmh kirjoitti:

Nyt pomppas oikeen faktatieto sulta vai asutko kenties jollain kyseisellä alueella?
        Tietääkseni ainakin SAMPOLAA on "siivottu".
        Vuokra kerrostaloja on myyty omistus asunnoiksi ja siitä isosta vuokratalosta remontoitiin RUSKAKOTI -peruspalveluilla vanhuksille .
        Jokapaikassa missä asuu yhtäpaljon ihmisiä kun keskustassa ,sattuu ja tapahtuu .
        Jos katsotaan paljonko meitä hyvän työelämän tiimellyksessä vielä on ,kun vähennetään pois väkiluvusta.Vanhukset,lapset,opiskeliat,armeijassa olevat,eläkkeellä olevat (osa tai kokoaikaisesti)sekä työttömät.
        Tähän listaan voi myös lisätä ,erikseen töihin kutsuttavat,pätkätyöläiset ja osa-aikaa työtä tekevät .
        Tietääkseni kaikkilla heillä on heikko elintaso .
        Mutten lähtisi heitä silti luokittelemaan ,koska suurin osa heistäkin tulee toimeen ilman sosiaalitoimistossa asiointia .
        Sanonta onkin ei ne tulot vaan ne menot .

..on väkivaltainen asumalähiö. Satulasepän edustalla on tapahtunut 2 kuolemaan johtanutta väkivallantekoa, toisessa Bupissa on ammuttu, muutama vuosi sitten yksi pahoipideltiin ja jätettiin kuolemaan. Narkkeja pyörii nurkissa, ei palveluita. Kukaan ei uskalla mennä väliin kun huumeveikko pahoipitelee kaveria Satulasepän edustalla. Parkkipaikat kaukana taloista -> autovarkaita jne. jne.

• Hoitsu sampolasta
        Alkuasukas kirjoitti:

..on väkivaltainen asumalähiö. Satulasepän edustalla on tapahtunut 2 kuolemaan johtanutta väkivallantekoa, toisessa Bupissa on ammuttu, muutama vuosi sitten yksi pahoipideltiin ja jätettiin kuolemaan. Narkkeja pyörii nurkissa, ei palveluita. Kukaan ei uskalla mennä väliin kun huumeveikko pahoipitelee kaveria Satulasepän edustalla. Parkkipaikat kaukana taloista -> autovarkaita jne. jne.

Joka paikassa sattuu ja tapahtuu esim. Ulvila, koivistonluoto, pietniemi kuolettava ampuminen yksityisasunnossa, keskusta on tällä hetkellä pahin alue!
        Sampolassa asuu lapsiperheitä ja vanhuksia ja meitä työssä käyviä.
        ONKO VITTU SELVÄ NYT LOPPUU SAMPOLAN MOLLAAMINEN!
        Sitä paitsi se sampolan pahoinpitelijä ei edes asu sampolassa vaan oli eksynyt tänne vanhojen aikojen kunniaksi, kun on täällä nuorena pyörinyt!

• SYYSPUHURI-51
        Hoitsu sampolasta kirjoitti:

Joka paikassa sattuu ja tapahtuu esim. Ulvila, koivistonluoto, pietniemi kuolettava ampuminen yksityisasunnossa, keskusta on tällä hetkellä pahin alue!
        Sampolassa asuu lapsiperheitä ja vanhuksia ja meitä työssä käyviä.
        ONKO VITTU SELVÄ NYT LOPPUU SAMPOLAN MOLLAAMINEN!
        Sitä paitsi se sampolan pahoinpitelijä ei edes asu sampolassa vaan oli eksynyt tänne vanhojen aikojen kunniaksi, kun on täällä nuorena pyörinyt!

Olen mielipiteissäni samaa mieltä .
        SAMPOLAN mollaaminen saa loppua täällä asuu montatuhatta taloutta sulassa sovussa .(postin.28370 alueella)
        Tuskimpa entiset joskus täältä lähteneet palaisivat takaisin ,jos tämä osa kaupungista olisi niin kamala paikka asua .
        Muutama hyväkin asia kaupunginosasta ,asunnot reilunkokoisia ,melkein joka talossa hissi joka lähtee maantasalta,kohtuuhintaisia asuntoja ,bussi kulkee hyvin kaupunkiin .
        Keskuksessa on vain yksi kauppa mutta sekin auki jopa sunnuntaisin .
        Apteekki ,kirjasto ,koulu jossa luokat 1-9.Lähiössä myös päiväkoti .
        Pienen matkan päässä iso kauppakeskus PRISMA ,

ODOTAN LISÄÄ HYVIÄ POSITIIVISIA KANNANOTTOJA SAMPOLASTA ,MUUTTAKAAMME YLEISTÄ MIELIPIDETTÄ LÄHIÖSTÄMME.

• oli........
        Alkuasukas kirjoitti:

mustasukkaisuus draama ja tekijät muualta kuin porista...tietysti ikäviä sattumia kun kaikenlaista tapahtuu juuri sampolassa!
        varsinaiset asukkaat siellä ihan tavallisia ihmisiä.

• ja rauhallisin

rajalantie5 tai filpuntie5....kannattaa ostaa !

• tänäpäivänäkö

siistinyt kasvonsa .
        Maine säilyy -vuosia kuten oot huomannut .
        Samassa sarjassa ootte kun SAMPOLA ,PORKKA,PIHLAVA ,JA VÄINÖLÄKIN .

• Täällä,jos kiinnostaa

Paratiisinmäki,sieltä löytyy tarhat,leikkikentät jne...
      Lukkarinsanta,uusi asutusalue joka laajenee koko ajan,samoin siellä tarhat lähellä,koulut jne...
      Ruosniemi on myös hyvä alue asua ja palvelut lähellä.
      Näissä kaikissa on se etu ettet joudu asumaan aivan keskustassa,mutta keskustaan on silti lyhyt matka.
      Ja duunareita taitaa kyllä asua näissä kaikissa,mutta maahanmuuttajia ei.

• Ulvila!!!

Mielestäni Porin alueen siistein, paras ja rauhallisin asuinympäristö on vakavarainen Ulvila (kaupungin velka olematon Poriin verrattuna..), tutustu: www.ulvila.fi.

Kaikki Porin palvelut ja lisäksi kaupungin omat mukavuudet aivan vieressä. Pankaas poiketen! Tervetuloa.

• hangassuo

Miten kuule olisi hangassuo. Siinäpä vasta sulle sopiva paikka asua. Rauhallinen luonnonläheinen paikka lähellä poria. Ei häiritse kortteliralli eikä turhat yökulkijat. Päivisin on paljon virkaliikennettä ettei tarvi tuntea oloansa yksinäiseski. Myös rikollisus alueella on hyvin vähäistä.
      Lapsiperheeelle ihanteellinen paikka jossa riittää perheen pienemille runsaasti aktiviteettiä esim. Mielenkiintoisilla ja jännittävillä kukkuloilla seikkailua tai tutkimusretkiä tehden taikka sitten myös vanhemillekin hyvin mieluisaa paikallisen pienriistan metsästystä joka alueella on hyvin monimuotoista ja runsaslukuista.
      Myös lintubongareilla on hienot harrastusmahdollisuudet.
      Jääkiekko harrastajille paikka on myös suotuisa.Kaupungin ykköshelmen eli ässien kotiluola on vain noin 10minuutin ajomatkan päässä.
      Seutu on myös autourheilusta kiinnostuneille hyvä paikka toteuttaa harrastustaan.
      Mutta mikä tärkeintä ja hienointa johtuen suomen edistyksellisestä sosiaalipolitiikasta hangassuolla saat olla takuulla rauhassa keskiluokalta,duunareilta,maahanmuuttajilta ja erityisesti mustalaisilta. Uskaltaisin jopa 100% varmuudella väittää,että kahdella viimeksimainitulla ei ole mitään asiaa tulevalle kotiseudullesi.

Tervetuloa arvoiseesi poriin.

• Duunari isolla DEELLÄ!!!

Sanoit yhessä viestissäsi näin:"Enhän minä mitään rehvastelemaan ole alkanut, mutta minulla nyt sattuu olemaan sen verran rankka työ, että en vapaa-aikanani halua kaltaisiasi hunsvontteja tavata" ja "en voi sietää duunareita,maahanmuuttajia"...

Et vastannut kysymykseeni vielä!Mitä vikaa duunareissa on?Jos heitä ei olisi niin maailma olisi aika huonossa jamassa.Ei olisi taloja missä asua.Maa olisi roskia pullollaan.Ja mikähän mahtaa olla tämä sinun "rankka" työsi jos et ole duunari?Rankkaa työtä ei ole jos ei ole duunari!

Itse arvostan 1 000 000 kertaa enemmän duunareita kuin muita.Itse olen normaali kirvesmies ja olen huomannut,että talot saataisiin valmiiksi ilman pukupäällä kulkevia ns.rakennusmestareita,ovat vain tiellä työmaalla.Sitten vaikka lehdenjakajat polkevat pyörillänsä oli keli mikä tahansa tuomassa teille "yläluokille" aamulehtenne,että saatte lukea talousuutisianne.Ja mitä nämä jakavat saavat palkaksi,sinun laistesi haukut päälle ja surkean palkan.Ja vaikka sairaanhoitajat:Joutuvat olemaan tekemisissä housuun paskanneiden juoppojen kanssa ja palkka on sellainen,että juuri ja juuri toimeen tulee!

Tavallisten duunareiden palkkoja ja arvostusta tulisi nostaa ehdottomasti!!!Mutta onneksi meillä on hyvä presidentti ainakin vuoteen 2012 saakka!

Sinunkin kannattaisi miettiä vähän,että kuinka paljon meistä duunareista on hyötyä!Esim.Rakennustyö on Suomessa ainakin hyvin ala-arvostettua niinkuin kaikki muukin ns.paskatyö!

Itse arvostan erittäin paljon ns.paskahommia tekeviä työläisiä.En osaa edes kuvitella millainen maailma olisi ilman heitä.

Sitten täällä on sinunlaisia luusereita,jotka luulevat itsestänsä vaikka mitä!

Mieti hetki itseksesi tätä asiaa mitä kirjoitin!

• Jokkeli++

Ihan asiaa kyllä kirjoitit.Olen kyllä samaa mieltä!

• nistelrooy2

Työläiset, tai "duunarit" jota nimitystä myös karkeasti käytetään, eivät osaa mielestäni käyttäytyä sivistyneesti ja kultivoidusti. Yleensä käyttävät kohtuuttomasti alkoholia ja tupakoivat, olenpa nähnyt heidän jopa syljeskelevän kadulle. Mieluummin hakeudun hyvin käyttäytyvän ylemmän keskiluokan pariin. Minulla olikin onnea matkassa, kuten hauskasti sanotaan, kun sain mahdollisuuden hankkia kattohuoneisto-asunnon Karjaranta-nimiseltä viihtyisältä asuinalueelta. Toki se vielä on rakennusvaiheessa, mutta uskon että meillä sitten tulee olemaan eri mukavaa, kun viimeisetkin työläiset ovat nosturinsa ja lapionsa alueelta pois vieneet.

• Duunari isolla DEELLÄ
        nistelrooy2 kirjoitti:

Työläiset, tai "duunarit" jota nimitystä myös karkeasti käytetään, eivät osaa mielestäni käyttäytyä sivistyneesti ja kultivoidusti. Yleensä käyttävät kohtuuttomasti alkoholia ja tupakoivat, olenpa nähnyt heidän jopa syljeskelevän kadulle. Mieluummin hakeudun hyvin käyttäytyvän ylemmän keskiluokan pariin. Minulla olikin onnea matkassa, kuten hauskasti sanotaan, kun sain mahdollisuuden hankkia kattohuoneisto-asunnon Karjaranta-nimiseltä viihtyisältä asuinalueelta. Toki se vielä on rakennusvaiheessa, mutta uskon että meillä sitten tulee olemaan eri mukavaa, kun viimeisetkin työläiset ovat nosturinsa ja lapionsa alueelta pois vieneet.

Kirjoitit ekan viestisi 5.1.07 jossa kyselit viihtyisää asuinaluetta jossa asuu ylempää keskiluokkaa.Ja nyt sanoit ostaneesi kattohuoneiston karjarannasta!Puhuit itsesi nyt pahasti pussiin!!!Karjarannan kattohuoneistot myytiin jo ajat sitten.Olen ollut karjarannassa rakennusurakan alusta alkaen ja tiedän tarkalleen missä mennään.Olin ensiksi rakennusvuorempään hommissa ja nyt kun urakoitsija vaihtui niin vaihdoin firmaa,että sain jatkaa työtä karjarannassa.muut vuorenpään tyypit lähtivät olkiluotoon duuniin.

Ja olen 95% varma,että kahdessa päivässä,et ole kattohuoneistoa saanut!Ja jos näin olisi tapahtunut että joku myy jo ostamansa huoneiston niin kyllä tietäisin siitä aivan varmasti,koska sana leviää työmaalla erittäin nopeasti.Mutta viimeistään maanantaina kuulen kyllä jos kattohuoneiston omistaja on vaihtunut!

Olet aika huono valehtelemaan,tai nyt ainakin yritit naruttaa väärää miestä!

• Duunari isolla DEELLÄ
        Duunari isolla DEELLÄ kirjoitti:

Kirjoitit ekan viestisi 5.1.07 jossa kyselit viihtyisää asuinaluetta jossa asuu ylempää keskiluokkaa.Ja nyt sanoit ostaneesi kattohuoneiston karjarannasta!Puhuit itsesi nyt pahasti pussiin!!!Karjarannan kattohuoneistot myytiin jo ajat sitten.Olen ollut karjarannassa rakennusurakan alusta alkaen ja tiedän tarkalleen missä mennään.Olin ensiksi rakennusvuorempään hommissa ja nyt kun urakoitsija vaihtui niin vaihdoin firmaa,että sain jatkaa työtä karjarannassa.muut vuorenpään tyypit lähtivät olkiluotoon duuniin.

Ja olen 95% varma,että kahdessa päivässä,et ole kattohuoneistoa saanut!Ja jos näin olisi tapahtunut että joku myy jo ostamansa huoneiston niin kyllä tietäisin siitä aivan varmasti,koska sana leviää työmaalla erittäin nopeasti.Mutta viimeistään maanantaina kuulen kyllä jos kattohuoneiston omistaja on vaihtunut!

Olet aika huono valehtelemaan,tai nyt ainakin yritit naruttaa väärää miestä!

Jos nyt niin on onnisuosinut sinua että olet saanut sen ihanan kattohuoneistosi niin tulemme varmasti tapaamaan työmaalla,kun tulet katsomaan huoneistoasi...

• Keijo6

Kunniaan ja palkat/ arvostus kohdalleen!

• sehän oli

Älä nyt viitsi sehän vaan provo koko juttu.

• hoitsu sampolasta
        nistelrooy2 kirjoitti:

Minun mies istuu vankilassa 2v2kk eikä tupakoi eikä juo ei edes sylje kadulle. Itse käytän alkoholia vain joskus ruoan kanssa. Ajattele mekin ollaan keskiluokkaa tulojen perusteella. Karjarannan hankkija alueella Taiteilijakadulla sijaitsee talo missä asuu mielenterveyspotilaita jotka ovat sairaalasta kotiutuneita mutta eivät pärjää omillaan, niistä ei mitään haittaa ole mutta sinun kaltainen paskan tärkeä paskaturkki kärsii tietysti siitäkin, kun tunnut olevan kovin ennakkoluuloinen taviksia kohtaan.

• nistelrooy2
        Duunari isolla DEELLÄ kirjoitti:

Jos nyt niin on onnisuosinut sinua että olet saanut sen ihanan kattohuoneistosi niin tulemme varmasti tapaamaan työmaalla,kun tulet katsomaan huoneistoasi...

Emme varmaankaan tule tapaamaan, ellet sitten satu itse olemaan ylempää keskiluokkaa. Emme näet ole missään yhteydessä alempaan väestöön. Huoneistonikin olen hankkinut edustajani välityksellä. Eräs maankuulu asianajotoimisto, pikku vihjeeksi vain.

• Raksamies Karjarannasta
        nistelrooy2 kirjoitti:

Emme varmaankaan tule tapaamaan, ellet sitten satu itse olemaan ylempää keskiluokkaa. Emme näet ole missään yhteydessä alempaan väestöön. Huoneistonikin olen hankkinut edustajani välityksellä. Eräs maankuulu asianajotoimisto, pikku vihjeeksi vain.

Iha turhaan sää yrität kusettaa :) Anteeksi vain,mutta yleensä asiakas tulee paikan päälle katsomaan asuntoaan kun se on siinä vaiheessa,että voi suunnitella esim.minkälaiset kaapistot asikas haluaa,keittiö kalusteet,tapetit ja muut sisustukseen liittyvät asiat.

Olet kyllä todella naurettava luuseri,ei voi muuta sanoa xDDD

Karjarannan huoneistot on myyty jo ennen kuin ovat edes pilarit paikoillaan ja varsinkin kattohuoneistot myydään kuin kuumille kiville.Tällä hetkellä ei ole mitään mahdollisuutta saada kattohuoneistoa!

Tiedän tasan tarkkaan,että sinulla yliköyhällä pummilla ei ole kattohuoneistoa koko Porista!Mitä hyödyt tästä pätemisestä?

Kerroppa minkä nimiseen taloon muutat?Ja montako neliötä on kattohuoneasunnoissa?Ja mikä on neliöhinta?

Nooh huomenna selviää pitääkö puheesi paikkansa!Vaikka tiedän jo lähes varmaksi että puhut täyttä sontaa.Mutta päde vaan vielä jos se tekee olostasi hyvän :D

• on mukava

Ei häiritsevää nuorisoa, hyvät kulkuyhteydet ja edulliset neliöt. Tänne vaan. Tosta olis kämppä myynnissä,

• Mitä hyödyt tästä?

Olet se sama juipelo joka kertoi myös muuttavansa työnperässä poriin ja ajelet uudenkarhealla keltaisella jaguaarilla :) Vertailin tossa kirjoituksi näistä kahesta keskustelusta ja huomasin,että olet se sama hyypiö xDDD Mutta kiitos hyvästä viihteestä.Aika moni otti sen tosissaan ja teksti oli sen mukaista...Minä en uskonut hetkeäkään tätä todeksi.sain kyllä hyvät naurut kun lueskelin kaikkien kommentteja xDDD

Sitä vain kysyisin,että miksi tälläistä teet?Onko elämäsi näin tylsää?Vai ihan testiksi miten ihmiset ottavat tämän vastaan?

• Naureskelia xDDD

On kyllä hauska lueskella näitä juttuja,mutta nyt tää nistelroo puhu itensä pussukkaan,kun sattu tää eräs duunari tietää asioista liikaa!

• Keijo6

Tää niistelijä mut jauhetaan me siittä lihaa jos tolla asenteella Poriin muuttaa!

Tuskinpa muuttaa, saatanan ärsyttävä hesanpelle!

• Tutkein asian...
        Keijo6 kirjoitti:

Tää niistelijä mut jauhetaan me siittä lihaa jos tolla asenteella Poriin muuttaa!

Tuskinpa muuttaa, saatanan ärsyttävä hesanpelle!

Latasin proxyn ja sain sillä selville,että tää tyyppi leikkii koneensa kanssa täällä Porissa,että se siitä.Saisin vaikka osotteen selville,mut antaa olla...

• Duunari karjarannasta

Kysäisin tuossa mestarilta onko joku viikonlopunaikana ostanut kattohuoneiston ja mestari vain nauroi ja totesi "että ne menivät jo ennen koko projektin alkamista" ja kysyi vain minulta että miksi moista kysyt...Kyllä naurettiin oikein porukalla.Mutta nyt töiden pariin takaisin kun kahvipaussi on ohi...

• kun provosivat

yli 50 vastausta avaukseensa ja lukijoitakin taas useampi tuhat. Onnittelut pojille, nyt voitte vetää käteen... valkoiset silkkihanskat.

• Jag är inte jobbare

Vai että menit vielä itsesi oikein työpaikalla nolaamaan. Taidat ottaa nämä provot ihan liian todesta. Eihän tuossa alkuillasta ollut muuta tekemistä, kuin kiusata hieman teitä provosoituvia porilaisia. Hyvät naurut kyllä sain :)

Ystävällisin Terveisin,

Nisterlooy

• Ruud Van?
        Jag är inte jobbare kirjoitti:

Vai että menit vielä itsesi oikein työpaikalla nolaamaan. Taidat ottaa nämä provot ihan liian todesta. Eihän tuossa alkuillasta ollut muuta tekemistä, kuin kiusata hieman teitä provosoituvia porilaisia. Hyvät naurut kyllä sain :)

Ystävällisin Terveisin,

Nisterlooy

Mä jo hetken luulin että saadaan huippujalkapalloilija tähän kaupunkiin, arvasin heti nimimerkistäsi. Uskoin, että oikeasti tulet Poriin ja pelastamaan porilaista jalkapalloa, nyt petyin pahemmin kuin pikkulapsi tietäessään joulupukin olemassaolosta.

No, joka tapauksessa sun älynlahjasi lähentelee varmaan neroutta, ja erittäin kivan nimimerkin olit keksinyt. Saat olla ylpeä itsestäsi, tosi moni varmaan uskoi sinua.

• Raksamies karjarannasta
        Jag är inte jobbare kirjoitti:

Ystävällisin Terveisin,

Nisterlooy

Luuletko että meille duunareille kerrotaan onko huoneistoja myyty vai ei?Tiesin alusta alkaen,että olet joku feikki porvari.Sanoin vain varmistaakseni että kysyin mestarilta niistä huoneistokaupoista xDDD Ja en edes ole mikään raksamies...HahHahHah

Tunnen kyllä erään henkilön ketä siellä työskentelee ja joka saa tietoon myydyt huoneistot,mutta pakko myöntää että kävi mielessä että kysyn onko joku myynyt juuri kattohuoneistonsa,mutta niin kuin itsekin sanoit niin olisin nolannat vaan itseni niin en edes kysynyt.

Oletko muuten se sama tyyppi joka jokin aika sitten sanoi muuttavansa poriin työnperässä ja ajelevansa keltaisella jaguaarilla?

Mutta kiitos siitä että sait hyvän keskustelun aikaan!Keksi joku uusi taas pian,että saadaan vastaavia keskusteluja!

• Här vilar

Jos Porissa on jotain mielenkiintoista tarjottu viime kesänä, niin tuskimpa on enää voimassa. Tässä sulle pari rauhallista asuinaluetta. Käppäränkangas ja metsähautuumaa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      83
      4535
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4401
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3749
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3473
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2967
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2744
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2673
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2073
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1738
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      101
      1288
    Aihe