Pakka sekaisinko?

Jorma V.

Olen vaihdatellut reilun vuoden vanhaa GS:ää ja tuntuu, että joillain kauppiailla, myös Renault-myyjillä, on kapulat mennyt sekaisin odotellessa maahantuonnin uudelleen organisointia.
Tarkoitan sitä, että hyvityshinta on yllättäen laskenut, jota perustellaan maahantuonnin epäselvyydellä! GS näyttäisi kuitenkin pitävän arvonsa yllättävänkin hyvin tarkasteltaessa pyyntihintoja ko. liikkeissä.
Olisi tietenkin fiksua päämiehen suunnasta nimittää jo pikaisesti uusi paikallinen maahantuonnin organisaatio,joka voisi riippumattomana huolehtia merkin eduista. Nyt näyttäisi siltä, että muutamat myös Volvo-auton myyjät käyttävät tilannetta hyväkseen kasvattaakseen omaa provisiopalkkiotaan, joka määräytynee hyvityshinnasta ja välirahasta.
Toki myös merkkiasiakkailla saattaa tulla ns. pissit housuun, jos ei osaa arvioida tilannetta ja helpommalta ratkaisulta tietenkin tuntuu vaihtaa merkkiä epäselvässä tilanteessa. Renaultilla on uusia malleja paljon tulossa ja valmistaja on yksi Euroopan suurimmista, joten muistakaa hyvät hemmot, että ei tämä merkki mihinkään Suomesta häivy, päinvastoin maahantuoja haluaa vahvistaa organisaatiota ja sitouttaa myyntiorganisaation enemmän omaan merkkiin. Volvon rinnalla toimiminen ei ole mielestäni ollut pelkästään rasite vaan premium-merkin eduista osa on ollut etua myös Renaultille. Esim. Volvia-vakuutus. Jää nähtäväksi Ghosinin lupaama premium-merkin laatu. Tokihan se on aina pitkälti mielikuvaa, mutta jos ranskalainen tyylikäs muotoilu ja turvallisuus sekä ruosteenesto saataisiin yhdistymään esim. sisustan ja kojelaudan tyylikkyyteen, ovien jämäkkään sulkeutumiseen ja painoa markkinoinnissa ei laitettaisi "hinnat alkaen" -1,6 litran mallehin, voisi jotain odottaakin.
Miksi rellulla on aina jokin erikoistarjous? Ymmärtäisi, jos loppueriä kaupattaisiin edullisemmin, mutta nyt esim. nämä 06-mallin erikoishinnat häiritsevät vaihtokauppaa, koska vaihdokkien hinnoittelu liitetään helposti näihin erikoishintaisiin autoihin.
Omalta kohdaltani vaihto ilmeisesti viivästyy vuodella tai kahdella, koska en halua hävitä kovalla työllä hankittua rahaa tällä perusteella. Autonihan on edelleen priimakuntoinen ja vähän ajettu. Jospa tilanne sillä aikaa selkiytyisi ja pakka asettuisi kohdalleen. Näin kehotan myös muiden tekevän, mitä vähemmän Renaulteja on käytettynä liikkeellä, sitä paremmin niiden arvo pysyy. Myykööt (Irwinin häirikkökappale on heidän mainosbiisinsä) Volvo-auto sata 2006-mallin autoaan alekampanjalla. Mikseivät tarjonneet näitä kirjekampanjalla 04- ja 05 -mallien Scenicien omistajille ensin kohtuuvälirahalla, niin eivät olisi sotkeneet auton markkina-arvoa?

1

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kireää

Renaultilla mikäli mahdollista vieläkin kireämpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2417
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      57
      1393
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      929
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      808
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe