Nirox Internal Filter F2

tietoa?

Eli onko kenelläkään kokemusta kyseisestä sisäsuodattimesta? Kannattaako tuollaisen ostaa 130L altaaseen aquaballon (se isoin) kaveriksi? Sen tehtävänä olisi roskien keruu ja varalla olo, jos toinen vaikka hajoaisi. Vai ostanko tuplaten kalliimman fluvalin?

4

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Fluval kuulostaa ainakin luotettavammalta. :D

    • fish KING

      Jos tai siis kun sulle tulee seuraava suurempi akvaario niin ylimitoitettu ulkosuodatin olisi asiallisempi sijoitus tohon kohtaan, noi sisäsuodattimet vaan vie kaloilta sitä uimatilaa.

      Enkä muutenkaan noista halppis suodattimista oikeen perusta, Viherkala niitä ainakin myy netin kautta, kannattaa mailata niille ja kysyä saako siihen miten varaosiakaan? En siltikään hankkisi, mulla nyt on nää idioottimaiset periaatteet että suodatin on akvaarion sydän ja sen vahvuus on ketjun vahvin lenkki kalojen hyvin vointia ajatellen.

      • aloittaja

        Juu, siis itsekkin tykkään kunnon suodatuksesta, mutta tämä allas onkin vanhempieni eivätkä he halua lisää suodatusta sinne, mutta itse haluan. Siksi en mielelläni kovin paljoa rahaa siihen pistäisikään kiinni. Eikä allas ole isommaksi vaihtumassa koskaan :/

        Juuri tuolta viherkalan sivuilta tuon suodattimen bongasinkin ja mietin olisiko se riittävä, kun fluval 3 maksaa tuplaten enemmän (ja on silti 15e halvempi kuin täällä paikallisessa!).

        Heh, mun mielestä suodattimeen ei edes tarvitse saada varaosia, koska laadukas suodatin pysyy ehjänä vuodesta toiseen. Esim itselläni on 10v sitten käytettynä ostettu eheim 2010 ja siihen olen pari kertaa imukupit ja patruunan vaihtanut. Samoin Aquael fan-2 on ollut jo 8 vuotta ja vain imukupit on vaihdettu. Imukuppeja tai patruunoita en varaosiksi luettele.

        Toki olen metsästellyt käytettyjä ulkosuodattimia, mutta ei niitä täältä päin vain saa, olisin omaan 120L sellaisen tahtonut, mutta en uutena ole ostanut, kun suoranaista tarvetta ei ole ilmennyt.

        Ehkä päädyn siihen fluvaliin.. tai ehkä en, saas nähdä :)


      • Rihma
        aloittaja kirjoitti:

        Juu, siis itsekkin tykkään kunnon suodatuksesta, mutta tämä allas onkin vanhempieni eivätkä he halua lisää suodatusta sinne, mutta itse haluan. Siksi en mielelläni kovin paljoa rahaa siihen pistäisikään kiinni. Eikä allas ole isommaksi vaihtumassa koskaan :/

        Juuri tuolta viherkalan sivuilta tuon suodattimen bongasinkin ja mietin olisiko se riittävä, kun fluval 3 maksaa tuplaten enemmän (ja on silti 15e halvempi kuin täällä paikallisessa!).

        Heh, mun mielestä suodattimeen ei edes tarvitse saada varaosia, koska laadukas suodatin pysyy ehjänä vuodesta toiseen. Esim itselläni on 10v sitten käytettynä ostettu eheim 2010 ja siihen olen pari kertaa imukupit ja patruunan vaihtanut. Samoin Aquael fan-2 on ollut jo 8 vuotta ja vain imukupit on vaihdettu. Imukuppeja tai patruunoita en varaosiksi luettele.

        Toki olen metsästellyt käytettyjä ulkosuodattimia, mutta ei niitä täältä päin vain saa, olisin omaan 120L sellaisen tahtonut, mutta en uutena ole ostanut, kun suoranaista tarvetta ei ole ilmennyt.

        Ehkä päädyn siihen fluvaliin.. tai ehkä en, saas nähdä :)

        Tuoltpa löytyy käytettyjä suodattimia;
        http://www.aqua-web.org/forum/viewforum.php?f=10&sid=fa132f26113b7301447fa83fc24d2b9f


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe