Eli onko kenelläkään kokemusta kyseisestä sisäsuodattimesta? Kannattaako tuollaisen ostaa 130L altaaseen aquaballon (se isoin) kaveriksi? Sen tehtävänä olisi roskien keruu ja varalla olo, jos toinen vaikka hajoaisi. Vai ostanko tuplaten kalliimman fluvalin?
Nirox Internal Filter F2
4
285
Vastaukset
- Rihma
Fluval kuulostaa ainakin luotettavammalta. :D
- fish KING
Jos tai siis kun sulle tulee seuraava suurempi akvaario niin ylimitoitettu ulkosuodatin olisi asiallisempi sijoitus tohon kohtaan, noi sisäsuodattimet vaan vie kaloilta sitä uimatilaa.
Enkä muutenkaan noista halppis suodattimista oikeen perusta, Viherkala niitä ainakin myy netin kautta, kannattaa mailata niille ja kysyä saako siihen miten varaosiakaan? En siltikään hankkisi, mulla nyt on nää idioottimaiset periaatteet että suodatin on akvaarion sydän ja sen vahvuus on ketjun vahvin lenkki kalojen hyvin vointia ajatellen.- aloittaja
Juu, siis itsekkin tykkään kunnon suodatuksesta, mutta tämä allas onkin vanhempieni eivätkä he halua lisää suodatusta sinne, mutta itse haluan. Siksi en mielelläni kovin paljoa rahaa siihen pistäisikään kiinni. Eikä allas ole isommaksi vaihtumassa koskaan :/
Juuri tuolta viherkalan sivuilta tuon suodattimen bongasinkin ja mietin olisiko se riittävä, kun fluval 3 maksaa tuplaten enemmän (ja on silti 15e halvempi kuin täällä paikallisessa!).
Heh, mun mielestä suodattimeen ei edes tarvitse saada varaosia, koska laadukas suodatin pysyy ehjänä vuodesta toiseen. Esim itselläni on 10v sitten käytettynä ostettu eheim 2010 ja siihen olen pari kertaa imukupit ja patruunan vaihtanut. Samoin Aquael fan-2 on ollut jo 8 vuotta ja vain imukupit on vaihdettu. Imukuppeja tai patruunoita en varaosiksi luettele.
Toki olen metsästellyt käytettyjä ulkosuodattimia, mutta ei niitä täältä päin vain saa, olisin omaan 120L sellaisen tahtonut, mutta en uutena ole ostanut, kun suoranaista tarvetta ei ole ilmennyt.
Ehkä päädyn siihen fluvaliin.. tai ehkä en, saas nähdä :) - Rihma
aloittaja kirjoitti:
Juu, siis itsekkin tykkään kunnon suodatuksesta, mutta tämä allas onkin vanhempieni eivätkä he halua lisää suodatusta sinne, mutta itse haluan. Siksi en mielelläni kovin paljoa rahaa siihen pistäisikään kiinni. Eikä allas ole isommaksi vaihtumassa koskaan :/
Juuri tuolta viherkalan sivuilta tuon suodattimen bongasinkin ja mietin olisiko se riittävä, kun fluval 3 maksaa tuplaten enemmän (ja on silti 15e halvempi kuin täällä paikallisessa!).
Heh, mun mielestä suodattimeen ei edes tarvitse saada varaosia, koska laadukas suodatin pysyy ehjänä vuodesta toiseen. Esim itselläni on 10v sitten käytettynä ostettu eheim 2010 ja siihen olen pari kertaa imukupit ja patruunan vaihtanut. Samoin Aquael fan-2 on ollut jo 8 vuotta ja vain imukupit on vaihdettu. Imukuppeja tai patruunoita en varaosiksi luettele.
Toki olen metsästellyt käytettyjä ulkosuodattimia, mutta ei niitä täältä päin vain saa, olisin omaan 120L sellaisen tahtonut, mutta en uutena ole ostanut, kun suoranaista tarvetta ei ole ilmennyt.
Ehkä päädyn siihen fluvaliin.. tai ehkä en, saas nähdä :)Tuoltpa löytyy käytettyjä suodattimia;
http://www.aqua-web.org/forum/viewforum.php?f=10&sid=fa132f26113b7301447fa83fc24d2b9f
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047